خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
رپید شیر چیست؟
رپید شیر rapid share همان سیستم ارسال و دریافت فایل از یک کاربر به یک کاربر دیگر است که از طریق سایت rapid share متعلق به یک شرکت اروپایی صورت می گیرد. در این نوع ارسال و دریافت فایل، کاربری که دارای فایل مورد نظر است، آن فایل را آپلود نموده و کاربر دیگری، در جای دیگر، آنرا دریافت یا دانلود می نماید.

شرکت رپید شیر از طریق گرفتن حق سرویس و عضویت، به کاربران اجازه دانلود و یا دریافت فایل ها را می دهد و از آنجا که هنگام آپلود فایل، این پهنای باند شماست که مورد استفاده قرار می گیرد، اما در هنگام دانلود فایل، پهنای باند سرویس دهنده، مصرف می شود، آپلود فایل در این سیستم مجانی، اما دانلود آن با صرف هزینه صورت می گیرد.

البته شرکت رپید شیر، برای کاربران، تا حد محدود و مجازی حق سرویس رایگان را در اختیار می گذارد و آنها قادر هستند که مثلا در یک بازه زمانی، حجم معینی از فایل را دانلود نموده و با گذشت زمان مشخصی، اجازه دانلود باقی فایل داده می شود، ضمن اینکه سرعت دانلود نیز در استفاده رایگان، کمتر از حالت پرمیوم آنست. اینکار با فرمول مشخصی انجام می پذیرد (احتمالا هر مگابایت دانلود با صرف 2 دقیقه انتظار همراه است) و از آنجا که در هنگام دانلود، فایل به دسته های کوچکتری تقسیم می شود، دریافت حجم معینی از فایل و سپس گذشت زمان معین و ادامه دانلود فایل، برای این روش امکان پذیر است.

مقدار دانلود از رپید شیر برابر 5 گیگابایت روزانه است.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلاس های تدریس خصوصی



اهمییت تدریس خصوصی و کلاس های آموزشی
کلاس های تدریس خصوصی امروزه به یکی از بایدها و نبایدهای زندگی امروزی بدل شده است. بدون وجود معلمی آگاه در خصوص تدریس خصوصی ونیز بدون بهره گیری از کلاس های آموزشی ، بسیار دشوار است تا فردی تواند بطور خصوصی وبدون هیچ گونه کلاسی شروع به آموختن نماید. شاید بتوان گفت دیگر دوران آموختن بدون کلاس های آموزشی و معلمی خصوصی در زمینه تدریس خصوصی دیگر سپری شده است.

در قدیم بعلت ساده بودن علوم، افراد می توانستند با تکیه بر دانش خود با صرف وقت بدون بهره گیری از کلاس آموزشی و تدریس خصوصی به تجربه در علوم بپردازند ولی در دنیایی کنونی که علوم به میزان زیادی گسترش یافته اند، بدون وجود معلمی خصوصی ، کلاس آموزشی و تدریس خصوصی چنین امری عملا بسیار مشکل می باشد. بسیاری از علوم و مهارتها نظیر طراحی وب سایت ویا یادگیری و آموزش زبان انگلیسی که نیازمند طی کردن دوران فراگیری است با وجود چنین کلاس های آموزشی و تدریس خصوصی ساده تر شده اند.

مهارتهایی نظیر طراحی وب سایت ، یادگیری زبان انگلیسی نیازمند بهره گیری از معلمین و مربیان دلسوزی می باشد که کوله باری از تجربیات خود را با دانش آموزان خود در کلاس آموزشی یا تدریس خصوصی سهیم میکنند. هستند کسانی که زبان انگلیسی یا طراحی وب سایت را خودشان با صرف وقت بدون نیاز به کلاس های تدریس خصوصی فرا می گیرند ولی توجه به این نکته ضروری است که بسیاری وقت کافی برای چنین یادگیریهایی را ندارند. چنین افرادی عملا نیازمند مربی دلسوز می باشند که چکیده دانش و مهارتهای خود را در خصوص طراحی وب سایت ، زبان انگلیسی یا هر موضوع دیگری در کلاس های درس یا تدریس خصوصی با دانش آموزان به بحث بگذارند.


فراگیری علوم یا فراگیری مهارت


بسیار مهم است این نکته خاطر نشان شود که فراگیری علوم و فراگیری مهارت دو مقوله جدا از هم میباشند. شاید بتوان این موضوع را با فرق بین کلاس های آموزشی در دانشگاه و کلاس های آزمایشگاهی در همان ترم تحصیلی قیاس کرد. دیگر علوم نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

یک طراح وب سایت و کسی که نیازمند فراگیری زبان انگلیسی می باشد نیز میبایست علاوه بر فراگیری آموزشی و دیدن آموزش های شخصی، خصوصی ، به تجربه و کار عملی نیز مبادرت ورزد. طراحی وب سایت عملا نیازمند آمادگی برای برخورد با انواع شکستها و تحمل مشکلات فراوان میباشد. فراگیری زبان انگلیسی نیز باید در محیطی مناسب صورت گیرد تا فرد تحت تعلیم با شرایط محیطی و آموزشی وفق پذیری پیدا کند.


تدریس خصوصی
کلاس های آموزشی در زمینه تدریس خصوصی طراحی وب سایت و تدریس خصوصی در زمینه فراگیری زبان انگلیسی نه تنها دور ریختن سرمایه شما نمی باشد بلکه برعکس می تواند سرمایه گذاری مطمئن و امن باشد که بازگشت سرمایه را به همراه آموزش و تجربه برای شما به ارمغان می آورد. در کلاس های آموزشی تدریس خصوصی ، دانش آموزان با به اشتراک گذاردن تجربیات خود در کلاس ، محیطی را درست می کنند که آموزش ، تدریس خصوصی و آموختن در آن راحتر صورت می پذیرد.

کلاس محیطی امن برای یادگیری و آموزش می باشد و دانش آموزان به جای آنکه خود بصورت انفرادی مطلبی را آموزش ببینند، بصورت دسته جمعی در محیطی مناسب برای آموزش و تدریس خصوصی آموزش خواهند دید. اینکار عملا منجر به بالا رفتن بازدهی کلاس های تدریس خصوصی خواهد شد.


تدریس خصوصی زبان انگلیسی


آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چرا یادگیری زبان انگلیسی به تنهایی مشکل می باشد؟ آیا می دانید که فراگیری زبان انگلیسی و عموما کلیه زبان ها نیازمند محیطی می باشد که این شرایط در کلاس های آموزشی و تدریس خصوصی فراهم خواهد شد؟ شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین حسنهایی که کلاس های آموزشی و کلاس های تدریس خصوصی برای فرد مورد تعلیم به ارمغان خواهند آورد همین محیط امن و مناسبی می باشد که در آن فراگیری علم براحتی صورت می گیرد.


کلاس های تدریس خصوصی در زمینه طراحی وب سایت
چرا طراحی وب سایت کاری سخت می باشد؟ شاید جواب این پرسش را بتوان در پستی بلندیهایی دانست که در جاده این صنعت نهفته می باشد. استفاده از دانش فردی متخصص در این حیطه نه تنها منحنی یادگیری را بهبود و سریعتر خواهد کرد بلکه شما را از موانع آتی و خطرات این راه و پرهیز از اشتباهات دیگران بر حذر خواهد داشت. شما با بهره گیری از معلمی دلسوز در کلاس های تدریس خصوصی طراحی وب سایت از بسیاری از موانع آگاه خواهید شد و از اشتباهات دیگران درس خواهید گرفت


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
المانهای آزار دهنده در طراحی وب سایت
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحی وب سایت شما ممکن است آزار دهنده باشد؟ وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، دانستن این موضوع که بینندگان وب سایت شما از چه چیزی بیشتر از همه بدشان می آید، ضروری ترین چیزهایی است که شما نیاز به دانستن آن دارید.

این مقاله به شما خواهد گقت چه المانهایی را می بایست از وب سایت تان حذف نمایید. چنانچه سایتی را می شناسید که طرحی آزار دهنده دارد، می توانید این مقاله را برای مدیر آن سایت بفرستید.

چند هفته پیش، ایمیلی را از دانشجویی دریافت کردم که از من می خواست تا وب سایتی را که خودش طراحی کرده بود را بررسی کنم. فردی که مالک اصلی سایت بود هدری بسیار زیبا با فلش درخواست کرده بود. طرح فلش واقعا عالی بود و امکان نداشت تا نظر بیننده ای را به خودش جلب نکند. چند المان گرافیگی بسیار زیبا در طراحی استفاده شده بود و افکتهای صوتی بطرز صحیحی در فلش استفاده شده بودند و فضای زیبایی به سایت میداد.

ولی پس از بررسی بیشتر سایت، هدر سایت خیلی آزار دهنده بنظر می رسید بطوریکه هر موقع روی سایت کلیک می کردید، هدر از نو، شروع بکار می کرد. چیزی که در نگاه اول خیلی زیبا بنظر میرسید، خیلی زود تبدیل به المانی آزار دهنده می شد و تمرکز خواننده را از خواندن مطالب دور می کرد.

چنین طراحی، اولین طراحی نیست که چیزی را خلق می کند که من به آن "طراحی آزار دهنده" اطلاق می کنم. بسیاری از مدیران وب سایت ها، بخصوص صاحبان تازه کار سایت ها و وبلاگ ها، بیش از حد معمول بر روی یک یا چند ایده در طراحی خود علاقه نشان می دهند. شکی نیست که داشتن هدری جذاب بسیار مطلوب است، ولی آیا واقعا لزومی دارد تا به ذهن بازدید کننده وب سایت یا وبلاگ خود حلمه ور شویم؟ بنظر من قطعا نه.

مدیران سایت ها بعضی اوقات فراموش می کنند که طرح وب سایت می بایست پیامی را به مخاطب ارسال کند که بازتابی از موضوع وب سایت یا وبلاگ می باشد و نه نمودی از سطح مهارت در برنامه نویسی.

آیا طراحی وب سایت شما آزار دهنده است؟
بله. آزار دهنده بودن خیلی کار سختی نیست. ولی برخی مدیران سایت ها در آزار دهنده بودن ماهرتر از برخی دیگر از مدیران سایت ها هستند. پنج نکته ای که در زیر می آید را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا وب سایت شما بینندگان تان را آزار میدهد یا نه.

  • 1. موسیقی پیش زمینه – مگر آنکه سایت شما مربوط به یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد. چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟

  • 2. استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ – چنانچه هدف شما طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند.

  • 3. استفاده از فونت های خیلی کوچک – آیا دوست دارید صدایتان شنیده شود؟ در اینصورت تن صدایتان را نرمال نگه دارید و نه فریاد بزنید و نه خفیف صحبت کنید.

  • 4. روی هم اندازی لایه ها – لایه ها می توانند خیلی مفید باشند ولی نه هنگامیکه از آنها برای پیامهای آزار دهنده استفاده می شود. سعی نکنید بزور خوانندگان تان را مجبور به خواندن پیامهایتان کنید. سعی در متقاعد کردن آنها برای خواندن کنید تا آنها را مجبور به خواندن کنید.

  • 5. پنجره های ظاهر شونده – اگرچه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده توسط بسیاری از ابزارهای نصب شده روی مرورگرهای بینندگان، بلوکه می شود، ولی هنوز برخی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده می کنند. آزار دهنده ترین بخش این پنجره ها، آن است که خوانندگان معمولا پیام های مهمی را که باید مشاهده کنند را نمی توانند دریافت کنند، زیرا اکثر آنها توسط مرورگرهای کاربران، بلوکه خواهد شد. آیا این ضرب المثل قدیمی را تا به حال شنیده اید؟ "وقتی نمیتوانی شکستش بدهی، باهاش رفیق شو". وقتی نمی توان با فیلترهای مرورگرهای کاربران مقابله کرد، باید با آن رفیق شد. سعی کنید از پنجره های ظاهر شونده استفاده نکنید. پیامهای مهم تان را در قسمتی ویژه از صفحه سایت تان قرار دهید.
به احتمال زیاد هر کدام از ما لیست پنجگانه اختصاصی خود را داریم. شما به احتمال زیاد تعریف های دیگری از طرح های آزار دهنده در ذهن دارید و حق با شماست. این لیست حقیقتا بلندتر می باشد. من تنها خواستم برخی از مهترین های طرح های آزار دهنده را به ذهن شما بیاورم.

خواندن این مقاله ممکن است لبخندی بر لـ*ـب برخی از خوانندگان قرار دهد درحالیکه عده ای دیگر را متاثر کرده باشد. همواره بیاد داشته باشید که بعنوان یک مدیر سایت، ممکن آخرین چیزی که با زحمت فراوان در وب سایت تان قرار می دهید همان چیزی باشد که برای خوانندگان آزار دهنده می باشد. بحث در تفاوت در سلیقه نیست، بلکه موضوعی که اهمییت دارد، رعایت آداب اجتماعی در اینترنت می باشد به همان میزان که مردم در دنیای واقعی آن را رعایت می کنند.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
CSS3 نسل جدیدی از CSS
CSS3 شامل حجم تازه و شگفت انگیزی از عملکردها و خصیصه هایی مانند متن های سایه دار text-shadow, BOX-sizing, شفافیت یا opacity، پس زمینه های چند تایی یا (multiple-background)، حاشیه های هلالی یا (border-radius) و عکس هایی که به حاشیه تبدیل می شوند (border-image) می باشد. عملکرد هایی که برای طراحان وب تقریبا یک رویا بود تا بتوانند بدون استفاده از JQuery و Photoshop آنها را خلق نمایند.

Wikipedia این طور CSS3 را تعریف می نماید:

"به جای تعریف خصیصه ها در یک مفهوم بزرگ و انفرادی (آنچه که در Css2 وجود داشت) ، Css3 به چندین ملاک مجزا که به آنها medules گفته می شود، تقسیم می گردد. هر medule خود همان خصیصه های موجود در CSS2 است که ظرفیت هایی به آنها اضافه گریده و کار طراحان وب را در طراحی ساده تر نموده است. اما در مجموع همچنان سازگار با Css2 است و طراحان مجبور به تغییر عمده طراحی خود در استفاده از Css3 نمی باشند."

اولین پیش نویس Css3 در ژوئن 1999، منتشر گردید که در مارچ 2011 تحت چند medule منتشر و به کار گرفته شد.


Medule های CSS3
Medule های CSS3 شامل:

  • Selectors - انتخاب کننده ها
  • Box model - مدل جعبه ای
  • Text effect - جلوه های متنی
  • 2D/3D transformation - تبدیلات دو بعدی و سه بعدی
  • Animation - انیمیشن
  • Multiple column lay out - قالب چند ستونی
  • User interface - پوسته کاربری
می باشد. CSS3 نیز مانند ویرایش قدیم آن تحت نظارت و گسترش W3C می باشد.

به نظر می آید که از CSS3 انتظار می رود یک بار دیگر به طور کامل توسط مرورگرهای مختلف بسط و توسعه و پشتیبانی گردد. در این صورت حجم عمده ای از ترکیبات و افکت های داینامیک بصری را به سادگی و با انعطاف پذیری بیشتری خلق خواهد نمود.

علارغم این حقیقت با این حال هنوز مرورگرهای پیشرو در میان مخاطبان وب، ویژگیهای جدید CSS را که همان Css3 می باشد به طور کامل پشتیبانی نمی کنند. اما برخی مرورگرها مانند Firefox, Safari, و Chrome در آخرین ویرایش خود با ویژگی های جدید CSS3 سازگار و منطبق شده اند و آنها را پشتیبانی می نمایند.

زمان، زمان آشنایی و تحقیق و پذیرفتن نسل جدید CSS یا CSS3 است و این در حالی است که باید بدانیم خصیصه های CSS3 به طور مستقیم و کامل در اختیار طراحان قرار ندارد و علت اصلی آن همان حمایت نشدن از جانب مرورگرهای مطرح و فراگیر در میان کاربران مانند (Internet Explorer Browser) می باشد. ما در این مقاله قصد نفی IE را نداریم ، چون معتقدیم هنوز مطرح ترین مرورگر در میان کاربران خصوصا کاربران ایرانی همان IE است. اما منکر این حقیقت که IE6,7,8 CSS3, را پشتیبانی نمی کنند نیز نخواهیم شد.

البته ویرایش جدیدتر IE که IE9 است در موارد بیشتری CSS3 را پشتیبانی می نماید و ماه گذشته شرکت مایکروسافت در کمال افتخار مخاطبان خود را شگفت زده کرده و اعلام نمود که ویرایش 10 IE بیشتر خصوصیات CSS3 را پشتیبانی نموده و کاربران می توانند از این پس با خیال راحت از ویرایش های جدیدتر IE همگام با بروز شدن برنامه نویسی استفاده نمایند!!!

مرورگر Safari 4 تنها خصیصه Geolocation API را از میان ویژگی های جدید CSS پشتیبانی نمی کند که این نشان دهنده به روز بودن این مرور گر می باشد.

مرورگر Firefox 3.5، شش مورد از 14 مورد و Chrome تنها 2 مورد از موارد جدید CSS3 را پشتییبانی نمی کنند.

اما مرورگر های IE 6,7,8 تنها یک ویژگی و مرورگر Opera 10 ، پنج ویژگی از کل ویژگی های تازه و شگفت انگیز نسل CSS3 را پشتیبانی می کنند و این نشان از ضعف این مرورگرها در پشتیبانی از نسل جدید Css دارد.

بیشترین ویژگی های مورد حمایت از میان ویژگی های Css3 در مرورگرهای وب شامل ویژگی های زیر می باشد:

  • RGBA
  • Hsla
  • Opacity
  • Border-radius به جز Opera
  • Canvas
اشکال اساسی در استفاده از Css3 این است که در کد نویسی آن ، برای هر مرورگر باید کدهای اختصاصی مربوط به همان مرورگر را در Css آن بنویسید تا اگر کاربر شما از هر مرورگری استفاده نماید ، بتواند طراحی صفحات شما را به همان شکلی که شما انتظار دارید ،ببیند.

برای مثال اگر می خواهید از Transform Property استفاده نمایید ، باید پنج خط کدهای تقریبا مشابه بنویسید تا اگر مخاطب شما از هر یک از مرورگرهای موجود استفاده کرد، بتواند شکل صحیح طراحی شما را ببیند:

Div { transform: rotate(30deg);
-ms-transform:rotate(30deg) /*IE9*/
-moz- transform:rotate(30deg) /*firefox*/
-webkit- transform:rotate(30deg) /*safari & chrome*/
-o- transform:rotate(30deg) /*opera*/
}


با این حال به نظر می آید Css که برای راحتی کار طراحان در طراحی صفحات وب و به نوعی نیز برای خلاصه کردن کدهای HTML آمده بود، حالا کمی از هدفش دور شده است و آیا این مربوط به نقص ویرایش جدید Css است یا به عدم همکاری مرورگرها با تکنولوژی های جدید معرفی شده در بازار برنامه نویسی مرتبط می باشد؟


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرمت های گرافیکی
اگرچه صدها فرمت برای فایلهای گرافیکی وجود دارد ولی مرورگرهای وب تنها از تعداد کمی از آنها پشتیبانی می کنند. این مقاله به بحث پیرامون فرمت های گوناگون فایلهای گرافیکی می پردازد که طراحان سایت از آنها استفاده می کنند و نیز موارد استفاده از آنها را بیان خواهد کرد.

فرمت فایلهای گرافیکی که توسط مرورگرهای مرسوم پشتیبانی می شوند شامل فرمت گرافیکی قابل تعویض (GIF)، گروه متخصصین عکاسی (JPEG)، گرافیک شبکه های قابل حرکت (PNG)، و گرافیکهای برداری می باشد. برخی از ویژگیهای این فرمت ها به قرار زیر می باشند:

  • شفافیت (Transparency) – این ویژگی به تصویر این امکان را می دهد تا درجه ای متغیر از ماتی را داشته باشد که از جامد تا شفافیت کامل (پشت تصویر کاملا قابل مشاهده است) متغیر است.

  • فشرده سازی – این ویژگی به تصویر این امکان را می دهد تا توسط الگوریتمهای ریاضی، که گروهی از پیکسلها را بعنوان یک آیتم قلمداد می کنند، در حجم کوچکتری ذخیره سازی شود.

  • چند خط در میان (Interlacing) - این ویژگی به تصویر این امکان را می دهد تا به این ترتیب بارگذاری شود که در ابتدا خصوص فرد کشیده شوند و سپس خطوط زوج. اینکار به کاربران و بینندگان این امکان را می دهد تا تصویر را زودتر از آنکه بارگذاری به اتمام برسد مشاهده نمایند.

  • انیمیشن – انیمیشن، با استفاده از یک سری از تصاویر ثابت و پشت سرهم حس حرکت را بوجود می آورد. Gif های متحرک، نه تنها نیاز به پلاگینی ندارند بلکه تقریبا قادرند با هر سخت افزار و دستگاهی کار کنند.

  • پیشرفت کننده (Progressive) – این ویژگی در بارکذاری تصاویر، پیزی شبیه به interlacing است به این ترتیب که قسمتهای مختلف تصویر بطور جداگانهبارگذاری می شوند ولی محدود به خطوط زوج و فرد نیستند. اینکار سبب می شود تا کاربر تصویر را زودتر از زمان بارگذاری آن مشاهده کند.
GIF
منشاء GIF به سال 1980 بر می گردد و در اویل دهه 90 میلادی بعنوان فرمتی مطلوب برای طراحی صفحات سایت توسط طراحان سایت مورد قبول قرار گرفت. فایلهای GIF، از الگوریتمی برای فشرده سازی استفاده می کند که حجم فایلها را برای بارگذاری سریع پایین نگه می دارد.

رنگها به 256 رنگ (8 بیت) محدود شده اند و ویژگیهای transparency و interlaced نیز پشتیبانی می شود. همچنین این امکان وجود دارد تا تصویری متحرک و انیمیشن دار با استفاده از این فرمتی تصویری ساخته شود. تمامی مرورگرها می توانند این فرمت را بطرز صحیحی نمایش دهند.

مزایای GIF:

  • بیشترین فرمت گرافیکی پیشتیبانی شده
  • دیاگرامها در این فرمت تصویری بهتر نشان داده می شوند.
  • Transparency در این فرمت پشتیبانی می شود.
JPEG
فایلهای JPEG فشرده سازی می شوند ولی از رنگهای حقیقی 24 بیتی پشتیبانی می کنند و برای عکاسانی کیفیت تصاویر برایشان اهمییت دارد مناسب تر هستند. JPEG از فرمت Progressive پشتیبانی می کند که این اجازه را می دهد تا تصویر با کیفیت بلافاصله بارگذاری شود درحالیکه مابقی المانها نیز در حال لود شدن می باشند.

مزیتهای JPEG:

  • حجم فشرده سازی بالا به معنای بارگذاری و دانلود سریعتر است.
  • تولید کیفیتی مطلوب برای عکاسان و نقشه های پیچیده.
  • پشتیبانی از رنگ 24 بیتی.
PNG
PNG نسبتا فرمت جدیدی است که بعنوان جایگزینی برای فایلهای GIF بوجود آمده است. PNG تا 24 بیت رنگ را پشتیبانی می کند و همچنین از transparency و interlacing نیز پشتیبانی می کند که می تواند متن توصیفی کوتاهی را نیز برای تصویر در خود نگهدارد تا موتورهای جسنجوگر از آن استفاده کنند.

متاسفانه اکثر مرورگرها از PNG پشتیبانی نمی کنند و آنهایی که از آن پشتیبانی می کنند هنوز از همه ویژگیهای آن پشتیبانی نمی کنند. ولی در آینده این موضوع تغییر خواهد کرد.

مزایای PNG:

  • غلبه بر محدودیتهای 8 بیت رنگ GIF
  • امکان قراردادن متن توصیفی در تصویر برای استفاده در موتورهای جسنجوگر
  • پشتیبانی از transparency
  • دیاگرامها در این فرمت، بهتر از فرمت JPEG نمایش داده می شوند.
تصاویر برداری
اکثر تصاویر وب، تصاویری رستر شده یا بیت مپ هستند که از شبکه ای از پیکسلهای رنگی تشکیل شده اند. نقشه ها و نقاشی ها می بایست توسط بردارها ترسیم شوند که از توصیفات ریاضی برای هر المان تشکیل شده است و خطوط و رنگهای تصویر را شکل می دهند. تصاویر برداری با کمک برنامه های برداری نظیر Adobe Illustrator و Macromedia Freehand ساخته می شوند و یکی از انتخابهای طراحان در ترسیم نقشه ها و نقوش می باشند. تصاویر برداری می بایست به یکی از فرمتهای GIF، JPEG یا PNG تبدیل شوند تا در صفحات وب بتوان از آنها استفاده کرد.


از چه فرمتی می بایست استفاده کرد؟
یک طراح سایت می تواند یا از فرمت GIF و یا از فرمت JPEG برای اکثر مقاصد خود استفاده نماید. ولی از آنجاییکه حجم فایلهای GIF معمولا کوچکتر از حجم فایلهای JPEG است، بنابراین اکثر طراحان سایت از فرمت GIF برای بک گراندها، فریم ها، و باکسها و دیگر المانهای گرافیکی استفاده می کنند که در فرمت 8 بیتی مطلوب می باشند.

اکثر طراحان از فرمت JPEG برای عکسها و نقاشی ها استفاده می کنند که فشرده سازی زیاد برکیفیت تصاویر تاثیر گذار نباشد.

با افزایش بیشتر پشتیبانی از این فرمت تصویری توسط اکثر مرورگرها، به احتمال زیاد این فرمت، جایگزینی برای فرمت GIF برای المانهای غیر از عکس در صفحات سایت خواهد بود ولی در هر صورت، GIF، همچنان برای تولید انیمیشن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


جمله آخر
GIF و JPEG بطور جهانی پشتیبانی می شوند و انتخاب طراحان سایت در استفاده از آنها، توسط المانهای گرافیکی مورد استفاده مشخص می شود.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه یک شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
چنانچه شما در حال حاضر قراردادی را با یکی از شرکت های طراحی سایت دارید یا به دنبال شخص یا شرکتی برای طراحی سایت خود می گردید، بزرگترین مشکلی که با آن برخورد خواهید کرد آنستکه که چگونه شرکتی مطمئن برای این منظور بیابیم؟ شرکتی که کار طراحی را به نحوه صحیحی و در موعد مقرر به سرانجام برساند.

بسیاری از سایت ها به شما و وبمسترها این امکان را می دهند تا پروژه های خود را برای شرکت های طراحی سایت به مناقصه گذارید. تمامی این سایت ها به شما این امکان را می دهند تا با شرکت ها و کسانی که برای شما کار خواهند کرد، از قبل تماس گرفته و با آنها صحبت کنید. حتی بسیاری از آنها بر اساس، کشور، استان، شهر و منطقه شرکت ها را دسته بندی می کنند که به شما این امکان را می دهد تا مناطقی که دستمزدها بالا نمی باشند و شهرهای صنعتی نمی باشند، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینکار به شما این امکان را خواهد داد تا هزینه های پروژه خود را پایین نگه دارید. به عبارت دیگر، شما با استخدام نفرات کمتر، در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

سئوالی که می ماند آن است که چطور می توان از میان شن ها، الماس را پیدا کرد؟ شخص یا شرکتی که بتواند کاری با کیفیت را در مدت زمان مقرر شده با هزینه های معین شده به شما تحویل دهد؟ پاسخ دادن به این پرسش ساده نمی باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ابزارهایی می باشد که در برخی از سایت ها برای ارزش دهی به شرکت ها و وب سایت ها ارائه می شود.

متاسفانه اکثر چنین سایت هایی از سیستم های ارزش دهی ضعیفی استفاده می کنند بطوریکه به مشتریان اجازه می دهد تا تنها امتیازی را بین 0 تا 10 به طراحان بدهند. چنین سیستم هایی معمولا فاکتورهای مختلفی را در خود جای نمی دهند، فاکتورهایی نظیر نوع پروژه و پیچیدگی های آن.

پیچیدگی یک پروژه فاکتور مهمی می باشد. طراحان سایت هایی که پیچیدگی خاصی ندارند و خیلی ساده طراحی شده اند می توانند در این سیستم امتیاز بالایی را برای کارهای خود کسب کنند. ولی تضمینی وجود ندارد که آنها بتوانند پروژه های پیچیده تر را بخوبی هدایت کنند. از آنجاییکه پروژه های پیچیده تر، هزینه های بالاتری را طلب می کنند، در نتیجه چنین سیستم هایی می بایست حداقل فاکتور مبلغ پروژه را نیز در فرمول های رتبه بندی خود در نظر بگیرند تا اطلاعات اضافه تری را به مشتریان ارائه دهد. با اینکار، تصمیم گیریهای مشتریان، ساده تر خواهد شد.

در زیر چند پیشنهاد برای انتخاب شرکتی مناسب در طراحی سایت را مورد بحث قرار می دهیم.

مشتری هرگز نباید مبلغ را عنوان کند
ممکن است بپرسید دلیل این امر چه می تواند باشد؟ چنانچه مبلغ را عنوان کنید، اکثر شرکت ها بر حسب مبلغ عنوان شده از سوی شما، هزینه ها را پیشنهاد خواهند داد. متاسفانه هزینه ها و دستمزدها در یک شهر یا منطقه نسبت به مناطق دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد.

بعنوان مثال، فرض کنید شما قصد دارید تا لوگویی را برای خود طراحی کنید و انجام اینکار را بدست طراحی بسپارید. هر گرافیست ماهری می بایست قادر به انجام اینکار باشد. در نتیجه مطلوب ترین کار این است که با کمترین هزینه اینکار را انجام دهید. ولی تصور کنید که مخاطبان شما افرادی در استرالیا هستند. در اینصورت منطقی نیست تا تصور کنید طراحی در ایران یا چین، بتواند به همان خوبی طراحی که بومی استرالیا می باشد، از مخاطبان شما مطلع باشد. ولی به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های طراحی در استرالیا به مراتب بسیار بالاتر از هزینه های طراحی در ایران و چین است.


هرگز از شرکت هایی که فراتر از انتظارات شما هستند استفاده نکنید
ممکن است بپرسید "اگر خودم مهارت داشتم که از کس دیگری کمک نمی گرفتم". اگرچه این جمله شما ممکن است صحیح باشد ولی شما نیاز دارید تا به اندازه کافی با حوزه کاری خود آشنا باشید تا قادر باشید به دقت، پروژه خود را تعریف نمایید، و بتوانید مشخص کنید چه کارهایی امکان پذیر است و چه کارهایی امکان پذیر نیست تا بدانید هزینه عنوان شده در پروژه منطقی است یا نه.

در صورت لزوم، از شخصی مشورت بگیرید که در این حیطه قبلا آشنایی دارد. اکثر سایت ها معمولا انجمن گفتگویی دارند که می توانید با نام مستعار پیش از آنکه پروژه خود را بدست آنها بسپارید، با آنها مشورت و صحبت کنید. با دقت به عکس العمل های طراحان در مورد پروژه خود توجه نمایید. بهترین انتخاب و گزینه، شخص یا شرکتی می باشد که عاشق کارش است. از آنها بخواهید تا نمونه کارهای مشابهی را که قبلا در این خصوص انجام داده اند را در صورت امکان نشان تان دهند. طراحان گرافیست، طراحان وب سایت، و نیز پدید آورندگان مطالب، باید قادر باشند تا نمونه کارهای خود را ارائه دهند. برنامه نویسان و برخی دیگر، ممکن است قادر نباشند تا نمونه کارهایی را ارائه دهند ولی ممکن این بتوانند منابعی را در این خصوص معرفی کنند.

با پیروی از مطالب فوق و نیز باز گذاشتن باب مذاکرات و مشاوره، قادر خواهید بود تا بشدت شانس یافتن طراح و شرکت طراح مورد نظرتان را افزایش دهید. این کار هم در زمان و هم در هزینه های پروژه، به شما کمک خواهد کرد ضمن آنکه مدیریت کسب و کار شما را آسان تر خواهد کرد. در پایان، نکته ای وجود دارد آن است که شما در انتخاب طراح، به همان مشکلاتی برخورد خواهید کرد که در استخدام یک کارمند با آن مواجه خواهید بود ضمن آنکه مشکلات دیگری نیز نظیر موقعیت جغرافیایی، کشوری، استانی، و شهری به آن اضافه شده است.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
محیط طراحی
بعضی محیط های طراحی مرا عصبی می کند. دلیل این موضوع می تواند متفاوت باشد: از سازمان نیافتگی گرفته تا نور پردازی ضعیف یا رنگهای متضاد. ولی مشکل اصلی من معمولا با شلوغی است. شلوغی، آن چیزی می باشد که مکانی ندارد و متعلق به آن جایی که قرار دارد نمی باشد و هدفی را دنبال نمی کند. این به خاطر این نیست که من آدم رکی هستم، بلکه به خاطر آن است که من طراح هستم و وسواس زیادی روی چیزهایی دارم که خارج از جایشان هستند و یا نامربوط می باشند. وقتی بی منظمی شیوع پیدا می کند، این موضوع مرا ناراحت و عصبی می کند و حتی باعث گیج شدن می شود. بعضی اوقات، حس بدی به من دست می دهد که باید هرچه سریعتر آنجا را ترک کنم.

گهگاه، همین حس، در گشت گذار در اینترنت و مشاهده وب سایت ها به من دست می دهد. به هر کسی همین حس تا حدودی دست می دهد و تا جایی ادامه پیدا می کند که شبکه های عصبی مغزش باید پاسخی به ماندن یا فرار کردن صادر کند (اینجا بمان و با شلوغی مبارزه کن، یا هرچه سریعتر فرار کن). هیچ جای تعجبی نیست که بسیاری از صفحات وب سایت ها در همان ثانیه های اول بازدید، ترک خواهند شد.

فرقی نمی کند که این موضوع عمدی است یا نه. منزل آدمها و چیدمان اشیاء، نمودی فیزیکی از شخصیت آنها می باشد، درست همانند طراحی وب سایت و مطالب روی آن، که نمودی مجازی از یک شرکت یا فرد می باشد.

شلوغی اکثرا از چندین منبع ناشی می شود. با گذشت تدریجی زمان، یک خانه و یک وب سایت، شروع به جمع آوری اشیاء می کنند. در همان زمان، آنها بندرت چیزی را که ضروری نیست، دور می ریزند. همچنین اثر "طراحی برای همه" وجود دارد. جاییکه هر سازمان یا بخشی، می خواهد اطلاعات مورد نیاز خود را در وسط صفحه ببیند. بهتر آن است که تصمیم گرفته شود چه چیزی بیشترین اهمییت را دارد و دسترس آسانی را به مابقی آنها فراهم آورید. در اتاق نشیمن، اسباب بازی کودکان باید در سبدی قرار داشته باشد که برای این کار طراحی شده است. در یک وب سایت نیز اوضاع به همین صورت است. اطلاعات باید در جای خود و مرتب قرار داشته باشند. بعنوان مثال، مردم به صفحه اول یک وب سایت نمی آیند تا به دنبال کار بگردند.

در خانه افراد، راه فرار همواره دم دست نمی باشد، ولی در یک صفحه وب سایت، دگمه بازگشت، تنها فشار یک کلیک می باشد. اگر یک وب سایت را شبیه یک خانه در نظر بگیریم، و صفحات آن را اتاقهای آن، و مردم بازدید کنندگانی برای خانه خود بخواهند، چگونه می توان کاری کرد که بازدید کنندگان احساس راحتی کنند و آنجا بمانند و دوباره باز گردند؟ ما بعنوان طراح سایت، چگونه محیطی را می بایست طراحی کنیم تا بازدید کنندگان را جذب کند، به آنها حس راحتی دهد و آنها را حفظ کند؟ اینها چیزهایی هستند که طراحان وب سایت و طراحان منازل، همه روزه با آنها دست و پنجه نرم می کنند.


المانهای بصری
در طراحی وب سایت، رنگها، نوع فونتها، آیکون ها و تمام تصاویر دیگر باید همانطور که یک طراح منزل به سطوح، اسباب اثاثیه ها و قاب عکسها اهمییت می دهد، مورد توجه قرار گیرند. آیا این طرحها، مناسب بازدید کننده می باشد؟ سایتی که آهن می فروشد با سایتی که مداد رنگی می فروشد از نظر فونت و رنگهای به کار رفته متفاوت می باشند.


رنگ
هر پیامی، رنگ خاص خودش را دارد که مناسب با کاربران همان پیام می باشد. به محض آنکه پالت رنگ مناسب انتخاب گردید، طراح وب سایت می تواند از رنگها برای هدایت بیشتر کاربران به بخشهای مربوطه استفاده کنند. با اینکار متون سایت شما نیز طبقه بندی خواهند شد و محیطی مناسب را برای وب سایت تان خواهید ساخت. رنگهای گوناگون، رنگهایی که ضد هم هستند، و یا استفاده از بیش از حد از رنگهای قوی، می تواند منجر به ایجاد حس شلوغی و بی نظمی در کاربران شود.


فونت
فونت های زیاد در یک مکان، درست مشابه شلوغ کردن خانه با اسباب اثاثیه ها در نقاط مختلف خانه می باشد. به یک طرح وفادار باشید. در اینصورت کاربران راحتتر خواهند بود و بهتر می توانند پیامی را که شما در فونت خود قرار داده اید را درک کنند.


عکس
همه ما صفحاتی از سایت ها را دیده ایم از خانم های خندانی که مسئول فروش هستند و یا تصویر نزدیکی از دو دست که در حال فشار دادن هم می باشند – "بستن قرار داد" تشکیل شده است. من به اینها شلوغی می گویم. درست همانند برگه های چاپی روی تابلو اعلانات در دانشگاه که با چسب می چسباندند. تصاویر (عکسها، چهره ها، و آیکون ها) باید مبلغ پیام و حس آن باشد. تصاویر هنگامیکه هدفی را دنبال نمی کنند، و یا از کیفیت پایینی برخوردارند و یا آنکه بسیار ضعیف نمایش داده می شوند، تنها باعث شلوغی خوهند شد.


مطالب
اطلاعاتی که بخوبی دسته بندی شده اند و ترتیب منظمی را دنبال می کنند، می توانند در درک بهتر کاربران از اینکه سایت چه چیزی برای ارائه دارد، بسیار موثر باشند. چنانچه المانهای زیادی بر سر بازدید کننده فریاد بکشند (نظیر فلش، فونت های بولد، بزرگ، و رنگهایی که چشم آدم را می زنند)، احتمال آنکه کاربران سایت شما را ترک کنند بالاتر خواهد رفت. سایت هایی که تمرکز واضحی بر محتوای مورد ارائه دارند، و منطقا پیامها و المانهای غیر ضروری کمتری را سازماندهی می کنند، محیط مطلوب تری را ارائه خواهند داد. اطلاعاتی که تنها با یک صدا بیان می شود و تنها تمرکز یک پیام می باشد، بسیار محتمل تر خواهد بود تا کاربران را بسوی خود جذب کند و برای بازدیدهای آتی گرم نگه دارد.


بازخوردهای کاربران از گشت زنی در سایت
یک خانه معمولا با قرار گیری اتاقهایش در مکانهای مشخص ساخته و طراحی می شود. درب ورودی خانه، مستقیما به اتاق خواب راه ندارد. همین مطلب نیز در طراحی خوب یک وب سایت در نظر گرفته می شود. چنانچه بازدید کننده ای مجبور به فکر کردن باشد تا اطلاعات مورد نیاز خود را چگونه پیدا کند، احتمال آنکه در سایت شما بماند کمتر خواهد شد. بهترین وب سایت ها آشکارا، در نقشه سایت خود صفحات را طبقه بندی کرده اند و کاربران را به مطالبی هدایت می کنند که دگمه های بازخوردی نظیر لایک در آنها وجود دارند و یا متونی که وقتی موس را روی آن می برید، پر رنگ تر می شود.

جمله آخر اینکه شلوغی وب سایت بر حرفه شما تاثیر خواهد داشت. بسیاری از خبرگان این فن، روی این موضوع تحقیق کرده اند که چطور شلوغی در طراحی وب سایت، می تواند منجر به هدر رفتن زمان و انرژی شود و در نهایت منجر به افزایش پریشانی کاربران شود. در اینترنت، شلوغی صفحات و سایت ها می تواند بسادگی منجر به سخت تر شدن یافتن اطلاعات مورد نیاز شود و در نهایت بازدید کننده سایت شما را ترک خواهد کرد. سایت هایی که به قوانین ارائه مطالب و پیامها به کاربران، وفادار هستند، محیط منطقی و راحتی را برای سازماندهی مطالب فراهم می کنند که منجر به درک بهتر بازدید کننده از اهداف و ساختار سایت خواهد شد. هدف، ساختن خانه ای سازمان یافته و مرتبی می باشد که تنها اشیاء ضروری دم دست می باشند که به کاربران اجازه خواهد داد تا آنچه را که دنبال آن هستند بیایند.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
چهار چوب طراحی سایت
هدف اکثر طراحان سایت، ساخت سایتی جذاب، کارآمد با دسترسی آسان است بطوریکه بتواند بازدیدگنندگان را برای انجام عملی متقاعد کند. ساخت چنین سایتی نیازمند طرحی خوب از گرافیک، ساختاری ساده و مرسوم، قالبی مناسب و منطقی، و مطالبی گیرا است. پیشنهادهای که در زیر می آید، چهارچوب کلی از طراحی سایت را به نمایش می گذارد.

مطالب سایت
شما می خواهید تا بازدید کنندگان، سایت تان را بعنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند یا مکانی از یک تجارت معتبر بدانند. غلط های املایی و گرامری، سبب خواهد شد تا خیلی سریع از اعتبار شما کاسته شود. به یاد داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. خواه شما محصولی تولید شده توسط خود را بفروشید یا کالاهای دیگران را بفروش برسانید، در هر دو صورت می بایست ابتدا اطلاعات ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آنها به روی سایت های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که می خواهند بیایند.

سازگاری با مرورگرهای مختلف
حداقل صد نوع مختلف مرورگر وجود دارد. شما می بایست سایت تان را بگونه ای طراحی کنید تا با نسخه اخیر اکثر مرورگرهایی که بیشترین استفاده را دارند بخوبی کار کند. بطور میانگین کاربران اینترنت ممکن است ندانند که چطور مرورگرهایشان را بروز کنند یا طرز فکری به این صورت داشته باشند که "وقتی چیزی کار می کند، چرا باید بهش دست زد؟" به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان ممکن است از کامپیوترهای شخصی نوع PC، MAC، Linux Box، PDA یا از تلفنهای همراه با مرورگرهای مختلف استفاده کنند.

طراحی سایت، نیازمند آن است که صفحات سایت شما حداقل با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفوکس، اپرا و سفری بخوبی کار کند. بر طرف سازی خطاها در کدهای html، کافی نمی باشد و شما می بایست سایت تان را در مرورگرها و سخت افزارهای مختلف آزمایش کنید.

گرافیک و تصاویر
کاربران اینترنتی معمولا صبر زیادی ندارند و مطالعات نشان داده است که در صورتیکه صفحه ای از سایت بیش از 10 ثانیه زمان بارگذاری داشته باشد، اکثر مردم به سایت دیگری خواهند رفت. همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصاویر تاثیری بوجود آید.

همواره از خصیصه های طول و عرض برای تصاویر استفاده کنید بطوریکه ما بقی صفحه بتواند در حین دانلود تصاویر، بارگذاری شوند. از تگ ALT استفاده کنید بطوریکه برخی از کاربرانی که نمایش تصاویر را در مرورگرهایشان خاموش کرده اند، بتوانند بفهمند تصاویر برای چه مقاصدی استفاده شده است.

رنگهای پیش زمینه
چنانچه از هر چیز دیگری به غیر از پیش زمینه سفید برای متنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رنگ های لینکها را تعریف کرده اید در غیر اینصورت تنظیمات پیش فرض در مرورگر کاربران مشخص خواهد کرد که رنگ لینک ها چیست و در برخی موارد این موضوع می تواند سبب ناخوانایی در لینک ها شود.

مالتی مدیا
مالتی مدیا ترکیبی از فیلمهایی بصورت فلش، ویدئو کلیپ ها، آوا ها، و موسیقی های پیش زمینه است. همواره از پخش کننده هایی استفاده کنید که استاندارد هستند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان می توانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف کنند یا آنها را رد کنند. با این روش، افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند یا سخت افزار یا نرم افزار کامپیوترشان، از مالتی مدیا پشتیبانی نمی کند می توانند چنین فایل هایی را نادیده بگیرند.

همچنین کلیه اطلاعات مهم و حیاتی درون فایلهای مالتی مدیا را درون متنی نیز قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بدون استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. چنانچه افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز باشد، همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود و نصب نمایند. نکته آخر اینکه وقتی از مالتی مدیا استفاده می کنید، همواره قانون 10 ثانیه ای را برای بارگذاری صفحات به یاد داشته باشید.

ساختار سایت
ساختار سایت می بایست ساده و قابل فهم و منطقی باشد. مطالعات نشان داده است که چنانچه کاربری نتواند اطلاعاتی را که به دنبال آن می گردد را بیابد، سایت شما را ترک می کند و به سایت دیگری خواهد رفت. به این قانون، قانون 3 کلیک می گویند. هر بخشی از سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از هر بخش دیگری از سایت تان قابل دسترسی باشد. چنانچه شما از چیزی دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت تان را از لحاظ ساختاری، منوها و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف آزمایش کرده اید.

لینک ها
بطور مرتب و دوره ای، کلیه لینک های سایت تان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آنها بخوبی کار می کنند و لینکی شکسته وجود ندارد. ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که بطور دوره ای لینک های سایت تان را بررسی می کنند.

فریم ها
از فریم ها استفاده نکنید چراکه آنها کار بوک مار کردن صفحات سایت تان را دشوار می کنند و شما نیاز دارید تا کاربران و بازدید کنندگان سایت تان را بوک مارک کنند بطوریکه دوباره بازگردند.

خلاصه مطالب
طراحی سایت، ترکیبی از مرسومات معمول و طرح ریزی است. سایت شما می بایست جذاب باشد و استفاده از آن راحت باشد و مهمتر از همه اطلاعات و خدمات ارزشمندی را به کاربران و بازدید کنندگان خود ارائه دهد.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
قالب های سایت
قالب های سایت، طرح هایی از صفحات سایت هستند که توسط طراحان حرفه ای سایت ساخته می شوند. الگوها معمولا دارای مطالبی مصنوعی هستند که بعنوان مکان قرارگیری متون مورد استفاده قرار می گیرند و با نگاه کردن به الگو می توانید بفهمید یک صفحه تمام شده در پایان به چه شکلی خواهد بود. استفاده از یک قالب معمولا ساده ترین روش برای یک تازه کار در ساخت سریع و راحت سایتی با منظر حرفه ای است.

اکثر الگوهای غیر رایگان در رنگها و فرمتهای مختلفی طراحی می شوند و هر الگویی از تصاویر متفاوتی استفاده می کند. چنانچه شما از مهارت و تخصص کافی در گرافیک یا طراحی سایت برخوردار هستید و از html نیز سر در می آورید، در اینصورت می توانید سایتی کاملا حرفه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن برای خود با استفاده از الگوهای آماده بسازید. فقط به یاد داشته باشید که شما خالق اثر نخواهید بود و حق کپی رایت آن متعلق به شخص یا شرکت دیگری است.

پیش از انتخاب قالبی برای سایت تان، نیاز دارید تا اهدافی را که در سر دارید مشخص کنید تا بتوانید الگوی مناسبی را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت
مزایای زیادی در استفاده از قالب های آماده سایت وجود دارد. در زیر برخی از آنها آورده شده اند:

  • الگوها، نمای ابتدایی صفحات سایت را ارائه می دهند.

  • الگوها می توانند رنگ و بوی سایت را تعریف کنند.

  • اکثر آنها با تصاویر گرافیکی با کیفیتی همراه هستند.

  • اکثر آنها این اجازه را به شما می دهند تا بر طبق نیاز خود، تصاویر گرافیکی را تغییر دهید.

  • معمولا افزودن مطالب با استفاده از الگوها و نرم افزارهای ویرایش کدهای html کار راحتی است.
معایب استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت
  • تغییر در طرح الگوها بسیار مشکل است و نیازمند مهارت در دو زمینه html و نرم افزارهای گرافیکی نظیر فوتوشاپ است.

  • اگرچه ویژگیهایی نظیر پنجره های ورود کاربری ممکن است بخشی از طرح قالب باشد، ولی برنامه های مورد نیاز برای آنها، در خود قالب گنجانده نشده اند.

  • ویژگیهایی اضافی بسیاری ممکن است در الگوی سایت وجود داشته باشد که نیازمند حذف شدن هستند.

  • حق تالیف و کپی رایت طراحی متعلق به شما نمی باشد مگر آنکه عملا قالب را از طراح اصلی آن خریداری کرده باشید.
ویژگیهای یک الگو سایت حرفه ای
موارد زیر آیتمهایی هستند که در طراحی یک قالب حرفه ای لحاظ خواهند شد. الگوها می بایست:

  • بسادگی قابل ویرایش باشند.
  • سازگار با اکثر نرم افزارهای ویرایش HTML باشند.
  • بسادگی قابل آپلود باشند.
  • با تمامی فایل های html ارائه شوند.
  • سردر سایت با فرمت psd ارائه شده باشد بطوریکه بسادگی قابل ویرایش باشد.
  • در صورت استفاده از فلش، فایلهای fla و swf ارائه شده باشند.
  • بسرعت بارگذاری شوند حتی پس از آنکه مطالب صفحات اضافه شوند.
  • جدای از حجم مطالب صفحه، الگوی سایت در هر صورت حفظ شود.
ویرایش کدهای HTML الگو
در صورتیکه بخواهید الگوی سایت را عوض کنید ولی مهارت لازم برای انجام آن را ندارید، در اینصورت بسیاری از طراحان الگو و دیگر طراحان سایت خدماتی را با قیمتی مناسب در این خصوص دارند. چنین خدماتی معمولا شامل تغییرات کوچک در طراحی، ورایش سردر و گرافیک آن، افزودن تصاویر، حذف المانهای غیر نیاز و دیگر مواردمی باشد.

بسیاری از برنامه نویسان قادرند تا ویژگیهای تعاملی گوناگونی را به الگوی سایت شما اضافه کنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه نویس نیاز دارد تا اسکریپت جدیدی را برای این منظور برای شما بنویسد و یا آنکه اسکریپت فعلی را ویرایش کند. چنانچه اسکریپت فعلی، رایگان نمی باشد، در اینصورت برنامه نویس می بایست هزینه ای اضافه را برای خرید مجوز استفاده از نرم افزار پرداخت کند تا از آن بتواند استفاده نماید.


ویرایش فلشهای بکار رفته در الگو
چنانچه می خواهید کاری غیر از افزودن متن یا زیر نویس به فایلی گرافیکی در فلش انجام دهید، در اینصورت یا نیاز به تخصص در کار با برنامه های ساخت فلش را دارید یا می بایست از برنامه نویسانی برای اصلاح چنین فایلهایی استفاده کنید.

چنانجه فایلهای fla، با خود الگو آمده باشند، می توانید از نرم افزارهای ویرایش فلش نظیر Macromedia Flash یا Swish برای این منظور استفاده نمایید. در صورتیکه فایلهای fla موجود نباشند، اولین چیزی که نیاز دارید دیکامپایل کردن فایل فلش است. به محض آنکه فایل فلش دیکامپایل شد، تغییرات ضروری می تواند اعمال شوند و فایل نهایی فلش با کامپایل در ویرایشگر فلش، مجددا ساخته شود.

مخلص کلام
الگوهای حرفه ای می توانند به مبتدیان و وبمستران تازه کار، اجازه ساخت سایتی حرفه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه بدهد. از آنجاییکه الگوها در رنگها و تم های مختلفی طراحی می شوند، شما می بایست الگویی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با وب سایت شما داشته باشد.

الگوی آماده سایت می تواند نوعی صرفه جویی در ساخت و طراحی سایت، موضوعی که مهم است آن است که در بسیاری از موارد، انتخاب الگویی حرفه ای برای سایت، در درجه اول الویت برای یک وبمستر است.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش طراحی وب سایت



خودتان را آماده کنید
آیا دوست دارید صفحه شخصی یا یک وب سایت شخصی برای خود طراحی کنید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کرد؟ این مقاله آموزشی بشما کمک خواهد کرد تا وب سایت شخصی برای خود طراحی کنید. واقعا چیز عجیب و پیچیده ای در پروسه طراحی یک وب سایت ساده وجود ندارد. این مقاله شما را گام به گام جلو خواهد برد. اجازه دهید شروع کنیم.

نرم افزارهای مورد نیاز در طراحی وب سایت
وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، شما نیاز به دو نرم افزار خواهید داشت. یک نرم افزار برای طراحی صفحات و نرم افزار دیگر برای ویرایش عکسها.
خوشبختانه در طراحی وب سایت انتخابهای زیادی در اختیار خواهید داشت. اکثر نسخه های Word بشما امکان میدهند تا متون خود را بسادگی به صفحات وب تبدیل کنید. چنانچه هدفتان طراحی یک وب سایت ساده باشد، این روش، روش مناسبی میباشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه های بسیاری با پیچیدگیها و ویژگیهای مختلفی وجود دارند که میتوانند بصورت حرفه ای صفحات وب سایت مورد نیازتان را طراحی نمایند.
همچنین در طراحی وب سایت نیاز به نرم افزاری میباشد که به ما امکان دهد اندازه عکس هایمان را تغییر دهیم و آنها را در فرمت مناسب ذخیره نماییم بطوریکه بتوانند بر روی اینترنت قابل مشاهده باشند. این نرم افزارها در سطوح مختلفی از پیچیدگی هم اکنون در بازار موجود میباشند. در ایران، مرسوم ترین نرم افزار برای این منظور نرم افزار فوتوشاپ میباشد.

چه چیز دیگری برای طراحی وب سایت مورد نیاز است؟
چنانچه قصد داشته باشید تا از تصاویر گرفته شده توسط خودتان استفاده نمایید، نیاز دارید بروشی آنها را به کامپیوترتان منتقل نمایید. برای این منظور نیاز به یک دوربین دیجیتالی و یا یک دوربین قدیمی بهمراه یک اسکنر دارید. کار با دوربین های دیجیتالی بسیار راحتتر است و قیمت های آنها روز به روز در حال کاهش میباشد. چنانچه قصد استفاده از دوربینهای قدیمی را دارید و یا قبلا عکسهای مورد نیاز برای استفاده در وب سایت تان را در اختیار دارید، نیاز به یک اسکنر نیز خواهید داشت. اسکنرهای خوب امروزه قیمتی کمتر از 100 هزار تومان دارند. توسط این اسکنرها قادر خواهید بود تا عکس هایتان را مستقیما به کامپیوترتان منتقل نمایید.
چنانچه عکسی در اختیار ندارید، اصلا نگران نباشید. میتوانید CD هایی را برای این منظور از نزدیکترین فروشگاه کامپیوتری نزدیک منزل یا محل کارتان خریداری و تهیه کنید. چنین مجموعه هایی معمولا شامل عکسها، و اشیای مورد نیاز برای طراحی وب سایت میباشند. طراحان چنین CD هایی معمولا بشما اجازه میدهند تا از آنها برای کارهای مورد نیازتان استفاده نمایید.

در قسمت بعدی نگاهی می اندازیم به المان های مورد نیاز برای یک طراحی خوب وب سایت.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا