خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- مشاهده میانگین نرخ کلیک خوردن

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. برای تنظیم بازه زمانی روی date کلیک کرده و بازه زمانی موردنظر خود را مشخص کنید (می‌توانید از زبانه Compare نیز برای مقایسه دو بازه زمانی درآن‌واحد استفاده کنید).
  3. مستطیلی که عبارت Average CTR را در بالای آن می‌بینید، درصد نرخ کلیک خوری را نشان می‌دهد که با کلیک بر روی آن می‌توانید نمودار آن را نیز فعال کنید.
آموزش گوگل وبمستر تولز


نکته: بهتر است که به آمار کلیک خوری در کنار مقدار impression توجه کنید (برای نمایش هم‌زمان این دو شاخص در روی نمودار، روی Total impressions کلیک کنید.) هیچ بعید نیست که یک صفحه کلیک خوری بالایی داشته باشد، اما impression آن کم باشد، یا برعکس. بدون توجه به آمار هر دو شاخص به طور همزمان، نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی داشت.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- نظارت بر میزان impression در طول زمان

با طی مراحلی که برای مشاهده میانگین نرخ کلیک خوردن در بالا ذکر شد و انتخاب مستطیل Total impressions، می‌توانید از طریق گوگل وبمستر تولز روی وضعیت impression صفحات سایتتان نظارت داشته باشید. توجه کنید که هر تغییر قابل‌توجه مهم است: اگر کلیک خوری سقوط کرد، اما impression زیاد شد، تعداد کلمات کلیدی که به‌واسطه آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوید بیشتر شده ولی میزان کمتری روی آن کلیک کرده‌اند. اگر کلیک خوری افزایش پیدا کند و impression کاهش، یعنی جایگاه خود در صفحات نمایش نتایج جستجو را ازدست‌داده‌اید. اگر هم کلیک خوری و هم impression افزایش پیدا کرد، در این صورت اوضاع بر وفق مراد است و کارتان را درست انجام داده‌اید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- نظارت بر average position در طول زمان

به همان ترتیبی که برای مشاهده میانگین نرخ کلیک خوردن ذکر شد، می‌توانید مستطیل average position را انتخاب و آمار آن در بازه‌های زمانی مختلف را نیز مشاهده کنید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره‌کنیم این است که Average position در مقیاس کلان آن‌قدرها هم کاربردی نیست. اغلب مدیران وب با بالا رفتن این شاخص استرس می‌گیرند، اما این متکی به یک تفکر دقیق و منطقی نیست. اگر یک صفحه یا گروهی از صفحات وب‌سایت برای کلمات کلیدی جدیدی در نتایج جستجو ظاهر شوند، معمولاً average position بالا می‌رود. درواقع، اگر فقط کلمات کلیدی فعلی در رتبه شما دخیل نباشند، «average» شما افزایش خواهد یافت. بنابراین بیش‌ازحد به این شاخص توجه نکنید.


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- تشخیص افزایش و کاهش رتبه

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. زبانه Query را انتخاب کنید.
  3. روی Date range کلیک کنید و بازه زمانی را به فراخور تغییر بدهید، سپس زبانه Compare را انتخاب کنید.
  4. دو بازه زمانی مشابه را انتخاب کرده و روی Apply کلیک کنید.
در اینجا می‌توانید در همان محیط کنسول جستجوی گوگل اطلاعات را بررسی کنید یا اینکه از آن‌ها خروجی بگیرید. برای تجزیه‌وتحلیل عمیق‌تر، راهکار دوم را پیشنهاد می‌کنیم. به این منظور، روی فلش رو به پایین در زیر Search Appearance کلیک کنید، سپس اطلاعات را در قالب قابل CSV دریافت کنید یا اینکه آن را به Google Sheets انتقال بدهید.

آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
پس‌ازآنکه اطلاعات در قالب صفحه گسترده (Spreadsheet) قرار گرفت می‌توانید یک ستون برای ثبت تفاوت position در آن ایجاد کنید (Position در 28 روز گذشته – Position در 28 روز قبل از آن) و سپس آمار را بر اساس مقدار مرتب کنید.

اگر تفاوت مثبت بود، رتبه سایت شما برای کوئری موردنظر بالا رفته و در غیر این صورت، پایین آمده‌اید.



- شناسایی صفحاتی از وب‌سایت که بالاترین و پایین‌ترین رتبه را دارند

  1. از منوی جانبی بر روی performance کلیک کنید.
  2. زبانه Pages را انتخاب کنید.
  3. Date range را به last 28 days (28 روز اخیر) تغییر بدهید (برای اینکه اطلاعات به‌روز و دقیق‌تری در اختیار داشته باشید.)
  4. اطمینان پیدا کنید که مستطیل Average position فعال و رنگی است.
  5. روی فلش کنار Position کلیک کنید تا صفحات از کمترین رتبه (خوب) به بیشترین (بد) مرتب شوند.
ازآنجایی‌که در اینجا average position بر اساس آدرس صفحه فهرست شده، عددی که مشاهده می‌کنید میانگین رتبه هر صفحه برای همه کلمات و عباراتی است که به‌واسطه آن‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، اگر یک صفحه با دو کلمه کلیدی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود که مثلاً برای یک کوئری در رتبه 1 و برای کوئری دیگر در رتبه 43 قرار می‌گیرد، عددی که در فهرست زبانه Pages مشاهده می‌کنید 22 خواهد بود. با توجه به این موضوع، بازهم تأکید می‌کنیم که موفقیت یا شکست یک صفحه را نباید صرفاً بر اساس average position آن سنجید.




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- شناسایی کوئری هایی که بیشترین ترافیک را جذب کرده‌اند

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. زبانه Query را انتخاب کنید.
  3. برای انتخاب یک بازه زمانی روی Date range کلیک کنید.
  4. اطمینان پیدا کنید که Total clicks انتخاب‌شده باشد.
  5. روی فلش رو به پایین در کنار Clicks کلیک کنید تا نتایج از بیشترین به کمترین مرتب شود.


- مقایسه عملکرد سایت در جستجوهای دسکتاپی، موبایلی و تبلت

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. زبانه Devices را انتخاب کنید.
  3. Total clicks، Total impressions، Average CTR و Average Position را فعال کنید.
  4. عملکرد وب‌سایت خود در نتایج جستجو را در دستگاه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- مقایسه عملکرد سایت در کشورهای مختلف

  1. روی Performance کلیک کنید.
  2. به زبانه Countries بروید.
  3. Total clicks، Total impressions، Average CTR و Average Position را فعال کنید.
  4. عملکرد وب‌سایت خود را در کشورهای مختلف باهم مقایسه کنید.
- اطلاع از تعداد صفحاتی که ایندکس شده‌اند

  1. از منوی کناری، Overview را انتخاب کنید.
  2. کمی پایین بروید تا به خلاصه گزارش coverage برسید.
  3. عدد valid pages به معنی تعداد صفحات معتبر وب‌سایت شما است.
آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- اطلاع از اینکه کدام صفحات ایندکس نشده‌اند و دلیل آن

  1. از منوی کناری، Index و سپس Coverage را انتخاب کنید.
  2. به پایین صفحه و به بخش Details مراجعه کنید.
  3. در اینجا خطاهای موجود فهرست شده است. روی هر خطا کلیک کنید تا آدرس صفحاتی که تحت تأثیر آن خطا قرارگرفته‌اند نمایش داده شود.
آموزش گوگل وبمستر تولز




- نظارت بر مجموع تعداد صفحات ایندکس شده و خطاهای ایندکس

  1. از منوی کناری Index و سپس Coverage را انتخاب کنید.
  2. هر چهار مستطیل مربوط به Error، Valid with warnings، Valid و Excluded را فعال کنید.
آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجموع تعداد صفحات ایندکس شده وب‌سایت شما با انجام فعالیت‌های زیر باید افزایش پیدا کند:

- انتشار پست‌های جدید، ایجاد صفحات فرود تازه، افزودن برگه‌های جدید و موارد مشابه.

- رفع خطاهای اعلام‌شده.

چنانچه خطاهای مربوط به ایندکس شدن به طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد، احتمالاً ایرادی در قالب سایتتان ایجادشده است (چراکه تعداد زیادی از صفحات به‌طور هم‌زمان تحت تأثیر قرارگرفته‌اند). شاید هم سایت‌مپی که در گوگل وبمستر تولز ثبت کرده‌اید حاوی آدرس‌هایی است که گوگل نمی‌تواند آن‌ها را بررسی کند (مثلاً به خاطر دستور noindex، robots.txt، صفحات رمزدار و موارد مشابه).

اگر مجموع تعداد صفحات ایندکس شده بدون افزایش قابل‌توجه خطا کمتر شد، احتمالاً به نحوی دسترسی به آدرس‌های موجود را مسدود کرده‌اید.

درهرصورت، باید با بررسی صفحات مستثنا شده (Excluded) و جستجو برای پیدا کردن سرنخ‌های بروز مشکل، مسئله را در اسرع وقت رفع‌ورجوع کنید.



- شناسایی مشکلات مرتبط با نمایش سایت در موبایل (mobile usability)

  1. در منوی جانبی از بخش Enhancements، Mobile Usability را انتخاب کنید.
  2. مستطیل Error را فعال کنید.
  3. در انتهای صفحه به جدول Details مراجعه کنید. در اینجا خطاهایی که در استفاده از وب‌سایت در موبایل مشکل ایجاد می‌کنند و تعداد صفحات تحت تأثیر آن‌ها فهرست شده است. با کلیک بر روی هر مورد می‌توانید آدرس آن صفحات را مشاهده کنید.
آموزش گوگل وبمستر تولز




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- اطلاع از مجموع تعداد بک‌لینک‌های وب‌سایت و وب‌سایت‌هایی که بیش از همه به شما لینک داده‌اند

  1. از منوی جانبی بر روی Links کلیک کنید.
  2. در جدول Top linking sites روی more کلیک کنید.
  3. در زیر عنوان Total external links تعداد لینک‌های خارجی یا بک لینک‌ها را مشاهده می‌کنید.
  4. با کلیک بر روی فلش Linking pages در جدول Top linking sites می‌توانید منابع بک‌لینک را به ترتیب از بیشترین به کمترین تعداد مرتب کنید.
هر بک‌لینک برای گوگل به معنای قابل‌اعتماد و سودمند بودن محتوای وب‌سایت شما است. به‌طورکلی، هرچه بک‌لینک بیشتری داشته باشید بهتر است. البته کیفیت هم اهمیت دارد؛ یک لینک از یک سایت معتبر از دو لینک از سایتی که اعتبار کمتری دارد ارزشمندتر است. برای مشاهده صفحاتی که هر وب‌سایت به آن لینک داده کافی است که روی نام آن وب‌سایت کلیک کنید.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، Mahshid Setoodeh و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا