خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اولین اشتباه: بمباران اطلاعاتی!

ممکن است با خود فکر کنید: اگر من درباره پیشنهاد یا آفر خاصی اطلاعات زیادی در این صفحه قرار دهم، مخاطب بهتر و زودتر تصمیم می‌گیرد که به سراغ آن برود.

توصیه من: دست نگه‌دارید.

واقعیت آن است که گنجاندن انبوه اطلاعات بی‌ربط و انواع لینک‌های مختلف در صفحه فرود کار خطرناکی است زیرا پیام اصلی صفحه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و درواقع ما را از هدف اصلی‌مان که متمرکز نمودن نگاه کاربر به یک نقطه خاص است دور می‌سازد.





راه‌حل:

برای حل این مشکل باید اطلاعاتی که در اختیار داریم را به دو دسته تقسیم کنیم:

1. دسته اول اطلاعاتی که کاملاً ضروری بوده و برای شرح آفر یا فراخوان حتماً باید ارائه شود.

2. دسته دوم اطلاعاتی که بودن آن‌ها خوب است ولی ضرورت 100 درصدی ندارد.

ما باید بین این دودسته تفاوت قائل شویم و هرکدام را صحیح و به‌جا استفاده نماییم.



یک اشتباه رایج

جالب اینجاست که کپی کردن حجم زیاد اطلاعات در صفحه فرود، مشکل رایجی است که در سایت‌ها زیاد دیده می‌شود، ولی چرا؟!

درواقع چرا برخی طراحان فکر می‌کنند باید صفحه فرود خود را از مطالب رنگارنگ انباشته کنند؟

اگر این سؤال از آن‌ها پرسیده شود، معمولاً چند دلیل بیان می‌کنند:

1. ما می‌خواهیم صفحه‌ای بسازیم که برای هر فرد، حرفی برای گفتن داشته باشد.

تصور کنید که شرکت شما بخواهد یک صفحه فرود برای محصول جدیدتان درست کند و در همان یک صفحه بکوشد نظر کارشناسان، پژوهشگران، مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی و حتی رقبا را به خود جلب نماید.

این کار ممکن است در وهله اول مزایایی به همراه داشته باشد ولی بزرگ‌ترین خطر آن شلوغ کردن صفحه فرود است، که باعث می‌شود بازدیدکننده از همان دَمِ در برگردد و عطای کار را به لقایش ببخشد!

2. ما دقیقاً نمی‌دانیم بازدیدکنندگان چه می‌خواهند.

گاهی اوقات لازم است اطلاعات به‌طور تفصیلی درج شود؛ مثلاً وقتی‌که می‌خواهید بلیت یک کنفرانس را بفروشید که در این صورت باید به مواردی همچون قیمت و زمان برگزاری نشست اشاره کنید.

3. صفحه فرود ما پیچیده است!

این حرف درواقع اشاره دارد به این‌ که بیش از یک درخواست عمل در صفحه گنجانده‌ شده است و نتیجه تلخی که از آن گرفته می‌شود این است: این صفحه فرود یک صفحه فرود واقعی نیست!

یادتان باشد که شما باید فقط به یک فراخوان بچسبید و حول همان کار کنید؛ باقی فراخوان‌ها را رها کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک مثال

برای این‌ که دقیقاً ببینید چطور یک صفحه خوب و حرفه‌ ای زیر خروارها اطلاعات قربانی شده است، نگاهی به این مثال واقعی بیاندازید.

Art & Victus یک سایت فروش آنلاین مواد غذایی و نوشیدنی است که از بازدیدکنندگان می‌خواهد آدرس ایمیلشان را وارد کنند تا یک کد برای دریافت محصولات رایگان دریافت نمایند.

ایده جالبی است، نه؟!

ولی نکته موردنظر ما این است که صفحه مزبور نمی‌تواند نگاه کاربر را به خود جلب کند زیرا پُر است از اطلاعات غیرضروری.

فقط به این دو پارگراف غول‌پیکر که در ذیل آمده نگاه کنید تا بخشی از فاجعه را متوجه شوید!





پاراگراف‌های طولانی صفحه به‌خوبی حکایت از آن دارد که دست‌اندرکاران طراحی وب‌سایت Art & Victus نتوانسته‌اند تفاوت میان اطلاعات ضروری و اطلاعات دست‌دوم را درک کنند، و در نتیجه یک صفحه فرود آشفته و بی‌سر و ته خلق نموده‌اند.



راه‌حل چیست؟

اگر به صفحات فرود موفق نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که چینش اطلاعات در آن‌ها دارای نظم و ترتیب است و روال مشخصی دارد.

هدف اصلی این چینش آن است که اطلاعات مهم و «موردنیاز» بازدیدکننده، در همان نگاه اول در اختیار او قرار گیرد.

درحالی‌که در مثال قبلی یعنی Art & Victus دیدیم که اطلاعات ظاهراً به‌طور تصادفی چیده شده است.

اگر بخشی از اطلاعات صفحه فرود مستقیماً با فراخوان شما ارتباط دارد (مثلاً درباره آفر شرح می‌دهد، یا این‌که آفر چه مزایایی برای کاربر می‌تواند به دنبال داشته باشد)، شما باید این‌ها را جزو «اطلاعات ضروری» بدانید.

اگر این اطلاعات، جنبه‌های دیگری از قضیه را توضیح می‌دهد (چند نفر از این آفر استفاده کرده‌اند، تاریخچه آفر و غیره)، این‌ها را «اطلاعات نه‌چندان مهم» به‌حساب آورید که باید پس از «اطلاعات ضروری» به چشم مخاطب بنشیند.

طبق یک فرمول کلی، ترتیب چینش اطلاعات آفر بر اساس اهمیت آن‌هاست: مطالب مهم تر و آن اطلاعاتی که ارتباط بیشتر و نزدیک‌ تری با فراخوان شما دارد، باید در صدر قرار گیرد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در مثال Art & Victus ما دیدیم که اطلاعات نه‌چندان مهم فراوانی در صفحه فرود، آفر را در خود غرق کرده است.



یک شاه‌کلید

خوشبختانه، برای گنجاندن اطلاعات انبوه در صفحه فرود بدون این‌که آفر و پیام اصلی گم‌وگور شود، یک راه آسان وجود دارد: استفاده از لایت باکس.

Lightbox به پنجره‌ای گفته می‌شود که معمولاً جایگزین new window شده و شما می‌توانید از آن‌ها در صفحه فرود سایتتان استفاده کنید تا اطلاعات موردنظر را در پنجره جلویی به کاربر نمایش دهید و او را به ترک صفحه مجبور ننمایید.



نمونه ای از لایت باکس سایت بامیلو:





نمونه ای از لایت باکس سایت شیکسون:





نمونه ای از لایت باکس سایت گلدتگ:



لایت باکس‌ها به شما کمک می‌کند که اطلاعات نه‌چندان مهم را در همان صفحه فرود به مخاطب نشان دهید، درحالی‌که تمرکز وی از فراخوان برداشته نشده و وی مجبور نیست صفحه جاری را ترک کند.

به‌عبارت‌دیگر شما می‌توانید از لایت باکس‌ها برای مقابله با شلوغی صفحه فرود سایتتان استفاده کنید.

جای خالی لایت باکس‌ها در وب‌سایت Art & Victus خیلی احساس می‌شود!

یک سری اطلاعات نه‌چندان مهم وجود دارد که به‌وسیله لایت باکس‌ها می‌توانید به مخاطبان خود برسانید؛ مثلاً اطلاعاتی درباره سخنران‌های کنفرانس، اطلاعات اضافی درباره محصول تازه‌وارد و غیره.

فوت کوزه‌گری: قرار دادن «فرم تماس با ما» در لایت باکس فراخوان، یک ترفند محبوب بازاریابی است. این تاکتیک باعث می‌شود کاربران از لحاظ روانشناسی برای تکمیل فرم و تن دادن به آفر، از آمادگی بیشتری برخوردار شوند.

جمع‌بندی

اکنون نوبت شماست که دست به کار شوید و صفحه فرود فعلی سایتتان را بررسی کنید و ببینید در کجا اطلاعات زیادی تلنبار نموده‌اید. میان «اطلاعات ضروری» و «اطلاعات نه‌چندان مهم» تفاوت قائل شوید؛ خلاصه‌نویسی را در آفر صفحه فرود رعایت نمایید و دست‌آخر این‌که استفاده از لایت باکس را فراموش نکنید.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
6 نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا

6 نکته برای داشتن بهترین استراتژی در بازاریابی محتوا


بازاریابی محتوا از جمله تجارت هایی می باشد که خطرات ریسک پذیر دیگر تجارت های رقیب را ندارد و پیشرفت چشم گیر در آن حتی با یک ایده ساده نیز محقق خواهد شد. به همین دلیل، بازاریابی محتوا طی سال های اخیر رشد خیره کننده ای داشته و بیشتر از حد انتظار محبوب شده است. این روزها محتوا ابزار اصلی رقابت های آنلاین به حساب می آیند. بازاریابی محتوا در عین سادگی و درصد موفقیت بالا، می تواند گول زننده هم باشد!

بسیاری از مردم فکر می کنند به خاطر همین سادگی ظاهری، کسب موفقیت در این تجارت خیلی آسان است. اما نکته ی بسیار مهمی وجود دارد و آن هم این است که اگر در بازاریابی محتوا از استراتژی های حساب شده بهره مند نشوید، به راحتی ممکن است در این روند با شکست رو به رو شوید!



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوا




چرا به یک استراتژی اختصاصی نیاز دارید؟

خیلی از افراد ممکن است قلم خوبی در نوشتن و استعداد و علم زیادی در این زمینه داشته باشند، اما فقط این ها کافی نیست! برای کسب موفقیت و کنار زدن رقبا در این میدان وسیع رقابت، شما به یک استراتژی قوی نیاز دارید. به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف و مسیر: محتوای شما نباید برای هر کسی منتشر شود، بلکه شما می بایست محتوای خود را مطابق با اهدافی که از قبل تعیین کرده اید انتخاب کنید. شما باید تلاش کنید و هدف مورد نظر خود را پیدا کنید و برای این کار لازم است تا در بازار هدف خودتان جستجوی دقیقی داشته باشید. کار دیگری که باید انجام دهید آنالیز رقبا و اهداف آنها می باشد. باید بدانید که رقبای شما چه اهدافی را مد نظر دارند. در این صورت با شناسایی آن ها می توانید با توانایی بیشتری به رقبا غلبه کنید.
  • سنجش دقیق و تحلیل و بررسی: بدون یک استراتژی اختصاصی، شما چیزی برای مقایسه و تحلیل موفقیت های کسب شده خود نخواهید داشت. برای مثال، اگر در زمان شروع کار هیچ هدف یا مقدار معینی برای کسب تعداد بازدید سایت (ترافیک) تعیین نمی کردید، چطور می خواستید متوجه شوید که آیا اصلاً به موفقیتی در این زمینه دست پیدا کرده اید یا نه؟ آیا تعداد کافی بازدید روزانه در سایت شما انجام شده است یا خیر؟
  • اقدام های با ثبات و مسئولیت های واضح: با کمک گرفتن از استراتژی اختصاصی، می توانید مسئولیت های خود را تقسیم بندی کرده و با ثبات بسیار بیشتری امور بازاریابی خود را انجام دهید.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ادامه 6 نکته که با نگاه عمیق تری مسائل مربوط به بازاریابی محتوا را مورد بررسی قرار داده است را بازگو می کنیم:



1. تحقیقات علمی در بازار تجارت

قبل از شروع برنامه ریزی برای استراتژی خود، در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید تحقیقات لازم را انجام دهید. کار و فعالیت برند شما هر چه که باشد، امیدوار باشید که تعداد بی شماری هدف (یا بهتر است بگوئیم مشتری) برای محصولات و سرویس های شما وجود دارند. اینجا می تواند نقطه مناسبی برای شروع تحقیقات شما باشد. لیست چیزهایی که باید در موردش تحقیق کنید شامل مواردی همچون وضعیت مشتریان شما وقتی وارد سایت شما می شوند یا اینکه آن ها به دنبال چه چیزی هستند می باشد.

یکی از راه هایی که می توانید به پاسخ این سوال ها برسید استفاده از نظرسنجی می باشد. فرم های نظرسنجی توسط مشتریان شما تکمیل می شوند و می توانند شما را در مسیر حرکت درست قرار دهند.

2. جستجو و تحقیق درباره رقبا

اینکه فقط در مورد مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود اطلاعات کسب کنید کافی نیست. شما می بایست در مورد رقبای تجاری خود نیز تحقیقات کافی انجام دهید. باید بدانید آن ها از چه روش ها و ابزارهایی برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا استفاده می کنند. شاید حتی اصلاً شما خبر نداشته باشید اما آن ها چنین کاری را با شما می کنند. شاید آن ها در حال هدف گذاری اهداف شما باشند.

با آنالیز دقیق رفتار رقبا، نه تنها کمبودهای کار خود را بهتر درک می کنید، بلکه با مواردی که رقبایتان از آن ها بی اطلاع هستند نیز آشنا می شوید و این باعث می شود تا بیش از پیش روی آن ها تمرکز داشته باشید. برای مثال می توانید مواردی که هنوز توسط رقبایتان مورد استفاده قرار نگرفته است را بهره برداری کنید و یا نقاط ضعف کار خود را شناسایی کرده و راه مقابله با آن ها را فرا بگیرید.



3. تعیین هدف

بعد از اینکه تحقیقات و جستجوهای لازم را انجام دادید، حالا زمان آن فرا رسیده است تا هدف یا اهداف خود برای استراتژی بازاریابی محتوا را معین کنید. در این مورد اهداف شما باید فراتر از رسیدن به یک موفقیت ساده باشند. باید هدف اصلی خود را مشخص کنید. اینکه نرخ تبدیل سایت شما افزایش پیدا کند، یا مقدار بازدید و ترافیک سایت شما بیشتر شود و یا تمرکز شما روی جذب مشتریان جدید باشد، این ها اهداف جداگانه ای هستند که می بایست با اولویت بندی شما مورد بررسی قرار بگیرند.

پاسخ به اینکه کدام یک از این اهداف را باید در اولویت قرار دهید کار ساده ای نیست. این به فعالیت های تجاری شما و تصمیمات شما بستگی دارد. می توانید همزمان چند هدف را دنبال کنید اما فراموش نکنید که نباید آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید. باید هر کدام را به صورت جداگانه دنبال کنید تا پیچیدگی بوجود نیاید. همچنین به منظور تفکیک بهتر و رسیدگی دقیق تر، می توانید هر هدف را به چند زیرشاخه تقسیم کنید تا انجام این کار دقیق تر و با کیفیت تر باشد.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوا




4. یک بودجه در نظر بگیرید

بعد از تکمیل لیست اهداف خود، می توانید یک پیش نویس از لیست هزینه ها برای شروع فعالیت خود تهیه کنید. اگر پیش از این مقدار بودجه شما مشخص شده بود، می توانید به نسبت آن اهداف خود را تعیین کنید تا کم و کاستی خاصی پیش نیاید. ممکن است در این صورت بودجه شما کافی نباشد که در آن صورت بهتر است بودجه بیشتری در نظر گرفته و یا اهداف خود را بازبینی کنید.



5. اولویت ها و منابع خود را تعیین کنید

با توجه به مقدار بودجه در نظر گرفته شده، حالا می بایست اولویت های خود را انتخاب کرده و با توجه به آن ها، منابع کافی را به آن ها اختصاص دهید. مثلاً اینکه آیا مایل هستید یک پایگاه اجتماعی برای مخاطبین درست کنید یا می خواهید آرشیو محتوای سایت را تکمیل کرده و سپس یک آرشیو کامل را در معرض دید همگان قرار دهید؟ یا اینکه چه کسی قرار است این محتوا را تولید کند؟

باید موقعیت خود را مشخص کنید. برای مثال باید تعیین کنید که می خواهید با گروه های مختلف کار کنید یا به تنهایی کار کنید و یا تیم شخصی خودتان را پایه گذاری کنید؟ اگر مسئولیت ها را شفاف سازی کنید و تقسیم کار را به خوبی انجام دهید در آینده هیچ ابهامی در کارها پیش نخواهد آمد.



6. مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید

در نهایت شما باید تمام استراتژی خود را با یک لایه مسئولیت پذیری ادغام کنید.

مسائلی همچون اینکه چطور می خواهید مقدار فرآیند پیشرفت کار را تخمین بزنید؟

یا اینکه چه کسی مسئول اموری است که به خوبی انجام نشده است؟

اگر کل استراتژی شما نیاز به بازبینی مجدد داشته باشد چه؟

این ها سؤالات مهمی هستند که از همان ابتدا باید تکلیفشان روشن شود. رسیدن به یک استراتژی مناسب و کارآمد چیز ساده ای نیست که بتوانید در عرض چند ساعت با صحبت کردن با هم تیمی ها آن را به دست بیاورید. عجله نکنید، تحقیق کنید و فقط زمانی شروع به کار کنید که از برنامه ریزی انجام شده خود مطمئن باشید.

فراموش نکنید همیشه می توان استراتژی ها را حتی بعد از پیاده سازی تغییر داد، اما با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیت های ممکن را از دست بدهید وجود دارد. بنابراین بهترین کار این است که از ابتدا با استراتژی قدرتمند خود وارد عمل شوید. یک استراتژی کاربردی که درصورت امکان نیازی به تغییر نداشته باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

9 نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

امروزه شرکت‌ها بخشی از فعالیت‌های تجاری و کمپین‌های تبلیغاتی خود را به فضای وب و دنیای سایبری منتقل کرده‌اند و این موضوعی کاملاً روشن و بدیهی است. به همین ترتیب، رقابت در این فضا برخلاف سال‌های ابتدایی تولد وب، شدت گرفته است اکنون ما با انبوه سایت‌هایی روبرو هستیم که هر یک به نحوی سعی درفروش سرویس یا کالای خود دارند.در این میان، سایت‌هایی موفق‌تر هستند که با انجام یک سری کارهای ظریف و به تعبیری فوت‌وفن کوزه‌گری، بتوانند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده و یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار گیرند.بنابراین شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار آنلاین و یا یک وب‌مستر می‌توانید از سایت‌های رقبای برتر خود درس‌های زیادی بیاموزید.

در این مقاله، ما به دنبال آن هستیم که برخی ترفندهای مهم در این خصوص را در قالب یک آموزش مختصر و در 9 بند به شما ارائه کنیم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. تعداد صفحات سایت

برخی برندها در شبانه‌روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می‌کنند؛ در مقابل شرکت‌هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می‌دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه‌ریزی شده استفاده کرد.

اما با این حال یکی از عواملی که نشان می‌دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این‌که ببینید تعداد صفحات سایت شما - یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com

رقمی که در صفحه جواب‌ها و پس از عبارت About آورده می‌شود، تعداد صفحات سایت را نشان می‌دهد، مانند تصویر زیر:









آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. بازه انتشار

من ابزاری که چنین چیزی را اندازه‌گیری کند سراغ ندارم ولی یک‌راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست‌هایشان را یکی‌یکی بشمارید!

وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست‌ها، تاریخ انتشار آن‌ها درج می‌شود.

شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط 2 مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید 4 مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.


3. ترافیک سایت

هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می‌داند که ترافیک سایت یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت‌ها به شمار می‌رود‌. ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب‌سایت‌ها وجود دارد که البته در میان همه آن‌ها مقداری بی‌دقتی دیده می‌شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص‌یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.





الکسا (Alexa) یکی از این سایت‌هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب‌ترین مرجع بین سایت‌های نشان‌دهنده ترافیک.

SimilarWeb یکی دیگر از ابزار سنجش رتبه‌بندی سایت‌هاست که عملکرد آن مورد قبول بسیاری از کارشناسان می‌باشد. اگر سایتی که در SimilarWeb به دنبال تجزیه و تحلیل آن هستید به‌ اندازه کافی محبوب باشد، SimilarWeb منبع ترافیک سایت و حتی سایت‌های ارجاعی (Referring) را نیز به شما نشان می‌دهد.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا