خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گزارش‌های سایت‌مپ در کنسول جستجوی گوگل

پس‌ازآنکه سایت‌مپ شما ثبت شد، گزارش‌های آماری آن در قسمت Coverage نمایش داده می‌شود. برای مشاهده این آمار، روی فلش کوچک بالای مستطیل Error کلیک کنید و از قسمت Filter to sitemaps سایت‌مپ موردنظرتان را انتخاب کنید. روش دیگر، انتخاب Sitemaps از منوی جانبی کنسول جستجوی گوگل و سپس کلیک بر روی آیکن آمار در منتهاالیه سمت راست ردیف سایت‌مپ موردنظر است.

آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاخص‌های قابل‌مشاهده در کنسول جستجوی گوگل

قبل از اینکه به سراغ استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا گوگل وبمستر تولز بروید باید با چند کلمه و عبارتی که عموماً در صفحه Performance یا قسمت نمایش عملکرد وب‌سایت در کنسول جستجو مشاهده می‌کنید آشنایی داشته باشید.

Impression چیست؟

هر بار که آدرس لینک وب‌سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، یک impression به وجود می‌آید. برای به حساب آمدن impression لزومی ندارد که کاربر حتماً به پایین صفحه نتایج جستجو برود و نتیجه ثبت‌شده از سایت شما را ببیند.

Query (کوئری) در وبمستر تولز به چه معناست؟

کوئری، کلمه یا عبارتی است که توسط کاربران سرچ شده و به‌واسطه آن impression برای سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ایجاد شده است. اطلاعات کوئری ها فقط در کنسول جستجو در دسترس است و نه Google Analytics.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیک در کنسول جستجوی گوگل چیست؟

هنگامی‌که کاربر یک لینک را انتخاب می‌کند و به‌واسطه کلیک بر روی آن از صفحه نتایج جستجو خارج می‌شود، این یک «کلیک» به حساب می‌آید. چنانچه کاربر روی یک لینک کلیک کند، سپس به کمک دکمه back مرورگر به نتایج جستجو برگردد و دوباره روی همان لینک کلیک کند، فقط همان کلیک قبلی محاسبه می‌شود. اما اگر روی یک لینک دیگر از وب‌سایت شما کلیک کند، دو کلیک حساب خواهد شد. ضمناً کلیک‌های لینک‌های تبلیغاتی موجود در صفحات نتایج جستجو در این سیستم محاسبه نمی‌شود.

Average position در وبمستر تولز چیست؟

Average position در گوگل وبمستر تولز نشان‌دهنده میانگین رتبه صفحه یا صفحات سایت شما برای یک یا چند کوئری است. مثلاً اگر فرض کنیم که راهنمای افزایش رتبه الکسا در سایت ما برای کوئری «افزایش رتبه الکسا» رتبه 2 و برای عبارت «رتبه‌بندی الکسا» رتبه 4 را کسب کرده باشد. در این صورت (با این فرض که برای هیچ کوئری دیگری در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود)، average position ما برای این آدرس عدد 3 خواهد بود.

CTR در وبمستر تولز به چه معناست؟

CTR (click-through rate) یا نرخ کلیک خوردن برابر است با تعداد کلیک‌ها تقسیم‌بر تعداد impressionها ضرب‌در 100. به‌عنوان‌مثال، اگر پست ما در 20 جستجو نمایش داده شود و 10 کلیک دریافت کند، CTR آن 50% خواهد بود.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اخطار کردن آمار در کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی جدید گوگل امکان مشاهده آمار موجود را به تفکیک و بر اساس شاخص‌های مختلف فراهم می‌کند.

1. اخطار بر اساس نوع جستجو یا Search type

در اینجا امکان انتخاب از میان سه نوع جستجو وجود دارد: وب، تصاویر و ویدیو. مثلاً برای وب‌سایت ما که محتوای ویدیویی هم دارد، هم آمار وب و هم آمار ویدیویی اهمیت خواهد داشت.

آموزش گوگل وبمستر تولز


ضمناً امکان مقایسه دو نوع مختلف ترافیک نیز وجود دارد. کافی است که روی زبانه Compare کلیک کنید، انواع موردنظر را انتخاب کرده و دکمه Apply را بزنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. اخطار بازه زمانی (Data range)

کنسول جستجو امکان مشاهده آمار بر مبنای بازه زمانی را نیز فراهم می‌کند:

آموزش گوگل وبمستر تولز


در اینجا نیز با استفاده از زبانه Compare می‌توانید دو بازه زمانی مختلف را باهم مقایسه کنید.

آموزش گوگل وبمستر تولز






آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. اخطار بر اساس کوئری، برگه، کشور، دستگاه مورداستفاده، نحوه نمایش جستجو

با کلیک بر روی دکمه New در کنار Date filter می‌توانید تا پنج اخطار دیگر را هم اضافه کنید: کوئری، صفحه موردنظر از سایت (Page)، کشور (Country)، دستگاه مورداستفاده کاربر (Device)، و ظاهر جستجو ((Search appearance که آمار کاربران Web Light را نمایش می‌دهد. به گفته گوگل، منظور از Web Light مواقعی است که گوگل صفحات وب را به نسخه‌ای تبدیل می‌کند که برای کاربران اینترنت کم‌سرعت مناسب‌تر است، لذا این صفحات با مصرف کمتر حجم اینترنت سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.)

این فیلترها را می‌توان به‌صورت لایه‌ای و به‌عبارت‌دیگر، هم‌زمان اعمال کرد. به‌عنوان نمونه، اگر به دنبال آن دسته از کوئری‌های مرتبط با سئو باشیم که در جستجوی موبایل ظاهرشده‌اند، یک اخطار برای کوئری‌های «SEO» روی دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌کنیم.




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گزارش Index Coverage

وضعیت هر برگه از وب‌سایت شما در کنسول جستجوی گوگل در یکی از این حالات است:

  1. Error: مشکلی در برگه است و لذا امکان ایندکس شدن آن (ثبت و مشاهده برگه در نتایج جستجو) وجود ندارد.
  2. Warning: برگه موردنظر ایندکس شده، اما مشکل دارد.
  3. Excluded: بنا به دلایلی (معمولاً توسط خودتان) از ایندکس شدن مستثنا شده است.
  4. Valid: مشکلی ندارد و ایندکس شده است.


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش گوگل وبمستر تولز




چگونه از کنسول جستجو یا گوگل وبمستر تولز استفاده کنیم؟

مهم‌ترین کاربردهای گوگل وبمستر تولز عبارت است از:

  1. شناسایی صفحاتی که بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند
  2. مشاهده آمار کوئری ها و شناسایی کوئری هایی که کلیک خوری آن‌ها از بقیه بیشتر است
  3. مشاهده میانگین نرخ کلیک خوردن
  4. نظارت بر impression ها در طول زمان
  5. نظارت بر average position در طول زمان
  6. تشخیص افزایش و کاهش رتبه
  7. شناسایی صفحاتی از وب‌سایت که بالاترین و پایین‌ترین رتبه را دارند
  8. شناسایی کوئری هایی که بیشترین ترافیک را جذب کرده‌اند
  9. مقایسه عملکرد سایت در جستجوهای دسکتاپی، موبایلی و تبلت
  10. مقایسه عملکرد سایت در کشورهای مختلف
  11. اطلاع از تعداد صفحاتی که ایندکس شده‌اند
  12. اطلاع از اینکه کدام صفحات ایندکس نشده‌اند و دلیل آن
  13. نظارت بر مجموع تعداد صفحات ایندکس شده و خطاهای ایندکس
  14. شناسایی مشکلات مرتبط با نمایش سایت در موبایل (mobile usability)
  15. اطلاع از مجموع تعداد بک‌لینک‌های وب‌سایت و وب‌سایت‌هایی که بیش از همه به شما لینک داده‌اند
  16. شناسایی آدرس‌های دارای بیشترین بک لینک
  17. شناسایی متداول‌ترین متن لینک (anchor text) بک لینک‌ها
  18. اطلاع از تعداد لینک‌های داخلی وب‌سایت و شناسایی صفحات حاوی بیشترین لینک داخلی
  19. شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با AMP
  20. مشاهده نحوه نمایش آدرس‌های مختلف سایت توسط گوگل
  21. دسترسی و استفاده از نسخه قدیمی گوگل وبمستر تولز
  22. امکان بررسی نحوه نمایش صفحات از دید ربات‌ها و اصلاح آنها (Fetch as Google)
حالا به سراغ مراحل انجام هر یک از موارد بالا می‌رویم:

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- شناسایی صفحاتی که بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند

  1. در بالای منوی جانبی بر روی Performance کلیک کنید.
  2. زبانه Pages (کنار Queries) را انتخاب کنید.
  3. بازه زمانی را به «Last 12 months» تغییر بدهید. (بازه زمانی یک‌ساله یک نمای جامع از وضعیت ترافیک وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد)
  4. اطمینان پیدا کنید که گزینه «Total clicks» انتخاب‌شده باشد.
  5. روی فلش کوچکی که در کنار «Clicks» قرار دارد کلیک کنید تا نتایج از بیشترین به کمترین مرتب شود.
آموزش گوگل وبمستر تولز


توجه داشته باشید که اطلاع از اینکه کدام صفحات بیشترین ترافیک را دریافت می‌کنند می‌تواند بسیار کاربردی و سودمند باشد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از چنین صفحاتی برای conversion یا تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل استفاده کنید؛ در آن‌ها تبلیغات قرار بدهید؛ از آن‌ها به صفحاتی لینک بدهید که رتبه پایین‌تری دارند تا رتبه آن‌ها بالاتر بیاید؛ و موارد مشابه.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- مشاهده آمار کوئری ها و شناسایی کوئری هایی که کلیک خوری آن‌ها از بقیه بیشتر است

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. مستطیل‌های Total clicks، Total impressions، Average CTR و Average position را فعال کنید (روی هر یک از آن‌ها کلیک کنید تا رنگی شوند).
  3. در زبانه Queries نیز می‌توانید تعداد کلیک‌ها، impression، نرخ کلیک خوری یا CTR و موقعیت در نتایج جستجو (Position) را مشاهده و با کلیک بر روی فلش کنار هر ستون، کوئری ها را از بیشترین به کمترین یا برعکس مرتب کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا