خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
همین اتفاق هم افتاد و دیجی کالا بسیار بزرگتر از قبل شد و درآمد آن نیز بسیار افزایش پیدا کرده بود، بعد از مدتی در خبری رسمی اعلام شد تعداد کارمندان ما به 1000 نفر رسید و اگر همین الان در گوگل نام دیجی کالا را جستجو کنید تعداد کارمندان آن را بالای 2000 نفر نشان می دهد!



در همین روزها بود که صحبت هایی از یک شرکت غیر ایرانی با نام راکت اینترنت مطرح شد و چند سایت بزرگ خیلی سریع راه اندازی شدند! سایت هایی از قبیل بامیلو، موزاندو، زودفود، اسنپ و… که همگی با پشتیبانی شرکت راکت اینترنت بنا شده بودند و قرار بود بازار کسب و کار اینترنتی در ایران را متحول کنند.



راکت اینترنت




فروشگاه اینترنتی




اسنپ آمده بود تا بازار تاکسی های اینترنتی را فعال کند و رقیب آن تپ 30 فوری شروع به کار کرد که قبلا در مقاله ای این دو استارت آپ را با هم مقایسه و بررسی کرده ام.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
زودفود تبدیل به بزرگترین سایت سفارش آنلاین غذا شد و بعد از آن کپی های بسیاری مانند قارچ از این نوع کسب و کار راه اندازی شدند که بدو فود بسیار خوب پیشرفت کرد و توسط زودفود خریداری شد! الان نیز ریحون،چنگال و چیلیوری رقبای جدید زودفود هستند.



فروشگاه اینترنتی




و اما بامیلو که یک فروشگاه اینترنتی بود در کنار بازار اینترنتی (Marketplace) موزاندو شروع به فروش کالا به صورت دیجیتال کردند.

تا آنروز رقبای زیادی برای دیجی کالا ادعای رقابت کرده بودند اما حتی نتوانسته بودند 10٪ بازار را که در انحصار دیجی کالا بود صاحب بشوند! همگی می آمدند و هزینه میکردند و میرفتند..

اما گویا بامیلو قصد رفتن نداشت و موزاندو نیز همینطور داشت به بازار اینترنتی بزرگی تبدیل میشد و هر روز رتبه های الکسای بهتر و حجم سفارشات بهتری را تجربه می کردند، جای تعجب نبود راکت اینترنت با بودجه بسیار سنگینی وارد تجارت در اینترنت ایران شده بود و همه تبلیغات وب را نیز برای خودش کرده بود.

در همین زمان با توجه به حجم بالای رقابت بین این کسب و کارها، سایت های ایرانی مبلغ تبلیغات خود را حتی تا 10 برابر افزایش دادند و درآمد آنها نیز بسیار بیشتر شد.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بامیلو و موزاندو دو مسیر جداگانه را طی می کردند و یکی تصمیم داشت بزرگترین بازار آنلاین فروش کالا بشود و دیگری قصد داشت یک فروشگاه اینترنتی باشد، اما گویا بعد از مدتی راکت اینترنت تصمیم خود را عوض کرد و هر دو برند را با یکدیگر ادغام کرد.



بامیلو و موزاندو یکی شدند




این رخداد اینقدر سر و صدا کرد که همه فهمیدند برنامه بعدی تبدیل شدن بامیلو به بزرگترین بازار اینترنتی (Marketplace) ایران است و بعد از مدت کوتاهی همین اتفاق نیز افتاد.



خوب در همه جای دنیا معمولا Marketplace ها از فروشگاه های اینترنتی موفق تر و کم هزینه تر بوده اند و به همین جهت در سال 96 دیجی کالا نیز به سمت Marketplace شدن پیش میرود و در تعداد زیادی از کالاها تنها فروشنده آن کالا دیگر فقط دیجی کالا نیست و شما می توانید از فروشنده دلخواه خودتان کالاهای دیجی کالا را خریداری کنید.

شما هم اگر بخواهید می توانید با مراجعه به صفحه مخصوص فروشندگان دیجی کالا به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا ثبت نام کنید و کالای خودتان را به فروش برسانید و همچنین می توانید در دانشگاه آنلاین ویژه فروشندگان دیجی کالا نیز مطالب مفیدی را خصوص فروش آنلاین یاد بگیرید.



برگردیم به بامیلو و اتفاق های بعد از یکی شدن آن با موزاندو..



بامیلو یک هدف مشخص داشت: می خواهم دیده شوم و هرکس یکبار هم که شده از من خرید کند و اطلاعات آن را بدست آورم.

وقتی هدف یک کسب و کار مشخص است دیگر همه می دانند چه کنند و بودجه هم که تا مرز نامحدودی وجود داشت.

بنابراین بامیلو برای مدتی تقریبا بنرها و پاپ آپ های همه سایت های زیر 300 ایران و همه آژانس های تبلیغاتی و همه کلمات کلیدی در گوگل ادوردز را از آن خود کرد تا دیده شود!



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
فروشگاه اینترنتی




بعد از دیده شدن برای اولین خرید به کاربران کد تخفیف 30 هزار تومانی بدون محدودیت در انتخاب ارائه کرد و کاری کرد که حتی افراد با خرید یک کالای 30 هزار تومانی و عدم پرداخت 1 ریال ترغیب به خرید از آن شوند و یکبار بامیلو را تجربه کنند.

برای هر کسب و کار اینترنتی مهم است که همیشه هدفی ثابت را در تمام مراحل پیشرفت اش دنبال کند و آن هدف چیزی نیست جز ایجاد اولین تجربه استفاده از سرویس خود برای بازدیدکنندگان سایت با ارائه پیشنهادی جذاب که فقط در اولین خرید قابل دسترس خواهد بود.

با اینکه اکنون مدت ها از راه اندازی بامیلو می گذرد ولی هنوز هم اگر به صورت مهمان و برای اولین بار به بامیلو مراجعه کنید تخفیف اولین خرید را خواهید دید فقط با این تفاوت که دیگر 30 هزار تومان نیست و مقدار آن به 10 هزار تومان کاهش یافته است.



تخفیف ویژه بامیلو برای اولین خرید




خب بامیلو موفق شده بود به هدف خود برسد، الکسای بسیار خوب که در ایران برای مردم یک اعتبار محسوب می شود و تعداد سفارشات روزانه بالا و در کنار آن قیمت های بسیار نازل باعث شده بود به موفقیت اولیه دست پیدا کند.

اما خوب بامیلو باز هم بیشتر می خواست و تمایل به بزرگ شدن بیشتر داشت، از آنجایی که بامیلو یک Marketplace است و همه محصولات خود را از طریق فروشندگان تامین می کند، هرچقدر که بازاریابی بیشتری میکرد هزینه های کمتری داشت زیرا بسـ*ـتر آن آماده بود و ترافیک بیشتر برای آن فقط سود بیشتر را ایجاد میکرد.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این بازه زمانی فروشندگان بسیاری برای فروش کالای خود به بامیلو پیوسته بودند و از فروش خود نیز بسیار راضی بودند و دهان به دهان این موضوع فروشندگان جدیدی را برای بامیلو فراهم میکرد.

قیمت ها معمولا از دیجی کالا پایین تر بود زیرا فروشندگان می دانستند که این مزیت برای آنها سفارشات بسیاری ایجاد خواهد کرد و دقیقا سعی در رقابت مستقیم با دیجی کالا داشتند.



قطعا ارسال کالا در Marketplace ها با تاخیر صورت میگیرد و در همه جای دنیا نیز این یک موضوع عادی محسوب می شود، اما با توجه به توقع ایجاد شده در ایران توسط دیجی کالا مردم دوست داشتند کالای خود را حداکثر 24 ساعته تحویل بگیرند و بامیلو اینگونه عمل نمی کرد یا بهتر است بگوییم نمی تواند اینگونه عمل کند!



فروشگاه اینترنتی




بامیلو اعلام میکرد که کالا ممکن است حتی تا 10 روز دیگر به دست شما برسد اما مزیت قیمت های پایین، این نقطه ضعف را در بسیاری از تصمیمات برای خرید بین دیجی کالا یا بامیلو به نفع بامیلو تمام میکرد.



پایان سال میلادی رسید و بامیلو رسم غربی بلک فرایدی را برای اولین بار در ایران با سرو صدای زیاد در خیابان ها و بیلبوردهای بزرگ اجرا کرد.

کالاها را با قیمت های باورنکردی بخرید! این شعار بلک فرایدی در دنیاست و برخی مواقع یک گوشی 2 هزار دلاری را با قیمت 80 دلار اما تعداد محدود می توان در این روز خرید!





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
حراج بلک فرایدی بامیلو




خب همه مردم ایران منتظر یک تخفیف جانانه بودند و با توجه به کمپین از پیش تعریف شده بامیلو حسابی صحبت ها به سمت آن رفته بود، من خودم یکی از خریداران بلک فرایدی بودم و با خرید تقریبا 10 تا 15 کالا توانستم نزدیک به 600 هزار تومان تخفیف بگیرم که این یک تجربه عالی بود.

البته بامیلو از قبل اعلام کرده بود که با توجه به حجم بالای سفارشاتی که پیش بینی می کند سفارشات را با اختلاف 14 روزه ارسال خواهد کرد و همینطور هم شد، عده ای هم بعد از مدت 30 روز هنوز میگفتند سفارش آنها نرسیده است اما سفارشات من تا همان 14 روز رسید و همگی سالم بودند.



بامیلو در کنار دیجی کالا ایستاد و تبدیل به گزینه دوم خرید آنلاین در ایران شد و هنوز هم به این مسیر ادامه میدهد و کسی نتوانسته به عنوان نفر سوم قد علم کند. بهترین دومی ها در دنیا زیاد هستند و می توان به عنوان مثال به یکی از معروفترین آنها که پپسی هست اشاره کرد، پپسی یکی از بهترین دومی هاست که در کنار کوکاکولا تا به امروز ایستاده و دوام آورده است اما اینقدر فاصله ها نزدیک است که هیچ کدام لحظه ای دست از تبلیغات و توسعه بر نمی دارند.

حال می توان گفت بامیلو هم به عنوان بهترین دومی تا الان خوب ایستادگی کرده است و فاصله خود تا اول بودن را واقعا کم کرده است، در این شرایط کوچکترین حرکت اشتباهی از گزینه های اول می تواند جای نفر اول و دوم را عوض کند و در نهایت مردم هستند که این جایگاه را تعیین می کنند.



و اما در پایان این مقاله باید پاسخ سوالی که عنوان این مقاله است را بدهیم و قطعا جواب این سوال پیش شماست!

موارد زیر را بررسی کنید و در مورد اینکه از کدام فروشگاه خرید کنید تصمیم بگیرید:



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
• دیجی کالا قدیمی و معتبر است و کالا را بین 2 تا 5 روز کاری به دست شما می رساند

• بامیلو جدید و پویا است ولی قیمت های مناسب تری دارد و کالا را ارزان تر می خرید

• بامیلو با اینکه ارزان تر است باکس تخفیف هم دارد ولی دیجی کالا هم تخفیف های خوبی دارد

• دیجی کالا 7 روز و بامیلو 100 روز گارانتی برگشت کالا دارد

• ارسال رایگان بامیلو برای سبد خرید بالای 30 هزار تومان و دیجی کالا بالای 100 هزار تومان فعال می شود

• هر دو اپلیکیشن های موبایل خوبی دارند و به راحتی قابلیت خرید از طریق اپ را دارند

• بامیلو یک Marketplace است و دیجی کالا نیز در حال تبدیل شدن به Marketplace است

• قیمت فروشنده های بامیلو معمولا ارزان تر از فروشنده های دیجی کالا است

• اما پشتیبانی دیجی کالا 24 ساعته است و بهتر پاسخگو هستند



لیست بالا را می توان تا چند برابر این تعداد ادامه داد و در مورد این دو فروشگاه نوشت اما خیلی بهتر است که این نکات را از زبان شما بشنویم و هرچه شما نیز تجربه کرده اید در بخش نظرات منتشر کنید تا این لیست را هر روز تکمیل تر کنیم و نگاه وسیع تر به این دو فروشگاه بزرگ ایرانی ایجاد کنیم.

فقط حیف که بامیلو به خاطر مشکلات اقتصادی امتیازات خود را به کسب و کار اسنپ فود فروخت


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینفوگرافیک: 10 روند در نظر گرفته شده برای تجارت الکترونیک در سال 2017

اینفوگرافیک: 10 روند در نظر گرفته شده برای تجارت الکترونیک در سال 2017





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟


اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing) یک روش بازاریابی است که از افراد شناخته شده در حوزه‌های کاری مختلف برای رساندن پیغام برند به بازار استفاده می‌شود. درواقع شما در این روش به افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسرها (influencers) مبلغی را پرداخت می‌کنید که محصول یا خدمات شما را به شکل غیرمستقیم برای مشتری‌ها تبلیغ کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا با اشکال دیگری از بازاریابی یعنی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا همراه است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از این جهت اهمیت دارد که بتواند پیغام اینفلوئنسرها را به سراسر جهان برساند. اهمیت بازاریابی محتوا نیز بالا است و این محتوا یا توسط خود اینفلوئنسرها نوشته می‌شود یا برند، متن مورد نظر خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اگرچه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا بخشی از اینفلوئنسر مارکتینگ هستند، اما با یکدیگر مترادف نیستند.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینفلوئنسر مارکتینگ


تفاوت اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان چیست؟

برخی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی دهان‌به‌دهان (تأثیر گرفتن مردم از حرف افرادی که قبول دارند) یکسان است اما تفاوت عمده‌ای میان این دو روش بازاریابی وجود دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از افراد شناخته شده برای تحت تأثیر قرار دادن طرفدارانشان. در حالی که بازاریابی دهان‌به‌دهان از طریق برقراری ارتباط واقعی میان افراد انجام می‌شود. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که تمام روش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شامل بازاریابی دهان‌به‌دهان است اما بازاریابی‌های دهان‌به‌دهان لزوما اینفلوئنسر مارکتینگ نیستند.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی مبتنی بر طرفداران است؟

بازاریابی مبتنی بر طرفداران (Advocate marketing) نیز مشابه اینفلوئنسر مارکتینگ نیست. در بازاریابی مبتنی بر طرفداران از مشتری‌های وفادار برند درخواست می‌شود که تجربه خوب استفاده از برند را با دیگران به اشتراک بگذارند که معمولا از طریق نوشتن نظر در سایت، اپلیکیشن یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. درواقع هیچ پرداختی در این روش انجام نمی‌شود و تمرکز اصلی روی پیدا کردن مشتری‌های وفادار است. در حالی که در اینفلوئنسر مارکتینگ، افراد تأثیرگذار لزوما مشتری یک برند نیستند و در ازای پول یا محصولات رایگانی که دریافت می‌کنند برای برند تبلیغات انجام می‌دهند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: Mana، TiNAX007 و Mahshid Setoodeh
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا