خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ROYA~

مدیر کل بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/7/20
ارسال ها
1,918
امتیاز واکنش
23,572
امتیاز
368
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
104 روز 16 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمایل‌ من‌ برای‌ انجام‌ این‌ مصاحبه‌ از امید به‌ اینکه‌ تنش‌ کوچکی‌ در علاقه‌مند‌ تلاشهای‌ تحقیقاتی‌ در جوامع‌ شما داشته‌ باشم‌ ریشه‌ گرفته‌ است. برهمین‌ اساس‌ می‌باید از شما، سردبیر مجلة‌ قبسات‌ و نیز دکتر قربانی‌ و دکتر واتسون‌ به‌ خاطر ترتیب‌ چنین‌ مصاحبه‌ای‌ تشکر کنم.

‌ ‌توضیح: هود، اگر چه‌ تصریحاً‌ به‌ تمایز بین‌ آنچه‌ در دوران‌ سردبیری‌ مجلة‌ بین‌المللی‌ روان‌شناسی‌ دین‌ دیده‌ است‌ و آنچه‌ وی‌ به‌ عنوان‌ تبیین‌ بر قامت‌ مشاهده‌اش‌ پوشانده‌ واقف‌ است، اما در اینجا بین‌ این‌ دو امر تا حدودی‌ در آمیخته‌ شده. فقدان‌ مقاله‌هایی‌ که‌ «در ارزیابی‌ و مطالعات‌ تجربی‌ از نمونه‌های‌ اسلامی‌ استفاده‌ کند» لزوماً‌ و انحصاراً‌ طریق‌ تبیین‌ هود «غالب‌ پیشوایان‌ اسلامی‌ از پذیرفتن‌ روشهای‌ تجربی‌ ....» قابل‌ فهم‌ نیست.‌ ‌O O O



‌ ‌پی‌نوشتها

‌ ‌لازم‌ است‌ از همکاری‌ صمیمانه‌ دکتر پُل‌ واتسون‌ و دکتر نیما قربانی‌ سپاسگزاری‌ کنم‌ که‌ در تمامی‌ مراحل‌ گفتگو (طرح‌ پرسشها، ترجمه‌ آنها به‌ زبان‌ انگلیسی، دریافت‌ پاسخ‌ از پرفسور هود، ترجمه‌ آنها به‌ زبان‌ فارسی‌ و طرح‌ پاره‌ای‌ ملاحظات‌ تکمیلی‌ و توضیحی) از همراهی‌ آنها بهره‌مند بودم.‌ ‌ . Hood, R.W.J.(Ed.) Handbook of religious1 ‌ ‌experience, Birmingham,AL: Religious ‌ ‌Education press.

‌ ‌. Hood W.R,Ir,Spika B./Hunsberger B. Gorsuch2 ‌ ‌R, The psychology of Religion: AnEmpirical ‌ ‌.1996Approch, second Ed London,

‌ ‌. Carroll M.P. (6891). The Cult of Virgin Mory:3 ‌ ‌Psychological origind. Princeton,NJ: Princeton ‌ ‌University press.

.4 تفصیل‌ سخن‌ در این‌ خصوص‌ را مراجعه‌ کنید به: فرامرز قراملکی‌ احد، هندسه‌ معرفتی‌ کلام‌ جدید، پژوهشگاه‌ فرهنگ‌ اندیشه‌ اسلامی، زیر چاپ.


تجربه دینی , روانشناسی دین و الاهیات

 
  • تشکر
Reactions: *RoRo* و Narín✿

~ROYA~

مدیر کل بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/7/20
ارسال ها
1,918
امتیاز واکنش
23,572
امتیاز
368
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
104 روز 16 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
‌و نیز مراجعه‌ کنید به: احد فرامرز قراملکی، «تحلیل‌ مفهوم‌ التجدد فی‌ الکلام‌ الجدید»، ترجمة‌ حبیب‌ فیاضی، المنطلق، العدد 119، خریف‌ - شتأ 1997 - 1998، ص‌ 8 - 27

.5 فرامرز قراملکی‌ احد «تحلیل‌ فراسوی‌ روان‌شناختی‌ فروید از دین» قبسات، سال‌ دوم، شمارة‌ اول، بهار 1376، ص‌ 132 - 146.

‌ ‌- فرامرز قراملکی‌ احد. «درآمدی‌ بر دین‌شناسی‌ یونگ(1) تأملات‌ روش‌شناختی‌ یونگ‌ در دین‌پژوهی‌ فروید» قبسات، سال‌ دوم، شماره‌ پنجم‌ و ششم، 1376، ص‌ 153-140.

.6 در خصوص‌ مأخذ این‌ روایت‌ مراجعه‌ کنید به‌ کریم‌ زمانی، شرح‌ جامع‌ مثنوی، مؤ‌سسه‌ اطلاعات، تهران. ص‌ 416 و 417. و نیز: بدیع‌الزمان‌ فروزانفر، احادیث‌ مثنوی، تهران، 1366، ص‌ 103

.7 مأخذ روایت‌ را مراجعه‌ کنید به‌ فروزانفر احادیث‌ مثنوی، امیرکبیر، تهران، 1366، ص‌ 123.

.8 در خصوص‌ طبقه‌بندی‌ آرأ متکلمان‌ بنگرید به:

‌ ‌- شهیدثانی، حقایق‌ الایمان، مکتبه‌ - آیة‌ا... نجفی‌ مرعشی، 1374،قم.

‌ ‌- قاضی‌ ایجی، المواقف، عالم‌ الکتب، بیروت، بی‌تا، ص‌ 385.

‌ ‌- تفتازانی، شرح‌ المقاصد، عالم‌ الکتب، بیروت، بی‌تا، ج‌ 5، ص‌ 176.

‌ ‌استاد دانشکده‌ الهیات‌ تهران‌



‌ ‌استاد دانشکده‌ الهیات‌ تهران‌

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌معرفت‌ و علم: شیعه‌

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌فعل‌ جوانحی‌ صِرف‌

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌تصدیق‌ (تصدیق‌ نفسانی‌ یا ربط‌ القلب): اشاعره‌



‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌اقرار به‌ زبان‌ فقط: کرامیه‌

فعل‌ ایمان‌ ‌ ‌‌ ‌‌ ‌فعل‌ جوارحی‌ صِرف‌ ‌‌ ‌‌ ‌جمیع‌ طاعات‌ (نوافل‌ و فرائض): خوارج، قدما، معتزله‌ و...

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌طاعات‌ واجب‌ و نه‌ نوافل: ابوعلی‌ جبائی‌ وفرزندش‌ و اکثر معتزله‌ بصره‌



‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌تصدیق‌ + اقرار به‌ زبان: ابوحنیفه‌ و خواجه‌ در تجرید

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌فعل‌ جوانجی‌ - جوارحی‌

‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌تصدیق‌ بالجنان، اقرارباللسان‌ و عمل‌ بالارکان:محدثین،جمعی‌ از سلف‌ مانند ابن‌ مجاهد


تجربه دینی , روانشناسی دین و الاهیات

 
  • تشکر
Reactions: *RoRo* و Narín✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا