خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
7 استراتژی کارآمد در بازاریابی دیجیتال که باید بدانید

7 استراتژی کارآمد در بازاریابی دیجیتال که باید بدانید



در دنیای مدرن امروزی اگر بخواهید شرکت شما سری در بین سرها داشته باشد باید بازاریابی دیجیتال را جدی‌‌تر بگیرید. این روزها مشتریان و شرکت‌های تجاری زمان زیادی از وقت خود را در فضای آنلاین سپری می‌کنند در نتیجه باید به دنبال راهی باشید تا در فضای دیجیتال نیز همراه مشتریان خود باشید.

از طرف دیگر زمانی که قصد توسعه تجارت خود را دارید، پیاده‌سازی بازاریابی دیجیتال که همیشه هم در حال تغییر و پیشرفت است دشوارتر خواهد شد. به این ترتیب باید استراتژی‌هایی را برای بازاریابی دیجیتال دنبال کنید که چالاکی مجموعه شما را نگیرد و بتوانید باسرعت به تجارت و کسب‌وکار خود رونق بیشتری ببخشید.

به همین منظور برای راحتی شما در ادامه به 7 استراتژی کارآمد در بازاریابی دیجیتال اشاره خواهیم کرد که مدیران بازاریابی و پرسنل واحد فروش شرکت می‌توانند به کمک این استراتژی‌ها بدون ایجاد وقفه‌ای در کارآیی شرکت، فروش بهتری را تجربه کنند. اگر هم هنوز در ابتدای راه هستید و دید درستی در خصوص استراتژی بازاریابی دیجیتال در ذهن شما نقش نبسته است، بد به دل خود راه ندهید چرا که به تمامی پرسش‌هایی که در ذهن شما مطرح شده است در ادامه پاسخ خواهیم داد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
استراتژی دیجیتال چیست؟

به‌ زبان ساده می‌توان گفت استراتژی بازاریابی دیجیتال مجموعه‌ای از فرآیند‌ها است که با کمک ابزارهای آنلاین شما را به هدف‌هایی که برای پیشرفت مجموعه خود در نظر دارید می‌رساند. در همین ابتدا به این نکته نیز اشاره کنیم که عبارت استراتژی ممکن است واهمه‌ای را در دل شما ایجاد کند، اما باز هم نگران نباشید چرا که منظور اصلی ما از استراتژی در این متن، ایجاد سازوکار موثر برای بازاریابی دیجیتال است.

به عبارت دیگر می‌‌توان گفت منظور از استراتژی تدوین نقشه‌ای از انجام کارهایی است که شما را به هدف یا هدف‌های مطلوب‌تان نزدیک می‌کند. برای نمونه ممکن است هدف ایده‌آل شما افزایش فروش 25 درصدی محصولات شرکت از طریق وب‌سایت نسبت به سال گذشته باشد. بسته به ابعاد تجارتی که به آن مشغول هستید استراتژی دیجیتال شما ممکن است شامل هدف‌های متفاوت و قسمت‌های مختلفی باشد.

ناگفته نماند علی‌رغم ساده‌سازی که از تعریف استراتژی داشتیم باز هم بدون شک در ابتدای راه ممکن است با دشواری‌هایی روبرو شوید. برای اینکه فرآیند ایجاد کمپین بازاریابی دیجیتال در ذهن شما راحت‌تر نقش ببندد اجازه دهید ببینیم کمپین بازاریابی دیجیتال چیست و از چه اجزاء سازنده‌ای تشکیل شده است و این قسمت‌ها چگونه می‌توانند به فروش آنلاین محصولات شما کمک کنند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

به سادگی ممکن است استراتژی دیجیتال را با کمپین بازاریابی دیجیتال اشتباه بگیرید، به همین دلیل در ادامه به روش تشخیص این دو اشاره خواهیم کرد.

همان‌‌گونه که در بالا اشاره کردیم استراتژی دیجیتال مجموعه‌ای از عملکردها است که به شما کمک می‌کند به هد‌ف‌های ایده‌آل مجموعه برسید. از طرف دیگر کمپین بازاریابی دیجیتال اجزاء سازنده یا عملکردهایی هستند که در داخل استراتژی دیجیتال طرح ریزی شده و مجموعه را به سمت هدف نهایی خود به پیش می‌برند.

اجازه دهید برای روشن‌تر شدن این موضوع مثالی بزنیم، فرض کنیم تصمیم گرفته‌اید کمپینی راه‌‌اندازی کنید تا از این طریق بهترین محتواهای خود را در توئیتر منتشر کنید تا مخاطبین بیشتری را از این کانال جذب کنید. این کمپین قسمتی از استراتژی مجموعه شماست تا سرنخ‌های بیشتری را از مشتریان احتمالی و بالقوه بدست بیاورید.

به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر اهداف بلند مدتی را در کمپین دنبال می‌کردید و این کمپین به مدت چند سال به طول می‌انجامید، باز هم این کمپین نمی‌توانست استراتژی بازاریابی دیجیتال شما به حساب بیاید، این کمپین حالت یک تاکتیک و ترفند را دارد که در کنار سایر کمپین‌ها شما را به اهدافی که در استراتژی دیجیتال تدوین کرده‌اید نزدیک می‌کند.

امیدواریم با مثالی‌ که در بالا به آن اشاره شد تفاوت استراتژی دیجیتال و کمپین بازاریابی دیجیتال در ذهن شما به درستی نقش بسته باشد، اکنون زمان آن فرا می‌رسد که ببینیم چگونه می‌توانید استراتژی دیجیتال مجموعه خود را تدوین کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمپین دیجیتال مارکتینگ




چگونه باید استراتژی دیجیتال جامعی تدوین کنیم؟

1. شخصیت‌ خریدار شرکت‌ خود را ایجاد کنید

در تجارت آفلاین و آنلاین باید مشتریان خود را بشناسید. استراتژی بازاریابی دیجیتال زمانی بهترین عملکرد خود را دارد که بر اساس شخصیت‌ خریدار بنا شده باشد، به این ترتیب اولین گام در تدوین استراتژی دیجیتال، تعریف شخصیت‌ خریدار است.

شخصیت‌ خریدار هویتی فرضی است که بر اساس مشتریان ایده‌آل یک مجموعه تعریف می‌شود، فرآیند تعریف شخصیت‌ دیجیتال از طریق تحقیق و پرس‌و‌جو از مشتریان فعلی شرکت انجام خواهد شد. اطلاعاتی که برای تعریف شخصیت‌ خریدار جمع‌آوری می‌کنید باید از افراد واقعی بدست آمده باشد، اگر در تعریف شخیصت‌های خریدار از حدس و گمان استفاده کنید احتمال زیادی وجود دارد که استراتژی بازاریابی شما به بیراهه برود.

برای اینکه شخصیت‌ خریدار تجارت شما با دقت بیشتری تعریف شوند، بهتر است از ترکیبی از مشتریان واقعی، مشتری‌های احتمالی و مشتریانی خارج از بانک اطلاعاتی شرکت که در یک راستا با مخاطبین هدف شما هستند، کمک بگیرید.

کسب‌کارها برای برای تعریف شخصیت‌ خریدار به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

پرسش به این پاسخ بسته به نوع تجارتی که به آن مشغول هستید متفاوت است، همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید مدل‌های مختلفی در تجارت استفاده می‌شود که در این زمینه به مدل B2B یا تجارت شرکت با شرکت و مدل B2C یا تجارت شرکت با مصرف کننده می‌توان اشاره کرد، گران‌ یا ارزان بودن کالاهای شما نیز در تعریف شخصیت‌ خریدار تاثیر دارد. برای این کار می‌توانید از نکته‌های زیر کمک بگیرید، این نکته‌ها بر اساس نوع تجارت شما ممکن است نیاز به بهینه‌شدن داشته باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمیت اطلاعات

  • موقعیت مکانی مشتریان
ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) به شما کمک می‌کند تا به راحتی موقعیت مکانی کاربرانی که گوگل به وب‌سایت شما روانه می‌کند را شناسایی کنید.

لوکیشن




  • سن‌وسال
بسته به نوع تجارت شما ممکن است دانستن سن‌وسال مشتریان در تعریف شخصیت‌ خریدار تاثیر داشته باشد. بهترین راه شناسایی مواردی است که مشتریان احتمالی شما به آن‌‌ها تمایل نشان می‌دهند، این اطلاعات را می‌‌توان از بانک اطلاعاتی مشتریان خود نیز بدست آورید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • درآمد
بهترین راه‌ برای کسب اطلاعات حساسی نظیر میزان درآمد مشتریان را می‌توان مصاحبه با آنها دانست. فرم‌های پرس‌و‌جوی آنلاین نیز می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای آشنایی با سطح درآمد مشتریان باشد.

  • شغل
شغلی که برای شخصیت‌ خریدار تعریف می‌کنید را می‌توان بر اساس اطلاعات فعلی مشتریان بدست آورد، این فرآیند اگر به تجارت شرکت با شرکت مشغول هستید به سادگی مشخص می‌شود.

کیفیت اطلاعات

  • هدف‌ها
بسته به نیازی که کالا یا سرویس شما برای مشتری برطرف می‌کند، می‌تواند هدف‌های شخصیت‌ خریدار شما شکل بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای دقت بیشتر در تعریف هدف‌های شخصیت‌ خریدار با مشتریان فعلی مجموعه خود مصاحبه کنید. همکارانی که در واحد خدمات پس از فروش فعالیت می‌کنند نیز اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • چالش‌ها
برای بدست آوردن اطلاعات دقیق در این زمینه نیز می‌توانید با مشتریان فعلی مجموعه و همکاران واحد خدمات پس‌ از فروش مصاحبه کنید.

  • سرگرمی‌ها
صحبت با مشتریان فعلی شرکت و افرادی که به لحاظ سلیقه در راستای مشتریان هدف شما فکر می‌کنند، می‌تواند دید خوبی برای تعریف سرگرمی‌های شخصیت‌ خریدار شرکت‌تان، به شما دهد. برای نمونه دانستن اینکه مشتریان شما به ورزش و سلامت و تندرستی اهمیت می‌‌دهند، می‌تواند برای شرکت‌هایی که در حرفه پوشاک فعالیت می‌کنند دورنمای خوبی را برای تولید محتوای مناسب با این مشتریان بدهد.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • اولویت‌ها
با مشتریان و افرادی که سلیقه‌های آن‌ها در راستای مخاطبین هدف مجموعه شماست صحبت کنید تا با اولویت‌های خریداران خود آشنا شوید. برای نمونه اگر شرکت نرم‌افزاری دارید که از مدل تجارت شرکت با شرکت پیروی می‌کند، به احتمال زیاد مشتریان شما کیفیت بالای پشتیبانی را نسبت به قیمت یک محصول ترجیح می‌دهند.

اطلاعاتی از این دست باعث می‌شود تا با دقت بیشتری شخصیت‌ خریدار مجموعه خود را تعریف کرده و اطمینان خاطر حاصل کنید که استراتژی بازاریابی آنلاین مجموعه شما در مسیر درستی پیش می‌رود.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. هدف‌های مجموعه را شناسایی کرده و ابزار لازم را پیدا کنید

هدف‌های بازاریابی شما باید همیشه در راستای اهداف زیربنایی مجموعه تعریف شوند. برای نمونه اگر افزایش 20 درصدی از فروش آنلاین به عنوان هدف شرکت مشخص شده است، وظیفه شما به عنوان بازاریاب آنلاین ایجاد سازوکاری است که از آن طریق بتوانید 50 درصد مشتریان بیشتری نسبت به سال گذشته به وب‌سایت خود جذب کنید.

از طرف دیگر هدف شما هر چه که باشد باید بدانید چگونه این اهداف را ارزیابی کنید. اینجاست که اهمیت ابزارهای مورد نیاز برای بازاریابی آنلاین مشخص می‌شود. محاسبه میزان اثربخشی استراتژی دیجیتال برای هر شرکت متفاوت است، همچنین باید این محاسبه نسبت به معیارهایی که برای هدف شرکت خود در نظر گرفته‌اید انجام شود. محاسبه اثربخشی استراتژی دیجیتالی که در پیش گرفته‌اید برای آینده شرکت شما کاملا حیاتی است، چرا که پارامترهای مورد نظر در این بررسی می‌توانند برای بهینه‌ کردن این استراتژی‌ها در آینده به خدمت گرفته شوند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. عملکرد ابزار و کانال‌های فعلی فروش را بررسی کنید

بهتر است در ابتدا نگاهی کلی به ابزارها و کانال‌هایی که برای بازاریابی دیجیتال در اختیار دارید داشته باشید، این کار باعث می‌شود در آینده در حین تدوین استراتژی‌هایتان دچار سردرگمی نشوید. رسانه‌هایی که در اختیار دارید به شما کمک می‌کنند تا ابزار و کانال‌های بازاریابی دیجیتال را دسته‌بندی کنید. برای روشن‌تر شدن این موضوع اجازه دهید این رسانه‌ها را به تفکیک شرح دهیم:

رسانه‌هایی که مالک آن‌ها هستید

در این قسمت منظور دارایی‌های دیجیتالی است که برند یا شرکت شما مالک آن‌هاست. وب‌سایت، حساب‌کاربری شرکت در شبکه‌های اجتماعی، محتواهایی که در بلاگ منتشر کرده‌اید و سایر کانال‌های دیجیتالی که شرکت شما کنترل کاملی بر روی آن‌ها دارد را می‌توان در این گروه قرار داد.

رسانه‌های اجتماعی



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا