خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
ووکامرس چیست و مزایای استفاده آن چه می باشد؟

ووکامرس چیست ؟ ووکامرس افزونه ای نوشته با زبان php و مبتنی بر وردپرس است که به شما اجازه ایجاد یک فروشگاه تمام عیار را میدهد. این افزونه توسط تیم woothemes، مایک جولی، جیمز کاستر،کلاودیا سانچز و بری کوییج ساخته شده و دارای بیش از ۶۸۰۰۰۰۰ دانلود بوده که فکر میکنم خود گویای محبوبیت این افزونه است. با استفاده از این محصول میتوانید به راحتی تصاویری از محصول خود و توضیحاتی از آن را در سایت خود قرار دهید و مشتریان پس از انتخاب محصول پول آن را پرداخت کنند و محصول را دریافت کنند.

با استفاده از این محصول میتوانید محصولات خود را به دو صورت به فروش برسانید:

۱- محصولات را به صورت پستی ارسال کنید.

۲- فایل ها را به فروش برسانید.

در حالتی که شما بسته ای را به فروش میرسانید مشتری پول را پرداخت میکند و شما سفارش را دریافت میکنید و پس از آماده سازی آن را به پست میدهید تا برای خریدار ارسال شود.

در حالت دوم شما در تنظیمات محصول گزینه محصول مجازی را تیک میزنید و آدرس فایل را وارد میکنید و خریدار پس از پرداخت پول لینک دانلود محصول را دریافت میکند. به همین راحتی!

این افزونه دارای اضافات و تنظیمات گسترده ای هست. میتوانید انواع درگاه های پرداخت را به آن متصل کنید. فروش خود را به یک کشور محدود کنید. ارز را تعیین کنید. حتی قابلیت دریافت دریافت مالیات نیز وجود دارد. میتوانید ایمیل هایی که پس از خرید ارسال میشود را سفارشی سازی کنید. آمار خرید ها را مشاهده کنید و هزاران قابلیت دیگر…

ووکامرس چیست
ووکامرس چیست و مزایای استفاده آن چه می باشد
  • راهی برای این مشکلات !
ووکامرس ، پلاگینی متن باز برای وردپرس است که تمامی این مشکلات و دغدغه های شما را با ارائه ی راه حلی میتواند برطرف کند ! این پلاگین طی دسامبر ۲۰۱۱ توسط WooThemes ساخته شد که اکنون هزاران وبسایت قدرتمند تجارت الکترونیکی در حال استفاده از این پلاگین هستند . این پلاگین به سادگی اجازه ی فروش هر نوع محصولی را به شما خواهد داد .

  • عدم نیاز به تنظیمات قالب
به کمک ووکامرس‌ می‎توان کلیه نیازهای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، شرکتی و حتی خبری را برطرف نمود. طراحان سایت در این قالب علاوه بر دارا بودن کلیه‎ی امکانات فروشگاهی،‌ می‎توانند انواع پورتفولیو، معرفی اعضای تیم، نظرات کاربران، سوالات متداول، فرم‌‌ها‎ی تماس و … را ایجاد نمایند. در عین حال این قالب فروشگاهی دارای سئوی قوی بوده و مجهز به پنل مستقل برای تنظیمات بهینه سازی سایت‌ می‎باشد. به عبارت دیگر، طراح سایت بدون نیاز به افزونه‌‌ها‎ی سئو و انجام کارهای پیچیده،‌ می‎تواند به سادگی عناوین، کلمه‌‌ها‎ی کلیدی، توضیحات سایت و به طور کلی آیتم‌‌ها‎ی مورد نیاز سئو را برای صفحه اصلی سایت، برگه‌‌ها‎ و نوشته‌‌ها‎ مشخص نماید. کلیه امکانات منحصر به فرد این قالب، از طریق منوی مدیریتی کاملاً فارسی آن در اختیار طراح قرار‌ می‎گیرد، لذا جای نگرانی برای تنظیمات دلخواه بر روی قالب وجود ندارد.

  • کاملا واکنش‏گرا و سازگار با صفحات مختلف
این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق (قسمت دوم)
امروزه به دلیل کاربرد وسیع انواع تبلت و موبایل برای جستجو و انجام خریدهای اینترنتی، قرار گرفتن سایت بر روی تمامی سیستم عامل‌‌ها‎ اهمیت زیادی دارد این امر به ویژه برای یک سایت فروشگاهی، بیشتر احساس‌ می‎شود زیرا اگر کاربر وارد یک سایت شود و نتواند سایت را به درستی مشاهده نماید، سایت یک خریدار بالقوه را از دست‌ می‎دهد. اما با قالب ووکامرس نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا ووکامرس به بهترین شکل بر روی هر صفحه نمایشی کار‌ می‎کند. بنابراین مشتریان وب سایت، از طریق موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر‌‌ها‎ی خانگی،‌ می‎توانند به سادگی از فروشگاه اینترنتی خرید نمایند.

  • امنیت
وردپرس پلت فرمی کاملا امن می باشد که وبسایت های خیلی زیادی در سطح اینترنت از آن استفاده می کنند و در صورتیکه مشکلی امنیتی در آن مشاهده شود در کمترین زمان رفع و به روزرسانی های جدید در اختیار عموم قرار می گیرد ، همچنین باید گفت که ووکامرس هم بطور منظم آپدیت میشود و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود !

  • ابزارک‌‌ها‎ی سفارشی قالب
انواع ابزارک ‌‌ها‎ی سفارشی نیز برای فروشگاه اینترنتی در ناحیه ابزارک‌‌ها‎ی وردپرس در نظر گرفته شده تا طراح سایت، فروشگاه خود را دقیقاً مطابق با نیازهای خود طراحی نماید. این قالب به وی اجازه‌ می‎دهد که صفحه لاگین وردپرس خود را نیز کاملاً سفارشی طراحی کند. در عین حال‌ قادر خواهد بود صفحه‌‌ها‎ی پاپ آپ (حالت overlay) را برای دعوت کردن کاربران به کاری خاص یا عضو شدن در خبرنامه‌ی خود ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهد.

  • پنل مدیریت قدرتمند
وجود یک پنل مدیریتی کامل و بسیار قوی در ووکامرس موجب شده تا طراح یا مدیر سایت بتواند کلیه‌ی بخش‌‌ها‎ی قالب را به خوبی کنترل کرده و مطابق نیازهای خود تنظیم نماید. همچنین کلیه‌ی امکانات تنظیمات صفحه ورود، ایجاد نسخه‎ی پشتیبان و بازگردانی آن، تنظیمات سایدبارها و به طور کلی تنظیمات مربوط به تمامی بخش‌‌ها‎ی قالب از طریق این بخش در اختیار طراح قرار‌ می‎گیرد.

برخی امکانات ووکامرس

– پرداخت ها؛ در ووکامرس‌‌ می‌‎توان به سه شیوه‌ی پرداخت درب منزل، پرداخت الکترونیکی و یا پرداخت به وسیله چک محصولات خود را به فروش رسانید.

– حمل و نقل؛ به وسیله‌ی ووکامرس‌‌ می‌‎توان اقدام به تنظیم روش‌های حمل و نقل رایگان، هزینه ثابت و یا متغیر نمود و روش های حمل و نقل دلخواه برای هر محصول تعیین کرد.

– تنوع محصولات؛ در ووکامرس‌‌ می‌‎توان انواع محصولات اعم از دیجیتال (قابل دانلود)، مجازی و یا فیزیکی را به فروش رساند.

– گزارش ها؛ از طریق ووکامرس تهیه گزارش از فروش محصولات در بازه زمانی خاص روزانه، ماهانه و یا سالانه برای شرکتها فراهم‌‌ می‌‎شود. همچنین از این طریق‌‌ می‌‎توان به راحتی از میزان موجودی محصولات و انتقادهای مشتری‌ها اطلاع پیدا نمود.

– بازاریابی؛ به واسطه ووکامرس‌‌ می‌‎توان جهت ایجاد کدهای تخفیف (کوپن) اقدام نمود و آن‎ها را بر اساس نوع محصول، دسته بندی، محدودیت استفاده و یا تاریخ خاص به مشتریان ارائه داد.

– مالیات؛ از طریق ووکامرس‌‌ می‌‎توان گزینه‎های مختلفی برای تعیین نرخ مالیات (مالیات ثابت و یا ارزش افزوده) ایجاد کرد.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
سئو چیست؟ چگونه فاتح موتورهای جستجو شویم


سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند.سئو چیست؟ سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو چیست؟ چطور سئو سایتمان را بالا ببریم ؟
رعایت استاندارد در طراحی سایت

رعایت استاندارد در طراحی سایت و یا رعایت اصول بهینه سازی سایت (سئو) یکی از مهمترین نکات و ابزار در گارانتی نمودن افزایش رتبه صفحات و در نتیجه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر میباشد . اصول طراحی وب برای جستجوی بهتر در موتورهای جستجوگر در مقالات آینده سازین منتشر میشود.

دقت در نوشتن برچسب های متا ( متاتگ )

چنانچه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا همان نرم افزار طراحی وب سایت استاندارد انجام شده باشد هر بخش که دارای محتوای متن و تصویری است بطور معمول دارای برچسب های موضوعی ، عنوان و متاتگ ها میباشد که دقیقا بایستی با جداسازی از طریق ، یا ; یا حتی (واژه) حداکثر تا ۲۰ یا ۳۰ کلمه وارد شود و صد البته که وارد نمودن عنوان و متاتگ ها دارای اصول خاصی میباشد .

کلمات کلیدی نقش کمی در افزایش رتبه سایت ایفا میکنند

بر خلاف آنچه تا کنون نسبت به تاثیر کلمات کلیدی برای جستجوی صفحه و سایت در موتورهای جستجوگر شنیده اید ، باید بدانید واژه های کلیدی صفحات نه تنها تاثیر بسیار کمتری نسبت به سایر عوامل برای افزایش رتبه و رنک سایت دارند ، بلکه وارد نمودن کلمات کلیدی بدون ارتباط به محتوای صفحات میتواند بهانه ای برای کاهش رتبه و یا حذف صفحه یا سایت از فهرست نتایج جستجو به موتورهای جستجوگر بدهد.

بررسی کل محتوای یک صفحه توسط موتورهای جستجوگر
موتورهای جست و جو صفحات شما را از بالا به پائین جست و جو می کنند برای همین است که عنوان صفحات ، توضیحات و کلمات کلیدی اهیمت دارند . چنانچه بتوانید با حذف جدول ها و تصاویر مطالب خود را در قسمت های بالاتری از صفحه قرار دهید شانس شما در موتورهای جست و جو بالا خواهد رفت و در ضمن در حین نمایش نتایج جست و جو بخشی از مطالب شما برای بازدید کننده نمایان خواهد شد و او می تواند بفهمد که آیا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است یا خیر .



سئو چیست
برای افزایش رتبه سایت و افزایش بازدیدکننده از حیله استفاده نکنید

رتبه شما با بالا رفتن تعداد لینک های شما افزایش نمی یابد بلکه رتبه شما زمانی افزایش می یابد که تعداد نمایش سایت شما در نتایج جست و جو افزایش یابد و مخاطبان بر روی لینک شما در موتورهای جست و جو کلیک نمایند . برای فهم بهتر یک مثال می زنم : شما مطلبی در سایت خود تحت عنوان ” آموزش هک ” دارید . چنانچه کسی در گوگل و … این عنوان را جست و جو کند و سایت شمارا مرتبط با این عنوان بیابد و بر روی آن کلیک کند سایت شما در جست و جوی این عنوان رتبه بالاتری خواهد داشت . البته اگر تعداد زیادی مخاطب از این طریق به سایت شما برسند .


شبکه های اجتماعی

استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی به مانند گوگل پلاس به موتور جستجو سیگنال هایی را ارسال می نماید که وتور جستجو با استفاده از آنها به سایت رنک بهتری می دهد



سئو چیست
استفاده از عکس با فرمت های شناخته شده

شاید خیلی از وبمسترها ارزش تصاویر را در افزایش سئو را نادیده گرفته باشند اما استفاده از انواع عکس های بهینه در محتوای مطالب سایت می تواند کمک فراوانی برای افزایش رنک ، بازدید و سئوی سایت بکند .

عکس های بهینه به تصاویری گفته می شود که سایز و حجم مناسب و از فرمت های معروفی چون : jpg ، png ، gif و … باشند و هنگام درج تصاویر توصیه می شود از تگ های alt و title استفاده شود .

استفاده از ویدئو با پخش آنلاین

استفاده از ویدئو در این بازار داغ سئو بسیار کار خلاقانه ، هوشمندانه و فوق العاده ای است ، در واقع بر اساس تحقیقاتی که بر روی موتورهای جستجو انجام شده است ، ویدئو نسبت به دیگر محتوا ها در یک وب سایت ۵۰ برابر بیشتر توجه موتورهای جستجو را جلب می کند .

در تکنیک های قدیمی سئو ، محتوا ، لینک ها ، استراتژی های ارتباطی ، نقشه سایت بسیار موثر بودند و همچنین هنوز نیز هستند ولی امروزه ویدئو نقشی برابر یا حتی بیشتر از این گرینه ها را اجرا می کند .

در ضمن فرامشوتان نشود که شما فقط نباید به روبوت ها و خزنده های موتورهای جستجو تکیه کنید و منتظر بمانید که آنها بیایند و ویدئوها شما را کشف کنند ! سعی کنید شما ویدئوهای خود را به آنها اعلام کنید ، برای اعلام کردن ویدئو ها می توانید از یک Sitemap ساده برای ویدئوهای خود استفاده نمائید (با استفاده از xml به راحتی می توانید این کار را انجام دهید) .

استفاده از افزونه های سئو

برای سئوی سایت های وردپرسی افزونه های متعددی وجود دارد که در بین تمامی آن ها دو افزونه ی Yoast SEO و all in one pack مشهور تر هستند و شما می توانید در کنار رعایت سایر نکات به آن ها نیز توجه کرده و از آن ها استفاده کنید. افزونه ای که امروز بررسی میکنیم، “افزونه Yoast SEO” که از بهترین و استانداردترین افزونه در امر بهینه سازی و سئوی سایت های وردپرس به شما می رود و بروز رسانی های منظمی را دارد.

معرفی و آموزش این افزونه را میتوانید از اینجا مشاهده کنید. همیار وردپرس


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
صفحه در شبکه اجتماعی یا طراحی سایت ! کدام مهمتر است؟


در این مقاله به شما توضیح میدهیم برای فروش محصول یا خدمت مورد نظرتان و معرفی کسب و کار خود در اینترنت کدام بهتر است؟ صفحه در شبکه اجتماعی یا طراحی سایت !

فروش من از طریق شبکه اجتماعی یا از طریق وب سایت افزایش میابد؟
معرفی کسب و کار شما از طریق ایجاد یک صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی و بازاریابی و تبلیغات صفحه اختصاصی شما در شبکه اجتماعی و یا راه اندازی وب سایت بهینه سازی شده و استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی محتوای وب سایت شما سوالی است که اغلب صاحبان بنگاه های اقتصادی تازه تاسیس یا حداقل صاحبان کسب و کارهایی که با بازاریابی اینترنتی و روشهای نوین تبلیغات آشنایی زیادی ندارند برایشان پیش میاید …!

در این مقاله به شما توضیح میدهیم برای فروش محصول یا خدمت مورد نظرتان و معرفی کسب و کار خود در اینترنت بهتر است در یک یا چند شبکه اجتماعی صفحه اختصاصی داشته باشید یا بهتر است توسط یک طراح وب مطمئن یا یک شرکت طراحی وب مطمئن نسبت به طراحی وب سایت خود اقدام نموده و پس از راه اندازی سایت تان با استفاده از شبکه اجتماعی , سایت نیازمندیهای اینترنتی , ارسال ایمیل گروهی و … ابزار دیگر نسبت به افزایش بازدیدکننده واقعی اقدام و با بازاریابی صحیح محتوای سایت تان مسیر سریع و صحیح تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی را طی کنید.

البته بازهم میگوییم ! شبکه های اجتماعی تنها در صورتی برای شما کاربرد دارد که درآنها صداقت داشته باشید و تنها در صورتی برای بازاریابی و تبلیغات شما تاثیرگذار است که شما یک وب سایت بهینه سازی شده داشته باشید . البته این نظر شخصی بنده به عنوان کارشناس بازاریابی است .برخی از صاحب نظران بر این باورند با راه اندازی صفحه اختصاصی در یک یا چند شبکه اجتماعی , دیگر نیازی به راه اندازی وب سایت بهینه شده نیست و با بازاریابی محتوای همان صفحه میتوان مشتری جدید پیدا کرد ولی من با بازاریابی خود شبکه اجتماعی مخالف هستم و طبق تجربه شخصی خود فقط از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغات و بازاریابی محتوای وب سایت استفاده میکنم.

فقط ایجاد صفحه اختصاصی و یک حساب در شبکه اجتماعی مناسب و معرفی کسب و کار من !
ایجاد صفحه اختصاصی در کلیه شبکه های اجتماعی رایگان است .راه اندازی یک صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی فیس بوک , توییتر , لینکدین , یوتیوپ و گوگل پلاس و … برخی شبکه های اجتماعی کار خوبی است . مسلما اگر شغل شما تولید پوشاک زنانه یا مردانه یا خدمات تشریفات و برگزاری مراسم عروسی وغیره باشد و یا فروشگاه طلا و جواهر یا کالاهای خاص مربوط به مد , پوشاک و کالای لوکس باشد میتوان تا حدی گفت شما نیازی به راه اندازی وب سایت ندارید و همان ساخت صفحه در شبکه اجتماعی میتواند تا حد زیادی کار شما را پیش ببرد ولی براستی از شما شغل تخصصی داشته باشید و بخواهید بصورت جدی فعالیت خود را بصورت آنلاین معرفی کنید بهتر است بدانید مشتریان هدف را اشتباه انتخاب کرده اید. اغلب شبکه های اجتماعی دارای کاربران کم سن و سالی بوده که نیازشان برای خریدکالا یا خدمات را از روشهای دیگری تامین میکنند.

مشتریان هدف در شبکه های اجتماعی :
طبق بررسی های انجام شده در شبکه های اجتماعی فقط بعد تبلیغات و بازاریابی اثرگذار است و به دلیل نوع و شکل کاربران شبکه های اجتماعی در ایران شما با اشخاص یا شرکت ها یا سازمان هاییکه به کالا یا خدمات شما نیاز دارند دسترسی نداریدو تنها میتوانید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغ و بازاریابی و از امکانات شبکه های اجتماعی تنها برای افزایش رتبه سایت , بهینه سازی سایت برای جستجوگرهای معتبر و در نهایت بازاریابی محتوای وب سایت , استفاده کنید.

استفاده یا سوء استفاده تجاری , سیـاس*ـی , اجتماعی از پروفایل من :
بهتر است بدانید مطابق با قوانین و مقررات اغلب شبکه های اجتماعی ثبت اطلاعات شغلی و شخصی شما در شبکه های اجتماعی با اجازه کامل از طرف خودتان برای شبکه های اجتماعی قابل استفاده خواهد بود. در واقعی ایجاد حساب کاربری و یا ساخت یک صفحه تجاری درشبکه اجتماعی رایگان خواهد بود ولی شما از لحظه فعالسازی صفحه اختصاصی تان هدف نمایش و ارسال تبلیغات پولی شبکه اجتماعی خواهید بود. این در حالیست که شما در وب سایت شخصی یا شرکتی و سازمانی خودتان با امکان عضو پذیری خودتان نیز میتوانید چنین استفاده ای را در مقیاس کوچکتر انجام دهید .

مالکیت صفحه کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی :
صفحه تجاری ایجاد شده شما در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان ایجاد شده و حتی در صورت پرداخت هزینه تبلیغات یا خرید سرویس هایی خاص مطابق با قوانین و شرایط عضویت شبکه های اجتماعی حق دارند به هر دلیل و در هر زمانی بدون پرداخت خسارت یا پاسخگویی , صفحه اختصاصی شما را حذف کنند یا معلق کنند.

این موضوع مالکیت صفحه شما در شبکه اجتماعی را زیر سوال میبرد و شما برای معرفی آدرس شبکه اجتماعی خود به کاربران و مشتریان و تبلیغ آدرس صفحه پروفایل تجاری تان بایستی همیشه این ترس را داشته باشیدکه ممکن است یک شبکه اجتماعی با ۱۰۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰۰ یا حتی ۱۰ عضو در هر ساعت از شبانه روز و بدون اخطار قبلی کل اطلاعات , عکس ها , ویدئوها و اعضا و علاقه مندان را در صفحه شما حذف نموده و شما لینک ورود به صفحه خود را نیز از دست بدهید.

” این اتفاق برای وب سایت اختصاصی شما نمی افتد “
اگر ثبت سایت از قبیل ثبت دامین , خرید هاستینگ و طراحی وب سایت شما در یکی از ” شرکت های طراحی وب ” معتبر ایرانی انجام شود مسلما مطابق با حق مالکیت تجاری شما صاحب امتیاز کل سرویس ها , برند تجاری , محتوا و سابقه وب سایت تان خواهید بود. البته این در صورتی است که راه اندازی وب سایت خود را در یکی از شرکت های طراحی سایت معتبر انجام دهید و ترجیحا راهی را در پیش بگیرید که وب سایت های موفق دیگر پیش گرفته اند.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد ای نماد چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟
هزینه بیهوده برای تبلیغات در شبکه اجتماعی !
برخی از بنگاه های اقتصادی یا کسب و کارهای کوچک و خانگی در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک , گوگل + یا توییتر توانسته اند تعدادی مشتری جذب کنند و این مسئله بزرگترین دلیل دفاعشان از تبلیغات در شبکه اجتماعی است . بگذارید کمی تخصصی تر باهم صحبت کنیم . تبلیغات و بازاریابی در فضای حقیقی یا مجازی نیاز به پیش نیازهایی دارد. پیش نیازهای تبلیغات و بازاریابی در وقع ساختار کلی کسب و کار و مدل اصلی تجاری شما را مشخص میکند.

فرض کنید شما بدون طراحی گرافیکی و نوشتن پیام مناسب تبلیغاتی بخواهید در یک مجله یا روزنامه سفارش تبلیغات دهید. مسلم بدانید هزینه شما هدر خواهد رفت , چراکه شما باید برند مشخصی داشته باشید . شما بایستی تلفن پاسخگو داشته باشید و شما بایستی از لحظه سفارش مشتری تا تحویل کالا یا خدمات تان را به مشتری تان را برنامه ریزی کنید. شما نمیتوانید تا زمانی که تلفن ثابت تهیه نکرده اید به مجله مورد نظر تبلیغتان را سفارش دهید یا بهتر بگویم شما بهتر است روی تلفن خودتان آگهی تبلیغاتی سفارش دهید تا روی تلفن موقت اجاره ای !

پس برای افزایش فروش از طریق شبکه اجتماعی بهتر است شما صاحب صفحه معرفی کسب و کارتان یعنی وب سایت اختصاصی تان باشید و از طریق ابزار بازاریابی صحیح تمام مشتریان هدف خود را به وب سایت تان هدایت کنید در این صورت شما بصورت جدی وارد بازار رقابتی شده و رقبایتان دیگر نمیتوانند شما را به راحتی از دور رقابت خارج کنند.

مشاهده سایت یا صفحه شبکه اجتماعی در نتایج جستجوی کاربران !
به نظر وقتی کاربری در گوگل یا یاهو یا بینگ و سایر جستجوگرها سعی در یافتن بنگاه های اقتصادی و فروشندگان هم صنف شما را دارد بهتر است یک لینک مربوط به یک شبکه اجتماعی را بیابد یا بهتر است صفحه ای از وب سایت شما را بیابد؟ مسلم است به دلیل مالکیت قطعی وب سایت تان و همچنین به دلیل اعتماد بیشتر کاربران به خرید و سفارش از طریق سایت و ده ها دلیل دیگر … بهتر است وب سایت شما در نتیجه جستجو مشاهده شود.

اطمینان کاربران فضای مجازی به وب سایت یا شبکه اجتماعی !
برای خرید کالا یا خدمات یا کسب اطلاعات مطابق با نظرسنجی های انجام شده , کاربران فضای مجازی به سختی به اطلاعات , تصاویر و ویدئوهای شبکه های اجتماعی اعتماد میکنند . این در حالیست که شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر شدن و قدرت بالا در برنامه نویسی کاربردی برای در دسترس بودن با کلیه دستگاه های ارتباطی توانسته است به یک ابزار قدرتمند در تبلیغ و بازاریابی تبدیل شود.

تبلیغ در لینکدین linkedin
تبلیغ در لینکدین linkedin

اجبار ما به حضور در شبکه اجتماعی!
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید در بعضی مواقع کسب و کار مورد نظر مجبور به حضور در شبکه اجتماعی یا یک فضای فراگیر است . شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر بودن و کاربران میلیونی مارا مجبور میکند تا محصول یا خدمت خود را در آنها معرفی کنیم تا با حضور خود در محیطی فراگیر از رقبای خود عقب نمانیم. کسب و کار شما با استفاده از ابزار آنلاین بازاریابی و تبلیغات میتواند به اندازه یک شبکه اجتماعی در تخصص و عنوان شغلی خود موفق باشد , کافیست با یک مشاور بازاریابی و تبلیغات مشورت کنید.

شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها مادرزادی رتبه خوبی دارند!
مهمترین دلیل جذب صاحبان کسب و کار به شبکه های اجتمایی رتبه بالای شبکه های اجتماعی در alexa.com و رنک بالا در گوگل است . دلیل رتبه بالای وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی تعداد بالای کاربران و محتوای دیجیتال سنگین پورتال های ارتباطی اطلاعاتی میباشد. بطور کلی وب سایت هاییکه تعداد زیادی کاربر دارند و بازدید میلیونی را در شبانه روز پشتیبانی میکند از نظر جستجوگرها و وب سایت های رتبه بندی مانند الکسا جز مهمترین سایت ها و پورتال ها میباشد .

مسلم است که وقتی خرید مانتو , خرید عسل, خرید کولر گازی یا خرید میزبانی وب یا حتی خرید باطری را جستجو کنیم در نتایج جستجو میتوانیم چند لینک مختلف از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی را ببینیم و این تنها به دلیل رتبه بالای اینگونه وب سایت هاست و از نظر نوع فروش دقیقا مثل این است که شما تولیدکننده عسل یا چای باشید و بخواهید محصول شما در یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ بفروش برسد .

با این حال باز هم وب سایت معرفی کسب و کار شما بصورت بهینه شده لازم است . در نهایت اگر کسب و کار شما برایتان مهم باشد بایستی مطابق با مراحل بازاریابی و تبلیغات الکترونیک عمل کنید. یعنی ابتدا به طراحی وب سایت بپردازید و بعد به بهینه سازی سایت و در نهایت نوبت استفاده از ابزار بازاریابی و تبلیغات برای افزایش رتبه وب سایت تان میباشد . در مقالات بازاریابی اینترنتی و کسب و کار آنلاین مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین و مراحل طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی بطور کامل منتشر شده است .


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی سایت و ۶ تاثیر مهم آن در معرفی کسب و کار شما
طراحی سایت و ۶ تاثیر مهم آن در معرفی کسب و کار شما

تأثیر طراحی سایت در اطلاع رسانی
داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای بیشتر. یک کاتالوگ می‌تواند شامل تصاویر و متون باشد اما در یک سایت می‌توان از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز استفاده کرد. بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب‌تر را می‌دهد. همچنین هزینه یک سایت به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر از یک کاتالوگ است. زیرا برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای یک سایت فقط کافی ست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن در طول سایت هزاران و یا میلیون‌ها کاربر می‌توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

تأثیر طراحی سایت در بازاریابی
موتورهای جستجو بدون هزینه برای شرکت و کار شما بازاریابی می‌کنند بدین ترتیب که بتوانند سایت شما را پیدا کنند سپس کاربری که به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها کاربر را به سایت شما هدایت می‌کنند.

ایجاد قابلیت‌های جدید تبلیغاتی
شما با داشتن یک سایت به راحتی می‌توانید وارد عرصه تجارت الکترونیک شوید و امکان استفاده از قابلیت‌های تجارت الکترونیک برایتان به وجود می‌آید. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی و تبادل بنر و لینک اشاره کرد.

در دسترس بودن
سایت همواره در تمامی ساعات شبانه روز و حتی روزهای تعطیل نیز فعال و در دسترس کاربران و مشتریان است.

فعالیت در خارج از مرزهای کشور خودتان
اگر شما سایتی داشته باشید می‌توانید امکان فعالیت خود را در خارج از مرزهای کشور محل سکونتتان به راحتی ایجاد نمایید و کاربران خارج از مرزهای کشورتان نیز می‌توانند به صورت شبانه روزی با شما و خدمات و محصولاتتان آشنا شوند و در صورت نیاز از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند.

درآمد زایی
میزان سودآوری و درآمد زایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و بروز رسانی و رسیدگی به آن‌ها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
وردپرس یا جوملا یا دروپال؟ کدام بهتر است؟

وردپرس یا جوملا یا دروپال؟ کدام بهتر است؟ اگر شما میخواهید بدون پرداخت هزینه ای یک وبسایت جدید و قدرتمند بسازید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید. وردپرس، جوملا و دروپال همه امکانات بینظیری دارند. شخصی سازی آسان، استفاده آسان، و کاملا امن.


بله ; هر سه اینها رایگان هستند !

انتخاب یکی از آن ها انتخاب بسیار دشواری است چون هر سه گزینه های خوبی هستند.

ولی یکی از این سه میتواند نیاز های شما را به بهترین شکل برطرف کند… بیایید با هم بررسی کنیم کدام یک بهترین است.

نگاهی سریع:
  • وردپرس – به دلیل دسترسی راحت تر، برای افزاد مبتدی مناسب است. وردپرس مخصوصا برای وبسایت های کوچک، وبلاگ، شرکتی و یا فروشگاه های کوچک مناسب است.
  • جوملا – مناسب برای وبسایت های فروشگاهی و شبکه های اجتماعی. اما نیاز به یک درک پایه ای از مهارت های فنی دارد
  • دروپال – دشوار ترین و همچنین قدرتمندترین ! دروپال نیاز به یک درک آشنا از HTML, PHP و CSS دارد.
وردپرس یا جوملا یا دروپال؟ کدام بهتر است؟


وردپرس یا جوملا یا دروپال
کدام برای نیاز های شما بهتر است ؟!

وردپرس
وردپرس محبوب ترین سیستم مدریت محتوی در دنیا است.

یکی از ویژگی های وردپرس انعطاف پذیری و محدود نبودن آن است، به این معنی که کاربر در استفاده از پلاگین ها و قالب های بسیار زیاد و مختلف و امکانات دیگر محدودیتی ندارد؛ در ضمن این خدمات جانبی، نسبت به سیستم های مدیریت محتوای دیگر بسیار ارزانتر بوده و یا رایگان می باشد. زیرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر خلاف بقیۀ سیستمهای مدیریت محتوا به برنامه نویسی خاصی نیاز ندارد.

یکی دیگر از مزیت های وردپرس این است که خروجی سایت مورد نظر، به طور پیشفرض تا حد زیادی بهینه شده است و از سئوی بالایی برخوردار است یعنی یک وب سایت وردپرسی، در مقایسه با سایت هم موضوعش با محتوای یکسان، در موتورهای جستجو از رتبه ی نسبتا بالاتر و خوبی بهره مند خواهد بود. یکی از هدفهای ساخت وردپرس رعایت استاندارد های جهانی بوده است که به همین منظور برای موتورهای جستجو همچون گوگل مطلوب است.
مزیت دیگر وردپرس این است که تمامی بروزرسانی هایی که توسط تیم توسعه دهنده سیستم وردپرس منتشر می شود، رایگان است و به راحتی قابل دسترس میباشد.

  • کد باز – کد باز بودن وردپرس باعث می شود که بتوان از طریق وردپرس یک سایت بسیار ساده تا سایت بسیار پیشرفته را طراحی نمود. کد باز بودن نرم افزار به این معنا است که شما می توانید نرم افزار را دانلود نموده و آن را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. این به ابن معنا است که استفاده از نرم افزار هزینه ای ندارد.
  • نصب آسان – شما به راحتی می توانید وردپرس را نصب نمایید. وردپرس در مدت ۵ دقیقه قابل نصب است.
  • سفارشی سازی – قالب های بسیاری وجود دارد – هم در خود سایت وردپرس و هم در سایت های قالب های وردپرس – که برای استفاده کنندگان از وردپرس در دسترس هستند. این امکان به کاربری که هیچ تجربه ای ندارد این امکان را می دهد که سایت خود به صورت دلخواه طراحی نماید. در کنار قالب های سایت پلاگین های بسیاری وجود دارند که به شما امکان مدیریت ظاهر و مطالب وب سایت را می دهد.
دروپال
دروپال دومین سیستم محبوب مدیریت محتوا است. این سیستم برای هر سایت کوچک و بزرگی مناسب است.

از این برنامه برای مدیریت محتوای بیش از ۱ درصد از صفحات وب استفاده شده است. از این سیستم مدیریت محتوا از وبلاگ‌های شخصی تا شرکت‌های تجاری، سیـاس*ـی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است. وبگاه کاخ سفید نیز از دروپال استفاده می‌کنند.

دروپال را می‌توان در سیستم‌عاملهای مختلف نصب نمود. پیش نیازهای نصب این برنامه یک کارگزار وب مانند آپاچی و یک پایگاه داده مانند MySQL می‌باشند. همچنین می‌بایست که پی‌اچ‌پی ۴.۴.۰ یا نسخه‌ی جدید تر نصب باشد. البته در نسخه‌ی ۷ دروپال نسخه‌ی پی‌اچ‌پی ۵.۲ یا بالاتر مورد نیاز است.

  • مورد علاقه شرکت های بزرگ و سازمان ها
    کنترل ورژن نیرومند و توانایی هایی در حوزه امنیت و دسترسی، دروپال را به سیستم مدیریت محتوای مورد نظر مشتریان سازمانی تبدیل کرده است. نرم افزار دروپال همچنین می تواند هزاران هزار صفحه و محتوا را به آسانی مدیریت کند.

  • مورد علاقه توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها
    تقریبا می توان گفت بسته نصب دروپال، فقط یک ستون فقرات خالی است. توسعه دهنده ها باید راه حل خود را بر روی آن بسازند و سوار کنند. این کار طبیعتا برای کاربرهای غیر حرفه ای مورد پسند نیست ولی برای توسعه دهنده ها بازه وسیعی از امکان ها را فراهم می کند.

  • به شدت انعطاف پذیر
    اگر یک بلاگ ساده می خواهید که یک صفحه اصلی استاتیک دارد، حتما دروپال آن را برای شما ایجاد می کند. اگر پشت صحنه مدیریتی سایت باید قدرتمند باشد و قادر به پشتیبانی صدها هزار صفحه و میلیون ها کاربر در هر ماه باشد، قطعاً دروپال این را نیز به خوبی برای شما انجام می دهد.

    این نرم افزار قدرتمند و انعطاف پذیر است. به خاطر همین است که به صورت شگفت آوری مورد علاقه توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها است.
جوملا
جوملا به زبان پی اچ پی نوشته شده‌است و از پایگاه داده استفاده می‌کند.
قابلیت‌های جوملا! شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی کچ ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق پروتکل آر اس اس ارائه ی نسخه قابل چاپ، بخش‌های کوتاه خبری، تالار گفتگو، نظر سنجی، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان‌های متعدد (از جمله فارسی) است.

  • کاربرپسند
    جوملا با وردپرس قابل مقایسه نیست ولی به استفاده از آن، نسبتاً راحت است. افراد تازه کاری که به دنبال انتشار محتوا روی اینترنت هستند، رابط کاربری آن را مناسب، انعطاف پذیر و پرقدرت می بینند. ولی به هر حال این هم تا حدودی نیاز به یک شیب یادگیری دارد تا متوجه شوید هر چیزی، چیست.

  • جامعه توسعه دهندگان قوی
    جوملا هم مانند وردپرس از جامعه ای قوی در بین توسعه دهندگان وب برخوردار است. کتابخانه پلاگین های جوملا که extension نامیده می شوند، پر از هزاران پلاگین متن باز و رایگان هست.

  • تنوع extension ها
    در جوملا، extension ها در ۵ دسته تقسیم شده اند: کامپیوننت ها، پلاگین ها، قالب ها، ماژول ها و زبان ها. هر کدام از اینها به صورت عملیاتی، قدرتی و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. کامپوننت ها، اپلیکیشن های کوچکی هستند که می توانند تغییراتی در کار جوملا بدهند. ماژول ها، امکانات کوچکی را اضافه می کنند مانند فید RSS، امکان جستجو، محتوای پویا به صفحات وب اضافه می کنند.

  • قابلیت های قوی مدیریت محتوا
    برخلاف وردپرس، جوملا اصالتاً برای سیستم های مدیریت محتوای بزرگ طراحی شده است. این مسئله جوملا را قادر می سازد که حجم بیشتر از مقالات را نسبت به وردپرس مدیریت کند.
نتیجه گیری
این سیستم ها همه با تکنولوژی های مشابهی ساخته شده اند. ولی در هدف اولیه، نحوه طراحی و معماری، جامعه هدف خود، نحوه رسیدن به هدف خود و … متفاوت هستند. اینا شبیه کفش هستند، هر کدام به پای شما می رود، آن را می پوشید. انتخاب آنها به نیاز شما، علاقه تان و میزان مهارت های برنامه نویسی و طراحی شما باز می گردد.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی سایت حرفه ای چرا بسیار مهم است؟

پیش از ان که سراسیمه به سراغ راه حل برویم، باید این نکته را خوب دریابیم که چرا طراحی سایت حرفه ای و سنجیده در دنیای امروز بسیار حائض اهمیت است. اکنون به بررسی ۵ دلیل اصلی برای ایجاد یک وب سایت با عملکردی مطلوب و ظاهری مناسب می پردازیم.

۵ دلیل برای طراحی سایت حرفه ای
۱٫ وب سایت عامل ایجاد اعتبار نام تجاری (برند) است:
داشتن یک وب سایت برای کسب و کار و یا سازمان رکن اساسی استراتژی نام تجاری شما است. حتی اگر استراتژی برای نام تجاری نداشته باشند، قطعا یک نام تجاری دارید. نام تجاری شما تصویر ذهنی مردم از سازمان شما است. نام تجاری قوی و موثر در ایجاد یک تصویر مثبت از شما در ذهن عموم مردم کمک شایانی خواهد کرد. استراتژی بد (یا فقدان استراتژی) تاثیری معکوس خواهد داشت. به همین دلیل حساب شده عمل کردن در این مورد ضروری است زیرا وب سایت شما جنبه قابل توجه و نمود بیرونی نام تجاری شما تلقی می شود. اگر وب سایت نداشته باشید و یا وب سایت کنونی شما غیر حرفه ای و ابتدایی است، تصویری ذهنی از خود در ذهن مردم متبادر می کنید که مطلوب شما نیست. در مقابل، وجود یک وب سایت قدرتمند می تواند مهر تاییدی بر سازمان شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای ارایه خدمات و یا تخصص باشد.

۲٫ وب سایت شما = تیم فروش شما که وقت سر خاراندن ندارند:
اگر طراحی و ایجاد وب سایت به درستی انجام شود، می تواند چون فروشنده ای آنلاین عمل کند که ۲۴ ساعت هفته به مشتریان بالقوه شرکت شما کالا یا خدمات ارائه می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گوگل وشرکت CEB تحت عنوان تکامل دیجیتال در بازاریابی B2B ، در حال حاضر ۵۷ درصد از مشتریان بالقوه سازمان های تجارت به تجارت(B2B ) پیش از انکه با فروشنده تماس بگیرند تصمیم خرید خود را اتخاذ کرده اند. این بدان معناست که مشتری پیش تر قبل از بر قراری اولین ارتباط با عامل فروش شما از دوستان خود مشورت گرفته اند، به صورت آنلاین تحقیق کرده اند و یا در وب سایت های رقبای شما گشتی زده اند.

۳٫ وب سایت خوب به شما کمک می کند نسبت به رقبا متمایز شوید و بیش تر به چشم بیایید.
خواه شما یک شرکت کوچک باشید یا یک سازمان عریض و طویل جا افتاده، مخاطبین، شما را بر اساس واکنش اولیه خود نسبت به وب سایت شما می سنجند. اگر وب سایت رقبای شما بهتر از وب سایت شما باشد، و یا اگر چشم انداز و دورنمایی برای وب سایت خود در نظر ندارید ، فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد و در عرصه رقابت باز خواهید ماند و با چشم انداز ها و اهداف خود فاصله چشم گیری خواهید گرفت.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد وردپرس 5 منتشر شد! بررسی ویژگی‌های جدید در این نسخه
۴٫ وب سایت با شما امکان می دهد با هزینه کم به میلیون ها انسان دسترسی داشته باشید.
بر خلاف ویترین فروشگاه و یا یک فروشنده حضوری، وب سایت می تواند همزمان به هزاران نفر خدمات رسانی کند. این امر شما را قادر می سازد پیغام خود را با هر کسی که مایل باشد آن را بشنوند در زمانی که مطلوب اوست به اشتراک بگذارید. اگر یک پیغامی برای به اشتراک گذاشتن دارید ، وب سایت یکی از کم هزینه ترین راه حل های موثر موجود است.

۵٫ وب سایتی که به درستی پیاده سازی شده باشد عامل صرفه جویی در زمان است

در صورتی که وب سایت شما به درستی طراحی و اجرا شده باشد، می توانید با اضافه کردن چند ویژگی های ساده به آن، به مشتریان، کارکنان و سهامداران و دست اندکاران در صرفه جویی وقت شان کمک کنید. به عنوان مثال، به جای صرف وقت و پول برای ارسال فکس و ایمیل اسناد به افراد ، اسناد را برای مشاهده در وب سایت بارگیری کنید و در صورت لزوم مردم را به وب سایت برای دسترسی به آنها ارجاع دهید. همچنین، اضافه کردن چیزی مانند بخش سوالات متداول به وب سایت می تواند نقش اساسی در صرفه جوی در زمان ایفا کند و فرصت های آموزشی برای افرادی که در صدد شناختن محصول، خدمات، و انجام اقدامات خیریه می باشد ایجاد کند.

نتیجه گیری
دلایل بی شماری برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای وجود دارد اما هدف شما از راه اندازی آن نقش تعیین کننده ای در این مسئله دارد. مثلا اگر به دنبال یک سکوی آنلاین هستید که به شما در برنامه ریزی دورهمی و بازدید های خانوادگی کمک کند، به احتمال قوی فیس بوک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر گمان می کنید که زمان آن رسیده که تمرکز خود را بر حضور آنلاین خود و گسترش ارتباطات بگذارید ، یقینا باید در فکر راه اندازی وب سایت باشید تا اهداف خود را عملی کنید. هنگامی که به گزینه های خود برای حضور آنلاین نگاهی می اندازید، خواندن این مطلب در نحوه تصمیم گیری برای ایجاد وب سایت به شما کمک خواهد کرد .


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین ترکیب رنگ برای سایت چیست؟

بهترین ترکیب رنگ برای سایت چیست ؟ هنگام ایجاد یک سایت، انتخاب رنگ مطلوب، به رغم اینکه بسیار آسان به نظر می رسد، یکی از سخت ترین وظایف طراح وب سایت است. برقراری ارتباط بهتر با بیننده، تقویت ایده پشت ذهن و معروف کردن نام تجاری، انتخاب پالت رنگی مناسب بسیار مهم به نظر می رسد.

بهترین ترکیب رنگ برای سایت چیست؟
محققان معتقدند رنگ ها تا حد زیادی بر روی ذهن و طرز فکر افراد موثرند. طرح رنگی که شما بر روی وب سایت خود استفاده می کنید می تواند بازدید کنندگانتان را به هدفتان برساند (به عنوان مثال خرید محصول شما و یا درخواست خدماتتان) و یا اینکه باعث شود در اولین بازدید، بیننده سایت شما را ترک کند و دیگر به آن باز نگردد. حتی اگر آنها از دنیای رنگ ها نیز اطلاعات چندانی نداشته باشند بطور غیر مستقیم بر روی تصمیم آنها مبنی بر ترک وب سایت و یا ادامه بازدید اثر می گذارد.

صرف نظر از زمینه فعالیت، در حال حاضر چند راهنمایی برای انتخاب مناسب در اختیار شما قرار می دهیم:

۱٫ از طیف رنگ های طبیعی استفاده کنید
رنگ های طبیعی بسیار دل نواز تر از رنگ های مصنوعی هستند. رنگ هایی مانند سبز، آبی و قرمز خیلی روشن باعث خسته شدن چشم بازدیدکنندگان و ترک کردن سایتتان می شود. همچنین باید توجه داشته باشید رنگ های اولیه مانند قرمز، زرد و نارنجی برای سایت های مربوط به آشپزی می تواند مفید باشد.

۲٫ تمایز زیاد بین رنگ متن و رنگ نوشته ها قرار دهید
بهترین ترکیب بین نوشته و متن برای بهتر خواندن شدن، متن سیاه و پس زمینه سفید می باشد. اما بجز این، ترکیبات، ترکیب رنگ های مناسب دیگری هم وجود دارد. بجز سفید، رنگ پس زمینه های مناسب دیگر، آبی پر رنگ، خاکستری و سیاه می باشد. اما این وضعیت برای همه ی کسب و کارها یکسان نیست. وقتی یک محصول می خواهد در مرکز توجه قرار گیرد، رنگ های بی رنگ و یا در اصطلاح “desaturated colors ” مناسب به نظر می رسند. در تصویر زیر این تضادها را مشاهده می کنید.
در تصویر سمت چپ، محصول از مرکز توجه بیرون آمده است. اما در تصور سمت راست، همه توجه ها معطوف به محصول است.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری چیست؟
۳٫ بطور متوسط در سطح وب سایت خود با ۳ رنگ بازی کنید و آنها را بطور نامتناقض استفاده کنید
هارمونی و تطابق بین رنگ های انتخاب شده، عامل موثری در تجربه ی خوب یک بازدیدکننده از وب سایت شماست. تعداد رنگ های مورد استفاده در کل طراحی شما باید معقول باشد. مثلا ۴ و یا ۵ مناسب به نظر می رسد. تعداد بیشتر رنگ باعث ایجاد تناقض می شود. همچنین به خاطر وجود رنگ های زیاد، کاربر بخش های مهم و برجسته شده را نمی بیند.

۴٫ افرادی که بینایی آنها مشکل دارد را نیز در نظر بگیرید
مطمئن شوید که پیغام وب سایتتان به این دسته از افراد نیز می رسد. اخیرا مقاله ای در این زمینه از Aries Ardity مطالعه کردم که مهمترین بایدها و نبایدها را در زمینه ی استفاده از رنگ ها برای افراد مختلف را به خوبی بیان می کند. در مقاله های بعدی خودم، سعی بر این دارم که بخشی از دریافت های خودم را ارائه کنم.
بر اساس این مقاله، تلفیق نوشته و متن در رنگ های مختلف بر اساس موثر بودن و یا نبودن در عکس زیر به زیبایی نشان داده شده است.
توجه داشته باشید که واکنش به رنگ های مختلف، با تغییر سن، جنسیت و یا زمینه های فرهنگی متفاوت است. شما قبل از راه اندازی وب سایت خود، نیاز به تحقیقات وسیع و دامنه داری در مورد اینکه چه قشری و از چه جامعه ای مخاطب شما هستند، دارید.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی دربارۀ طراحی سایت های ضعیف

بازدیدکنندگان برای برآوردن اهداف، انجام یک کار و یا برای دریافت پاسخ سوالات خود به یک وب سایت مراجعه می کنند، اگر آنچه که به دنبال آن هستند نیابند به جای دیگری خواهند رفت. با این حال، شما می توانید نکات بسیاری از وب سایت های با طراحی سایت ضعیف که مجبور به استفاده از آنها شده اید بیاموزید و از این راه ها برای بهبود سایت خود و یا یک مشتری استفاده کنید.

نکاتی دربارۀ طراحی سایت های ضعیف
برای کاهش کلیک ها هرکاری که می توانید بکنید.
در برخی از وب سایت های برای رسیدن به صفحه ی مورد نظر بیش از ۳ کلیک کرد. در حالی که کاربران سایت نمی خواهند متوقف شوند و مطالب در بین راه را مطالعه کنند. برای رسیدن به یک صفحه باید به طور مستقیم با آن در ارتباط بود

لینک های معنی دار ایجاد کنید
لینک ها باید توصیف کننده باشند. به خوانندگان نگویید ادامه مطلب، کلیک کنید ، و یا بیشتر. به آنها بگویید که آنها چه خواهند خواند اگر کلیک کنند. طراحی سایت CSS مثالی از لینک توصیفی است.

سرفصل ها باید مختصر و توصیفی باشد
سرفصل باید از بقیه متن جدا و مشخص باشد. سرفصلی خوب نوشته شده که کاربران با خواندن آن بتوانند چیزی که می خواهند را بیابند. همچنین می توان این اطلاعات را کمی متراکم تر کرد به طوری که به کاربران اجازه دهد دید کلی از مطلب را بدست بیاورند.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد نیاز به سرعت بارگزاری بالا در طراحی سایت ها
به یاد داشته باشید که خیلی کم هم اغلب در وب زیاد است
انیمیشن های فلش و متن های متحرک ویژگی های اصلی سایت را منحرف و ازبین می برد. از انیمیشن ها در جاهایی که کمک کننده هستند استفاده کنید نه فقط برای نمایش.

با استفاده از لیست دستیابی به اطلاعات را ساده تر کنید
لیست ها از طریق اطلاعات کای دستیابی به منابع را راحت تر می کنند. در صورت امکان، لیست را کوتاه نگه دارید. اما اگر استفاده از لیست طولانی لزومی است، از فضاهای سفید برای شکستن آن استفاده کنید.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند روش مهم برای ترغیب کاربر به بازدید مجدد از سایت شما

این مقاله به بررسی روشهای مهمی پرداخته که سبب میشود کاربر به بازدید مجدد از سایت شما ترغیب شود. امروزه داشتن وبسایت به رویدادی همه جانبه تبدیل شده است و کم کم هر کاربری دوست دارد در گستره ی وسیع اینترنت برای خودش جایگاهی داشته باشد اداره ها وسازمان ها که جای خود دارد هم اکنون بسیاری از حوزه ها و معاونت ها در ارگانهای مختلف به ایجاد ایستگاه های خصوصی در اینترنت روی آورده اند که رویداد مبارکی است.
ولی در طراحیهای وب سایت ها باید به نکته هایی توجه داشت تا بازدید کاربران مختلف از این ایستگاه ها، بازدید اول و آخر آنها نباشد. طراحان این وب سایت ها از برخی کارها باید جدا خودداری کنند، که برخی از آنها عبارتند از:

۱- غیر ممکن ساختن گشت و گذار در وب سایت اینترنتی:
بازدید کنندگان از طراحی چیزی نمی دانند و هر گونه پیچ و خم زیادی در وبسایت آنها را دلزده می کند.

۲ – انبوه بودن تبلیغات از مطالب:
هیچ کس از پول درآوردن بدش نمی آید ولی اگر تبلیغی در وبسایت بالاتر از مطالب و محتوا باشد، شست بازدیدکنندگان خبردار می شود و دیگر به دنبال چنین وبسایتی نمی آیند. بازدید کننده هم که نباشد پس تبلیغات، ارزشی ندارد.

۳ – کوتاهی در نگهداری وبسایت:
وبسایت که اطلاعاتش بیات و نسخ شده باشد یا خطاهایش فراگیر باشد برای هیچ بازدید کننده ای جذابیت ندارد. اگر ” به هنگام سازی” روزانه ممکن نیست، به شکل هفتگی باید اطلاعات را جدید کرد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد طراحی سایت با وردپرس و ۶ مزیت آن
۴ – سؤال های پی در پی کردن بازدید کنندگان:
به دست اوردن اطلاعات درباره ی بازدید کنندگان ، ایده بسیار خوبی است ؛ ولی اگر چنین کاری کسل کننده باشد،بازدید کننده عطای وبسایت را به لقایش می بخشد.

۵- پیشرفته کردن بیش از حد وبسایت:
استفاده از بروز ترین و تازه ترین فناوری ها در وبسایت کار بسیار مهم است ، اما زیاده روی در آن باعث می شود که برای بازدید کنندگان دردسر ایجاد شود. برای مثال مرورگرشان باز نشود!! یا رایانه بازدید کنندگان از پس بازکردن صفحه ها برنیاید.

۶- از کار افتادن مرورگر بازدیدکنندگان:
هیچ بهانه ایی به این اندازه بازدید کنندگان را کلافه نمی کند و این معمولا به دلیل ضعف برنامه نویسی در طراحیهای سایت های اینترنتی است.

۷- استفاده از تصویر های صوتی:
در بیشترمواقع گذاشتن جلوه های صوتی روی وبسایت های جدی، کار خطایی است چون کاربران بسیاری در محل کارشان ممکن است به بازدید وبسایت بروند و پخش ناگهانی یک آهنگ سبب می شود که دیگران فکر کنند کاربر مربوطه دارد بازی می کند!!

۸ – استفاده زیادی از تصویر:
تصاویر ، باعث کندی بارگذاری صفحات می شود و اگر زیاد باشد سبب می شود وبسایت به جای آن که در عرض چند ثانیه پدیدار شود ، چند دقیقه ای کاربر را معطل کند. در این هنگام ممکن است کاربر با استفاده از جستجوگرها به سراغ وبسایت های بعدی برود.

۹- توجه نکردن به بازدید کنندگان:
اگر کاربری به موضوعاتی در وبسایت اینترنتی علاقه مند شد و با پشتیبانی وبسایت هم تماس گرفت و پاسخی دریافت نکرد، صد در صد سرگشته می شود.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ بازاریابی دیجیتال یا Content Marketing ، همچنان به عنوان یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های بازاریابی مورد توجه خواهد بود.
توجه به این شکل از بازاریابی موجب افزایش بودجه “بازاریابی محتوا” خواهد شد، تا آن‌جا که پیش‌بینی می‌شود یک چهارم از بودجه کل بازاریابی شرکت‌ها را به خود اختصاص دهد.
طبق آمار‌های جهانی، محتوای جذاب یکی از سه دلیل اصلی مخاطبان برای پیگیری برند‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود. بر این اساس شرکت‌هایی که به بازاریابی شرکت‌با‌شرکت B2B مشغول هستند در صورتی که مطالب جذابی را در سایت و بلاگ خود قرار دهند با افزایش ۶۷ درصدی سرنخ‌های فروش خود مواجه خواهند شد.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
پیش‌بینی دوم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ:
استفاده از روش‌های تحلیل اطلاعات Data Analytics – DA افزایش می‌یابد. بازاریاب‌ها عاشق برنامه‌ریزی دقیق و بررسی نتایج کار خود هستند. امروز هر مجموعه‌ای که توانایی محاسبه چگونگی بازگشت سرمایه‌گذاری ROI خود را نداشته ‌باشد محکوم به نابودی‌است.
این توانایی هر روز با استفاده از ابزار‌های متنوعی که در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌گیرد افزایش می‌یابد و امکان ارائه تحلیل‌های نزدیک به واقعیت بیش‌از پیش فراهم می‌شود تا عملکرد بازاریابان ملموس‌تر شده و اشتباهاتشان در آینده اصلاح شود.بودجه تحلیل اطلاعات شرکت‌های بزرگ در سال ۲۰۱۵ تا ۶۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد تا در مجموع حدود ۸ درصد از کل بودجه بازاریابی این شرکت‌ها را به خود اختصاص دهد.

پیش‌بینی سوم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ:
با وجود توجه ویژه واحد‌های بازاریابی به تولید محتوای جذاب، بسیاری از تولیدات آن‌ها ارزشمند نیست. آن‌ها در بسیاری از موارد بدون توجه به کیفیت محتوای تولید شده، تنها به دنبال کمیت هستند، غافل از آن که راز موفقیت این شکل از بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای خاص و شیوه ارائه آن است.
گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوگر از توانایی ارزیابی محتوای مطالب منتشر شده روی شبکه اینترنت برخوردارند و با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، توانایی این موتور‌ها در حال افزایش است. به عنوان مثال گوگل در جستجوی اینترنت متون کمتر از ۲۰۰ کلمه را محتوای ضعیف می‌نامد و به چنین مطالبی در نتایج جستجو توجه کمتری نشان می‌دهد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد جذب مشتریان جدید برای فروشگاه اینترنتی با استفاده از گوگل پلاس
پیش‌بینی چهارم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ:
محبوبیت ویدئو Video Marketing به عنوان یک محتوای جذاب در بازاریابی دیجیتال همچنان ادامه خواهد یافت. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک اخیر، استفاده از ویدئو به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطب افزایش یافته‌است.
۵۲ درصد از فعالان حوزه بازاریابی معتقدند که ویدئو در مقایسه با دیگر شکل‌های محتوایی بالاترین میزان بازگشت سرمایه‌گذاری ROI را به همراه دارد و استقبال ۹۳ درصدی بازاریاب‌ها از ویدئو برای بازاریابی دیجیتال نیز به همین خاطر است.با توجه به گسترش نفوذ دستگاه‌های هوشمند، نظیر موبایل و تبلت، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۷ پخش ویدئو ۷۴ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهد و فعالان ارتباطات نیز معتقدند که ویدئو یکی از سه ابزار اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی پنجم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ:
محبوبیت موبایل و تبلت Mobile Marketing و افزایش استفاده از موبایل در بین مردم فرصتی تازه‌ای را برای دسترسی بازاریاب‌ها به مخاطبان فراهم کرده‌است.
افرادی که تا امروز به تبلیغات تلویزیونی و شهری توجهی نشان نمی‌دادند، با استفاده از موبایل به مخاطبینی با پتانسیل‌های بالا بدل شده‌اند. افزایش نفوذ این ابزار‌های دیجیتال به حدی است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۵ شمار موبایل‌هایی که به اینترنت متصل‌اند از شمار کامپیوتر‌های شخصی پیشی بگیرد.
در انتها باید به یک نکته اصلی اشاره کنیم: اگر برای سازمان یا مشتریان خود قصد برنامه‌ریزی بازاریابی دارید ابتدا سازمان مورد نظر را تحلیل کنید و سپس با استفاده از تحلیل موجود استراتژی سازمان را در دنیای دیجیتال تدوین کنید. بعد از تدوین این استراتژی به برنامه‌ریزی بازاریابی با جزئیات بپردازید. یک برنامه بازاریابی دیجیتال خوب بدون استراتژی مشخص هرگز موفق نخواهد شد.


همه چیز درباره طراحی وب

 
  • تشکر
Reactions: SAEEDEH.T
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا