خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. از کلمه کلیدی انتخاب شده در عنوان صفحه استفاده کنید

کلمه کلیدی شما می بایست در عنوان صفحه استفاده شود. اما یک نکته جالب در این مورد وجود دارد. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما بیشتر از یک کلمه (بیشتر از یک بخش) باشد، لزومی به نوشتن بخش ها کنار همدیگر نیست. این یعنی ترتیب حضور پشت هم این کلمات الزامی نیست. اگرچه پیشنهاد می کنیم جهت پیچیده نشدن عنوان و ساده تر بودن آن، چنین کاری نکنید؛ اما اگر مجبور به این کار شدید نگران نباشید.

نکته مهم بعدی در این مورد استفاده از جمله بندی و عبارات کوتاه و در عین حال جذاب و خواندنی است. سعی کنید از مبالغه کردن دوری کنید اما علاقه‌مند کردن حس کنجکاوی کاربران هیچ اشکالی ندارد. برای مثال سایت معروف PTMoney.com برای یکی از مقاله هایی که در مورد آموزش کسب درآمد می باشد، از عناوین تکراری و کلیشه ای مثل "آموزش کسب درآمد بیشتر برای شما" اجتناب کرده است و با جزئی تر کردن ماجرا این عنوان را به "50 روش برای کسب درآمد بالا" تغییر داده است. همین تغییر کوچک ده ها و صد ها کاربر را مشتاق به کلیک کردن و خواندن محتوای آن می کند.

SEO Keywords




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5. کلمه کلیدی خود را در بخش هدر (Header) سایت قرار دهید

شما می توانید صفحات وب سایت خود را با یک هدر بزرگ و اصلی در بالا و چندین ساب هدر در ادامه سازمان دهی کنید. با این کار دسترسی کاربران و همچنین موتورهای جستجو به صفحات دسته بندی شده و سازمان یافته شما بسیار راحت تر خواهد شد. این مورد به گوگل کمک می کند تا عنوان دقیق مطالب و عناوین صفحات شما را به نمایش بگذارد. بنابراین فراموش نکنید که حداقل یک بار از کلمه کلیدی خود در هدر و ساب هدر استفاده کنید.


6. از کلمه کلیدی در نام تصاویر و تگ Alt (نام جایگزین) استفاده کنید

برای اینکه گوگل و دیگر موتورهای جستجو بیشتر از قبل به محتوای صفحات شما دسترسی داشته باشند، پیشنهاد می کنیم در مطالب خود از تصاویر استفاده کنید. اما باید تصاویر خود را نیز حامل کلمات کلیدی کنید. برای این مورد می بایست دو کار انجام دهید. یکی اینکه کلمه کلیدی را در نام اصلی فایل عکس قرار دهید و دوم اینکه کلمه کلیدی را در تگ Alt عکس جایگزاری کنید. تگ Alt منحصراً مخصوص موتورهای جستجو می باشد. تگ Alt مانند یک مهر بر روی تصاویر ثبت می شود اما دیده نمی شود و در صورتی که تصاویر نتوانند لود شوند، متن تگ Alt نمایان می شود.

بنابراین از نام گذاری های بی ربط و پیچیده پرهیز و به جای آن، در نام گذاری ها از کلمه کلیدی استفاده کنید. با این کار می توانید تصاویر خود را در تب تصاویر (Images) در موتورهای جستجو نیز ثبت کنید.


SEO





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. کلمه کلیدی انتخابی خود را در آدرس صفحات (URL) به کار ببرید

یکی دیگر از راه هایی که گوگل متوجه موضوع مطلب شما می شود، آدرس URL می باشد. حتماً کلمه کلیدی خود را در آدرس صفحه وب مورد نظر خود به کار ببرید. چنین کاری نه تنها دسته بندی مطالب شما را بسیار شیک تر و سازمان یافته تر می کند، بلکه شناسایی آن ها را نیز بسیار راحت می کند. در حالت عادی اگر URL صفحات را خودتان انتخاب نکنید ممکن است از اسامی پیش فرض و یا تمام حروف موجود در عنوان اصلی مطلب استفاده شوند. بنابراین در نوشتن URL خود به دو نکته توجه کنید. نکته اول اینکه کلمه کلیدی در آن قرار گرفته شده باشد و نکته دوم اینکه تا حد امکان این آدرس کوتاه باشد. کوتاهی آدرس باعث خوانایی بیشتر آن می شود.


8. از لینک های داخلی استفاده کنید (Internal Links)

مطالب با کیفیت و با ارزش خود را در صفحات مختلف وب سایتتان معرفی کنید. مطالب مهمی که نقش مهره های اصلی محتوای سایت شما را دارند انتخاب کنید و لینک آن ها را در مطالب قدیمی و جدید قرار دهید. برای این کار بهتر است هر از گاهی مطالب قدیمی را مرور کرده و با قرار دادن این لینک ها آن ها را به روز کنید.

9. به سایت های معتبر لینک بدهید (External Links)

به عقیده بسیاری از متخصصین سئو، مهمترین نکته سئو همین است! شاید این قضیه از نظر کاربران عادی اصلاً چیز مهمی به نظر نرسد و حتی شاید بی فایده قلمداد شود اما لینک دادن به سایت های معتبر بازخورد خیلی خوبی برای سایت شما خواهد داشت. یکی از مهمترین ابزارهای گوگل برای آنالیز حرفه ای بودن یک صفحه، لینک های خارجی موجود در آن می باشد. اعتبار مطالب شما با لینک دادن به مطالب سایت های معتبر دیگر به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

SEO External Link



این درست مثل زمانی است که شما از خودتان تعریف کنید. اما تا زمانی که شخص دیگری حرف های شما را تأیید نکند حرف های شما ارزشی ندارند. با لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد دیگر، ارزش کار خود را ثابت کنید. این مقوله (لینک دهی) به یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین مسائل مربوط به دنیای سئو مرتبط می شود. برای نتیجه گیری بهتر، حتی می توانید سایت های همکار را به تبادل لینک دعوت کنید. مطمئناً بسیاری از همکاران و صاحبان سایت های دیگر نیز چنین تصمیمی دارند. البته زیاده روی در تبادل لینک دو طرفه با سایت های دیگر می تواند نتیجه عکس داشته باشد و به سئو‌ سایت شما لطمه بزند، در انجام این کار دقت داشته باشید و زیاده روی نکنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقشه سایت (sitemap) چیست؟

نقشه سایت (sitemap) چیست؟


نقشه سایت (Sitemap) یک نسخه نشانه‌گذاری شده از سایت شماست. سایت مپ یک فایل .xml است که شامل آدرس تمامی صفحات ، میزان با اهمیت بودن آن‌ها، لینک‌های سایت و آخرین زمان بروز رسانی سایت است که برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می‌شود.



اهمیت نقشه سایت (Sitemap)

سایت مپ اهمیت صفحات شما را مشخص می‌کند. خزنده‌های گوگل هر کدام معیارهای خودشان را برای تشخیص خوب یا بد بودن صفحات دارند. می‌توانید صفحاتی را به‌عنوان صفحات مهم‌تر به گوگل معرفی کنید تا بتوانید روی سئو این صفحات بیشتر کار کنید و از رقیبانتان پیشی بگیرید. مطالب موجود در سایت که قصد بروز رسانی آن‌ها را دارید و یا مطالبی که به تازگی برای سایت خود نوشته‌اید با استفاده از نقشه سایت (sitemap) به گوگل معرفی می‌شوند. هرلحظه که به‌روزرسانی انجام می‌شود خزنده‌های گوگل به سایت شما می‌آیند و سایت را بررسی می‌ کنند یا به‌اصطلاح صفحات را index می‌ کنند.



چرا باید از نقشه سایت (Sitemap) استفاده کنیم؟

خودتان را جای گوگل بزارید فرض کنید سایتی با صفحات بسیار زیادی وجود دارد. اگر سایت مپ نداشته باشد ، ممکن است صفحاتی از دست خزنده‌ها در برود و index نشوند. با استفاده از این نقشه‌ها به موتورهای جستجو مسیر می‌دهید و تمام صفحات خود را به گوگل معرفی می‌کنید. هم‌ چنین ممکن است سایت شما نو پا باشد و هنوز لینک سازی داخلی و خارجی درست و کاملی انجام نداده باشید. خزنده‌ها نمی‌توانند به صفحاتی که لینک ندارند وارد شوند. مسیری که این خزنده‌ها برای رفتن به صفحات دیگر استفاده می‌کنند ، لینک‌ ها هستند. با استفاده از نقشه سایت می‌توانید آدرس صفحاتی که لینک ندارند را هم به موتورهای جستجوگر بدهید.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع




فایل ایندکس نقشه سایت (Sitemap index file) چیست؟

نقشه سایت (Sitemap) نباید زیاد سنگین شود. بهتر است بعد از ساخت نقشه آن را فشرده‌سازی کنید تا فضای بیهوده اشغال شده را از بین ببرید. حجم موردنظر برای این سایت مپ ها نباید بیشتر از 10 مگابایت باشد که این حجم برابر تعداد 5000 لینک یا آدرس است. اگر تعداد صفحات شما بیشتر از این تعداد یا این حجم شد باید از sitemap index file استفاده کنید. با استفاده از فایل ایندکس نقشه سایت می‌توانید تا 50000 نقشه سایت در هر سایت مپ ایندکس خود ذخیره کنید.



تگ‌های استفاده شده در نقشه سایت (Sitemap)

  • تگ url : محتویات صفحه
  • تگ loc : لینک صفحات
  • تگ lastmod : اطلاعات تغییرات صفحه
  • تگ changefreq : بازه زمانی تغییرات صفحه
  • تگ priority : میزان اهمیت یک صفحه
شما می‌توانید با شناسایی این تگ‌ها و تغییرات کوچکی در آن‌ها اهمیت صفحاتتان را با توجه به فعالیت رقبا کم و زیاد کنید.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه ساختن نقشه سایت (Sitemap)

ابزارهای زیادی برای تهیه نقشه سایت (Sitemap) به‌صورت آنلاین وجود دارد که به‌جز تهیه نقشه سایت امکانات دیگری را نیز به کاربران خود می‌دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به سایت XML-sitemaps.com اشاره کرد که سایتی است که به‌صورت رایگان و با چند کلیک ساده ، نقشه سایت کاملی به شما می‌دهد.

ویژگی‌های بسیار مفید این سایت شامل :

  • امکان تعیین اولویت صفحات
  • بررسی فعالیت رقبا و جایگاه آن‌ها در گوگل
  • چک کردن صفحه نتایج گوگل برای کلمه موردنظر
  • بررسی چگالی یا میزان محبوبیت یک کلمه در گوگل ازنظر میزان جستجو روی آن کلمه
  • و ...
با پرداخت هزینه برای ارتقای سایت XML-sitemaps.com می‌توانید امکانات بسیار بیشتری دریافت کنید تا به‌صورت حرفه‌ای از امکانات این سایت استفاده کنید.



ساخت نقشه سایت در (Sitemap) وردپرس

وردپرس با نصب افزونه محبوب سئو (YOAST) قابلیت تهیه سایت مپ به‌ صورت اتوماتیک را دارد،بسیاری از کاربران با این افزونه سایت مپ تهیه می‌کنند و مشکلی نیز برای آن‌ها به پیش نمی‌آید. اما پرطرفدار ترین افزونه ساخت نقشه سایت در وردپرس Google XML Sitemaps می باشد و ما نیز این افزونه را برای ساخت سایت مپ در وردپرس پیشنهاد می کنیم.
درصورتی‌ که قصد دارید برای سایت وردپرسی خود سایت مپ تهیه کنید می توانید از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت یک نقشه سایت حرفه ای بر روی سیستم وردپرس استفاده کنید.

ابزارهای بررسی نقشه سایت (Sitemap)

برای بررسی وضعیت کدهای سایت مپ ابزارهایی وجود دارد که بتوانید در کدها بدون ایجاد خطا تغییراتی انجام دهید.

سایتwww.xml-sitemaps.com گزینه مناسبی برای بررسی وضعیت کدها است که به‌راحتی متوجه تگ‌ها و وضعیت قرارگیری آن‌ها می‌شوید.

ابزارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارد ازجمله Google Sitemap Validator و XChecker که کار مشابه xml-sitemaps را انجام می‌دهند و بسیار مفیدند.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) به گوگل

اضافه کردن نقشه سایت در وب مستر تولز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه بر معرفی به گوگل خطاهای نقشه را به شما بازگو کند و این خطاها را رفع کنید.



برای اضافه کردن نقشه سایت به وب مستر تولز مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا به Google webmaster tools بروید.
  2. به آدرس optimization بروید.
  3. Sitemapsرا انتخاب کنید.
  4. در سمت راست گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید به نام add sitemaps
  5. با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چطور با هزینه‌ای اندک، برندسازی کنیم؟

چطور با هزینه‌ای اندک، برندسازی کنیم؟


برندسازی یا همان برندینگ (Branding) موضوع داغ این روز هاست. امروزه در بسیاری از محافل و جلسات کاری، شنیدن این سؤالات رایج است:

  • برند شما چیست؟
  • برندینگ به چه‌کار می‌آید؟
  • از چه روش هایی می توان برند سازی کرد؟
  • برند شخصی چیست؟
و ....

برخی سؤالات هم به این سمت می‌رود‌ که:

  • آیا برای برندینگ باید حسابی دست‌به‌جیب شد؟
  • آیا برندینگ بودجه زیادی می‌خواهد؟
  • کارشناسان برندینگ چه مشخصاتی دارند؟ کجا می‌توان آن‌ها را یافت؟
  • از همه مهم‌تر این‌که حقوق این افراد چقدر است و این دستمزد بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟
و ....




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
برند سازی




با این‌حال خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ مفهوم وسیعی را شامل می‌شود و فقط به لوگو و بنر تبلیغاتی محدود نیست! فارغ از تعاریف آکادمیک و اصطلاحات پیچیده، برندینگ به زبان ساده یعنی ما کاری کنیم که ذهنیت مردم نسبت به برند ما به‌گونه‌ای خاص شکل بگیرد و به دنبال آن، افراد به سراغ ما بیایند و سمت برندهای دیگر نروند. همان‌طور که اشاره شد، بحث برندینگ بسیار گسترده و پُرشاخه است ولی ما در این نوشتارِ جمع‌وجور قصد داریم راه‌های «برندسازی کم‌هزینه» را مطرح نماییم. به‌عبارت‌ دیگر، یک سری راهکارهای خلاقانه وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید با صرف هزینه‌ای نسبتاً اندک، برند خود را ترویج و تبلیغ کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. در شبکه‌های اجتماعی حضور مستمر داشته باشید

شاید برای عده‌ای تعجب‌آور باشد که بدانند همین راهکار ساده، یکی از شیوه‌های مؤثر برندینگ است؛ آن‌هم با هزینه‌ای ناچیز و یا شاید تقریباً بدون هزینه. این‌که شما در شبکه‌های اجتماعی حضور دائمی دارید، صفحه خود را به‌روز می‌کنید و به کامنت‌های مخاطبان پاسخ می‌دهید، همگی از زنده بودن کسب‌وکار و برند شما حکایت دارد.

از آن‌طرف، بدترین چیز برای برند سازی در شبکه های اجتماعی این است که بروز رسانی برای پست ها انجام نشود ! نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که شما باید بدانید مخاطبانتان و مشتریان بالقوه و کنونی کسب‌وکارتان، به هنگام وبگردی، بخش عمده زمان خود را در کجا سپری می‌کنند.

رفتن به سراغ افراد، در همان زمان و مکانی که هستند، فوق‌العاده مهم و ارزشمند است. به داده‌هایی که از افراد دارید دقت کنید. ممکن است اغلب مخاطبان شما بیشتر وقتشان را در یک شبکه اجتماعی خاص بگذرانند (مثل فیس‌بوک، لینکدین، توییتر یا هرکجای دیگر).

اگر چنین باشد بخت با شما یار است زیرا در این صورت می‌توانید در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کرده و بر یک حوزه تمرکز نمایید. البته حتی اگر چنین باشد - یعنی حتی اگر بخت با شما یار باشد! - بازهم نباید از دیگر شبکه‌ها و پلتفرم‌ها غافل شوید.

به‌هرحال واضح است که حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی، به‌صرف زمان نیاز دارد و اینجا قدری موضوع «مدیریتی» می‌شود. برای این کار می‌توانید از ابزار رایگان سایت HubSpot به نام Social Media Content Calendar استفاده کنید.



برند سازی





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا