خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رسانه‌هایی که آن‌ها را بدست آورده‌اید

در این قسمت منظور میزان تعریف و صحبت‌هایی است که درباره برند شما در سایر محافل مطرح می‌شود. بازنشر محتوای شما در سایر وب‌سایت‌ها، پست‌هایی که کاربران مهمان قرار می‌دهند و ارتباطی که در شبکه‌های اجتماعی برقرار می‌کنید را می‌توان در گروه رسانه‌هایی قرار داد که آن‌ها را بدست آورده‌اید، به‌عبارت دیگر این رسانه‌ها ماحصل شناخت برند شما توسط مشتری هستند.

اشاره به برند یا محصولات شما در محافل خبری، نوشتن نقد‌وبررسی‌های مثبت درباره کالا یا خدمات شرکت و اشتراک‌گذاری محتوای بلاگ‌تان در شبکه‌های اجتماعی، را نیز می‌توان در گروه رسانه‌هایی قرار داد که آن‌ها را به دست آورده‌اید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رسانه‌هایی که خریداری کرده‌اید

همان‌گونه که از نام آن پیداست در این قسمت با ابزار و کانال‌‌هایی طرف هستیم که برای بدست آوردن آنها هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید تا به کمک این ابزارها مشتریان خود را جذب کنید. در این زمینه می‌توان به Google Adwords، پست‌هایی که بابت انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پول پرداخت کرده‌اید، تبلیغات مستقیم در وب‌سایت‌ها و رپورتاژ‌های خبری اشاره کرد.

تمامی رسانه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را در یک فایل اکسل جمع‌آوری کنید تا تصویر درستی از رسانه‌هایی که مالک آن‌ها هستید، رسانه‌هایی که آن‌ها را بدست آورده‌اید و رسانه‌هایی که آن‌ها را خریداری کرده‌اید در ذهن شما شکل ببندد.

ممکن است برای رسیدن به هدف اصلی مجموعه، از تمامی این کانال‌ها در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید. برای نمونه فرض کنیم شما محتوایی در یکی از صفحه‌های فرود وب‌سایت گذاشته‌اید تا بتوانید از مشتری‌های جدید سرنخ بدست آورید. در این شرایط برای بیشتر کردن تعداد سرنخ‌هایی که بـ*ـو*سیله این محتوا بدست آمده است ممکن است نیاز داشته باشید تا آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ممکن است کاربران‌تان محتوای شما را در حساب‌های کاربری شخصی خود به اشتراک بگذارند و ترافیک بیشتری راهی صفحه‌فرود مورد نظرتان کنند. چنین فرآیندی را در گروه رسانه‌هایی قرار می‌دهیم که بدست آورده‌اید. از طرف دیگر برای تضمین بیشتر موفقیت یک محتوا ممکن است آنرا در صفحه فیس‌بوکی که برای برند خود خریداری کرده‌اید قرار دهید تا از این طریق این محتوا توسط کاربران هدف بیشتری نیز دیده شود.

این‌گونه می‌شود که به کمک سه گروه مختلف از رسانه‌هایی که در اختیار دارید می‌توانید به هدف‌های اصلی مجموعه دست پیدا کنید. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اجباری برای استفاده از این سه‌ گروه رسانه ندارید و بسته به صلاحدید مجموعه می‌توانید اقدام کنید. با این حساب اگر رسانه‌هایی که مالک آنها هستید و یا بدست آورده‌اید، عملکرد خوبی دارند، نیازی به سرمایه‌گذاری برای خرید رسانه‌ نیست. در نتیجه باید بهترین راه‌حلی که شما را به هدف اصلی مجموعه نزدیک می‌کند بررسی کرده و سپس کانال‌هایی که بهترین دستاورد را دارند، در استراتژی دیجیتال خود به خدمت بگیرید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رسانه‌های اجتماعی




4. رسانه‌هایی که مالک آنها هستید را بازبینی کنید

به جرات می‌توان گفت رسانه‌هایی که مالک آن‌ها هستید در قلب بازاریابی دیجیتال مجموعه شما قرار گرفته‌اند.

هر نوع پیامی که از جانب برند شما منتشر شود در گروه محتوا قرار می‌گیرند، این پیام می‌تواند مطالب قسمت «درباره ما» در وب‌سایت شما باشد یا اینکه توضیحات کالا، پست‌های بلاگ، کتاب‌های الکترونیک، تصاویر اینفوگرافی و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی را تشکیل دهد. محتوا به تبدیل مخاطبین وب‌سایت به مشتریان احتمالی و بالقوه کمک می‌کند، از طرف دیگر محتوا باعث می‌شود تا برند شما در فضای آنلاین بیشتر شناخته شود. محتوایی که به خوبی بهینه‌سازی شده باشد تاثیر زیادی در ارتقا رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موارد باید گفت هر هدفی که مشخص کرده‌ باشید، باز هم برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز به محتوایی دارید که مالک‌‌ آن باشید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در نتیجه برای تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال باید تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی می‌تواند شما را به رسیدن به هدف‌هایی که در نظر دارید کمک کند. برای نمونه اگر هدف شما افزایش 50 درصدی مخاطبان وب‌سایت‌تان نسبت به سال گذشته است، بعید به نظر می‌رسد مطالبی که در صفحه «درباره ما» یادداشت کرده‌اید بتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

در این صورت ممکن است یک کتاب الکترونیک که در ازای ثبت‌نام اطلاعات کاربر به رایگان در اختیار وی‌ قرار می‌گیرد بتواند بازخورد بهتری در جذب مشتریان جدید داشته باشد. در ادامه توضیحات کوتاهی در خصوص فرآیند انتخاب بهترین محتوا برای رسیدن به اهداف‌ بازاریابی دیجیتال خواهیم داد:

محتواهای فعلی خود را بررسی کنید

فهرستی از محتواهای فعلی که پیش از این تهیه کرده‌اید را آماده کرده و این محتواها را بر اساس عملکردی که پیش از این داشته‌اند و در راستای هدف‌های فعلی مجموعه رتبه‌بندی کنید. برای نمونه اگر هدف شما جلب مشتریان بالقوه است، محتواهای فعلی خود را به گونه‌ای رتبه‌بندی کنید که در سال گذشته بیشترین بازخورد را در جذب مخاطب جدید داشته‌اند. این محتوا ممکن است یک پست در بلاگ، یک کتاب الکترونیک یا حتی یکی از صفحه‌های وب‌سایت باشد که به خوبی در جذب مخاطب تاثیر داشته است. هدف از انجام چنین کاری، تمیز دادن محتواهایی که تاکنون بازخورد خوبی داشته‌اند از محتواهایی است که در یک‌سال گذشته نتیجه خوبی را به دنبال نداشته‌اند، از این طریق می‌توانید نقشه دقیق‌تری برای تولید محتوا در آینده بکشید.

بررسی محتوا




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اشکالات محتواهایی که تاکنون تولید کرده‌اید را مشخص کنید

بر اساس شخصیت‌ خریداری که تعریف کرده‌اید، مشکلات و نقص‌های محتواهایی که تولید شده‌ است را پیدا کنید. برای نمونه اگر شرکتی فعال در زمینه آموزش ریاضی هستید و متوجه شده‌اید که مخاطبان‌تان در پیدا کردن راه جالبی برای مطالعه مشکل دارند و تاکنون شما محتوایی در جهت پاسخ به این نیاز آماده نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی است که این نقص را جبران کرده و محتوایی در این زمینه تولید کنید.

با بررسی محتواهای که پیش از این تولید کرده‌اید ممکن است متوجه شوید کتاب الکترونیکی که در یکی از صفحه‌های‌فرود برای دانلود گذاشته‌اید بازخورد خوبی نسبت به سایر محتواها نظیر وبینار داشته است. با این حساب در مثالی که برای شرکت فعال در زمینه آموزش ریاضی زدیم، شاید بد نباشد تا کتاب الکترونیکی را با عنوان «چگونه بهترین و موثرترین شیوه مطالعه کردن را پیدا کنیم» تولید کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقشه تولید محتوای جدیدی را طراحی کنید

بر اساس اطلاعاتی که در شناسایی نقص‌های محتواهای فعلی خود بدست آورده‌اید، یک نقشه جدید برای تولید محتوا ترسیم کنید، در این نقشه جدید تمرکز شما باید بر روی محتوایی باشد که به شرکت‌تان در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک می‌کند. این نقشه باید شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان
  • قالب
  • هدف
  • شیوه‌های تبلیغ
مثلا می‌توانید مناسبت‌های مهم را پیدا کرده و برای‌شان محتوایی اختصاصی تهیه کنید. پیشنهاد می‌‌کنیم اطلاعات مالی و بودجه‌ای که قرار است برای تولید محتوا در نظر بگیرید را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید تصمیم بگیرید که محتوا باید توسط شما و همکاران شرکت تولید شود یا فرآیند تولید آن‌را می‌توانید به شرکت‌ها و افرادی که تخصص این کار را دارند واگذار نمایید.

تولید محتوا




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5. وضعیت رسانه‌هایی که بدست آورده‌اید را نیز بررسی کنید

بررسی وضعیت رسانه‌هایی که آنها را بدست آورده‌اید در مقابل هدف‌هایی که در پیش رو دارید به شما کمک می‌کند تا ایده‌های بهتری دارند در ذهن شما شکل بگیرد. کانال‌هایی که از طریق آن‌ها ترافیک جذب وب‌سایت شما می‌شود را پیدا کرده و هرکدام از این منابع را نسبت به اثربخشی که دارند رتبه‌بندی کنید. در این زمینه گوگل آنالیتیک یا سورس ریپورت (Source Reports)، ابزارهای خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی وضعیت رسانه‌هایی که آن‌ها را بدست آورده‌اید به شما کمک می‌کند مقاله‌های که ترافیک به‌خصوصی را راهی وب‌سایت شما کرده‌اند را پیدا کنید. از طرف دیگر ممکن است متوجه شوید شبکه اجتماعی لینکدین برای شما بازخورد بهتری را به دنبال داشته است. هدف اصلی از بررسی وضعیت رسانه‌هایی که آن‌ها بدست آورده‌اید، این است که تصویر کاملی از رسانه‌هایی که به شما در رسیدن به هدف اصلی مجموعه کمک می‌کنند در ذهن شما نقش ببندد، این آمار به شما کمک می‌کند رسانه‌هایی که عملکرد خوبی نداشته‌اند را نیز شناسایی کنید. ناگفته نماند که در دنیای وب‌، همیشه با موارد جدیدی روبرو هستیم، در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم اگر به رسانه جدیدی برخورد کردید، بی‌گدار به آب نزنید و تمام وقت و انرژی خود را صرف آن نکنید، از طرف دیگر نباید آن‌ را کنار بگذارید و باید سعی کنید با انتشار محتوا و تعامل اندک با این رسانه، میزان اثربخشی آن‌را در جذب ترافیک به وب‌سایت سنجش کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
6. بررسی رسانه‌هایی که خریداری کرده‌اید را فراموش نکنید

در این فرآیند نیز باید مواردی که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم را در نظر داشته باشید، باید عملکرد هر کدام از رسانه‌هایی که خریداری کرده‌اید را بررسی کنید، در این زمینه می‌توان هزینه‌هایی که در Google Adwords، فیس‌بوک، توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اید را محاسبه کنید تا مشخص شود این شبکه‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند شما را به اهدافی که در نظر داشته‌اید نزدیک کنند.

برای نمونه اگر هزینه زیادی برای Google Adwords خرج کرده‌اید و بازخورد خوبی از این طریق دریافت نکرده‌اید ممکن است زمان آن رسیده باشد که رویکرد جدیدی را در پیش‌ بگیرید و در سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی هزینه کنید.

باید در نهایت ایده کلی از پلتفرم‌های مختلفی که برای آن‌ها هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید در ذهن شما شکل بگیرد. تا از این طریق نسبت به ادامه اختصاص هزینه به این پلتفرم‌ها یا حذف آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. جمع‌بندی

فرآیند طراحی نقشه و تحقیقات که در بالا به تفضیل به ‌‌آن‌ها اشاره کردیم به شما کمک می‌کند تا دید کاملی نسبت به تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال در ذهن شما نقش ببندد. در ادامه برای یادآوری هم که شده به مواردی که تاکنون به آن‌ها پرداختیم اشاره خواهیم کرد:

  1. ایجاد شخصیت‌ خریدار با جزئیات کامل؛
  2. مشخص کردن یک یا چند هدف دقیق برای بازاریابی؛
  3. جمع‌آوری فهرستی از تمامی رسانه‌هایی که در اختیار دارید؛
  4. بررسی تمامی رسانه‌هایی که در اختیار دارید؛
  5. طرح نقشه‌ برای استفاده از محتواهایی که تولید کرده‌ یا می‌خواهید تولید کنید.
پس از آنکه به تمامی این موارد پرداختید زمان آن فرا می‌رسد تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تدوین کنید. استراتژی شما باید اولویت‌ها و عملکردهای‌تان را برای رسیدن به هدفی که مشخص کرد‌ه‌اید ترسیم کند.

از طرف دیگر نیاز دارید تا استراتژی بلند مدت مجموعه را نیز در این قسمت مشخص کنید، در بیشتر مواقع مدت زمان 12 ماه، فرصت مناسبی برای تدوین استراتژی بلند مدت است، اما این زمان بسته به نوع تجارت شما می‌تواند تغییر کند. برای نمونه:

  • در ابتدای سال ممکن است قصد داشته باشید بلاگی راه‌اندازی کرده و مطالب آن را به صورت هفتگی در طول سال آپدیت کنید.
  • اوایل تابستان ممکن است برنامه داشته باشید تا یک کتاب دیجیتال جدید منتشر کرده و هزینه‌ای را برای تبلیغات اختصاص دهید.
  • اوایل پاییز ممکن است اوج بازار شما باشد و در نتیجه فکر ‌کنید برای بهینه‌سازی محتوایی که تولید کرده‌اید چه باید کنید.
  • در اوایل زمستان ممکن است بخواهید تمرکز بیشتری بر روی رسانه‌هایی که بدست آورده‌اید، داشته باشید و تاثیر آن‌ها بر روی مشتریان دنبال کنید، تا از این طریق کانال‌هایی که ترافیک بیشتری را در هفته‌های اوج فروش داشته‌اند را شناسایی کنید.
با اتخاذ این رویکرد، می‌توانید چارچوب مشخص و زمان‌بندی شده‌ای را برای کارهایی که باید انجام شود تعیین کنید.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسیر موفقیت در استراتژی بازاریابی دیجیتال

مستنداتی که برای استراتژی شرکت‌ تهیه کرده‌اید تنها مختص شرکت شما خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان قالب از پیش طرح ریزی شده‌ای را در اختیار شرکت‌ها برای تدوین استراتژی دیجیتال قرار داد. به خاطر داشته باشید استراتژی بازاریابی دیجیتال را به این دلیل تدوین می‌کنیم تا به کمک آن عملکردهایی را که به رسیدن به هدف شرکت شما در یک بازه زمانی مشخص منجر می‌شود را ترسیم کنیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دستی از دور بر آتش دارید و تاکنون تجربه‌ای مفید در زمینه تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌ کرده‌اید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود باخبر سازید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا