خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. یک چارچوب مشخص برای آنالیز فعالیت های خود راه اندازی کنید

توصیه می‌کنیم تا قبل از اینکه فعالیت بازاریابی محتوای خود را شروع کنید، ابتدا یک چارچوب و سیستم معین برای بررسی و آنالیز روند کار خود ایجاد کنید. چنین اقدامی‌ می‌تواند به شما در بهبود مشکلات احتمالی کمک خیلی زیادی کند. درواقع شما با راه اندازی این چارچوب، موفقیت ها و شکست های خود را متوجه شده و از آن‌ها درس می‌گیرید.

پیشنهاد ما به هر وب‌مستر و صاحب تجارت آنلاینی استفاده از ابزارهای آنالیزی مانند گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) است. شما با راه اندازی این ابزار، می‌توانید روند فعالیت خود و بازخوردهای آن را تجزیه و تحلیل و دنبال کنید. گوگل آنالیتیکز همچنین پیشنهادات، راهکارها و ابزارهای گوناگون دیگری هم دارد که استفاده از آن‌ها به شما در داشتن یک وب‌سایت ایده‌آل کمک می‌کند.

استفاده از سیستم های تجزیه و تحلیل نه تنها به شما در پیدا کردن مشکلات و راه حل برطرف سازی آن‌ها کمک می‌کنند، بلکه با ایجاد یک چارچوب استاندارد و صحیح، باعث می‌شوند تا شما در مسیر درست فعالیت کنید. این ابزارها همچنین به شناخت عمیق‌تر و مفهومی‌تر کاربران شما نیز کمک بسیار قابل توجهی می‌کنند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوایی




8. برای تولید محتوای خود ایده‌پردازی کنید

هر محتوای خوبی قبل از اینکه به مرحله تولید و انتشار برسد، از یک ایده شروع شده است. ایده انتخابی شما همان عکس العمل نهایی مخاطبین را به دنبال خواهد داشت. لازم به گفتن نیست که ایده های ساده و کم اعتبار سودی برای شما نخواهند داشت و در عوض ایده های مفید و معتبر باعث جذب هرچه بیشتر توجه کاربران و بازدیدکنندگان شما می‌شوند. این جلب توجه در نهایت به اشتراک گذاری محتوای شما توسط همین مخاطبین می‌انجامد و این هدف باید همان چیزی باشد که شما از تولید محتوا به دنبالش هستید.

بنابراین با دقت خیلی زیادی به انتخاب ایده ها و موضوعات تولید محتوا بپردازید. این بخش باید به صورت مستمر بررسی و بروزرسانی شود. ایده ها باید نوین و به نوعی روی بورس باشند تا طیف وسیع تری از مخاطبین را در بر بگیرند. اگر به این مسئله توجه کافی نشود، ایده ها تکراری و کلیشه ای می‌شوند و به دنبال آن، اعتبار شما کاسته شده و در صورت ادامه داشتن این مسئله، ممکن است فعالیت تجاری شما در شرایط بسیار نامساعدی قرار بگیرد.

در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا با روش های زیر بتوانید برای بازاریابی محتوای خود ایده پیدا کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایده‌ها را از کجا پیدا کنیم؟

ایده هایی که ما به آن‌ها نیاز داریم در اطراف ما هستند. کافیست تا با تمرکز بیشتری آن‌ها را تشخیص داده و شناسایی کنیم. اما در بعضی موارد باید از یک سری تاکتیک و روش های دیگر به منظور پیدا کردن ایده های مناسب استفاده کنیم. دو روش کلی و مهم برای این مورد وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم :


- روش اول: استفاده از متد Swipe File

Swipe Files یا به عبارت دیگر همان اسناد و مدارک کشویی (فایل ها و اطلاعاتی که در کمدها و کشوهای اداری نگهداری می‌شوند) عنوانی از یک متد و تاکتیک قدیمی‌ برای دستیابی به ایده های گوناگون است. این روش در دو صورت کلی پیاده سازی می‌شود. روش اول استفاده از نکات، آموزش ها و اسناد قدیمی‌ است که توسط خود شما یا گروه‌تان تهیه و بایگانی شده اند. همگی این اسناد در جایی ذخیره می‌شوند که به آن Swipe Files می‌گویند. جایی که فایل ها و فولدرهای مختلف به صورت فیزیکی و یا مجازی در یکجا نگهداری می‌شوند.

مسلماً با پیشرفت تکنولوژی، دیگر نیازی به کشوهای اداری قدیمی‌ ندارید. به جای آن می‌توانید یک فولدر در کامپیوتر خودتان ایجاد کرده و این مدل فایل ها و اطلاعات را در آن قرار دهید. سپس در آینده و هر زمانی که نیاز به آنالیز برای پیدا کردن ایده داشتید سری به این فولدر بزنید، تا نه تنها ایده های تکراری را متوجه شوید، بلکه از آن‌ها برای پیدا کردن ایده های جدید استفاده کنید.

روش دوم الگوبرداری از منابع دیگران است. برای پیدا کردن ایده های ناب و ترند می‌توانید با بررسی وب‌سایت های رقیب و دیگر کانال های تجارت های دیگر، به ایده های مناسب و به روز دست پیدا کنید. اما فراموش نکنید که این فقط یک الگوبرداری ساده خواهد بود و هرگونه تقلید و کپی برداری از دیگر منابع بزرگترین اشتباه شما در بازاریابی محتوا است. در حقیقت کار شما باید پیدا کردن این سؤالات از منابع دیگر باشد:



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
سؤال: در حال حاضر چه چیزی روی بورس است؟

- اولین اقدام شما در این زمینه باید پیدا کردن مباحث به روز و ترندی باشد که دیگر رقبای شما نیز به آن‌ها توجه کرده اند. گوگل با ارائه ابزاری با نام Google Trends به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی و مطالب ترند را به صورت منطقه ای پیدا کنید.

سؤال: کدام صفحات لینک ها و کلیک های بیشتری دارند؟

- اینکه متوجه شوید کدام صفحات سایت های دیگر بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارند می‌تواند به شما در پیدا کردن یک ایده مناسب کمک زیادی کند. با کمک ابزار Link Explorer می‌توانید صفحات برتر وب‌سایت های رقبا را پیدا کرده و تاپیک ها و موضوعات محتوای پرمخاطب آنان را ببینید.

سؤال: کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را دریافت می‌کنند؟

- برای این مورد نیز می‌توان از ابزارهای آنلاینی همچون Similar Web استفاده کرد تا بتوان به کمک آن کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را روانه سایت های رقبای شما می‌کنند پیدا کنید.

سؤال: منابع دیگر چه چیزی را به اشتراک می‌گذارند؟

- می‌توان با کمک ابزارهایی مثل Followerwonk که به منظور آنالیز صفحات توئیتر ساخته شده است، فالوئرها و فالوئینگ های سایت های رقیب را پیدا کرده و از این طریق متوجه شد که رقبا در حال فعالیت و به اشتراک گذاری چه نوع محتوایی هستند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
همچنین ابزار فوق العاده کاربردی Buzzsumo نیز می‌تواند به شما کمک کند تا با جستجوی کلمات کلیدی در آن، ببینید که هر کلمه در کدام یک از شبکه های اجتماعی (شامل Reddit, Facebook, Pinterest و Twitter)، به چه مقدار استفاده شده و به اشتراک گذاشته شده است. از دیگر ابزارهای قابل ذکر در این بخش می‌توان به RivalIQ و افزونه Share Metric برای گوگل کروم اشاره کرد.

سؤال: برندهای معتبر چه نوع مطالب و محتوایی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند؟

- با استفاده از ابزاری مثل Fresh Web Explorer و Google Alerts می‌توان به محتوا و مطالبی که شامل نام برند شما یا دیگر سایت ها باشد دست پیدا کرد. در واقع این ابزارها نام برند مورد نظر شما را در سطح وب جستجو کرده و محتوای لینک شده به آن را پیدا می‌کنند. شما از همین طریق می‌توانید مطالب و محتوای پر مخاطب سطح وب را شناسایی کرده و نام برند خود را به درستی توسعه ببخشید.



بازاریابی محتوایی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- روش دوم: استفاده از متد بارش فکری (طوفان ذهنی)

در دنیای اطراف ما چیزی با نام طوفان ذهنی یا Brainstorming وجود دارد. طوفان ذهنی که در فارسی آن را با عنوان بارش فکری نیز می‌شناسند، در واقع یک تاکتیک انفرادی و یا گروهی است که به واسطه آن، شخص یا اشخاص آن تیم راجع به یک موضوع از پیش تعیین شده ایده‌پردازی می‌کنند. این ایده ها همگی ناگهانی و به یکباره سراغ ذهن ما می‌آیند و به همین خاطر است که نام آن را طوفان ذهنی می‌گذارند. این افکار که سریعاً به ذهن ما می‌آیند باید به سرعت یادداشت شوند، در غیر این صورت ممکن است از ذهن ما فراموش شوند.

همین قابلیت ذهن انسان‌ها روشی جالب برای خلق ایده های گوناگون است. نحوه استفاده از این تکنیک که معمولاً به صورت گروهی انجام می‌شود با تمرکز گروه بر روی یک مبحث و یا موضوع انجام می‌گیرد. ما به راه و روش مناسب پیاده سازی این تاکتیک در ادامه اشاره می‌کنیم :



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • شما برای افراد گروه قابل خواندن باشد.
  • یک نفر به عنوان رهبر و جمع کننده لیست ایده ها کنار تخته قرار گرفته باشد تا به سرعت ایده های دیگران را یادداشت کند.
  • سپس افراد گروه در صورتی که طوفان ذهنی در مورد مبحث مورد نظر سراغ آن‌ها آمد، باید آن را ذکر کنند (حتی اگر ایده مورد نظر ربط زیادی به موضوع نداشته باشد)
  • از هر ایده و طرز تفکری استقبال کنید. اگر چند ایده مشابه وجود دارند آن‌ها را ادغام کرده و یک ایده ترکیبی ایجاد کنید.
  • ایده ها جمع آوری شده و به صورت لیست یادداشت می‌شوند و سپس توسط رهبر تیم بازگو و آنالیز می‌شوند.
  • در این مرحله باید نظرات دیگر اعضای گروه راجع به هر ایده ثبت و مورد بررسی قرار بگیرد.
  • می‌توان با جمع بندی نتایج نهایی به بهترین گزینه ها دست پیدا کرد و ایده های اساسی که توسط تیم انتخاب و به توافق رسیده است را تعیین کرد.
  • در نهایت و بعد از انتخاب اولیه ایده، باید با کمک نظرات اعضای گروه مباحث مرتبط با آن ایده مطرح شده و کلیت کار برای تولید یک محتوای قوی و با کیفیت شروع شود.
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از بزرگان صنعت های مختلف استفاده از این روش را یکی از بهترین راه ها برای ایجاد بهره وری بیشتر می‌دانند. استفاده از تکنیک طوفان ذهنی نه تنها باعث پیدا کردن ایده های به مراتب بهتر می‌شود؛ بلکه باعث افزایش مراودات گروهی و تقویت روحیه تیمی‌ اعضای گروه نیز خواهد شد. همین مورد از جمله مسائل بسیار مهمی‌ است که هر کارآفرینی به دنبال دستیابی به آن است تا با کمک آن تیمی‌ منسجم و هماهنگ داشته باشد.



بازاریابی محتوایی




محتوای همیشه سبز و محتوای به‌روز و جدید؛ به هر دو توجه کنید

ما پیش از این نیز از اهمیت محتوای همیشه سبز و ماهیت آن گفتیم. یکی از سؤالاتی که ذهن وب‌مسترها را مشغول می‌کند نیز به این مسئله مربوط است. اشخاص زیادی فکر می‌کنند که برای تولید محتوا باید فقط به مباحث جدید و تازه بسنده کرد تا به این خاطر به روز و حرفه ای باشند. این طرز فکر اگرچه اشتباه نیست، اما برای یک کمپین کامل و موفق بازاریابی محتوا کافی نیست. شما باید هر دو نوع محتوا را پوشش دهید و در این مبحث یک تعادل ایجاد کنید.

مطالب همیشه سبز مطالب و محتوایی هستند که کیفیت و کاربردی بودن آن‌ها اولویت اصلیشان می‌باشد. باید گفت که محتوای همیشه سبز مطالبی هستند که همیشه مخاطب مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای مدت های طولانی روی سایت شما قرار داشته و به صورت مستمر و پی در پی برای شما بازدیدکننده و مخاطب جدید و ثابت فراهم کنند.

اما محتوای جدید و به‌روز ممکن است چنین ویژگی نداشته باشند. این مطالب صرفاً به خاطر پیروی کردن از ترندهای روز پوشش داده می‌شوند تا بازاریابی محتوای شما را به روز نگه دارند. برای یک بازاریابی محتوای حرفه ای هر دو مورد لازم و ضروری هستند. بنابراین تلاش کنید تا هر دو مبحث را به خوبی پیاده سازی کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چطور یک محتوای استاندارد و اصولی تولید کنیم؟

حالا بعد از اینکه با مراحل کلی کار و روش های پیدا کردن ایده و پیاده سازی آن‌ها آشنا شدیم، وقت دست به کار شدن و تولید یک محتوای جذاب می‌باشد. در بخش بعدی سعی می‌کنیم تا با راه حال های استاندارد و اصولی، بهترین و ایده‌آل ترین نوع محتوا را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه تولید محتوای خود را شروع کنید اول مطمئن شوید که محتوای شما شاخص های زیر را رعایت کرده است. این شاخص ها بسیار مهم هستند و اگر به آن‌ها به درستی توجه کنید، نتیجه نهایی تلاش های شما کاملاً مؤثر واقع خواهد شد.

1. محتوا کاملاً اختصاصی باشد: منظور ما از محتوای کاملاً اختصاصی مطلبی است که در هیچ جای دیگری از سطح وب وجود نداشته باشد. شما با نگارش و انتشار یک مطلب یا محتوای اختصاصی به یک منبع معتبر تبدیل شده و چنین چیزی نام برند شما را جاودانه خواهد کرد. لازم نیست فقط و فقط روی این نوع مطالب تمرکز کنید اما حتماً بخشی از بازاریابی محتوای خود را به این بخش اختصاص دهید تا تأثیر شگفت انگیز آن را ببینید.

2. محتوا مرتبط باشد: مطالب منتشر شده توسط شما باید با کلمات کلیدی مرکزی و جانبی آن کاملاً مرتبط باشد. در این صورت موتورهای جستجو و کاربران به راحتی به مطالب شما دست پیدا می‌کنند. مرتبط نبودن مطلب و متن با کلمات کلیدی و یا با عنوان و زمینه کاری برند شما، اشتباه بزرگی است که خیلی از تجارت ها آن را مرتکب می‌شوند. سعی کنید شما جزو این تجارت ها نباشید!



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. محتوا مفید باشد: محتوای مفید باید شامل اطلاعاتی باشد که یک کاربر از جستجو کردن در موتورهای جستجو به دنبال پیدا کردن آن است. سعی کنید اطلاعات کاربردی را در مطالب خود بگنجانید تا کاربران از این طریق به پاسخ سؤالات و درخواست های خود برسند و نیازی به جستجوی مجدد و مراجعه به دیگر سایت ها نداشته باشند. در این حالت، اعتبار شما افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

4. محتوای منحصر به فرد و با ارزش باشد: این مورد اگرچه مثل گزینه اول است اما منظور ما از محتوای منحصر به فرد فقط مطالب ساده ای که در سطح وب وجود ندارند نیست. منظور مطالب و اطلاعاتی است که منحصراً توسط شما و تیم محتوای شما تولید شده اند و به نوعی حق کپی رایت آن مطالب در اختیار شماست. ارائه چنین مطالبی باعث رشد اعتبار و رتبه شما در موتورهای جستجو و جلب هرچه بیشتر اعتماد کاربران می‌شود.

5. محتوا ساده و قابل فهم باشد: شما باید سعی کنید محتوای خود را به دور از هرگونه پیچیدگی و شلوغی منتشر کنید. این نکته از جمله نکات حیاتی برای کسب موفقیت بیشتر است. ممکن است مطلب شما به خودی خود مناسب و با ارزش باشد اما رابط کاربری و نوع نگارش و نحوه نمایش آن باعث خسته شدن کاربر شود. در این مورد فقط و فقط به سادگی اکتفا کنید و از استفاده کردن از آیتم های پیچیده و سنگین پرهیز کنید.

6. محتوا طولانی و پربار باشد: همانطور که می‌دانیم بازه استاندارد یک مطلب در سطح وب چیزی بین 400 الی 1500 کلمه است. اما این بدین معنی نیست که شما باید حتماً مطالبی در این بازه تولید کنید. پا را فراتر گذاشته و مطالب طولانی تر بنویسید. اطلاعات جزئی تری را در مطالب خود بازگو کرده و با توجه به جوانب دیگر یک مطلب، محتوای خود را کامل‌تر و پربار کنید.

7. محتوا هدفمند باشد: یکی از روش هایی که باعث کسب موفقیت و جذب بازدید و ترافیک برای مطالب شما می‌شود، تولید محتوای هدفمند است. محتوای هدفمند یعنی تولید محتوا برای شخص یا اشخاصی خاص که منحصراً به نیازها و دغدغه های آنان توجه شود. این متد یکی از مناسب ترین روش ها برای توسعه بخشیدن به بازاریابی محتوا است. شما می‌توانید مخاطبین خود را در دسته بندی های گوناگون تقسیم کرده و برای هر کدام به صورت هدفمند و اختصاصی تولید محتوا کنید. با این روش شاید به ظاهر تعداد مخاطبین آن مطالب کمتر شود اما کیفیت و بازدهی آن‌ها به مراتب بیشتر می‌شود.

8. محتوا متفاوت باشد: هزاران هزار مقاله اینترنتی در سطح وب منتشر شده اند که از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند. الگوبرداری از استانداردها همیشه توصیه می‌شود، اما لازم نیست که فعالیت خود را محدود به این الگوها کنید. شما قادر هستید تا در محتوای خود تفاوت های کوچک و بزرگ دیگری ایجاد کنید. اگرچه اعمال تغییرات بدون برنامه توصیه نمی‌شود، اما در کل بهتر است از تغییر و تفاوت هراس نداشته باشید.



بازاریابی محتوایی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا