خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تگ های هدینگ (heading tags) اثر بخش ترین تکنیک برای سئو مقالات

تگ های هدینگ (heading tags) اثر بخش ترین تکنیک برای سئو مقالات


تگ های هدینگ (heading tags)

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. تگ های هدینگ مهم ترین کدهای HTML برای بخش محتوای سایت است. اضافه کردن این تگ ها باعث می شود به بهینه سازی سایت (SEO) کمک کنید و موتورهای جستجو و همچنین کاربران سایت شما را به عنوان سایت حرفه ای تر بشناسند.

بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است.

heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد.

وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مزیت های تگ های هدینگ

این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.



heading-tags




علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز 18 نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند.

ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :

موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابـ*ـطه ای است؟

چقدر خوب است؟

با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد.

گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.

استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی

صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند.



• متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابـ*ـطه با موضوع خاصی صحبت می کند:

در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است.



• متن داخل ( منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) ):

این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و ... استفاده می شود.



• صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات:

در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی از سئو گرفت.



heading-tags




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تگ های سلسله مراتبی h



H1

تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.



H2

بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد.

تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2 برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود.

با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد.

می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.



تگ های H3 , H4 , H5 , H6

به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1 و h2 نیست.

تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد.



این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
heading-tags


ترتیب استفاده از تگ های h به چه صورتی است؟

نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از تگ ها این است که نمی توان بعد از استفاده از تگ h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از تگ h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تگ ها باید به صورت نزولی صورت گیرد.

اگر در صفحات خود از تگ ها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.

بعد از تگ h1 حتماً باید h2 استفاده شود.

بعد از تگ h2 حتماً باید از تگ h3 استفاده شود.

اشتباه وارد کردن ترتیب تگ ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت.

به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند پس 4 عنوان اصلی دارد که با تگ h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را با تگ های h3 مشخص کنید. حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها باید تگ h4 را اختصاص بدهید.

و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این تگ ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از ویژگی های مثبت کد های HTML ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینفو گرافیک: 6 قدم تاثیر گذار در ایمیل مارکتینگ

اینفو گرافیک: 6 قدم تاثیر گذار در ایمیل مارکتینگ






آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5 اشتباه سئو که وب مسترها به سادگی رقم می زنند

5 اشتباه سئو که وب مسترها به سادگی رقم می زنند


بازاریابی محتوا طی دو دهه اخیر تکامل قابل توجهی داشته است. همچنین با توجه به تغییرات همیشگی الگوریتم های گوگل و سیل عظیم اطلاعات اشتباهی که در حوزه بازاریابی اینترنتی وجود دارد، بدیهی است که بسیاری از ما دچار اشتباهات اولیه در فرآیندهای سئو و استراتژی های بازاریابی محتوا شویم.

با هر بار بروزرسانی الگوریتم های جدید و تغییراتی که در موتورهای جستجو ایجاد می شود، وسواس ما هم برای همگام شدن با SEO بیشتر می شود و ما مجبور می شویم برای اینکه به مشکل نخوریم، تمرکز خود را به تغییرات جدید معطوف کنیم.

اغلب وب مسترها مهمترین اصول سئو را به خوبی می دانند اما چرا نمی توانند از این اطلاعات و ابزار به درستی استفاده کنند؟ در ادامه به 5 اشتباهی که وب مسترها به سادگی در این زمینه مرتکب می شوند اشاره می کنیم.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اشتباهات سئو




1. ساختار بهینه سازی نشده کلمه کلیدی

با وجود افزایش جستجوی معنایی کاربران و همچنین افزایش تکنولوژی یادگیری ماشینی، همچنان تحقیق و پژوهش در مورد کلمه کلیدی باید بر دیگر موارد مقدم باشد. تمام محتوای مطالب شما می بایست به وسیله موضوعات و کلمات کلیدی به صورت شماتیک به اهداف کلی کسب و کار شما مرتبط باشند.

اگر محتوای ما موضوعات اصلی ما را پوشش دهد اما کلمات کلیدی در آن ها وجود نداشته باشند، چطور می توانیم بفهمیم که کاربران دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند؟ بدون تحقیق و پژوهش در مورد کلمه کلیدی، چطور می توانید به صورت واقعی مخاطبان خود را پیدا کرده و متوجه شوید محتوای خود را برای چه کسانی می نویسید؟

کلمات کلیدی در واقع به عنوان پلی بین اهداف کاربر و محتوای اطلاعاتی منتشر شده توسط شما ایفای نقش می کنند. محتوایی که در آن ها کلمات کلیدی بهینه سازی شده است به موقعیت صفحات وب برای کسب رتبه بهتر به صورت طبیعی (ارگانیک) در موتورهای جستجو کمک می کند و جستجوهای هدفمند را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این موضوع به صورت مؤثری محتوای بلاگ شما را پیشتاز می سازد.

برای بلاگ هایی که روی وب سایت ها ایجاد می شوند، تمرکز اصلی می بایست روی عبارات و کلمات کلیدی بلند باشد. استفاده از کلماتی مثل چطور، کجا، چرا و ... در عبارات سؤالی مثال های رایجی از این قبیل هستند.

استفاده از عباراتی که بیشتر مورد توجه اکثریت قشر کاربران قرار می گیرد مثل کلماتی همچون "آموزش" ، "نحوه استفاده از" و موارد مشابه از دیگر ایده های انتخاب کلمات کلیدی هستند که بسیاری از وب مسترها به آن ها توجه کافی ندارند.

وب مسترها همچنین در اغلب موارد در بهینه سازی هدرها، متاتگ ها و محتواهای هدفمند شده با عبارات یا کلمات کلیدی نیز اشتباه می کنند. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی خاص معمولاً در توضیحات متا در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو به صورت قطور (Bold) به نمایش در می آیند. همین موضوع می تواند افزایش نرخ کلیک مطالب سایت شما را به دنبال داشته باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
وب مسترها همچنین در اغلب موارد در بهینه سازی هدرها، متاتگ ها و محتواهای هدفمند شده با عبارات یا کلمات کلیدی نیز اشتباه می کنند. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی خاص معمولاً در توضیحات متا در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو به صورت قطور (Bold) به نمایش در می آیند. همین موضوع می تواند افزایش نرخ کلیک مطالب سایت شما را به دنبال داشته باشد.

تحقیق و پژوهش در مورد کلمات کلیدی به بهینه سازی ساختار هدر سایت شما (که شامل عنوان، توضیحات متا و ... می شود) ختم نمی شود. بسیاری از بلاگرها در استفاده صحیح از سئوی معنایی ناتوان هستند. سئوی معنایی یا Semantic SEO به بلاگرها این امکان را می دهد تا محتوای خواندنی بیشتری ایجاد کنند و در نتیجه تأثیر بیشتری از عبارات کلیدی بگیرند و یا به درخواست ها و سؤالات بیشتری از کاربران پاسخ بدهند و در مجموع مطلب خود را به یک مطلب ویژه تبدیل کنند.

اما در طرف دیگر، اگر مطلبی بیش از اندازه مورد بهینه سازی قرار بگیرد ممکن است از خط قرمز خطر عبور کرده و شرایط نامساعدی را ایجاد کند. ایجاد تراکم زیاد از کلمه کلیدی، می تواند مطلب شما را از یک مطلب جامع و مفید به یک مطلب اسپم تبدیل کند! استفاده زیاد از کلمه کلیدی همچنین می تواند خوانایی متن محتوای شما را کاهش داده و در نتیجه منجر به کاهش علاقه کاربران شود.

برای اینکه از پیچیدگی ها فاصله بگیرید و مرز بین استفاده صحیح و غلط را بهتر درک کنید، پیشنهاد می شود که از بهترین الگوهای سئو به صورت یکپارچه بهره مند شوید. برای مثال اگر قصد بهینه سازی سئوی سایت خود را دارید، باید همه المان ها از جمله متا تگ ها و URL ها را مورد بررسی قرار دهید. کلمات کلیدی به جز ارسال سیگنال برای موتورهای جستجو، عملکرد مهمی برای مهندسی درونی سایت شما محسوب می شوند



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. لینک های داخلی ناسازگار

لینک دهی داخلی احتمالاً یکی از مهمترین جنبه های نادیده گرفته شده در بهینه سازی یا سئو می باشد و جالب است که معمولاً این مورد در وب سایت هایی که مضمون سئو دارند بیشتر نادیده گرفته می شود. لینک سازی داخلی عملکردها و مزیت های بسیاری برای سئو دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم :

  • راه هدایت و ورود کاربران به صفحات دیگر وب سایت شما را هموار می کند.
  • موقعیت بررسی و آنالیز ربات های گوگل را به صفحات داخلی وب سایت فراهم کرده و باعث افزایش نرخ بررسی ربات ها می شود.
  • وب سایت شما را بهینه کرده و مهمترین صفحات وب سایت شما را به موتور جستجوی گوگل معرفی می کند.
  • از طریق وب سایت شما، کیفیت و قدرت لینک ها را معرفی می کند (Link Juice).
  • از طریق کلمات کلیدی استفاده شده در لینک ها، صفحات لینک شده به یکدیگر را ایندکس (Index) می کند.
در حالی که بک لینک ها روشی فوق العاده برای بهبود رنکینگ موتورهای جستجو به حساب می آیند، می توانند عملکرد شگفت انگیز خود را با لینک دهی داخلی نیز بیشتر کنند.

به صورت ایده آل، می بایست در هر مطلب بلاگ خود سه الی پنج لینک داخلی در هر مطلب قراردهید، هم چنین می توانید با استفاده از یک منوی آبشاری در صفحه اصلی وب سایت خود دسترسی به محتوای مهم سایت را هموار تر کنید.

بسیاری از وب سایت ها از منوهای کشوئی یا ثابت برای نمایش مطالب مهم خود در صفحه اصلی استفاده می کنند. با این کار کیفیت این مطالب را در کل وب سایت به اشتراک می گذارند و در نتیجه کیفیت کلی مطالب سایت به رتبه بهتری دست پیدا می کنند. با این تفاسیر می توان دریافت که صفحه اصلی یا صفحه خانگی می تواند به نوعی سکوی پرتاب هر بلاگر یا وب مستری باشد.

اهمیت یک سایت مپ (نقشه سایت) را نادیده نگیرید. سایت مپ باعث می شود از اینکه همه صفحات وبسایت شما به درستی بررسی و ایندکس شده اند و همچنین آدرس های سایت (URL) به خوبی ایجاد و بهینه سازی شده اند اطمینان حاصل کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا