خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaRjAn

مدیر برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,849
امتیاز
473
سن
17
زمان حضور
218 روز 19 ساعت 19 دقیقه
معرفی کتاب | اتاق مهمان
اتاق مهمان داستانی جذاب و پر رمز و راز است. این اتاق متعلق به خانواده‌ای است که آگهی اجاره اتاقی از خانه‌شان را داده‌اند و لیزا به آن خانه نقل مکان کرده است. اما در این اتاق عجیب رازی نهفته است.

وقتی لیزا به خانه جدیدش اسباب کشی می‌کند، یادداشت‌های خودکشی را که در این اتاق جا مانده است پیدا می‌کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد رفتار جک، صاحبخانه او، طوری است که می‌خواهد لیزا را ناراحت و عصبانی کند. تا جایی که او از این خانه برود. لیزا به شدت مضطرب است، داروی افسردگی مصرف می‌کند و رفتارهای عجیب و غریبی از خودش نشان می‌دهد اما در هر حال رفتارهای جک را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

وقتی لیزا درباره مستاجر قبلی خانه از صاحبخانه‌هایش سوال می‌پرسد، مارتا و جک، انکار می‌کنند و لیزا تصمیم می‌گیرد خودش راز این اتاق را کشف کند...
منبع: طاقچه


معرفی کتاب | تالار ماورا

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

MaRjAn

مدیر برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,849
امتیاز
473
سن
17
زمان حضور
218 روز 19 ساعت 19 دقیقه
معرفی کتاب | جعبه پرنده
کتاب جعبه‌ پرنده، داستان موجوداتی است که اگر به آنها نگاه کنید، در همان لحظه تصمیم به خودکشی می‌گیرید و در کمتر از چند ثانیه بدون این که دردی احساس کنید یا به چیز خاصی فکر کنید، زندگی‌تان را خیلی ساده تمام می‌کنید. «مالوری» و دو فرزند او، در این میان، به دنبال یک پناه‌گاه هستند.

اقتباس سینمایی این رمان، به‌وسیلۀ سوزان بیر، یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۱۸ است. ساندرا بولاک، تراوانته رودز، دانیل مک دونالد و جکی ویور در این فیلم هیجان‌انگیز بازی می‌کنند.
بخشی از کتاب جعبه‌ پرنده
«مالوری در آشپزخانه ایستاده و در فکر است.

دست‌هایش مرطوب‌اند. دارد می‌لرزد. مضطربانه پشت سر هم با کفِ پا به سرامیکِ ترک‌خوردهٔ زیر پایش ضربه می‌زند. صبحِ زود است؛ احتمالاً خورشید حالا دارد از افق سرک می‌کشد. نوری را تماشا می‌کند که دارد رنگ سیاهِ پرده‌های سنگین را چند درجه‌ای روشن‌تر می‌کند و فکر می‌کند،

مه بود.

بچه‌ها در اتاق ته راهرو، زیر توری محافظِ مخصوص دور مرغدانی که پارچهٔ سیاهی رویش کشیده شده، خوابیده‌اند. شاید چند لحظهٔ پیش صدای او را که در حیاط زانو زده بود شنیده‌اند. حتماً صدای کارهایش در حیاط از راه میکروفون و سیم‌ها سفر کرده است و به آمپلی‌فایرهای پشتِ تختخواب‌شان رسیده است.

به دست‌هایش نگاه می‌کند و برق نامحسوس‌شان را در نورِ شمع می‌بیند. بله، مرطوب‌اند. مهِ صبحگاهی هنوز روی دست‌هایش تازه است.
منبع: طاقچه


معرفی کتاب | تالار ماورا

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-

MaRjAn

مدیر برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,603
امتیاز واکنش
31,849
امتیاز
473
سن
17
زمان حضور
218 روز 19 ساعت 19 دقیقه
معرفی کتاب | فروپاشی
«فروپاشی» رمانی از بی. ای. پاریس نویسنده انگلیسی است. پاریس با رمان «پشت درهای بسته» پا به دنیای ادبیات گذاشت و توانست با اقتدار به لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز راه یابد. اگر از طرفداران سبک تریلر روانشناختی هستید، اثر جدید او می‌تواند انتخاب مناسبی برای بیدار کردن حس معمایی‌پلیسی در شما باشد. «فروپاشی» در ۱۸ ژوئیهٔ سال ۲۰۱۷ در آمریکا با عنوان The Breakdown منتشر شد. نویسنده با انتخاب این عنوان برای کتاب و استفادهٔ مکرر آن در متن همزمان به فروپاشی روانی و از کار افتادن خودرو اشاره دارد و به زیبایی ایهامی را ساخته که در فارسی واژه‌ای که هر دو را در برگیرد وجود ندارد؛ از این رو مترجم نام «فروپاشی» را برایش انتخاب کرده که به فضای کلی کتاب نزدیک تر است. کساندرا شخصیت اصلی داستان در شبی طوفانی از جاده‌ای می‌گذرد که فردای آن خبر قتل زنی در همان جاده را از رادیو می‌‌شنود. این خبر باعث می‌شود که توهم و وحشت برای مدتی طولانی گریبان او را بگیرد و در این میان ابتلای او به فراموشی تدریجی، مسایل را بغرنج‌تر می‌کند: «سعی می‌کنم آروم باشم، ولی تصاویر دیشب یکی پس از دیگری به ذهنم هجوم میارن؛ مثل صحنه‌های یک فیلم. ماشین رو جلوتر از خودم تو جاده می‌بینم، خودم رو می‌بینم که نزدیک ماشین از جاده منحرف می‌شم، خودم رو می‌بینم که سرم رو می‌چرخونم به سمت راننده، و بعد چهرهٔ ناواضح زن رو که از پنجرهٔ ماشین به من نگاه می‌کنه.» بی. ای. پاریس در این رمان پرفروش نیویورک تایمز شما را به تمامی درگیر زندگی کساندرا و ماجرای شومی می‌کند که زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. راوی که به دیده‌ها و شنیده‌های خود هم اعتمادی ندارد زندگی پر از ترس و وحشتی را تجربه می‌کند که هر لحظه از داستان را به کارزاری هیجان انگیز تبدیل کرده است و در هر فصل آن باید انتظار اتفاقی را داشته باشید که روایت فصل قبل را منکر می‌شود. پاریس در این اثر به‌کارگیری زبانی ساده، ترسی را که کساندرا، راوی و شخصیت اصلی داستان، در خود دارد به خوبی منتقل می‌کند. سبک نوشتاری او در ملموس شدن روایت تأثیر شگرفی داشته و می‌توان گفت برای درک و نزدیکی بیشتر به اثر ضروری است. او حتی در بخش‌هایی از روایت که حاوی پیام‌کوتاه است با رعایت نکردن موارد رسم‌الخطی و دستور زبان در راه نزدیک شدن به مکالمات روزمره گام برداشته است.
منبع: طاقچه


معرفی کتاب | تالار ماورا

 
  • تشکر
Reactions: -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا