خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع




4. فقدان راهبرد

اخیرا تحقیقی که توسط موسسه بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) انجام شد نشان داد که تنها نیمی از برندهای مورد بررسی به نوعی برای خود یک برنامه بازاریابی محتوایی داشتند.

احتمالا توسعه یک برنامه راهبردی که بتواند موفقیت در پی داشته باشد برای صاحبان کسب و کارهای کوچک مسئولیت بسیار بزرگی به نظر می رسد، اما لزوما نباید اینطور باشد. یک راهبرد خوب در دو چیز خلاصه می شود:

1) برنامه ریزی موثر

2) سازماندهی جامع و دقیق

در اغلب اوقات، برنامه ریزی می تواند فرآیندی بی نهایت خسته کننده و ملالت بار باشد، و ساده ترین گزینه این است که تنها موارد بنیادین مشخص شود و کار از همانجا شروع شود. اما اگر برای چگونگی تبدیل ایده خود از یک مفهوم تئوری به واقعیت، یک برنامه واضح و سازماندهی شده نداشته باشید، ممکن است با مشکلاتی غیرمنتظره مواجه شوید. نتیجه چه خواهد بود؟ ایده شما محکوم به شکست است.

همانطور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید: اگر در آماده سازی خود با شکست مواجه شدید، خود را برای شکست آماده کنید.

اما فرض کنیم که اینطور نیست و شما واقعا یک برنامه برای اجرا در دست دارید. پس از تهیه و توسعه آن باید سازمان یافتگی خود را حفظ کنید.

چه پیشرفت و بودجه خود را با قلم و کاغذ، چه با Evernote و یا اکسل پیگیری کنید، باید نشانه های اصلی عملکردهای صحیح و مهم (KPI: key performance indicators) را تحت نظارت قرار داده و سازمان یافتگی تان را منطبق بر ایده خود حفظ کنید.



5. انتظارات غیرواقع بینانه

فارغ از اینکه چقدر به ایده خود اعتقاد دارید، هوشمندانه این است که با انتظارات غیرواقع بینانه ای مانند موفقیت یک شبه یا سودی سرشار در چندماه، احساسی و هیجان زده نشوید. داشتن رویاهای بزرگ ایرادی ندارد، اما اگر ایده شما به نتیجه مطلوب تان منجر نشد دلسرد و نا امید نشوید.

چیزهایی از این قبیل برای رشد و توسعه نیاز به زمان دارند و انتظار دستیابی فوری به موفقیت ساده انگارانه است و لاجرم به نا امیدی و شکست منجر خواهد شد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع


6. ترس از شکست

در نهایت و از همه مهم تر اینکه از شکست هراسی نداشته باشید. شکست مایه سرافکندگی نیست و نباید به آن به عنوان چیزی نگاه کنید که باید از همه مخفی شود و بخاطرش احساس شرمساری داشته باشید.

حتی اگر ایده شما به شکست بینجامد، باز هم از کاری که 99 درصد از مردم در طول زندگی خود انجام خواهند داد فراتر رفته اید. دنبال کردن یک ایده با دل و جان با وجود اینکه به خوبی می دانید احتمال شکست آن وجود دارد کار شجاعانه ای است و همین واقعیت که دست به این کار زده اید شما را از همه کسانی که در انتظار "یکی از همین روزها" روی مبل لم می دهند موفق تر می سازد.

شکست چیزی جز یک فرصت برای یادگیری و رشد شما نیست. بسیاری از داستان های موفقیت از بزرگترین "شکست ها" سرچشمه می گیرند. بنابراین ترس ها را کنار بگذارید. در نهایت، شکست واقعی تلاش نکردن و به کار نبستن همه آنچه در توان دارید است.

نتیجه گیری

قبرستان، ارزشمندترین و غنی ترین مکان در دنیا است، نه به خاطر طلا یا نقره ای که با مردگان دفن شده، بلکه به دلیل ایده های شگفت انگیز و متحول کننده ای که تنها به این دلیل که صاحبان آنها تمایل به اجرایشان و ریسک کردن نداشتند به خاک سپرده شده اند.

جزو اکثریتی نباشید که اجازه می دهند ایده هایشان همراه با آنها دفن شوند. ریسک را بپذیرید، دام هایی که باید از آنها اجتناب کنید را بشناسید و ایده خود را به جهانیان عرضه کنید.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
10 درسی که می توان از بهترین وبلاگ نویسان آموخت

10 درسی که می توان از بهترین وبلاگ نویسان آموخت

یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا نوشتن مطالب تخصصی در حوزه فعالیت خودتان است. برای اینکه بتوانید نویسنده خوبی باشید نیاز است تا از تجربه نویسندگان دیگر استفاده کنید. به نکاتی که در این مقاله آموزش دادیم توجه کنید و هنگام تولید محتوا حتما آن ها را رعایت کنید.

متمرکز بمانید و بیشتر بنویسید

در طی یک سال، با مطالعه روی بیش از 90 نفر از بهترین نویسندگان که در مورد فروش محصولات و محتوای خود می نویسند، نتایج زیادی در مورد اینکه چگونه به حواس پرتی ها و سدهای روحی خود غلبه کردند و در هر روز به کار پرداختند بدست آمده است.
در این تحقیق در مورد فرآیند نوشتنشان از آنها سوال شده است: آنها چگونه شروع به بیان کردن یک جریان می کنند؟ چقدر در یک روز یا یک جلسه ی مشخص مینویسند و چه استراتژی ها، نکته ها و بهره وری های تخصصی در این مسیر یاد گرفتند.

در ادامه به 10 مورد از مهمترین نکاتی که در این تحقیق، نویسندگان آنها را ابراز کرده و به اشتراک گذاشته اند می پردازیم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش وبلاگ نویسی و آموزش مقاله نویسی



1. از چیزی که به ذهنتان می آید یک یا دو صفحه بنویسید:

چه میشود اگر به جای اینکه هر روز صبح بلند شده و لغات را برای دست یافتن به سهم روزانه ی خود در نوشتن کنار هم قرار دهید، فقط برای گرم کردن ماهیچه های ذهن خود یک یا دو صفحه از جریان تفکرات هوشیارانه خودتان بنویسید؟
Oliver Burkeman، یک مقاله نویس مشهور برای گاردین و نویسنده ی «پادزهر: خوشحالی برای افرادی که نمیتوانند افکار مثبت داشته باشند» اعلام کرد که دقیقاً همینکار را کرده است.

هر روز قبل از شروع به نوشتن روزانه ی خود، بدون توقف وقتی را صرف نوشتن یک صفحه و نیم درباره ی چیزی که به ذهنش میاید میکرد. این یک روش است که او از نویسنده خلاق جولیا کامرون الهام گرفته بود، او (جولیا کامرون) این روش را «صفحات صبحگانه» می نامید.


2. زمان نوشتن برنامه:

جیسون فوکس، رمان نویس فیلم هیجانی جوانا پن است. او روزهایی در تقویم خود را علامت میزد و به داستان نوشتن می پرداخت. در برنامه ی خود روزهایی را برای نوشتن مضامین غیر داستانی مانند پست های بلاگ و فصل های کتاب خود قرار میداد تا بتواند روزهایی که نیاز به کنترل کارهای بیشمار مانند بازاریابی داشت، با تمرکز بیشتری آن کارها را انجام دهد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. نوشته ی خود را به قسمتهای کوچکتر بشکنید:

از Shane Snow، موسس Contently و نویسنده ی «Smartcuts سوال شد که : چگونه هکرها و نوآوران با سرعت بیشتری به سمت موفقیت می روند؟» در پاسخ بیان کرده است که: نوشته های خود را به قسمت های کوچک و قطعات قابل هضم می شکنند. او می گوید نتیجه ای که یک نویسنده می تواند از قسمت های کوچکتر یک پروژه ی بزرگ بگیرد، انگیزه مورد نیاز برای حرکت به جلو را فراهم می کند.

در مقاله نویسی نوشته های خود را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید



4. کوتاه بنویسید، دو سرعت به پایان رسیده است:

رمان نویس Monica Leonelle در کتاب خود، «8 عادت دقیق نوشتن»، نویسنده هایی که سعی بر فشردن زمان در برنامه ی شلوغ خود بکنند را تشویق به کامل کردن یک سری از تکه نوشته های 8 دقیقه ای میکند. در حالی که هشت دقیقه ممکن است به نظر زیاد نرسد، با انجام دادن اندک این کار در هر روز، خود را در جایی می بینید که هدف نوشتار روزانه تان را برآوده اید یا از آن پیشی گرفته اید.


5. نوشته ی خود را با خود داشته باشید:

بلاگر داستان های عاشقانه و نویسنده ی Heaving Bosoms از این مهم اطمینان حاصل می کند که همیشه آماده ی دریافت لغاتی است که ناگهان به ذهن او خطور می کنند، او ممکن است هرجایی در این لحظه قرار بگیرد. دست از انجام هرکاری که در حال انجام آن است می کشد، تلفن یا دفترچه ی یادداشت خود را درآورده و شروع به نوشتن می کند.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، niloofar.H، Mana و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش وبلاگ نویسی و نوشتن مقاله



6. خاموش کردن رسانه ی اجتماعی

خیلی از نویسنده هایی که با آنها صحبت کردم، زمانی که نیاز به تمام کردن نوشته ی خود داشتند از رسانه ی اجتماعی استفاده نمی کردند. Sarah Stodoha، نویسنده ی «فرآیند: زندگی نویسندگی نویسندگان بزرگ»، دسترسی به اینترنت را با یک نرم افزار به نام freedom خاموش کرد.


7. یافتن مکان صحیح

مکان های نوشتن، جایگاه برجسته ای در مکالماتی داشت که با نویسنده ها داشتم. Shane Snow حجم زیادی از کتاب «Smartcuts» را در یک استارباکس در انتهای خیابان دفترش در منهتن نوشته است. Joanna Penn دریافت که او بهترین تمرکز خود را در کافی شاپ ها یا در کتابخانه دارد و Joan Dempsey در یک آلونک چوبی به نویسندگی می پردازد که زمانی خانه ی مرغ ها بوده است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش وبلاگ نویسی




8. اتصال به موسیقی پس زمینه

چندین نویسنده که من با آنها صحبت کردم به موسیقی پس زمینه یا نوسانات سفید (سروصداهای محیط) در حال نوشتن گوش می دادند. James Scott Bell زمانی که در حال نوشتن رمان خود بود به نمرات فیلم گوش میداد. Mark Vanhoenacker، یک خلبان خطوط هوایی انگلستانی 747 و نویسنده ی «Skyfaring: در سفری با یک خلبان» به موسیقی یک پیانیست ایتالیایی با نام Ludovico Einaudi گوش می داد و Shane Snow دریافت که گوش دادن به یک آهنگ به طور مکرر روی وارد شدن او به حالتی از جریان کلمات و محتوا کمک می کند.


9. یک ایمیل به پدربزرگ خود بزنید:

اگر یخ زده اید و لغات دست از جریان داشتن برداشته اند، نصیحت Laura Brown را بپذیرید. پیشنهاد می دهد به این فکر کنید که دارید به یک نفر که با او راحت هستید ایمیل می زنید مانند پدربزرگتان و به همان راحتی شروع به نوشتن کنید.(مخاطبتان پدربزرگتان یا فردی نزدیک باشد تا بتوانید راحت تر بنویسید)


10. روز نویسندگی خود را با شروع بخش اول روز بعد به پایان برسانید:

Danny Oppenheimer، یک پروفسور در دانشکده ی تجارت UCLA’s Anderson، و نویسنده ی «یک مطالعه در مورد فواید نکته برداری» که ارجاع های زیادی به آن داده شده است، اعتراف می کند که اوقات سختی برای شروع کردن پروژه های جدیدش داشته است.
او توصیه می کند چند خط از موضوعی که به فردا اختصاص دارد را در پایان هر روز بنویسید، تا فردا که شروع به نوشتن می کنید با یک صفحه سفید روبرو نشوید این کار به شما کمک میکند که از خوف «سندروم صفحه ی سفید» که نویسنده ها را آزار میدهد اجتناب کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5 نکته برای تهیه یک ویدیوی بازاریابی تاثیرگذار

5 نکته برای تهیه یک ویدیوی بازاریابی تاثیرگذار

واضح است که تولید یک ویدیو (یا مجموعه ای از ویدیوها) برای کمک به بازاریابی محصولات یا خدمات شما سودمند خواهد بود. در واقع، تهیه ویدیو برای بازاریابی راهی آسان با قابلیت به اشتراک گذاری برای انتقال پیام اصلی شرکت شما است.

با اینحال، این احتمال وجود دارد که خودتان منابع لازم برای تولید یک کلیپ یا زمان مورد نیاز برای یادگیری کار با نرم افزارهای ویرایش ویدیو را در اختیار نداشته باشید.
به نظر می رسد که اگر تجربه زیادی در تولید ویدیو ندارید، تنها گزینه شما این باشد که مبلغ فراوانی به فرد دیگری بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهد و یا اینکه خودتان یک ویدیوی افتضاح را سرهم بندی کنید.

خبر خوب این است که گزینه سومی هم وجود دارد. علیرغم منابع محدود، همواره بسیاری از شرکت ها کار خود را با تولید ویدیوهای بی نظیری آغاز می کنند. این مطلب را مطالعه کنید تا نسبت به پنج نکته مهم برای تولید یک ویدیوی فوق العاده جهت بازاریابی کسب و کار خود آگاهی پیدا کنید.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع




1. شخصیت خود را به نمایش بگذارید

احتمالا شما اولین سازنده محصولی که تولید می کنید نیستید. مهم ترین چالش بازاریابی که در طول آغاز به کار خود با آن مواجه خواهید شد این است که چگونه می توانید از رقبای خود در آن حوزه کاری متمایز باشید. به عنوان مثال اگر محصول شما یک اسب چوبی گهواره ای باشد، چه چیزی اسب چوبی گهواره ای دوستدار محیط زیست شما را از بقیه پیش می اندازد؟

می توان گفت که تقریبا هیچ یک از مشتریان توضیح مکتوب هزار کلمه ای شما درباره اینکه چرا اسب گهواره ای چوبی تان نسبت به محصول رقبای شما سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد را مطالعه نخواهد کرد. برای مردم عادی، محتوای تصویری بسیار قابل هضم تر و موثرتر است و قابلیت به اشتراک گذاری بیشتری نیز دارد. اگر بتوانید راهی برای نمایش دادن شخصیت محصول خود (یا شرکت تان یا خودتان) پیدا کنید که حس تفاهم ایجاد کرده و به یادماندنی باشد، امتیاز اضافی نامحدودی برای خود در بازار کسب می کنید.

آیا تاکنون تنها به این دلیل که شخصیت یک برند را پسندیده اید از آن خرید کرده اید؟ این احتمال وجود دارد که یک قطعه محتوای بصری (شاید یک ویدیو) را مشاهده کرده باشید و از آنجایی که به نظرتان دوست داشتنی آمده است با آن ارتباط برقرار کرده اید. تولید این چنین محتوای ویدیویی را در دستور کار قرار دهید. اگر مورد علاقه مردم قرار بگیرید، این علاقه را با تبدیل شدن به مشتری به شما نشان خواهند داد.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

درباره مهارتی که در جلوی دوربین می توانید از خود به نمایش بگذارید با خودتان صادق باشید. آیا شریک تان بهتر می تواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد؟ به جای خودتان از او در جلوی دوربین استفاده کنید. ممکن است صحبت کردن پشت میکروفون با مخاطبی که نمی بینید آسان به نظر برسد، اما اغلب اینطور نیست. چند برداشت انجام دهید، همه را آپلود کنید و مکث های ناخوشایند را ویرایش کنید. به برش و قطعه قطعه کردن کلیپ ها ادامه دهید تا زمانی که انتقال از بخشی به بخش دیگر (transitions) طبیعی به نظر برسد.

مردم دوست دارند با مشاهده پشت پرده برند، درباره شخصیت آن اطلاعات کسب کنند. اگر یک محصول فیزیکی تولید می کنید، یک راه فوق العاده برای ایجاد درک نسبت به محصولتان این است که قطعه فیلمی از فرآیند تولید تهیه کنید. اگر می خواهید لحظات خاصی را به نمایش بگذارید و ممکن است آنها را از دست بدهید، برای استفاده از دوربین موبایل تان درنگ نکنید، این لحظه می تواند افزودن آخرین جزئیات برای یکی از محصولات فوق العاده ی شما باشد، یا اینکه لحظه ای باشد که رئیس تیم توسعه دهندگان شما پشت میز خود خوابیده است.

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع




2. کار خود را توضیح دهید:

آیا هرگز به شوخی گفته اید که با کار خود ازدواج کرده اید؟ اینجا هم همانند یک ازدواج معمولی، "همسر" خود را به شکل شگفت آوری می شناسید. شما چیزهایی درباره یکدیگر می دانید که هیچ کس از آنها اطلاعی ندارد.

شما بهتر از هر فرد دیگری محصول خود را می شناسید. این خیلی خوب است، اما ممکن است این اشتباه را مرتکب شوید که تصور کنید همه مانند شما از تمام ویژگی های محصولتان آگاهی دارند. تنها به این دلیل که تصور می کنید که در فهرست امکانات فوق العاده محصول شما، موارد 1 تا 4 واضح هستند، به سراغ بازاریابی مورد شماره 5 نروید.
چنان به محصول خود نگاه کنید که گویی اصلا نمی دانید چیست، چه کاری انجام می دهد یا چه مسائلی را می تواند حل کند. ماجرای محصولتان را طوری برای خود تعریف کنید که گویی هیچ اطلاعی از آن ندارید. سپس این داستان را برای بقیه بازگو کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

اگر برای یک محصول دیجیتال بازاریابی انجام می دهید، زمان آن فرا رسیده است که تصویربرداری با کیفیت از صفحه نمایش را یادبگیرید. استفاده معمول از محصول خود را نشان دهید، با این حال به سرعت به سراغ این کار نروید، از تصویربرداری صفحه نمایش برای مطرح کردن مساله یا مشکلی که محصول شما قادر به حل آن است استفاده کنید. اگر تماشاگر بتواند با شما در مساله ای که به نمایش گذاشته اید همزادپنداری کند، هنگامی که محصول خود را معرفی می کنید به میزان بسیار بیشتری جذب محصول شما خواهد شد. از تکرار استفاده کنید و بیش از حد سریع جلو نروید. این اولین باری است که آنها محصولتان را در عمل می بینند و شما باید فرصتی برای تجربه تاثیر کامل ویژگیهای آن برایشان فراهم کنید.

اگر یک محصول فیزیکی را معرفی می کنید، بر نمایش کارکرد محصول و بر اینکه چگونه می تواند به مشتریان کمک کند تمرکز کنید. ویدیوهای دمو یا تبلیغاتی که برای محصولات محبوب مرتبط با فناوری دیده اید را به خاطر بیاورید. این ویدیوها دو یا سه دقیقه را صرف صحبت درباره عمر باتری یا حجم حافظه آن نمی کنند. آنها از این سرمایه ویدیویی برای نشان دادن محصول خود در عمل استفاده می کنند، در همان حالتی که یک مشتری معمولی می خواهد از آن استفاده کند.

کاری کنید که ویدیوی شما سودمند و کمک کننده باشد و حتی به سمت و سوی توضیح بیش از حد متمایل شود. از زیرنویس یا توضیحات ویدیویی برای توضیح هرچیزی که واضح به نظر نمی رسد و یا جهت اضافه کردن مکملی به توضیحات صوتی خود روی ویدیو استفاده کنید.





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H، Mana، TiNAX007 و یک کاربر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا