خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
همیشه لیست خود را تازه و به روز شده نگه دارید

به خاطر داشته باشید که مشترکین ایمیل و جیمیل در شرایط زمانی مختلف، بازدیدهای متفاوتی دارند و حتی ممکن است تعدادی از آنها برای چند ماه از ایمیل خود استفاده نکنند. در اینجا وظیفه شما برای به‌روزرسانی لیست مخاطبان خود بسیار مهم است و باید در بررسی‌های خود مشخص کنید که چه تعداد از مخاطبان در فواصل زمانی مشخص این ایمیل‌ها را باز نکرده‌اند. بنابراین، بهترین گزینه، به‌روزرسانی لیست مخاطبان است و سعی کنید که همیشه ایمیل‌های خود را فقط به افراد فعال ارسال کنید.

لیست مخاطبان خود را به چند دسته تقسیم کنید

با توجه به انواع ایمیل مارکتینگ، شما باید مخاطبان خود را به چند دسته تقسیم کنید و سعی کنید که از هر کدام از این روش‌ها برای یک گروه از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است برخی از مخاطبان شما به ایمیل‌های خبری و خبرنامه‌ها علاقه داشته باشند و برخی نیز ترجیحاً به دنبال پاداش و تخفیف بگردند. بنابراین سعی می‌کنید که مخاطبان و بازدیدکنندگان خود را به چند دسته تقسیم کنید و ایمیل‌های خود را با توجه به این دسته بندی ارسال کنید. در تصویر زیر، تأثیر دسته‌بندی مخاطبان و فاکتورهای مختلف از جمله افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها را می‌بینید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
از ارسال هرزنامه‌ها یا ایمیل‌های اسپم بپرهیزید

این مشکل در رابـ*ـطه با پنل‌های ارسال ایمیل انبوه بیشتر دیده می‌شود و سیستم‌های یاهو و گوگل به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که این ایمیل‌ها از طریق پنل‌های ارسال انبوه فرستاده شده‌اند. حقیقتی که در رابـ*ـطه با ایمیل‌های اسپم وجود دارد این است که اکثر کاربران از قسمت اسپم ایمیل خود دیدن نمی‌کنند و یا ترجیحاً همه آن‌ها را به صورت دسته جمعی حذف می‌کنند. برای استفاده از چنین ابزاری، همیشه سعی کنید که در قسمت آدرس فرستنده اسم حقیقی خود را بنویسید و مشخص کنید که موضوع ایمیل شما به چه صورت است. حتی در لحظه ثبت نام مخاطبان و مشترکین خود می‌توانید از آنها بخواهید که شما را از لیست اسپم خارج کنند.

بهترین زمان‌بندی را انتخاب کنید

زمان‌بندی در بازاریابی بسیار مهم است و این موضوع در بازاریابی ایمیلی نیز خود را نشان می‌دهد. باید این حقیقت را بپذیریم که در چند سال اخیر مدت زمان حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از ایمیل‌هاست. با این حال معمولاً کاربران سعی می‌کنند که یک زمان مشخص را به بازدید از ایمیل خود اختصاص دهند و این هنر شماست که این زمان را پیدا کنید. زمان‌بندی ارسال ایمیل به دو مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول شما باید تشخیص دهید که کاربران ترجیح دهند چه روزهایی به سراغ ایمیل خود می‌رود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در روزهای ابتدایی هفته و روزهای اداری بیشترین آمار باز شدن ایمیل‌ها رخ می‌دهد و شما باید تمرکز خود را بر روی این روزها بگذارید.

در مرحله دوم، باید مشخص کنید که در هر روزی، چه ساعتی بیشترین آمار باز شدن ایمیل‌ها رخ می‌دهد. برخی از این ایمیل‌ها مربوط به مشاغل هستند و در ساعات ابتدایی روز باز می‌شوند و برخی نیز در سایر ساعات روز باز هستند. اگر به تصویر زیر توجه کنید، نرخ باز شدن ایمیل بین ساعت‌های 8 تا 2 بعد از ظهر بسیار بالاتر از سایر ساعات روز است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
موضوع ایمیل خود را به طور واضح مشخص کنید

بارها در این مطلب و در مطالب قبلی به این نکته اشاره کرده‌ایم که کاربران اینترنتی کم حوصله هستند و باید خوراکی اینترنتی آنها به سرعت آماده شود. وقتی که شما به دنبال بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل در بازاریابی ایمیلی خود هستید، باید شرایطی را فراهم کنید که کاربران به سرعت از موضوع ایمیل شما مطلع شوند و نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

حتی می‌توانید مشخصات شخصی یا شماره تلفن کسب‌وکار خود را نیز در این ایمیل قرار دهید و از لفظ محاوره‌ای و شوخی نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که ایمیل فقط یک ابزار ارتباطی بین شما و مشتری است و نیازی نیست که رسمیت بالایی به آن بدهید. سعی کنید با همان زبان و سبکی صحبت کنید که کاربران شما آنها را ترجیح می‌دهند.

به مخاطبان خود این حس را بدهید که فقط برای او این ایمیل را نوشته‌اید

یکی از اشتباهاتی که بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین در استراتژی ایمیل مارکتینگ مرتکب می‌شوند، استفاده از لحن رسمی و خطاب قرار دادن مخاطبان به صورت دسته جمعی است. این موضوع باعث می‌شود که مخاطب شما خود را در یک گروه بزرگ تصور کند و احساس کند که توجه شما به آنها کمتر است. به شکلی متن ایمیل خود را بنویسید که خواننده احساس کند که این ایمیل صرفاً برای او ارسال شده است. حتی از خطاب قرار دادن بازدیدکنندگان نترسید و مکالمه خود را به مانند یک مکالمه حضوری طراحی کنید. سعی کنید در دادن اطلاعات به مشترکین خود حساسیت به خرج ندهید و اعتماد آنها را جلب کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تنبل نباشید و کپی نکنید!

فراموش نکنید که طرف مقابل شما یکی از کسانی است که قرار است به عنوان مشتری دائمی کسب‌وکار شما مطرح شود و مدت زمان طولانی با آنها در ارتباط باشید. پس به هر اندازه که به آنها احترام بگذارید، مطمئناً احترام متقابل را دریافت خواهید کرد. پس بدانید که قرار نیست شما یک متن را بنویسید و با کپی و پیست کردن آن، زحمت خود را کاهش دهید. حتی اگر چنین کاری را انجام می‌دهید، باید متن شما به حدی صمیمی و دوستانه باشد که خواننده از دیدن آن خسته نشده و برای ایمیل بعدی شما لحظه شماری کند. سعی کنید برای نوشتن هر متن زمان کافی اختصاص دهید و به دقت چند بار متن را بخوانید تا از کیفیت نوشتاری و گفتاری آن مطمئن شوید.

کاربران موبایلی خود را فراموش نکنید

در بخش آمارهای بالا، گفتیم که نزدیک به 41 درصد از کاربران ایمیل‌های خود را در گوشی‌های هوشمند و اندروید مطالعه می‌کنند. از این آمار نزدیک به 23 درصد بعد از استفاده از گوشی هوشمند، مجدداً به سراغ لپ تاپ و کامپیوتر می‌روند تا ایمیل خود را چک کنند. پس آمار بازدیدکنندگان ایمیل با استفاده از گوشی‌های همراه بالاست و این باید در استراتژی تبلیغات ایمیلی شما قرار داشته باشد.

نرخ باز شدن ایمیل




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه ایمیل‌های جذابی بنویسیم؟

نگران نباشید! وقتی که تصمیم گرفتیم که به جزئیات کامل در مورد بازاریابی ایمیلی بپردازیم، مطمئناً نحوه نوشتن ایمیل‌های جذاب را نیز فراموش نکرده‌ایم. باید بپذیریم که ایمیل‌ها قلاب‌هایی برای گرفتن بازدید کننده و مشتری هستند، پس هرچه یک قلاب جذاب‌تر باشد، کارآمدتر نیز هست. فقط لازم است نکات زیر را در مورد نوشتن ایمیل‌ها رعایت کنید:

1. از موضوعات جذاب و زیر عنوان در ایمیل خود استفاده کنید

وقتی که در جریان ایمیل مارکتینگ به سراغ نوشتن ایمیل می‌روید، قرار نیست که یک متن چند صفحه‌ای را برای آنها بنویسید و در آن به تبلیغات و ذکر توانایی‌های خود بپردازید. سعی کنید موضوعات جذاب مانند جایزه‌ها، تخفیف‌های ماهانه، محصولات جدید، امتیازات کاربران و مواردی از این قبیل را در ایمیل خود بگنجانید و ایمیل را به چند بخش تقسیم کنید. این چند بخش کردن و استفاده از زیر عنوان‌ها، باعث می‌شود که خواننده برای خواندن سایر بخش‌ها نیز کنجکاو شود.

2. مواظب طول متن ایمیل خود باشید

طول متن ایمیل یک عامل در موفقیت بازاریابی ایمیلی است. شاید در طول فعالیت خود بارها از مشاورین شنیده باشید که از ایمیل‌های بلند استفاده کنید یا به سراغ ایمیل‌های کوتاه بروید و خواننده خود را خسته نکنید. به خاطر داشته باشید که محتوای ایمیل از طول متن آن مهم‌تر است، اما با احترام به نظر دیگران، کاربران اینترنتی بسیار کم‌حوصله هستند و اگر آنها را خسته کنید، بدون شک ایمیل شما مقصدی جز سطل زباله سرور را نخواهد داشت.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. از نام و موضوع استفاده کنید

اولاً به خاطر داشته باشید که اگر برای ایمیل‌های خود، موضوع مشخص قرار ندهید، سرورها آن را به عنوان یک ایمیل اسپم تشخیص داده و شانس خوانده شدن آن کاهش می‌یابد. دلیل استفاده از نام کاربر در ایمیل، ایجاد صمیمیت بیشتر در ذهن آنهاست. استفاده از عناوینی مانند «مشتری عزیز» یا «وبمستر عزیز» نه تنها جذابیت ندارد، بلکه احتمال حذف آن را بالا می‌برد. پس از خطاب قرار دادن اسم کوچک مخاطب نترسید و ایمیل‌های‌تان را شخصی‌سازی کنید.

4. اولین پاراگراف را جذاب بنویسید

یک سؤال، تاکنون چند بار یک فروشگاه را به خاطر ویترین یا تابلو سر در آن انتخاب کرده‌اید؟ مطمئناً ویترین‌ها و تابلوهای سر در مغازه‌ها در انتخاب مشتریان بسیار مهم هستند. به همین نسبت هم پاراگراف اول ایمیل در خوانده شدن سایر قسمت‌های آن تاثیر دارد. پس حتی اگر ساعت‌ها برای نوشتن اولین پاراگراف ایمیل خود صرف کنید، مطمئناً ضرر نخواهید کرد.

5. در پاراگراف دوم فقط بگویید که چه می‌خواهید

فلسفه بافی و استفاده از جملات سنگین در پاراگراف دوم به معنی فراری دادن مخاطب از ایمیل است. سعی کنید خیلی راحت و بدون دردسر به آنها بگویید که هدف شما از ارسال این ایمیل چه بوده و می‌خواهید چه امتیازی به آنها برسانید. صرفاً به جوایز و تخفیف‌ها نپردازید و در کنار آن محصول و خدمات خود را نیز معرفی کنید. سعی کنید این دو مورد را در کنار یکدیگر در پاراگراف دوم قرار دهید. در این صورت نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی شما چشمگیر خواهد بود.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه نتایج کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را اندازه گیری کنیم؟

با توجه به مطالبی که گفته شد، بد نیست به فاکتورها و معیارهایی نیز اشاره کنیم که میزان تاثیرگذاری کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را نشان می‌دهند و مشخص می‌کنند که بازاریابی ایمیلی ما تا چه اندازه بر روند کسب و کار تأثیر می‌گذارد. این معیارها متفاوت هستند، اما همه آن‌ها می‌توانند نشان دهنده میزان تأثیر روش بازاریابی باشد. چند مورد از این معیارها عبارتند از:

- نرخ باز شدن ایمیل یا همان open rate

این نرخ نشان می‌دهد که از تعداد ایمیل‌های ارسال شده توسط ما، چه تعداد باز شده و چه تعداد از آنها بدون خوانده شدن حذف شده اند. این نرخ به صورت «نسبت تعداد ایمیل‌های باز شده به تعداد ایمیل‌های ارسال شده در جریان کمپین تبلیغاتی» تعریف می‌شود.

open rate




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- نرخ کلیک خوری (click through rate)

این معیار با توجه به «نسبت تعداد کلیک‌های صورت گرفته به تعداد پیام‌های تحویل داده شده به کاربران» در نظر گرفته می‌شود. در واقع تعریف آن به صورت معادله نشان داده شده در تصویر زیر است.

ctr


- نرخ حذف اشتراک (unsubscribe rate)

این معیار نشان می‌دهد که در یک دوره زمانی مشخص چه تعداد از کاربران، اشتراک خود را از کسب‌و‌کار شما یا وبلاگ شما حذف کرده‌اند. تعریف ریاضی این نرخ به صورت «نسبت تعداد افرادی که حذف اشتراک کرده‌اند، به تعداد پیام‌های تحویل داده شده» محاسبه می‌شود و فرمول آن به صورت زیر است:

نرخ حذف اشتراک




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- نرخ تبدیل (conversion rate)

نرخ تبدیل نشان دهنده میزان تبدیل بازدیدکنندگان و مخاطبان به مشتری برای یک کسب‌و‌کار است و به نوعی یک معیار دقیق برای ارزیابی بازاریابی ایمیلی محسوب می‌شود. معادله محاسبه نرخ تبدیل به صورت تصویر زیر است که در آن «نسبت تعداد تبدیل‌های صورت گرفته به تعداد ایمیل‌های تحویل داده شده» محاسبه می‌شود:

نرخ تبدیل


- نرخ پرش (bounce rate)

با کمک این نرخ، شما معیار خوبی برای بررسی کیفیت ایمیل خود در دسترس دارید، هرچه کیفیت ایمیل شما بالاتر باشد، طبیعتاً نرخ پرش کاهش خواهد یافت. برای محاسبه این معیار، از فرمول زیر استفاده می‌شود که «نسبت تعداد پرش‌ها به تعداد ایمیل‌های تحویل داده شده» را محاسبه می‌کند:

بانس ریت




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلام آخر

در این مطلب، تلاش کردیم که بازاریابی ایمیلی را از جهات مختلف بررسی کنیم و نتیجه استفاده از آن در کسب‌وکارهای مختلف را نشان دهیم. همچنین به برخی از آمارهای جهانی منتشر شده در سایت‌های معتبر اشاره کردیم که بررسی‌هایی بر روی نتایج ایمیل مارکتینگ و دستاوردهای آن انجام داده‌اند. در انتها هم به بازاریابی ایمیلی رایگان و تبلیغات ایمیل مارکتینگ ارزان پرداختیم و دلیل استفاده از آن در برخی از کسب‌وکارها را نشان دادیم. در آخر نیز به روش‌های مختلف بهبود نرخ باز شدن ایمیل پرداختیم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا