خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- شناسایی آدرس‌های دارای بیشترین بک لینک

  1. از منوی جانبی بر روی Links کلیک کنید.
  2. زیر جدول External links روی more کلیک کنید.
  3. برای مرتب کردن صفحات به ترتیب بیشترین به کمترین تعداد بک لینک از فلش کنار عبارت incoming links استفاده کنید.
اگر می‌خواهید به کسب رتبه‌های بالاتر برای یک صفحه خاص کمک کنید، یکی از گزینه‌های خوبی که در پیش رودارید اضافه کردن یک لینک از صفحه موردنظر به صفحه‌ای است که بک‌لینک‌های فراوانی دارد. این بک لینک‌ها به آدرس آن صفحه اعتبار می‌بخشند و این اعتبار با لینک به صفحات دیگر انتقال پیدا می‌کند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- شناسایی متداول‌ترین متن لینک (anchor text) بک لینک‌ها

  1. از منوی جانبی بر روی Links کلیک کنید.
  2. به پایین صفحه بروید و در زیر جدول Top linking text بر روی more کلیک کنید.
انکر تکست یا همان متن لینک باید تا جایی که امکان دارد دقیق و مرتبط بوده و بهتر است که حاوی کلمه کلیدی موردنظر هم باشد. اگر وب‌سایت‌هایی را پیدا کردید که با انکرتکست هایی مانند «اینجا کلیک کنید»، «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید»، «به اینجا سر بزنید» و موارد مشابه به شما لینک داده‌اند، بد نیست که یک ایمیل بفرستید و از آن‌ها بخواهید که متن لینک را تغییر بدهند.



- اطلاع از تعداد لینک‌های داخلی وب‌سایت و شناسایی صفحات حاوی بیشترین لینک داخلی

  1. از منوی کناری بر روی Links کلیک کنید.
  2. در جدول زیر Internal links بر روی more کلیک کنید. در بالای صفحه مجموع لینک‌های داخلی و در زیر آن تعداد لینک‌های هر صفحه را به تفکیک مشاهده می‌کنید.
آموزش گوگل وبمستر تولز


طبیعتاً برخی از آدرس‌ها لینک‌های داخلی بیشتری خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال، اگر فروشگاه آنلاین دارید، همه صفحاتی که حاوی محصول «مانتو» هستند به صفحه اصلی دسته‌بندی مانتو لینک دارند و این چیز خوبی است، چراکه به گوگل می‌گوید که صفحات اصلی هر دسته‌بندی مهم‌تر هستند و لذا به کسب رتبه‌های بالاتر برای آن‌ها کمک می‌کند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با AMP یا Accelerated Mobile Page

  1. از منوی جانبی بر روی AMP کلیک کنید.
  2. اطمینان پیدا کنید که مستطیل Error انتخاب‌شده و فعال است.
  3. برای مشاهده مشکلات موجود و تناوب آن‌ها به پایین صفحه و به قسمت details مراجعه کنید.


- مشاهده نحوه نمایش آدرس‌های مختلف توسط گوگل

  1. در کنار ذره‌بین بالای صفحه، همان‌جایی که عبارت «Inspect any URL…» را می‌بینید کلیک کنید.
  2. آدرس صفحه موردنظر را وارد کنید.
آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
این صفحه را می‌توانیم این‌طور توضیح بدهیم: جمله URL is on Google (آدرس در گوگل وجود دارد) به این معنی است که آدرس موردنظر ایندکس شده و می‌تواند در نتایج جستجو ظاهر شود. توجه کنید که این به معنی آن نیست که حتماً در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. مثلاً اگر صفحه موردنظر به‌عنوان اسپم شناسایی‌شده باشد یا خودتان آن را حذف کرده باشید یا موقتاً دسترسی به آن را مسدود کرده باشید، در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد. برای اطمینان کافی است که آدرس موردنظر را در گوگل جستجو کنید؛ اگر در نتایج جستجو ظاهر شد، دیگران هم می‌توانند آن را مشاهده کنند.

در پایین همین بخش عبارت REQUEST INDEXING را مشاهده می‌کنید که چنانچه تغییراتی در صفحه موردنظر ایجاد کرده‌اید، می‌توانید به‌وسیله آن از گوگل بخواهید تا دوباره آن را بررسی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابـ*ـطه با وضعیت ایندکس صفحه مزبور، کارت Coverage را بازکنید. در اینجا می‌توانید سایت‌مپی که حاوی این آدرس است، صفحه‌ای که ربات گوگل را به آن ارجاع داده، آخرین باری که ربات گوگل این صفحه را بررسی کرده، اینکه آیا ربات گوگل اجازه ایندکس کردن این صفحه را دارد یا خیر، و موارد دیگری را مشاهده کنید.

کارت Enhancements نیز اطلاعاتی در رابـ*ـطه با مناسب بودن طرح صفحه برای موبایل (mobile friendly)، جزئیاتی درباره مرور صفحه توسط گوگل و همچنین در صورت وجود AMP، نسخه AMP آن و مشکلات احتمالی را در اختیار شما قرار می‌دهد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- استفاده از نسخه قدیمی گوگل وبمستر تولز

کنسول جستجوی جدید باوجود طراحی جالب‌توجه و به‌روزش هنوز همه ویژگی‌های نسخه قدیمی را ندارد. به همین دلیل، گوگل این امکان را فراهم کرده است تا با کلیک بر روی گزینه Go to the old version در انتهای منوی جانبی به گوگل وبمستر تولز قدیمی مراجعه کنید.



- امکان بررسی نحوه نمایش صفحات از دید ربات‌ها و اصلاح آنها (Fetch as Google)

قابلیت Fetch as Google یکی از گزینه‌های خارق‌العاده وبمستر تولز است که امکان بررسی نحوه نمایش صفحات مختلف وب‌سایت توسط ربات گوگل را برای وبمسترها فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید:

  • صفحات وب‌سایت خود را اشکال‌زدایی کنید تا عملکرد آن در صفحات نتایج جستجو بهبود پیدا کند.
  • با تغییر محتوای صفحه، درخواست ایندکس مجدد آن را برای گوگل ارسال کنید.
  • در صورت هک شدن وب‌سایت، صفحاتی که مشکل‌ساز شده‌اند را پیدا کنید.
برای استفاده از قابلیت Fetch as Google کافی است که به محیط قدیمی گوگل وبمستر تولز مراجعه کنید، از منوی جانبی بر روی Crawl کلیک کرده و گزینه Fetch as Google را انتخاب کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در قسمت آدرس، نشانی صفحه‌ای که نیاز به رفع اشکال دارد یا محتوای آن تا حد قابل‌توجهی تغییر کرده را وارد کنید. سپس نوع ربات گوگل را در حالت Desktop انتخاب و روی دکمه Fetch کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر حالت Mobile را انتخاب کنید نحوه نمایش صفحه از دید ربات موبایلی گوگل را مشاهده خواهید کرد. چنانچه با نحوه آنالیز متنی که توسط ربات گوگل در اختیارتان قرار می‌گیرد آشنایی ندارید، می‌توانید به‌جای دکمه Fetch از دکمه Fetch and Render استفاده کنید. در این صورت، نحوه نمایش آدرس موردنظر را در قالب دو تصویر (یکی از دید ربات گوگل و دیگری از دید بازدیدکنندگان) مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، فهرستی از منابعی که دسترسی گوگل بات یا ربات گوگل به آن‌ها مسدود است یا به هر نحوی امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد (در صورت وجود) نیز برای بررسی و رسیدگی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

robots.txt Tester

ابزار robots.txt Tester آدرس‌هایی که دسترسی گوگل بات به آن‌ها به‌واسطه فایل robots.txt مسدود شده را نشان می‌دهد.



ربات t.x.t


نمایش و تحلیل این همه اطلاعات درباره وب‌سایت‌تان، فقط و فقط از طریق گوگل وبمستر تولز امکان‌پذیر است. پس اگر تا کنون از این ابزار استفاده نکردید، زودتر دست‌به‌کار شوید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهینه سازی وبلاگ با 8 نکته که باید بدانید

بهینه سازی  وبلاگ با 8 نکته که باید بدانید



ظاهرا همه شرکت‌ها و ارگان‌ها یک بلاگ یا همان وبلاگ دارند. اما متاسفانه تعداد سازمان‌هایی که بر روی محتوای بلاگ‌های خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بسیار اندک است. این تعداد اندک از تکنیک‌های جالب و درستی برای بهینه‌سازی وبلاگ سایت خود، برای موتورهای جستجو استفاده می‌کنند که بد نیست شما هم بدانید.

ما در این مقاله 8 راه ساده را به شما آموزش داده و نشان میدهیم که چگونه یک بلاگ خوب می‌تواند باعث افزایش بازدید ارگانیک و طبیعی شود، ترافیک شما را بهبود ببخشد و در نهایت وضعیت بهتری در نتایج جستجو نسبت به گذشته برای‌تان ایجاد کند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. یک نام با مصما و هیجان‌انگیز برای وبلاگ خود در نظر بگیرید

من علاقه زیادی به گشت‌و‌گذار در اینترنت دارم و از طرفداران سرسخت وبگردی هدف‌مند هستم. وقتی به سایتی سر می‌زنم به ساختار سایت خیلی خوب توجه می‌کنم. یعنی علاوه بر محتوای مد نظرم، سعی می‌کنم قالب سایت، تجربه کاربری و خلاصه موارد دیگر را نیز بررسی کنم. اکثریت قریب به اتفاق سایت‌هایی که می‌شناسم یک نقطه اشتراک دارند که بشدت من را ناراحت و نا امید می‌کند. همه آنها بلا استثناء با بی‌ذوقی تمام، برای انتخاب نام بلاگ خود دسته‌ گل به آب داده‌اند. همه آنها نام بلاگ خود را "بلاگ" گذاشته اند!!!!
واقعا مسخره و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. درست مثل اینکه اسم کوچک تمام آدمها را "آدم " بگذاریم. شش هفت میلیارد آدم روی این سیاره خاکی وجود دارد و به همه آنها بگوییم "آدم" . مثلا به صغرا و سهراب و اکبر که هر کدام برای خود یک اسم و رسم دارند، بگوییم "آدم"!

بهینه سازی وبلاگ




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
من واقعا از صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی درخواست می‌کنم که یک کم، فقط یک کمی خلاق باشند و زمانی که می‌خواهند نامی برای بلاگ خود انتخاب کنند، خلاقیت به خرج بدهند. نام بلاگ شما یک فرصت عالی در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو است. برای روشن‌تر شدن قضیه چند سوال زیر را از خودتان بپرسید و سعی کنید برای پاسخ دادن به آنها کمی فرصت به خودتان بدهید:
- موضوع اصلی و کلیدی وبلاگ شما چیست؟

- بهترین توصیف برای حیطه مورد فعالیت شما چیست؟

- آیا این امکان وجود دارد که برخی کلمات کلیدی مهم در حیطه کاری‌تان را در عنوان وبلاگ قرار دهید؟

- شما سعی دارید دقیقا به چه چیزی دست پیدا کنید؟

اهمیت نامی که برای بلاگ خود انتخاب می‌کنید از آنچه که فکرش را می‌کنید هم بالاتر است. به‌دنبال یک نام توصیفی و اصولی که بسیار با کسب‌و‌کار و وب‌سایت شما مرتبط است باشید. چون در دراز مدت می‌توانید شاهد افزایش بازدید هدفمند و طبیعی باشید. برای مثال شرکت “staples” بلاگی با عنوان “staples business advantage blog” دارد. این شرکت در بلاگ خود به بررسی مسایل مربوط به بهره‌وری و ایمنی محل کار می‌پردازد.
و یا حتی یک نمونه وطنی و ایرانی، دیجی کالا که معرف حضورتان است انشاالله؟ این سایت برای قسمت بلاگ خود نام حرفه‌ای "دیجی کالا مگ" را انتخاب کرده است. در این وبلاگ، دیجی کالا به نقد و بررسی محصولات خود و همچنین دنیای فناوری و ... برای مخاطبان خود پرداخته است.
دقت کنید در صورتی که نمی‌توانید بر اساس کلمات کلیدی یک نام مناسب، برای عنوان وبلاگ خود انتخاب کنید، دست کم یک کلمه کلیدی را در عنوان وبلاگ خود بگنجانید. برای مثال صاحبان سایت “Rentcafe” عنوان بلاگ خود را به همین صورت انتخاب کرده‌اند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. برای هر پست بلاگ خود، یک مخاطب خاص بیابید

شما فقط برای یک دو نفر محتوا یا محصول تولید نمی‌کنید، در آن واحد ممکن است تعداد زیادی کاربر وارد سایت و وبلاگ شما بشوند. محال است که همه آنها دقیقا سلیقه یکسانی داشته باشند و دنبال دقیقا یک چیز باشند. ممکن است در وبلاگ خود مطالبی داشته باشید که نیاز یکی دوتا از کاربران شما را برطرف کند، اما تکلیف مابقی کاربران شما چه می‌شود؟
پس سعی کنید در حیطه کاری خود برای سلیقه‌های مختلف مطالب اختصاصی قرار دهید. به عبارتی هر پست از وبلاگ شما باید تعدادی مخاطب خاص به خود جلب کند. به عنوان مثال فرض کنید که شما در حوزه خدمات بازاریابی فعالیت می‌کنید. اخیرا در وبلاگ خود پستی نوشته‌اید و این پست دارای عنوانی محبوب در زمینه صنعتی است (برای مثال ABM marketing)، اما شما با ایجاد این پست مخاطبان خاصی را هدف قرار داده‌اید (برای مثال مخاطبان خاص شما می‌توانند بازاریابان B2B باشند).

بهینه سازی وبلاگ




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا