خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع




اشتباه 2: فقط بر فروش پافشاری و تمرکز می‌کنید

در حالت طبیعی هدف از مطالبی که در ارتباط با کسب‌وکار می‌نویسید این است که به فروش محصولات یا خدمات خود اشاره کنید؛ اما این موضوع خود می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. در ادامه به توضیح همین مطلب می‌پردازیم.
معمولاً خوانندگان به این دلیل وب‌سایت شما را پیدا می‌کنند که به نوعی مشکلی داشته و به دنبال راه حلی برای آن هستند. آن‌ها به گوگل می روند و عبارتی مرتبط با این مشکل را جستجو می‌کنند و سایت شما ظاهر می‌شود.
با این‌ حال هنوز نیمی از کار انجام شده است. چنانچه متوجه نشده‌اید که منظور ما چیست، به مسئله از این زاویه نگاه کنید: شما نمی‌توانید قسط وام منزل خود را با افزایش بازدید وب‌سایت تسویه کنید(همین نگرش غلط مشکل اصلی اکثر افراد علاقه مند به کسب و کار اینترنتی است که به مدیر وب مراجعه می کنند). برگزاری مجلل‌ترین مراسم بدون هدف فروش چیزی برایتان به ارمغان نمی آورد. هنگامی‌ که در کسب‌وکاری فعال هستید، نیاز دارید مردمی که در آن مراسم شرکت می‌کنند چیزی خریداری کنند.
با این وجود، ممکن است مشتریان شما هنوز آمادگی ذهنی لازم برای خرید را نداشته باشند. ابتدا در جهت حل مشکل آن‌ها تلاش کنید. در برابر تمایل خود برای نوشتن محتوایی که شما را به مانند فروشنده خودروهای بی کیفیت نشان می‌دهد که تلاش دارد مشتری را برای یک دور آزمایش رانندگی متقاعد کند مقاومت کنید.


برای جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارهای زیر را انجام دهید:

  • درباره روش رفع مشکل و مسائل مرتبط با حوزه کاری خود مطلب بنویسید.
  • توصیه‌هایی درباره خرید محصولات یا خدمات حوزه کاری‌تان برای مصرف‌کننده ارائه کنید.
  • برای تشخیص مواردی که دارای بیشترین اهمیت برای خوانندگان شما هستند، کلمات کلیدی جستجو شده را مورد بررسی قرار دهید و محتوای خود را با همان موارد تطبیق دهید.
این مورد، یکی از خطاهای بازاریابی محتوایی است که دارای آسان‌ترین راه چاره است، اطمینان یابید که در تمامی محتواهایی که تولید می‌کنید مقدار قابل توجهی ارزش برای مشتریان ارائه می‌دهید. به یاد داشته باشید که آن‌ها جستجو کرده و شما را پیدا کرده اند و اگر با سرعت بیش از حد به مبحث فروش وارد شوید این امکان وجود دارد که آنها آمادگی لازم را نداشته باشند. برای رفع این خطای بازاریابی محتوایی، در ابتدا تلاش کنید فضایی از اعتماد به وجود بیاورید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اشتباه 3: فعالیتی که از خوانندگان خود انتظار انجام آن را دارید واضح نیست

ممکن است خوانندگان شما مطلب را تا انتها بخوانند، واقعاً موردپسندشان واقع شود و به نظرشان سودمند بیاید، با این وجود اگر خریدی انجام ندهند یا فعالیت مورد نظر شما را انجام ندهند، بازهم ممکن است نتایج ناامید کننده‌ای به بار آید، آیا انجام فعالیتی که از مخاطبان خود انتظار دارید را تا حد امکان آسان کرده‌اید؟


برای جلوگیری از این خطای بازاریابی محتوایی کارهای زیر را انجام دهید:

  • در انتهای هر صفحه مرتبط با بازاریابی مانند مطالب وبلاگ از خوانندگان بخواهید فعالیتی انجام دهند. غیر از خرید، فراخوان به عمل‌های دیگری نیز وجود دارند: دانلود، تماس، ثبت‌نام، اشتراک‌گذاری و ارائه دیدگاه همگی درخواست‌های کاملاً معقولی هستند.
  • در صفحاتی که محتوای طولانی‌ تری دارند، دکمه‌های «اکنون خرید کنید» یا «همین حالا با ما تماس بگیرید» را در چند مکان در صفحه قرار دهید.
  • عبارات مختلفی که برای فراخوانی به انجام فعالیتی در محتوای خود استفاده کرده‌اید را مورد ارزیابی قرار دهید، از عباراتی استفاده کنید که ضریب موفقیت بیشتری داشته‌اند.
فراخوانی به یک فعالیت، وضوح مفهوم را افزایش می‌دهد و به نحوی خواننده را راهنمایی می‌کند. چنانچه کار خود را به‌درستی انجام داده باشید و برای خواننده‌تان سود و ارزشی فراهم کرده باشید، فراخوانی به فعالیتی که به‌ خوبی بیان‌ شده باشد می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی برای شما به ارمغان بیاورد.

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که طراحی و ظاهر وب سایت، خواننده را در مسیر بازاریابی شما هدایت می‌کند، اما چیزی که خواننده را به انجام فعالیت وامی‌دارد، محتوا است. اطمینان پیدا کنید که هر چه در توان دارید را برای بهبود تجربه خوانندگان خود صرف می‌کنید. بهترین راه برای تبدیل آن‌ها به مشتری همین است.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو دقیقا چیست؟


سئو یا Search Engine Optimization (بهینه‌سازی موتور جستجو) به اختصار به معنی انجام برخی فعالیت‌ها روی سایت و بهبود رتبه کلمات کلیدی هم چنین ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

بازاریابی محتوا هم در ساده‌ترین شکل یعنی بازاریابی به وسیله محتوا.



بااینکه ظاهر قضیه ساده نشان می دهد ولی خیلی از افراد و حتی بسیاری از کسانی که با مقوله سئو و طراحی سایت و مانند آن سرو کار دارند، دقیقاً نمی‌دانند بین سئو و بازاریابی محتوا چه رابـ*ـطه‌ای برقرار است. اصلاً رابـ*ـطه‌ای دارند؟!

همچنین آن‌ها پاسخ به این سؤالات را نمی‌دانند:

1. آیا سئو و بازاریابی محتوا با یکدیگر همکارند یا دشمن و متضاد هم به شمار می‌روند؟

2. آیا وقت گذاشتن برای یکی، ما را از توجه به دیگری بازمی‌دارد؟ یا برعکس، توجه به یکی، تقویت دیگری را به دنبال دارد؟

3. مرز میان سئو و بازاریابی محتوا چیست و چگونه می‌توان آن را درک کرد؟



پاسخ این است: SEO و Content Marketing (بازاریابی محتوا) در کنار هم، کامل‌کننده هم و دوست یکدیگرند.

اما شاید بپرسید چرا؟



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. سئو و بازاریابی محتوا باهم یکپارچه‌اند

برخلاف تصور عده‌ای که گمان می‌کنند سئو و بازاریابی محتوا جدا از هم و کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند ، این دو درهم‌تنیده‌اند. سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند.

البته میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی هم وجود دارد و به‌عبارت‌دیگر این دو را می‌توان از هم متفاوت دانست – و واقعیت هم همین است - ولی از این سخن نمی‌توان چنین نتیجه گرفت که این دو باهم در تعارض و دشمنی هستند!

به‌عنوان‌مثال، سئو محدود و فنی‌تر ولی بازاریابی محتوا گسترده و جامع‎تر است.



2. سئو و بازاریابی محتوا رابـ*ـطه مکمل دارند

رابـ*ـطه بین سئو و بازاریابی محتوا را از یک منظر دیگر هم می‌شود نگاه کرد: سئو تقاضا می‌آفریند و بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ می‌گوید. واضح است که سئو بدون محتوا معنایی ندارد.

شما به واژه‌ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و ... نیاز دارید تا بتوانید حرفی از سئو به میان آورید. به قول یک کارشناس، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی.

کلمات کلیدی، تحقیق در مورد آن‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها و ردگیری این کلمات طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد. حال پاسخ به این سؤال که «چگونه می‌توان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» می‌شود بازاریابی محتوا.

تنها راه برای استفاده از کلمات کلیدی این است که شما آن‌ها را به‌صورت استراتژیک در محتوای خود به‌کارگیرید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع


3. سئو و بازاریابی محتوا درهم‌تنیده‌اند

البته اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، درمی‌یابیم که سئو چیزی بیش از تولید محتوا، وبلاگ نویسی و کلمات کلیدی است. سئو یعنی بهینه‌سازی robots.txt، بهینه‌سازی متاداده‌ها، استفاده از تگ‌های مناسب و یک سری مسائل فنی ازاین‌دست. این بهینه‌سازی‌های فنی، کار را برای بازاریابی محتوا آسان می‌سازد. یعنی این بهبودها در خدمت ترویج مطالب و محتواهای سایت است و بهبود تجربه کاربر را به دنبال دارد. به همین خاطر است که بازهم تأکید می‌کنم ارتباط میان سئو و بازاریابی محتوا ناگسستنی است.



چند سؤال و جواب شیرین:

1. چرا شما می‌خواهید برای سایتتان یک sitemap زیبا طراحی کنید؟

برای این‌که کاربران به‌راحتی بتوانند محتواهای موردنظرشان را پیدا کنند.

2. چرا قصد دارید robots.txt را بهینه کنید؟

چون جستجوگرهای اینترنتی بتوانند بهتر در سایت شما بخزند و مطالب را ایندکس کنند.

3. چرا می‌خواهید از تگ‌های مناسب در جای مناسب استفاده کنید؟

برای این‌که بتوان محتوای سایت را به زیبایی مرتب کرد.



خوب همان‌طور که مشاهده می‌کنید واقعاً نمی‌توان مرز دقیقی میان SEO و Content Marketing ( بازاریابی محتوا) ترسیم کرد.

اصولاً گوگل محتواهای جدید را دوست دارد، هرکس که با سئو سروکاری دارد، می‌داند محتواهای جدید به‌سرعت ایندکس می‌شود و در صفحه پاسخ جستجوگرها رتبه بالایی نسبت به محتواهای قدیمی و کم‌ارزش‌تر، پیدا می‌کند. یک سئوی خوب یعنی بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته محتوا. بیرون دادن منظم و سازمان‌یافته محتوا هم یعنی این‌که شما در حال بازاریابی محتوا هستید، و این کار را به‌خوبی انجام می‌دهید.



نتیجه‌گیری

بازاریابی محتوا یک فعل معلوم است با یک عملِ در حال انجام؛ یعنی این‌طور نیست که شما یک‌بار آن را انجام دهید و دیگر تمام شود، بلکه فرایندی ادامه‌دار است و استمرار می‌یابد. بازاریابی محتوا و سئو دو بال یک پرنده‌اند.

وبمسترها، صاحبان صنایع و مدیران کسب‌وکارها برای موفقیت در این زمینه، هم باید به سئو توجه نشان دهند و هم با فوت‌وفن‌های بازاریابی محتوا به‌خوبی آشنا باشند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
10 روش بهبود تجربه کاربری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

10 روش بهبود تجربه کاربری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی


بزرگترین چالش کسب‌وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. با این فرض که شما محصول یا خدماتی عالی که مورد نیاز مردم هست، ارائه می کنید یکی از بهترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت و آسانی می‌توانند آنچه به دنبالش هستند را پیدا و سپس آن را خریداری کنند.
حال، کسب‌وکارهای آنلاین چگونه می‌توانند کاری کنند که روند کار مشتری تا حد ممکن خوشایند و سودمند باشد؟ موارد پیش رو 10 نکته هستند که توسط صاحبان کسب‌وکارهای الکترونیک و متخصصان تجربه کاربری (UX) ارائه شده اند.



1. مردم را برای بازدید از سایت تان منتظر نگذارید

ران یتز مالک جواهرفروشی تیتانیوم و جواهرسازان یتز می گوید: "هیچ چیز بیشتر از صفحاتی که به کندی بارگذاری می شوند باعث دفع بازدیدکننده نمی شود. مطالعات بسیاری نشان داده اند که هر چه سرعت بارگذاری کندتر باشد، میزان تبدیل (conversion rates) بازدیدکننده به مشتری کمتر خواهد بود. در واقع خریداران منتظر نمی مانند."
ری گریدی معاون اجرایی کلودکریز می گوید: "چهل درصد خریداران، سایتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد را ترک می کنند و یک تاخیر یک ثانیه ای در زمان پاسخ دهی صفحه می‌تواند میزان تبدیل را تا هفت درصد کاهش دهد."





جن چو که مدیریت تحقیقات تجربه کاربری در شاپیفای را بر عهده دارد می گوید: "به منظور بارگذاری سریع (و تسریع در فرآیند خرید) به دنبال مرتب کردن و اصلاح کدهای سایت خود باشید. علاوه بر این، تصاویر را فشرده تر کنید چرا که تصویرهای بزرگ برای بارگذاری نیاز به زمان بیشتری دارند. همچنین، طراحی واکنشگرا را مد نظر قرار دهید. در طراحی واکنشگرا، وبسایت شما روی هر دستگاهی که مشتریان با آن اقدام به خرید می کنند در بهترین حالت ممکن نمایش داده می شود." (منظور همان ریسپانسیو است)



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. درک کنید که مردم اطلاعات را چگونه می خوانند یا اسکن می کنند

دارن لو، بنیانگذار بیتکاچا می گوید: "قسمت های مهم هر صفحه را در سمت چپ بالا و پایین قرار دهید، بازدیدکنندگان، صفحات را با یک الگوی "F" شکل اسکن می کنند. لذا توجه آنها را با سربرگ یا عناوین [قدرتمند] جلب کرده و صفحه بندی را بر همین اساس انجام دهید. البته این نکته در زبان فارسی بر اساس یک الگوی "F" برعکس می باشد بنابراین قسمت های مهم هر صفحه را در سمت راست بالا و پائین قرار دهید."



3. یافتن محصولات را آسان سازید.

زوندرا ویلسون مدیرعامل و رئیس شرکت بهداشت و سلامت پوست بلو می گوید: "درباره مصرف کنندگان تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام دسته از محصولات اهمیت بیشتری برای مردم دارد. پس از آن، زیرمجموعه های محصولات را به طور منطقی ایجاد کنید، به نحوی که مردم بتوانند چیزی که می خواهند را به آسانی پیدا کنند. اگر می‌توانید برای کاهش شلوغی سایت و آسانتر شدن حرکت در آن، انواع رنگ و اندازه های هر محصول را در یک صفحه قرار دهید."



4. طرح بندی صفحه های محصولات خود را ساده کنید.

دیمیتریوس کورتسیس مدیر عامل گودویدیو می گوید: "طرح بندی شما باید مرتب و شیک باشد. موارد اساسی مانند: (کد محصول، قیمت، توضیح مختصر، گزینه های رنگ، اندازه، گالری تصویر، ویدیو و خلاصه رتبه دهی کاربران به محصول/لینک به نظر مشتریان) را در نیمه بالایی صفحه قرار دهید و از بقیه صفحه برای ارائه جزئیات بیشتر مانند نقد و بررسی، رتبه محصول و گزینه های ارسال استفاده کنید."



5. از رنگ ها به شکل کنترل شده استفاده کنید

مت تومازیفسکی توسعه دهنده وبسایت و گرافیک در شرکت فناوری های مایلز می گوید: "رنگ ها برای تهییج عواطف و افزودن تاکید بسیار سودمند هستند. با این وجود، استفاده از رنگ های متعدد باعث تضعیف نتایج مورد نظر شما خواهد شد. سعی کنید تنوع رنگی را تقریبا به سه رنگ محدود کنید. بهترین کار این است که از رنگ های برند خود به همراه فام های مختلف آن استفاده کنید و در کل وبسایت همین رویه را حفظ کنید."



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع



لو می گوید: "در طراحی وبسایت خود از سه رنگ اصلی استفاده کنید و اطمینان پیدا کنید که پالت رنگ با محصول یا محصولات شما تطابق داشته باشد. به روانشناسی رنگ ها نیز توجه کنید. به عنوان نمونه، آبی آرامش بخش و اعتمادآور است، در حالیکه سبز شرکتی را نشان می‌دهد که دوستدار محیط زیست است و زرد نشان دهنده هشدار است و خواندن آن می‌تواند دشوار باشد."
چو اضافه می کند: "تضاد رنگ (کنتراست) بین متن و زمینه، به نحوی که خواندن متن آسان باشد حائز اهمیت است. به عنوان مثال، خواندن نوشته ای با رنگ خاکستری پررنگ یا سیاه روی زمینه سفید از خاکستری کم رنگ روی زمینه سفید آسانتر است."



6. اطمینان پیدا کنید که متن اندازه مناسبی دارد و قابل خواندن است

یتز می گوید: "نوشته های خوب و مفید به شما کمک می کنند فروش بیشتری داشته باشید، اما باید خواندن آنها آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که اندازه فونت نوشته شما به اندازه کافی بزرگ هست که خواندن آن آسان باشد : حداقل سایز 12 برای متن بدنه نوشته ها و مقداری بزرگتر، مثلا 18 یا 20 برای عناوین، علاوه بر این نوشته ها باید روی تبلت یا گوشی های هوشمند نیز واضح به نظر برسند. همچنین اطمینان پیدا کنید که فاصله خطوط مناسب است : حداقل 2/1 یا مقداری بیشتر فضای خالی بین خطوط وجود داشته باشد. "

به یاد داشته باشید که هرچه خواندن نوشته های شما آسانتر باشد، احتمال اینکه مردم آنها را بخوانند بیشتر می شود و به همان نسبت احتمال دریافت اطلاعات مورد نیاز آنها و در نهایت خرید از شما افزایش می یابد.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. از تصاویر با کیفیتی که اطلاعاتی را به مخاطب ارائه می دهند استفاده کنید.

ترویس بنت مدیرعامل استودیو دیجیتا می گوید: "برای محصولات خود از تصاویر با کیفیتی استفاده کنید که آن را از فاصله ای مشخص یا زوایای مختلف نشان می دهند. با این کار به مشتریان خود ذهنیتی از آنچه که به واقع در حال خرید آن هستند را ارائه می کنید. هرچه اطلاعات بیشتری (از طریق تصویر و ویدیو) ارائه کنید، مشتری راحت تر می‌تواند به این نتیجه برسد که: بله، این دقیقا همان چیزی است که می خواستم!"



8. از مسیریاب (breadcrumbs) استفاده کنید

لو می گوید: "برای راحتی حرکت و جابجایی در سایت از مسیریاب استفاده کنید. مسیریاب، یک نوار بصری به مانند یک نوار نشان دهنده پیشرفت کار (progress bar) است که به بازدیده کنندگان اجازه می‌دهد موقعیت خود در فرآیند انجام یک فعالیت در سایت را مشاهده کنند. معمولا از مسیریاب برای فرآیند خرید استفاده می شود. مثلا ترتیب آن به این صورت خواهد بود: ورود – اطلاعات ارسال – اطلاعات پرداخت – مرور و پرداخت – پایان."





9. کمک مجازی ارائه کنید

اسکات هورن مدیر ارشد بازاریابی [24]7 می‌گوید: "شرکت‌های کسب‌وکار الکترونیک باید استفاده از روبات‌های گفتگو یا ابزارهای چت زنده که از فناوری پیش‌گویانه برای پیش‌بینی نیاز خریداران استفاده می‌کنند را مدنظر قرار داده و در زمان‌هایی که بیشتر حائز اهمیت هستند، به مشتریان مشاوره بدهند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک مشتری در مرحله پرداخت یک پیام خطا دریافت می‌کند یا به دنبال یک راهنمای اندازه‌هاست، یک روبات گفتگو هوشمند می‌تواند کمک مناسب را در زمان لازم ارائه دهد."
او ادامه می‌دهد: "علاوه بر این، روبات‌های گفتگو و کارگزاران بخش خدمات مشتریان می‌توانند توصیه‌هایی اختصاصی به مشتریان ارائه کنند که آن‌ها را از مشکلات عبور داده و فروش را قطعی کند."





10. فرآیند چک اوت (checkout) را تسهیل کنید

کاترینا تپول مدیر ارشد هنری آرشیتک می‌گوید: "در مبحث کسب‌وکارهای الکترونیک، بیشترین ریزش در قسمت چک اوت صورت می‌گیرد. در برخی موارد، این امر به دلیل تردید مشتری روی می‌دهد، اما اغلب می‌توان آن را به پیچیدگی و گیج‌کننده بودن فرآیند چک اوت نسبت داد. این فرآیند را با به حداقل رساندن تعداد مراحل چک اوت آسان‌تر کنید. این یعنی کاربران باید بتوانند بدون خروج از صفحه ای که در آن قرار دارند، پیش‌نمایشی از محصولات را مشاهده کنند، علاوه بر این قادر باشند مستقیماً محصولات را از قسمت فهرست هر دسته به سبد خرید خود اضافه کنند."
بنت می‌گوید: "علاوه بر این‌ها، کاربران را به ایجاد یک حساب کاربری مجبور نکنید. در عوض، اجازه دهید به‌ عنوان مهمان خرید خود را انجام بدهند، با این‌ حال می‌توانید اشاره کنید در صورتی که ثبت‌نام کنند در خریدهای بعدی روند سریع‌تری خواهند داشت."
ریک کنی رئیس بخش بینش مصرف‌کنندگان دیمندور می‌گوید: "درنهایت، ارائه گزینه‌های پرداخت مانند OneTouch پی پال، Android Pay و Apple Pay که به فرآیند چک اوت سرعت می‌بخشند را مدنظر قرار دهید. این کار، روند کار خریداران را بهبود می‌دهد و آن‌ها را از دردسر تکمیل فرم‌های متعدد و جستجو برای پیدا کردن کارت اعتباری‌شان نجات می‌دهد."

البته در ایران استفاده از انواع درگاه های پرداخت مانند درگاه های بانکی و روش پرداخت USSD و همچنین روش های دیگر مانند استفاده از کیف پول های الکترونیکی می تواند در این نکته مهم باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی اشتباه‌های رایج در «صفحه فرود» و روش رفع آن‌ها

بررسی اشتباه‌های رایج در «صفحه فرود» و روش رفع آن‌ها


خواندن این مقاله چنددقیقه‌ای بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد، من به وب‌مسترها، طراحان وب و کارشناسان عرصه فناوری اطلاعات توصیه می‌کنم که این نوشتار را از دست ندهند.


صفحه فرود چیست و چه می‌کند؟

صفحه فرود یعنی صفحه‌ای که قصد دارد فقط «یک‌ چیز خاص» را به بازدیدکننده ارائه دهد.

این «یک‌ چیز خاص» می‌تواند یک پیشنهاد (آفر - Offer)، یک محصول یا سرویس، یک فراخوان (CTA) و یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد.







امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان صفحه فرود وب‌ سایت‌ ها، توانایی در کشاندن نگاه کاربر به این پیشنهاد و متقاعد کردن او به انجام کار خواسته‌ شده است.

وقتی شما می‌خواهید صفحه فرود سایتتان را طراحی کنید، این چند سؤال همان اول در ذهنتان خطور می‌دهد:

  • من در این صفحه چه اطلاعاتی قرار دهم؟
  • من این صفحه را با چه حجمی از اطلاعات پر کنم؟
  • درج چه اطلاعاتی ضروری است و کدام نوع از اطلاعات اصلاً نباید در اینجا قرار داده شود؟
متخصصان امر هم معمولاً این‌گونه جواب می‌دهند: بستگی دارد به...

بله... بستگی دارد به نوع و پیچیدگی پیشنهاد شما و هزاران چیز دیگر.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا