خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. وبلاگ نویسی کنید

ما قبلاً در مورد اهمیت و ضرورت وبلاگ نویسی برای کسب‌وکارهای آنلاین مطالبی ارائه نموده‌ایم. برخی صاحب‌نظران معتقدند وبلاگ نویسی، اساسی‌ترین گام در بازاریابی جاذبه‌ای (Inbound Marketing) به شمار می‌رود‌، زیرا به شما کمک می‌کند از طریق ایجاد محتواهای آموزنده‌ای که با جستجوهای افراد منطبق است، به مشتریان واجد شرایط دست پیدا کنید: کسانی که هویت شما را دوست می‌دارند، گروهی بر این باورند که پس از خانواده و دوستان، وبلاگ مهم‌ترین منبع قابل‌ اعتماد کسب اطلاعات است.

این در حالی است که وبلاگ نویسی خوشبختانه کار ارزان‌قیمتی است و به تخصص فوق‌العاده پیچیده‌ای نیاز ندارد. با این‌ حال باید وبلاگ نویسی را به‌طور مستمر، با زمان‌بندی مشخص و به‌طور حرفه‌ای دنبال کنید؛ همانند استراتژی حضور در شبکه‌های اجتماعی که در بالا شرح آن گفته شد.

3. به سراغ برندسازی مشارکتی بروید

اصولاً برندسازی فرایندی زمان‌بر است و به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید. به نظر شما آیا این گوگلی که ما امروز می‌شناسیم، پس از چند سال تلاش و زمین خوردن توانسته به جایگاه فعلی خود دست پیدا کند؟ اپل، آمازون و مایکروسافت چطور؟ مشارکت با برندهای قدرتمند، یک‌راه میانبر برای این است که شما برندتان را ترویج دهید و به دیگران بشناسانید؛ و این می‌شود برندسازی مشارکتی یا Co-branding. البته کار با هر برند قدیمی درست نیست و میزبان، باید برندی باشد که با کار و تولیدات شما و سازمان‌ تان‌ همخوانی داشته باشد.



برند سازی



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند توصیه در خصوص برندسازی مشارکتی:

1. مخاطبان شریک بالقوه خود را زیر نظر بگیرید: آیا هواداران برند، به آن اعتماد کافی دارند؟ آیا رسیدن به برندینگ بدون همکاری با این شریک و آن هواداران، برای شما دشوار است؟

2. چیزی وسط بگذارید: ببینید این برند بزرگ و احتمالاً قدیمی چه چیزی ندارد و درواقع جای چه چیزی خالی است؛ همان را ارائه کنید. این‌یک بازی برد - برد است که هم برای شما و هم برای برند میزبان و هم برای هواداران می‌تواند سود آفرین باشد.

4. سرویس مشتری را اولویت خود بدانید

زاپوس (Zappos) یک شرکت آنلاین بسیار موفق در حوزه فروش کفش و لباس است. این شرکت تمام فکر و ذهن خود را بر بهبود تجربه مشتری گذاشته است و با همین شیوه توانسته سایر مسائل و چالش‌ها را حل کند و هزینه بسیاری را در بخش تبلیغات و بازاریابی صرفه‌جویی نماید. اهمیت و کارآمدی «تبلیغات دهان‌به‌دهان» چیزی نیست که من و شما بتوانیم آن را انکار کنیم. شما باید ارائه یک تجربه عالی به مشتری را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که یک مشتری راضی بسیار با ارزش است و می‌تواند مشتریان زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

ساخت یک برند ممکن است به‌صورت یک تعهد خیلی بزرگ باشد، به‌ویژه وقتی‌که منابع محدودی در اختیارداریم، ولی همان‌طور که تاریخ شهادت می‌دهد، راه‌های کم‌هزینه فراوانی برای رسیدن به این هدف بزرگ وجود دارد که من به برخی از آن‌ها اشاره کردم. برندسازی با یک سری استراتژی و منطق سر و کار دارد به همین خاطر است که موضوعی خشک و پیچیده به شمار می‌رود‌ اما به‌هرحال از یاد نبرید که ما باید زندگی کنیم، یک زندگی شاد و متعادل.



از برندسازی لـ*ـذت ببرید!



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
لوگوی تاثیرگذار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لوگوی تاثیرگذار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


طراحی لوگو چقدر اهمیت دارد؟



لوگوها انواع مختلفی دارند که با شناخت دسته بندی آن ها می توان لوگوی مناسب تری را برای کسب و کار خود انتخاب کرد. لوگو نماد شما است. شما با این نماد به یاد خواهید آمد. به طوری که هرجا نماد شما دیده شود نوع فعالیتتان و هر چیزی که از شما می دانند به یاد خواهد آمد. پس با لوگویی خاص به یاد ماندنی شوید.



سعی کنید از طرحی استفاده کنید که برایتان هدفمند باشد. لوگو معرف شرکت ، سازمان یا کسب و کار شماست. لوگو به فعالیت شما هویت می دهد و باعث جلب اعتماد بیشتر از سمت مخاطب میشود. عدم استفاده از لوگو در کسب و کار کاملا احساس خواهد شد.



آیا لوگوها تاریخ انقضا دارند؟

خیر ، لوگوی زیبا چیزی نیست که نیاز به تغییر داشته باشد. شرکت هایی هستند که با وجود این که چندین سال از فعالیتشان میگذرد ولی هم چنان با همان لوگو قدیمی خود ، در ذهن ها بیشتر خودشان را ثبت می کنند. مثل شرکت های ماشین سازی مانند بنز و بی ام و که از همان ابتدای کارشان تا کنون از یک لوگو استفاده کرده اند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی لوگو




این که یک لوگو هیچ گاه در کل زمان فعالیت شما تغییر نکند و مردم نیز آن نماد را بشناسند ، حس ثبات و مورد اعتماد بودن آن شرکت و مجموعه را به دیگران منتقل می کند.

نکته مقابل این قضیه نیز وجود دارد. یعنی می توان لوگو را تغییر داد اما این موضوع بستگی به نیاز سازمان و کسب و کار دارد.

شرکت های بزرگی نیز هستند که لوگو و نمادشان را تغییر می دهند. لوگوی اینستاگرام و یا خود گوگل از این دسته لوگوها هستند که مدام تغییرات آن ها را دیده ایم.

این شرکت ها با این تغییرات قصد دارند خودشان را انعطاف پذیر در مقابل تغییرات و به اصطلاح update نشان دهند. نکته این جا است که طرح اولیه باز هم حفظ می شود و شما با دیدن این تغییرات احساس نمی کنید که لوگو یک شرکت دیگر را می بینید.



طراحی لوگو




طراحی لوگو




چه نوع طراحی لوگویی مناسب است؟

طراحی لوگو ، حوزه ای بسیار وسیع است. تا به حال تعداد بی شماری لوگو های طراحی شده دیده اید که هر کدام با تکنیک خاصی طراحی می شوند.

4 نوع تکنیک طراحی لوگو وجود دارد :

1. طراحی لوگوهای عکس دار ( آیکون )

2. طراحی لوگوهای متن دار ( تایپوگرافی )

3. طراحی لوگو حرف نماد ( مونوگرام )

4. طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )

هر کدام از این دسته بندی های طراحی لوگو به گونه ای مناسب است که در ادامه به توضیح انواع لوگوها می پردازیم.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی لوگو های عکس دار

تصاویر تاثیر بیشتری در ذهن دارد و به راحتی در حافظه می ماند. اگر یک طرح زیبا داشته باشید ویا بتوانید از تصویر خوبی استفاده کنید ، لوگوی شما دیگر احتیاج به متن نخواهد داشت. طراح های گرافیکی نیز به خوبی در ذهن می مانند که تعداد بیشماری از آن ها را دیده اید. مثل لوگوی twiter , android , apple و ... اینکه بخواهید یک طرحی داشته باشید که با نگاه کردن به آن کسب و کارتان تشخیص داده شود خوب است ولی شرکت هایی نیز هستند که طراحی لوگویی را انجام داده اند که هیچ معنی خاصی در طرحشان دیده نمی شود و لوگوی بسیار خوبی دارند. با این حال شما با دیدن این طرح به یاد این شرکت ها می افتید. به این دلیل که خودشان به لوگو معنا می دهند نه لوگو به آن ها.

طراحی لوگو


طراحی لوگوهای متن دار

اکثر مردم دنیا طرح های ساده تر را می پسندد می توانید با یک متن کوتاه یا یک طرح گرافیکی ساده، تاثیر خوبی در ذهن آنها بگذارید. مثل شرکت های بزرگی هم چون Yahoo و Facebook.

این نوع طرح ها خوانا و کم گرافیک تر از بقیه مدل های لوگو هستند. برای کسب و کارهایی که برندینگ اهمیت ویژه ای دارد و می خواهند اسم برندشان را معروف کنند این نوع طرح ها بیشتر استفاده می شود.



طراحی لوگو
طراحی لوگو





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی لوگو حرف نماد ( مونوگرام )

این لوگوها با استفاده از حرف اول برند یا استفاده از چند حرف به صورت ترکیبی طراحی می شوند. نمونه های زیبای بسیاری برای طراحی لوگو حرف نماد وجود دارد مثل : Skype ، Pinterest و LOUIS VUITTON.

از این نوع طراحی لوگو معمولا زمانی استفاده می شود که اسم برند کمی طولانی باشد.



طراحی لوگو




طراحی لوگوهای عکس و متن دار ( ترکیبی )

طراحی لوگو ترکیبی عکس ومتن دار برای برندهایی توصیه می شود که متن تنها و یا عکس تنها مفهوم کار آن ها را نرساند.

با این روش می توان لوگوهایی طراحی کرد که قابل فهم و معنا دار باشد و یا ممکن است فردی ترجیح دهد طراحی لوگو ساده ای نداشته باشد و همه چیز از همان نگاه اول به لوگو مشخص باشد. شرکت های زیادی از این نوع طراحی استفاده کرده اند مثل : amazon , puma و همراه اول.

طراحی لوگو






آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
از چه رنگ هایی در طراحی لوگو استفاده کنیم؟

رنگ ها تاثیر زیادی روی مخاطبین شما می گذارند. بهترین انتخاب برای رنگ لوگو ، انتخاب یک رنگ تنها است. برای کسب و کار خود رنگی مشخص انتخاب کنید و از این رنگ برای طراحی لوگو هم نیز استفاده کنید.

به طور مثال اگر برای برند خود رنگ آبی را در نظر گرفته اید در همه جا از همین رنگ استفاده کنید تا ملکه ذهن دیگران شود.

استفاده از لوگوهایی که تغییر رنگ هویت لوگو را از بین نبرد نیز بسیار مناسب است. این که لوگو شما رنگ پذیر باشد در طراحی سایتتان بسیار مفید است و با هر رنگی باز هم معنی برند شما را بازگو می کند.



طراحی لوگو




طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای در اصل به منحصر به فرد بودن لوگو اشاره دارد. منظور طرحی است که فقط یادآور کسب و کار شما باشد و از جایی کپی نشده باشد. این نوع طرح ها همانند طرح هایی هستند که در بیلبوردها و یا کارت ویزیت ها دیده اید و چندین ثانیه به آن طرح فکر کرده اید. حس خوبی که بعد از دیدن یک لوگو به شما دست می دهد به این معنی است که آن لوگو به صورت حرفه ای طراحی و پیاده سازی شده است.



لوگو صدا

لوگو صدا، صدایی است که مخصوص شما تولید شده و شما می توانید در پادکست ها ، تیزرها ، تبلیغات و... از آن ها استفاده کنید. این صداها تاثیر خوبی در حافظه شنوندگان باقی می گذارد مانند صدایی که نوکیا در هنگام روشن شدن تلفن های همراه خود قرار داده بود. حافظه ی شنوایی در بسیاری از افراد دنیا از حافظه بینایی قوی تر است. با این حال تاثیر لوگو صدا بر حافظه ی شنوایی برای بسیاری از کسب و کارها از یک نماد تصویری بیشتر است مانند رادیو و آموزش های صوتی و تصویری.



جمع بندی

با مطالعه ی این مطلب دریافتید که طراحی لوگو هیچ قاعده ی خاصی ندارد. در صورت رعایت کردن موارد ذکر شده می توانید لوگوی زیبایی را طراحی کنید.به این معنی که می توانید از لوگوی تصویری استفاده کنید یا از لوگوی متنی ، متناسب با نوع فعالیت و علایق خود لوگوی مورد نظر را انتخاب کنید و از تکنیک هایی که برای طراحی آن گفته شد استفاده کنید.

به لوگوی خود معنا دهید. فرقی ندارد که از چه اصولی و کدام دسته بندی لوگو استفاده کنید مهم این است که این نماد فقط مخصوص شما باشد و نه شما از لوگوی دیگران استفاده کرده باشید نه دیگران از لوگوی شما.

اگر هنوز اقدام به طراحی لوگو برای کسب و کار خود نکرده اید زودتر دست به کار شوید و لوگوی انحصاری خود را به همه معرفی کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب کلمه کلیدی و 10 نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید

 انتخاب کلمه کلیدی و 10 نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید


Keywords چیست؟

Keywords ها کلمات کلیدی سایت شما هستند. اینکه شما با جستجوی چه کلماتی در Serp (صفحه ای که به عنوان نتایج جستجو مشاهده می کنیم) نمایش داده شوید با استفاده از این کلمات صورت میگیرد. انتخاب کلمات کلیدی قدم صفر سئو است.

زمانی که تصمیم به انجام سئو می گیرید مهم ترین و اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب کلمات کلیدی مناسبی است که بتوانید عملیات سئو را به کمک آن ها پیش ببرید. دقیقا مثل ساختن یک ساختمان. زمانی که شما می خواهید یک ساختمان بسازید مهم ترین قسمت در ساخت ساختمان پایه های ساختمان است. می توان گفت در سئو هم مهم ترین بخش انتخاب کلمه کلیدی است زیرا پایه کار شماست.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب کلمه کلیدی مناسب


10 نکته برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب:

1. انتخاب کلمه کلیدی از دید مخاطب

خودتان را جای مخاطب قرار دهید. تصور کنید که به خدماتی نیاز دارید که در رابـ*ـطه به کسب و کار شماست. کسانی که هنوز سایت ندارند و قصد دارد این مراحل را تازه شروع کنند به این نکته توجه کنند. به طور مثال در زمینه فروش املاک کاربران شما هیچ گاه کلمه ی سایت آنلاین فروش املاک ، سایت آنلاین فروش آپارتمان را جستجو نمی کنند. ممکن است شما تصور کنید این کلمات ، کلمات مناسبی هستند و روی این کلمات خودتان را سئو کنید و در آخر می بینید که نتیجه مطلوبی نگرفتید. کلمه ای که مردم جستجو می کنند خرید خانه در جردن ، اجاره ی ارزان خانه و کلمات این چنینی است.

پس کلمه ی کلیدی کلمه ای است که کاربران جستجو می کنند. شما باید به عنوان مخاطب جستجو کنید و کلمات کلیدی را به این صورت پیدا کنید. می توانید با پرس و جو از همکاران ، دوستان و اطرافیانتان کلمات کلیدی پیدا کنید. از آن ها بپرسید اگر در زمینه کسب و کار شما احساس نیاز کنند چه کلماتی را جست و جو می کنند.


2. لیستی از کلمات

کار دیگری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مربوط به خودتان را پس از جستجو کردن لیست کنید و این لیست مخصوص را برای خودتان ایجاد کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

SMO چیست؟

SMO مخفف کلمه Social media optimization است و به معنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی می باشد.
SMO تأثیر مستقیمی روی محبوبیت (Popularity) سایت شما در اینترنت می گذارد. تعریف اصلی SMO این است، زمانی که شما مطلبی را در سایت و یا حساب کاربری تجاری خود قرار می دهید و مردم نسبت به مطلب شما واکنش نشان می دهند به این معنی است که مطلب شما مهم و تأثیر گذار واقع شده و در چنین شرایطی گوگل اهمیت ویژه ای به سایت شما می دهد.

SMO


SMO چگونه روی سایت تأثیر می گذارد؟

شبکه های اجتماعی با دو نوع حساب کاربری کار می کنند. (حساب کاربری تجاری و حساب کاربری شخصی) هر کدام از این حساب ها تأثیر مخصوص به خودشان را روی سایت شما می گذارند. مطالب شما باید در هر دو نوع حساب های کاربری قرار گیرد و هر کدام به نحوی جداگانه روی سئو سایت و محبوبیت سایت تأثیر می گذارند.
گوگل به خوبی می تواند فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی را بررسی کند. مطالب ، تصاویر و ویدئوها همگی برای گوگل قابل شناسایی هستند، هم چنین میزان دنبال کنندگان واقعی سایت در شبکه های اجتماعی از نظر گوگل بسیار مهم است و به سایت برای فعالیت در شبکه های اجتماعی ارزش بیشتری می دهد.
منظور از Social media optimization اشتراک گذاری مطالب در حساب کاربری شخصی است ، SMO تنها در زمانی تاثیر گذار خواهد بود که مطالب و یا محصولاتی که در آن قرار می گیرد برای کاربر جذابیت داشته باشد تا آن مطلب را با دیگران یا در حساب کاربری شخصی خود به اشتراک بگذارد.
در کل واکنش کاربران نسبت به مطلب شما شامل این است که چه قدر لایک می کنند ، چه مقدار کامنت می گذارند و چه مقدار مطلب شما به اشتراک گذاشته می شود. بیشترین تأثیر گذاری برای این واکنش ها را Facebook و Google+ می گذارند که در ادامه بیشتر در رابـ*ـطه با آن ها توضیح می دهیم.






آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا