خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
«بلک فرایدی» یا جمعه سیاه چیست؟

روز بعد از عید شکرگزاری (Thanksgiving) که معادل با آخرین جمعه ماه نوامبر هرسال خواهد بود در ایالات‌متحده به جمعه سیاه معروف است. این روز و حوالی آن رسماً یا به‌طور غیررسمی به‌عنوان آغاز فصل خرید سال نو شناخته می‌شود. تقریباً همه فروشگاه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی در این روز جشنواره‌های فروش فوق‌العاده به راه می‌اندازند و طبیعتاً افرادی که زودتر دست‌به‌کار شوند تخفیف‌های خاص‌تری را به چنگ می‌آورند. در مورد فروشگاه‌های فیزیکی، بسیاری از مردم ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا تخفیف‌های تکرار نشدنی سال را از دست ندهند. در سال‌های اخیر و با رشد سرسام‌آور فروشگاه‌های اینترنتی، فروش بلک فرایدی قبل از روز جمعه شروع می‌شود و تا چند روز بعدازآن هم با عناوینی مانند دوشنبه سایبری (Cyber Monday) ادامه پیدا می‌کند.



بلک فرایدی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
«بلک فرایدی» چگونه و از کجا شکل گرفت؟

اساساً عبارت «بلک فرایدی» ریشه در شهر فیلادلفیا دارد. پلیس این شهر در دهه 1950 از شلوغی و ترافیکی که بعد از عید شکرگزاری به خاطر برگزاری یک بازی فوتبال آمریکایی در روز شنبه هرسال توسط اقشار مختلف و ازجمله مشتاقان خرید در فیلادلفیا ایجاد می‌شد به تنگ آمده بود و لذا روز جمعه بعد از عید شکرگزاری را یک روز «سیاه» قلمداد می‌کرد. در سال 1961 این عبارت آن‌قدر در فیلادلفیا بر سر زبان‌ها افتاده بود که بازرگانان و فروشنده‌های شهر تلاش کردند تا با تغییر آن به «بیگ فرایدی» به معنی جمعه بزرگ بار معنایی منفی آن را از بین ببرند که البته موفق نبودند. جالب اینجاست که بلک فرایدی به معنای کنونی آن تا سال 1985 حتی در سطح ایالات‌متحده نیز زیاد متداول نبود. درواقع، در دهه 1980 میلادی بود که فروشنده‌ها با تکیه‌بر داستان سیاهیِ رنگ سود و قرمزی ضرر، راهی برای بازتعریف بلک فرایدی و تبدیل آن به مفهومی که حس مثبتی را ایجاد می‌کند پیدا کردند. ضمناً عبارت «بلک فرایدی» در خارج از دنیای فروش به بحران اقتصادی و سقوط بازار طلا در 24 سپتامبر سال 1869 میلادی (بیشتر از صدسال قبل از ماجرای بالا) اشاره دارد: فاجعه‌ای که توسط دو سرمایه‌گذار وال‌استریت که قصد داشتند تا با خرید افسارگسیخته طلا کنترل قیمت‌ها را در دست بگیرند و سود غیرقابل‌باوری را به چنگ بیاورند، شکل گرفت. در تاریخ مذکور که ازقضا جمعه هم بود، این دسیسه برملا شد، بازار سقوط کرد و همه را به ورشکستگی کشاند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
به هر ترتیب، بالاخره داستان ساخته شده توسط فروشنده‌ها در ذهن مردم جا افتاد و ریشه‌های تاریک‌تر آن در فیلادلفیا فراموش شد. از آن زمان، این رونق یک‌روزه در فروش به یک رویداد (حداقل) چهارروزه تبدیل‌شده و شنبه و یکشنبه و همچنین دوشنبه سایبری (که درواقع بلک فرایدی فروشگاه‌های اینترنتی است) نیز به آن اضافه‌شده است. فروشگاه‌ها هرسال زودتر کار خود را آغاز می‌کنند و بسیاری از خریداران علاقه‌مند می‌توانند بلافاصله بعد از صرف غذای مخصوص عید شکرگزاری راهی بازار شوند.


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بلک فرایدی در کشورهای دیگر

بااینکه زادگاه بلک فرایدی، ایالات‌متحده آمریکاست، اما این هیجان به کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است. به‌عنوان‌مثال، بلک فرایدی در سال 2010 توسط آمازون (amazon.co.uk) وارد فرهنگ انگلستان شد. قبل از آن معروف‌ترین روز خرید در این کشور «باکسینگ دی» بود. بسیاری از کانادایی‌ها نیز برای خرید در بلک فرایدی به آمریکا سفر می‌کنند، البته به دلیل قیمت ارز این مراجعات کاهش پیداکرده است. جالب اینکه حدود 6.4 میلیون کانادایی این روز را تعطیل می‌کنند.

ازجمله دیگر کشورهایی که بلک فرایدی در آن‌ها به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیداکرده می‌توان به فرانسه، هلند، نروژ، آلمان، سوئیس، اوکراین، رومانی، اتریش، پاکستان، هند، آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزیلند اشاره کرد. در کشور امارات متحده عربی هم این روز معمولاً با عنوان «وایت فرایدی» به معنی جمعه سفید شناخته می‌شود. در آمریکای جنوبی و به‌خصوص در آرژانتین و شیلی، دوشنبه سایبری از بلک فرایدی محبوب‌تر است. بلک فرایدی کشور چین هم معمولاً روزی موسوم به روز مجردها (Singles’ Day) است که در 11/11 هرسال برگزار می‌شود.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بلک فرایدی در ایران

بلک فرایدی در ایران برای اولین بار در مقیاس کلان توسط بامیلو (در 6 آذر 1394) اجرا شد. بر طبق آمار ارائه‌شده توسط این شرکت، در روز اجرای این طرح در هر ثانیه 20 سفارش ثبت‌شده و حجم سفارش 15 برابر روزهای معمول بوده که درمجموع به رقم بی‌سابقه 60 هزار رسیده است. بامیلو از سال‌های بعد از عنوان «حراجمعه» استفاده کرده است.



بلک فرایدی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ادامه، فروشگاه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی مختلف نیز به این روند پیوستند که ازجمله بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به دیجی‌کالا اشاره کرد که از سال گذشته با برگزاری کمپین فروش فوق‌العاده آخر هفته خود، تحت عنوان «جمعه به خرید» وارد این عرصه شده است.



بلک فرایدی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بالاترین تخفیف‌ها در بلک فرایدی

البته هر فروشگاهی برنامه خاص خود را دارد، اما بر اساس آمار AMA.org از سال 2016، میانگین تقریبی تخفیف‌های خاص بلک فرایدی ازاین‌قرار بوده است:

  • حوزه سفر: 60 درصد
  • لوازم اداری: 50 درصد
  • لوازم الکترونیکی: 47 درصد
  • پوشاک: 32 درصد
  • اقلام کادویی: 31 درصد
بد نیست که به چند مورد از آمارهای دیگر مرتبط با بلک فرایدی نیز نگاهی بیندازیم:

  • تقریباً یک چهارم علاقه‌مندان به خرید در بلک فرایدی حاضرند که شب قبل را در بیرون از خانه سپری کنند؛
  • تقریباً یک پنجم کل فروش فصل تعطیلات در طول چند روز بین روز شکرگزاری و دوشنبه سایبری رقم می‌خورد؛
  • صرفاً رقم پرداخت موبایلی در بلک فرایدی به چیزی بیشتر از یک میلیارد دلار می‌رسد؛
  • تنها کاهش سالانه خرید در بلک فرایدی در طول دهه گذشته به رکود اقتصادی سال 2008 برمی‌گردد. در این سال هم اگرچه میانگین صنعتی داو جونز هزاران واحد افت را نشان می‌داد، اما کاهش سالانه فروش بلک فرایدی تنها 4.6 درصد بود.
این آمار مربوط به سال‌های گذشته است، اما بدون شک در سال جاری هم روند صعودی فروش بلک فرایدی حفظ خواهد شد. درواقع، پیش‌بینی می‌شود که فقط فروش اینترنتی بلک فرایدی در ایالات‌متحده برای سال 2018 میلادی با 15.31 درصد رشد به 5.80 میلیارد دلار برسد! این آمار و ارقام اهمیت این روز را برای فعالان دنیای فروش و به‌خصوص فروش آنلاین صدچندان می‌کند و با توجه به آنچه که در ابتدای این مطلب ذکر شد، ما نیز در این‌سوی آب‌ها نمی‌توانیم نسبت به آنچه که در آن‌سو می‌گذرد بی‌تفاوت باشیم؛ بنابراین، ایده‌ها، نکات و استراتژی‌هایی را در ادامه این مطلب برخواهیم شمرد که معمولاً در این ایام از آن‌ها استفاده می‌شود. توجه و به کار بستن این موارد به شما کمک خواهد کرد تا همگام با جامعه جهانی، فروش و رشد خوبی را شاهد باشید یا دست‌کم در کمپین‌هایی که برای مناسبت‌های خاص به راه می‌اندازید عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشته باشید.



بلک فرایدی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات مهم برای موفقیت هرچه بیشتر در بلک فرایدی



1. یک استراتژی مناسب برای فروش تدوین کنید

بسیاری از کسب‌وکارها برنامه‌ریزی خود برای بلک فرایدی را از پایان فصل تعطیلات قبلی آغاز می‌کنند که این یک ضرورت است. برای اینکه بتوانید یک استراتژی مناسب برای فروش طراحی کنید باید به تاکتیک‌های زیر نیز توجه کنید:

  • ایجاد کمپین هیجان زایی بلک فرایدی، مثلاً نمایش روزشمار از طریق تبلیغات، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و موارد مشابه
  • فروش ویژه و تخفیف‌های قبل از بلک فرایدی در طول هفته‌های قبل از رویداد اصلی، می‌توانید تخفیف‌های دیگری ارائه دهید. حتی می‌توانید مسابقه برگزار کنید
  • نمایش گوشه‌ای از پیشنهادها و تخفیف‌های بسیار خاصی که در روز موعود یا حتی زودتر ارائه خواهید کرد
  • داشتن یک استراتژی تبلیغاتی واحد و هماهنگ در تمامی کانال‌های اینترنتی (وب‌سایت، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر) و همچنین کمک گرفتن از اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) و سایرین (مثلاً با استفاده از برنامه‌های فروش مشارکتی) با هدف فروش حداکثری
  • ارائه تخفیف و فروش فوق‌العاده برای مشتریان دقیقه نودی که خرید خود را به بعد از بلک فرایدی موکول می‌کنند (با تأکید بر کادوپیچ شدن محصولات و موعد ارسال در طول ماه بعد).


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. پیشنهادات جذاب و عامه‌پسند ارائه دهید

تخفیف 15 یا 20 درصدی در ایامی مثل بلک فرایدی نمی‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به خاطر داشته باشید که ‌چنین مناسبت‌هایی، تنها فرصت شما برای پایین آوردن قیمت بدون لطمه خوردن به وجهه برندتان است؛ بنابراین پیشنهاد‌هایی بدهید که قابل رد کردن نباشد.

مثلاً یکی از فروشنده‌های آمریکایی در بلک فرایدی سال گذشته روی همه عینک‌های آفتابی خود یک تخفیف 55 درصدی گذاشت و برای دوشنبه سایبری، یک تخفیف 40 درصدی را هم برای همه عینک‌های اسکی خود در نظر گرفت. نتیجه این شد که فروش سالانه این فروشنده 10 برابر افزایش پیدا کرد.



بلک فرایدی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. برای مشتریان خاص تان به مال خود آتش بزنید

مشتریان خاص یا وفادارتان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کسب‌وکار شما هستند و ارزش این را دارند که یک‌بار در سال به خاطر آن‌ها آتش بزنید به مالتان! بنابراین می‌توانید برای بهترین مشتریان خود تخفیف‌ها و پیشنهادات بهتر و خاص‌تری را در نظر بگیرید. به‌عنوان نمونه می‌توانید، یک ایمیل که حاوی یک کد تخفیف 80 درصدی برای همه محصولات سایت است را برای گروه مشتریان خاص یا VIP کسب‌وکارتان ارسال‌ کنید. این هم یک استراتژی مؤثر است و بر طبق یک گزارش آماری، ایمیل‌هایی که با یک گروه‌بندی دقیق (به مورد شماره 8 مراجعه کنید) برای مشتریان خاص (که معمولاً فقط بین 3 تا 5 درصد کل فهرست ایمیل‌های شما را تشکیل می‌دهند) ارسال می‌شوند، عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با ایمیل‌هایی دارند که برای سایر اعضای فهرست ارسال می‌شوند.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا