خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
شما باید دانید که می‌خواهید با چه کسانی در ارتباط باشید و بالعکس چه کسانی می‌خواهند با شما در ارتباط باشند. اطلاعات زیر از مهم‌ترین مسائلی است که باید در این بخش به آن‌ها توجه کرد :

  • اطلاعات مربوط به دموگرافی یا جمعیت‌شناسی (سن، جنسیت، محل زندگی و ...)
  • سایت ها یا شبکه هایی که این افراد در آن‌ها حضور داشته و به دنبال آن‌ها هستند
  • روش ها و کانال هایی که برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند (شبکه های اجتماعی، انجمن ها و ...)
  • به چه مراجعی اهمیت داده و از آن‌ها پیروری می‌کنند (پیدا کردن اینفلوئنسرها)
  • دنبال چه چیزی بوده و خواهان به دست آوردن اطلاعات، محصولات، سرویس ها و ... از چه طریقی هستند
فراموش نکنید که استراتژی بازاریابی محتوا بدون شناخت کامل مخاطبین کامل نخواهد شد.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. اهداف خود را تعیین کنید

درست بعد از زمانی که مخاطبین خود را شناسایی و مشخص کردید، حالا نوبت این است تا اهداف خود را نیز تعیین کنید. برای چنین کاری بعد از سبک و سنگین کردن لیست خود، به نوبت به سراغ مهم‌ترین هدف ها بروید و این کار را تا زمانی که یک یا دو هدف خود را نهایی نکرده اید ادامه دهید. به عنوان مثال با توجه به شناخت کافی که از مخاطبین به دست آورده و همچنین با توجه به زمینه کاری خود، سراغ کلمات کلیدی مرتبطی بروید که نه تنها کاربران شما را به وجد بیاورد، بلکه یکی از اهداف اصلی و بلندمدت در بازاریابی محتوای شما نیز به حساب بیاید.

بعد از تعیین کلمه کلیدی مرتبط (که البته باید به صورت هدفمند انتخاب و آنالیز شده باشد) می‌توانید به سراغ برنامه ریزی و زمان بندی کردن اهداف خود بروید. مثلاً هدف خود را چنان تعیین کنید که در پایان فصل جاری، بتوانید در کلمه مورد نظر محتوای خود را در نتایج صفحات اول موتورهای جستجو ثابت کنید و تا به این هدف دست پیدا نکردید، سراغ اهداف بعدی نروید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. سبک کاری خود را با ماهیت برندتان تطابق دهید

محتوا تأثیر مستقیمی‌ روی نام تجاری و کسب و کار شما دارد. برند شما هویت تجارت شماست و اینکه عنوان و نام برند شما ارتباط زیادی با استراتژی کاری شما باید داشته باشد، در غیر این صورت به نوعی یک شکست بزرگ خواهد بود. تولید و بازاریابی محتوای مرتبط، می‌تواند اعتبار و قدرت برند شما را بهبود ببخشید. در طرف مقابل، بی توجهی به کیفیت و یا تولید محتوای غیر اصولی و غیر مرتبط می‌تواند عواقب بدی برای تجارت شما داشته باشد.

همانطور که پیش از این هم گفتیم، در مبحث بازاریابی محتوا کیفیت بر کمیت اولویت دارد. بنابراین محتوای زیاد حتی در صورتی که موضوعات زیادی را تحت پوشش قرار داده باشد ملاک اصلی نیست. بعضی از تجارت ها بر مبنای محتوا راه اندازی شده اند که بدیهی‌ست نیاز به محتوای بیشتری دارند، اما برخی دیگر از کسب و کارها هستند که جایگاه محتوا در آنها به این صورت نیست و کیفیت‌شان اهمیت بسیار بیشتری دارد. قبل از هر چیز باید ببینید که تجارت شما از کدام مدل است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. یک چارچوب کاری و یک تیم محتوا بسازید

حالا شما با مفاهیم اصلی بازاریابی و استراتژی محتوا آشنا هستید و زمان آن فرا رسیده تا به صورت جدی وارد مرحله اجرایی شوید. در ادامه این مقاله به سراغ آموزش هایی می‌رویم که با کمک آن ها بتوانید جایگاه خود را در بحث بازاریابی محتوا پیدا کرده و مطمئن شوید که شما و تیم محتوای شما در مسیر درست قدم گذاشته اید.



5. افراد متخصص و مناسب را برای تیم محتوای خود پیدا کنید

کسب موفقیت در اجرای استراتژی های بازاریابی محتوا قبل از هر چیزی منوط به یک مورد بسیار مهم است و آن هم تیم محتوای شما می‌باشد. درواقع فراز و نشیب های تجارت محتوایی شما به عملکرد این افراد بستگی دارد. بنابراین لازم به گفتن نیست که چقدر انتخاب درست این افراد حائز اهمیت است.

اشخاص زیادی وجود دارند که بتوانند تیم محتوای شما را تشکیل دهند؛ اما این وظیفه شماست که بهترین ها را در کنار یکدیگر جمع کنید. حتی اگر لازم بود که در این تیم فقط یک نفر حضور داشته باشد نیز به آن توجه کنید و از جذب نیروهای غیرتخصصی و صرفاً تکمیل این بخش در سریع ترین زمان ممکن خودداری کنید. نتیجه چنین اشتباهی مدتی بعد کسب و کار شما را به شدت به چالش کشیده و کار را برای شما سخت می‌کند.

این توصیه را جدی بگیرید: از ابتدا کار را تخصصی و اصولی شروع کنید! مگر اینکه بخواهید چند سالی از زمان خود را با آزمون و خطاهای متعدد هدر بدهید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کسب و کارهای زیادی با این مسئله دست و پنجه نرم کرده اند و جالب است بدانید که نمونه های زیادی از آن ها به خاطر اینکه در زمان مناسب قادر به پیدا کردن افراد مناسب نبودند، خودشان به تنهایی تیم محتوا را راه اندازی و اداره کردند و بعد از مدت ها، همچنان از تصمیمی‌ که گرفتند خوشنود هستند. این یعنی شما به تنهایی نیز می‌توانید استراتژی های بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید. فقط ممکن است در این صورت زمان بیشتری نیاز داشته باشید و در مقیاس و حجم کمتری فعالیت کنید.



بازاریابی محتوایی




برای تشکیل یک تیم محتوا به چه کسانی نیاز دارید؟

یک تیم محتوا شامل کارشناسان تولید محتوا می‌باشد. برخلاف چیزی که به ظاهر به نظر می‌رسد، یک استراتژی تولید محتوا نیاز به چند متخصص در زمینه های اصلی این مبحث دارد. اگرچه در ظاهر اینطور نیست و اتفاقاً این مسئله معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما شما باید برای این تیم افراد متخصص در بخش های گوناگون را بیابید و یا شخصی را به کار بگیرید که همه قابلیت ها را داشته باشد. این موارد شامل تخصص های زیر می‌شود :



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروه اول: استراتژیست های محتوا

شما به کسی نیاز دارید که قبل از شروع برنامه های تولید محتوا، یک راهکار و خط مشی اصلی فراهم کند. چنین فردی با عنوان استراتژیست محتوا شناخته می‌شود. یک استراتژیست محتوا به عنوان یک کارگردان عمل کرده و با توجه به نیازهای کسب و کار شما، تصمیمات مهم و مؤثری در این زمینه می‌گیرد. افراد ماهری که در این حوزه فعالیت دارند با موضوعات و راهکارهایی آشنا هستند که دیگر افراد و بازاریابان معمولی متوجه آن‌ها نیستند. بنابراین حضور چنین شخصی می‌تواند حرکت در مسیر درست و فعالیت مؤثر شما در امر بازاریابی و تولید محتوا را تسهیل بخشیده و آن را سازماندهی کند.

استراتژیست های محتوا محققانی هستند که با تحقیق و پژوهش در مورد کسب و کار شما ایده‌های ناب را برای این نوع بازاریابی پیدا می‌کنند. این استراتژیست ها همچنین می‌توانند به عنوان مشاورانی برای کسب و کارها به شما کمک کنند و راهکارهای مناسب دیگری که در زمینه های کاری شما برای تجارتتان مفید هستند را معرفی کنند. در ضمن وجود چنین متخصصانی در تیم شما باعث می‌شود تا در آینده نیز نگران نباشید؛ چرا که این افراد به خاطر تجربه و دانش خود می‌توانند تصمیمات مهم و درستی در هر لحظه از فعالیت تجاری شما بگیرند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروه دوم: نویسندگان محتوا

نویسندگان همان نیروهای خلاقی هستند که در یک تیم محتوا حضور دارند. اگر تیم محتوا را به یک ماشین تشبیه کنیم، نویسندگان حکم چرخ های آن را دارند و بدیهی است که ماهیت کلی فعالیت این بخش به این افراد وابسته است. اشتباه نکنید. نویسنده ها فقط کسانی که محتوا را تولید می‌کنند نیستند؛ بلکه این اشخاص اگر به درستی انتخاب شده باشند می‌توانند ایده پردازان بی نظیری باشند. معمولاً نویسندگان بعد از کسب تجربه بلندمدت در زمینه تولید و نگارش محتوا، ایده ها و نظرات تخصصی و جالبی در ذهن می‌پرورانند که استفاده صحیح و به موقع از این ایده ها می‌تواند تجارت شما را دگرگون کند!

اگرچه خیلی از نویسندگان فقط به نوشتن و تولید محتوای درخواست شده بسنده می‌کنند، اما بسیاری دیگر می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود، محتوای منحصر به فردتری ایجاد کرده و کسب و کار شما را در مقایسه با رقبا چندین برابر بهتر کنند. کارشناسان زیادی از نویسندگان با نام سخنگوی برندها یاد کرده اند. به واقع نیز همین است. یک نویسنده می‌تواند برند شما را در سطحی بسیار حرفه ای مطرح کند و نویسنده ای دیگر می‌تواند باعث افت شدید کیفیت کاری و لکه دار شدن نام برند شما شود.

محتوایی که شما نیاز دارید ممکن است توسط یک همکار تولید شود و یا به واسطه سفارش شما تهیه گردد. در هر دو حالت، در این مورد شما چیزی را دریافت خواهید کرد که هزینه متناسب با آن را پرداخت کرده باشید. درواقع بهتر است بگوئیم محتوا نیز مثل تمامی‌ دیگر خدمات قابل ارائه در بحث تجارت آنلاین دارای کیفیت، تعرفه و تنوع گوناگون است. بنابراین فکر نکنید که اگر یک نویسنده با دستمزد پائین‌تر پیدا کردید یعنی حتماً سود کرده اید. نکته حائز اهمیت در انتخاب یک نویسنده توجه به سابقه و آشنا بودن آن فرد با سبک کاری شما و همچنین آشنایی با مفاهیم مربوطه می‌باشد.

ممکن است بعضی از نویسندگان با توانایی هایی که در نگارش متن های بهینه شده و سئو شده دارند شما را راضی کنند، اما بعضی دیگر به سادگی و فقط با مهارت نوع نگارش و بازی با کلماتشان شما را شگفت زده کنند. هر دو نوع برای شما کارساز هستند. اگر بتوانید شخصی را پیدا کنید که هر دو قابلیت را داشته باشد، ایده آل ترین حالت ممکن را فراهم کرده اید و این انتخاب شما می‌تواند تأثیر بسزایی در روند کسب و کارتان داشته باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروه سوم: ویراستاران محتوا

ویراستار یا ویرایشگر (ادیتور) عنوانی از یک تخصص در زمینه تولید محتوا است که طی آن، مقالات و محتوای تولید شده توسط یک شخص ویرایشگر ویراستاری شده و حذف و اضافاتی در آن صورت می‌گیرد. حتی بهترین نویسندگان نیز معمولاً کار نهایی خود را به ویراستارها می‌سپارند. دلیل این امر نیز معمولاً به دلیل همگام سازی و هماهنگ کردن محتوای تولید شده با استانداردها و معیارهای کار است.

این معیارها توسط ویراستارها در محتواهای تولید شده توسط نویسنده ها اعمال می‌شوند و پیاده سازی آن ها و ایجاد این تغییرات برای داشتن یک محتوای بی نقص نهایی حتماً پیشنهاد می‌شود. اگرچه نبود یک ویراستار مجزا در تیم محتوا به معنی موفق نبودن آن تیم نیست، اما به جد توصیه می‌شود که در صورت امکان و در صورت مقدور بودن شرایط استخدام یک ویراستار، حتماً به این موضوع توجه کنید.

معمولاً ویراستارها در سه دسته اصلی فعالیت می‌کنند:

- ویراستاران توسعه دهنده: کسانی هستند که بخش کوچکی از کار نگارش را در دست گرفته و با توسعه بخشیدن قسمت هایی که محتوای کمتری در آن‌ها وجود دارد، نسبت به تکمیل کردن آن‌ها اقدام می‌کنند.

- ویراستاران متن: این نوع ویراشگرها با تخصص و مهارت بالای خود در اسکن کردن مشکلات و ایرادات کوچک و بزرگ موجود در متون، آن‌ها را مرتفع می‌سازند. این مشکلات می‌تواند شامل اشکالات دستور زبانی و یا غلط های املائی و دیگر مسائل نگارشی باشند. از بین ویراستاران توسعه دهنده و ویراستاران متن، اگر مجبور به انتخاب و به کارگیری یکی از آن‌ها هستید، به سراغ ویراستاران متن بروید چرا که وجود اشکالات گرامری و ایرادات مشابه بسیار بدتر از گسترده نبودن یک محتوا است.

- ویراستاران هماهنگ کننده: دسته سوم ویراستارها کسانی هستند که صرفاً با توجه به هدف تولید محتوا، تغییراتی هرچند کوچک اما بنیادی در محتوا اعمال می‌کنند. این دسته از متخصصین معمولاً شبیه به ژورنالیست ها عمل کرده و موارد ذکر شده در محتوای متن را شفاف سازی می‌کنند. چنین اشخاصی به هماهنگ شدن آیتم های داخلی یک محتوا کمک شایانی می‌کنند. برای مثال، یک هماهنگ کننده حرفه ای با نگاهی دقیق تر به انتخاب تصاویر متناسب با متن می‌پردازد و خوانایی و جذاب بودن یک محتوا را دوچندان خواهد کرد. اگرچه پیدا کردن چنین فردی که بتواند درست هم‌راستا با اهداف و ویژگی های تجارت شما در این مسیر فعایت کند دشوار است، اما اگر چنین شخصی را در اختیار داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که مقالات و محتوای منتشر شده در وب‌سایت شما به صورت استاندارد سازماندهی شده می‌باشند. این افراد بعد از انتشار مطالب نیز به بازخوردهای مخاطبین توجه کرده و خواسته های آنان را در موارد آتی اعمال می‌کنند.



بازاریابی محتوایی




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چه زمانی به این اعضا نیاز داریم؟

مسلماً جذب و به کارگیری تعدادی کارشناس تولید محتوا به صورت همزمان ممکن است برای هر تجارتی مقدور نباشد. شما باید زمانی به سراغ تکمیل کردن اعضای تیم محتوای خود بروید که واقعاً عدم حضور این افراد و این تخصص ها در کسب و کار شما محسوس باشد. در نتیجه، اگر بودجه فعلی شما آنقدرها هم برای راه اندازی چنین بخشی کافی نیست، می‌توانید این افراد را در بازه های زمانی متفاوت به تیم خود اضافه کنید و یا اینکه با کمی‌‌ جستجو و وقت گذاشتن بیشتر، افرادی را پیدا کنید که قابلیت انجام چند وظیفه داشته باشند.

در بسیاری از مواقع نیز لازم نیست تا با چنین افرادی به صورت ثابت همکاری کنید. در این موارد می‌توان با پیدا کردن فریلنسرها این کارها را به صورت سفارش های متعدد برون‌سپاری کرد. البته وجود شخصی که بتواند این سفارش ها را تدوین کرده و آن‌ها را دریافت و مدیریت کند ضروری خواهد بود. بنابراین حداقل مقدار تیم شما باید شامل یک شخص هماهنگ کننده به صورت ثابت باشد که البته خود شما نیز می‌توانید چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرید.

در حال حاضر کمپانی ها و وب‌سایت های موفق زیادی هستند که از فریلنسرها به همین منظور استفاده می‌کنند. اگرچه چنین تصمیمی‌‌ به خاطر تفاوت های سبک کاری فریلنسرها و عدم وجود کار تیمی‌‌ بین آنها، زیاد پیشنهاد نمی‌شود، اما استفاده از این روش برای مواقعی که حجم کاری شما برای شروع زیاد بوده و یا افراد مناسب برای همکاری ثابت ندارید مناسب خواهد بود. اما به هر حال نکته حائز اهمیت و چیزی که شما باید به دنبال آن باشید استفاده از افرادی است که مهارت تولید محتوای آن‌ها در طول زمان توسعه یافته و با کسب تجارب گوناگون در این زمینه فردی قابل اطمینان باشند.

یک نویسنده یا ویراستار خوب می‌تواند با تولید محتوای خود که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، باعث شگفت زدگی شما و مخاطبین شما شود. مطمئن باشید که اگر نمونه کار یک نویسنده یا کارشناس تولید محتوا شما را به وجد بیاورد، باعث می‌شود تا مخاطبین، کاربران و مشتریان شما نیز حس متقابل را حتی با تأثیرگذاری بسیار بیشتری تجربه کنند. در نتیجه، برای تصمیم گیری صحیح در این مورد به دیدگاه ها و بازخوردهای خودتان رجوع کنید و یا از مشاوران آشنا در این زمینه کمک بگیرید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
6. یک سیستم مدیریت محتوای مناسب پیدا کنید

بعد از اینکه تیم خود را تشکیل داده و افراد لازم را برای شروع استراتژی های بازاریابی محتوا آماده کردید، حالا باید سراغ ابزارهای اصلی کار بروید. انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که با حروف اختصاری CMS شناخته می‌شود، قدم بسیار مهمی‌‌ برای شما خواهد بود. متخصصین وب همواره از اهمیت بالای انتخاب صحیح یک CMS گفته اند. به عقیده این افراد، یک سیستم مدیریت محتوا می‌تواند بهترین دوست و یا بدترین دشمن برای بازاریابی محتوای شما باشد!

این روزها با پیشرفته‌تر شدن وب و ابزارهای مدیریتی آن، وب‌مسترها می‌توانند از گزینه های گوناگونی بهره مند شوند. شما می‌توانید با سفارش دادن به یک تیم طراحی سایت، سیستم مدیریتی انحصاری خود را که البته با هزینه بیشتری همراه است در اختیار داشته باشید و یا اینکه به سراغ روش های سنتی و همیشگی، یعنی نصب و استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای متن باز بروید. در این زمینه اگرچه تعداد زیادی CMS عرضه شده است، اما معتبرترین و محبوب‌ترین آن‌ها شامل Wordpress ، Joomla و Drupal می‌شوند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا