خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه آکسفورد (به انگلیسی: University of Oxford) که در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار دارد، قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان به‌شمار می‌رود. با این که تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه معلوم نیست اما قدیمی‌ترین اسناد باقی‌مانده از گذشته نشان می‌دهد که از سال ۱۰۹۶ فرایند آموزش در آکسفورد جریان داشته‌است.[۱] که به همین دلیل، آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی در جهان (بعد از دانشگاه بولونیا) شناخته می‌شود.[۲]
رشد آکسفورد زمانی شروع شد که هنری دوم تحصیل دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع کرد. هم چنین پس از اختلافی که بین دانشجویان و مسئولین آکسفورد در سال ۱۲۰۹ پدیدار شد، عده‌ای از کادر آکادمیک این دانشگاه به شهر کمبریج رفته و دانشگاهی را که امروزه به نام دانشگاه کمبریج می‌شناسیم را تأسیس کردند.

دانشگاه کمبریج، نام این دو را آکسبریج نهادند.

محتویات
  • ۱ تاریخچه
    • ۱.۱ دوران رنسانس
    • ۱.۲ دوران مدرن
    • ۱.۳ تحصیلات خانم‌ها
    • ۱.۴ نگارخانه تاریخ آکسفورد
  • ۲ امکانات
    • ۲.۱ مرکز اصلی
    • ۲.۲ کتابخانه
    • ۲.۳ موزه
    • ۲.۴ پارک
  • ۳ سازمانی
    • ۳.۱ دانشکده‌ها
    • ۳.۲ مالی
  • ۴ زندگی دانشجویی
    • ۴.۱ سنت‌ها
    • ۴.۲ کلاب و انجمن‌ها
  • ۵ دانشجویان سابق
  • ۶ پانویس
  • ۷ جستارهای وابسته
  • ۸ پیوند به بیرون
  • ۹ منابع
تاریخچه
تاریخ تأسیس دانشگاه آکسفورد تا به امروز یک معمای حل نشده‌است. طبق اسناد به جا مانده ثابت شده که تدریس در این محل از سال ۱۰۹۶ وجود داشته ولی اینکه از چه تاریخی خود دانشگاه به وجود آمده تا کنون اطلاعاتی وجود ندارد.

در سال ۱۱۶۷ و در پی اخراج دانشجویان انگلیسی از دانشگاه پاریس، تعداد بسیاری از دانشجویان که در آنجا مشغول به تحصیل بودند به کشور خود بازگشتند و در شهر آکسفورد ساکن شدند. اولین سخنرانی را برای این گروه از دانشجویان، تاریخدان بریتانیایی، جرالد ولزی در سال ۱۱۸۸ انجام داد و همچنین طی اسناد موجود گفته می‌شود از حدود سال ۱۰۲۱ به مدیر دانشگاه آکسفورد «چنسلر» (مدیر دانشگاه به انگلیسی - Chancellor) می‌گفتند.

دوران رنسانس
دوران مدرن
تحصیلات خانم‌ها
اولین بار و در سال ۱۸۷۵ بود که اجازه تدریس و آزمون از خانم‌ها در دانشگاه آکسفورد حالت رسمی پیدا کرد. در ابتدا چهار دانشکده خانم‌ها در سال‌های ۱۸۷۸، ۱۸۷۹، ۱۸۸۶ و ۱۸۹۳ تشکیل شد.

دانشگاه آکسفورد از دانشگاه‌هایی بود که بخاطر فقط مردانه بودنش شناخته می‌شد و به همین دلیل تا اکتبر ۱۹۲۰ خانم‌ها حق داشتن عضویت کامل این دانشگاه را نداشتند. همچنین چهار دانشکده فقط مردانه به نام‌های براسنوز، جیزز، وادهام و سنت کاترین جزء اولین دانشکده‌هایی بودند که شروع به پذیرش خانم‌ها نیز کردند.

در سال ۲۰۰۸ نیز تنها دانشکده تک جنسیتی آکسفورد به نام سنت هیلدا که جنسیت پذیرشش فقط خانم‌ها بود نیز شروع به پذیرش آقایان کرد که از این سال به بعد تمام کالج‌ها به شکل مختلط درآمد

انجمن رمان‌نویسی


رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
امکانات
مرکز اصلی
دانشگاه آکسفورد دانشگاهی شهری است. به این معنا که همه‌چیز را یکجا ندارد و دانشکده‌ها و دپارتمان‌ها و امکاناتش در سرتاسر شهر پراکنده‌است.

کتابخانه
دانشگاه آکسفورد مالک بزرگترین کتابخانه در سرتاسر بریتانیا است. بیش از ۱۱ میلیون جلد کتاب در فضایی به مساحت ۱۹۰ کیلومتر قرار دارند.

موزه
تعدادی موزه و گالری نیز از اموال دانشگاه آکسفورد است. این موزه‌ها و گالری‌ها برای بازدید عموم آزاد است. موزه اشمولین که در این مجموعه قرار دارد، تأسیس سال ۱۶۸۳ بوده و قدیمی‌ترین موزه در بریتانیا و قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی در سرتاسر جهان است. در این موزه آثار هنری و باستانی بسیار زیادی از هنرمندان نامی‌ای چون لئوناردو دا وینچی و پیکاسو نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی آکسفورد نیز از موزه‌های بسیار ارزشمند این مجموعه است که آثاری در مورد جانورشناسی، حشره‌شناسی و زمین‌شناسی را در خود جای داده‌است.

پارک
پارک‌های دانشگاه که در منطقه شمال‌شرقی شهر قرار دارند نیز از اموال دانشگاه آکسفورد هستند. این پارک‌ها در طول روز به شکل مجانی به روی عموم باز هستند و شامل باغ‌های زیبا و نمایش گیاهان نادر و زیبا می‌شود.

سازمانی
دانشگاه آکسفورد علاوه بر سیستم مدیریت، دارای سیستم دانشکده‌های خود مختار است به این‌گونه که بیش از ۴۰ دانشکده این دانشگاه خودمختار عمل می‌کنند. دانشگاه یک رئیس رسمی دارد که در حال حاضر مسئولیتش بر عهده کریس پاتن است. عنوان ریاست معمولاً تشریفاتی و افتخاری بوده و رئیس دانشگاه در جریان امور روزانه و فعالیتها به شکل ریز و دقیق (که رؤسای سایر دانشگاه‌ها درگیر آن هستند) نیست. رئیس دانشگاه برای خود یک معاون نیز دارد که اندرو همیلتون هم‌اکنون عهده‌دار این سمت است.

دانشکده‌ها
تمام دانشجویان و بیشتر کادر آکادمیک دانشگاه باید عضو یک دانشکده باشند. دانشگاه آکسفورد ۳۸ دانشکده مختلف و ۶ مؤسسه آموزشی (زیر مالکیت آکسفورد) دارد که هرکدام از این مراکز دانشجویان و کادر را طبق ساختار داخلی خود کنترل می‌کنند.

مالی
در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ درآمد دانشگاه آکسفورد برابر بود با ۱٫۰۱۶ میلیون یورو که از این مقدار ۴۰۹ میلیون یوروی آن مربوط به تحقیقات و طرح‌های پژوهشی، ۲۰۴ میلیون یورو مربوط به درآمد تدریس و ۱۷۳ میلیون یوروی آن مربوط به درآمدهای آکادمیک دانشگاهی بود. دانشکده‌ها نیز به معمولاً تا ۳۶۱ میلیون یورو برای خود درآمد دارند.

زندگی دانشجویی
سنت‌ها
دانشگاه آکسفورد یک دانشگاه تمام شمول برای ارتقا سطح دانش دانشجویان در در تمام ادوار تاریخ خود بوده‌است.

کلاب و انجمن‌ها
دانشجویان سابق
درطول سال‌های فعالیت دانشگاه آکسفورد، خیلی از دانشجویان این دانشگاه موفق به کسب شهرت بسیاری برای خود شدند. به عنوان مثال ۴۶ نفر از اشخاصی که تا کنون جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند یا دانش‌آموخته این دانشگاه بوده‌اند یا در اینجا تدریس کرده بودند.

۲۶ نخست‌وزیر انگلیس، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای مجلس عوام، بیش از ۵۰ برنده مدال المپیک ورزشی و بیش از ۳۰ نفر از رهبران سیـاس*ـی دنیا از دیگر کشورها نیز در بین دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

انجمن رمان‌نویسی


رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه چيز در باره دانشگاههاي مجازي و شرايط تحصيل در آنها(قسمت اول)


در حال حاضر حدود دو سال و نيم از پذيرش دانشجويان در دوره هاي مجازي دانشگاه ها مي گذرد و مسؤولان پس از گذشت اين مدت و استقبال گسترده متقاضيان در کشور به اين نتيجه رسيده اند که با تدوين آيين نامه هاي جديد اقدام به سامان دهي پذيرش دانشجو در دوره هاي مجازي کنند.
''رجبعلي برزويي''، مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي و دبير شوراي گسترش در خصوص تعداد دانشگاه هاي مجازي در کشور مي گويد: در حال حاضر دانشگاه هاي '' شيراز''، ''علم و صنعت''، ''اميرکبير'' و ''خواجه نصير'' - "اصفهان "، " علم و صنعت " و ....مجريان تحصيل به روش مجازي در کشور هستند.


وي با اشاره به افزايش متقاضيان آموزش هاي مجازي مي افزايد: دانشگاه هاي بسياري نظير شهيد بهشتي، دانشگاه قم و دانشگاه صنعتي اصفهان نيز براي ايجاد اين نوع آموزش متقاضي هستند.
نحوه جذب دانشجو
دبير شوراي گسترش آموزش عالي اظهار داشت: تاکنون نحوه جذب دانشجو بر عهده خود دانشگاه ها و با هماهنگي وزارت علوم بود. به اين ترتيب که دانشگاه ها خودشان معيارهايي براي جذب دانشجو تعيين کرده بودند. اما از آغاز دور جديد پذيرش دانشجو، به دانشگاه هاي سراسر کشور اعلام شده که پذيرش دانشجو در دوره مجازي از طريق سازمان سنجش آموزش کشور انجام مي شود اما اين آزمون به صورت اختصاصي بوده و هم زمان با آزمون سراسري برگزار نخواهد شد.
وي ادامه داد: به عنوان نمونه هر دانشگاه به صورت منفرد و يا چند دانشگاه با همکاري يکديگر آزمون مورد نظر را برگزار مي کنند اما برگزاري اين آزمون از طريق سازمان سنجش کشور انجام خواهد شد.
مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي با اشاره به اينکه مقررات آموزش عالي کشور در رابـ ـطه با دانشجويان حضوري در مورد دوره هاي مجازي نيز صدق مي کند، گفت: دروسي که در دوره هاي مجازي ارايه مي شود دقيقا مانند دوره هاي حضوري است اما با اين تفاوت که کتاب هاي اين نوع آموزش در اينترنت قرار داده شده و در واقع کتاب آن ها اينترنتي است، اما درس هاي آزمايشگاهي دانشجويان دوره مجازي در دانشگاه و امتحان پايان ترم اين دروس نيز به صورت حضوري برگزار مي شود.
تعيين شهريه و ظرفيت بر عهده دانشگاه
برزويي با بيان اينکه تعيين شهريه براي دانشجويان بر عهده خود دانشگاه است، تصريح کرد: هزينه شهريه توسط هيات امناي دانشگاه مشخص مي شود، البته سامان دهي شهريه هاي دانشجوهاي دوره مجازي در وزارت علوم مطرح بوده و در دستور کار قرار دارد.
وي در مورد ظرفيت پذيرش اين نوع آموزش گفت: ظرفيت پذيرش بستگي به دانشگاه داشته و استقبال توسط دانشجويان قابل توجه است به طوري که تقاضا به مراتب بيشتر از ظرفيت دانشگاه است.

رشته هاي مجازي
اکنون 10 رشته در دوره کارشناسي تدريس مي شود که شامل رشته هاي حقوق، زبان و ادبيات انگليسي در دانشگاه شيراز و علوم حديث در دانشگاه غيرانتفاعي علوم حديث است. دوره کارشناسي رشته هاي مهندسي صنايع و مهندسي کامپيوتر نيز در دانشگاه صنعتي خواجه نصير تدريس مي شود.
در دوره کارشناسي ارشد نيز پنج رشته تدريس مي شود که مهندسي فناوري اطلاعات و حقوق در دانشگاه شيراز و معماري کامپيوتر، مخابرات و مهندسي فناوري اطلاعات در دانشگاه صنعتي اميرکبير تدريس مي شود.
دبير شوراي گسترش آموزش عالي گفت: براي توليد و نوشتن هر واحد درسي در دوره مجازي نياز به 10 ميليون تومان بوده و هر رشته تحصيلي در اين دوره يک ميليارد تومان هزينه بر است.
وي بيان داشت: هنوز در دوره مجازي فارغ التحصيلي نداشته ايم زيرا مدت مديدي از اين نوع تدريس در دانشگاه ها نمي گذرد.
روش تدريس در دانشگاه هاي مجازي
مديرکل دفتر گسترش آموزش عالي در خصوص نحوه تدريس در دانشگاه هاي مجازي کشور گفت: شيوه ارايه دروس اين گونه است که مرکز آموزش مجازي داراي پايگاه اينترنتي بوده و دانشجو براي ورود به اين سامانه داراي کلمه شناسايي و رمز است.
وي با بيان اينکه اين پايگاه اينترنتي داراي بخش هاي مختلف خبررساني، مراجعه به استاد، سرفصل، کلاس و بسياري موارد الزامي ديگر است، تصريح کرد: در اين پايگاه به طور کامل مشخص شده که در اين ترم چه دروسي ارايه شده و چه تعداد دانشجو مشغول به تحصيل هستند. همچنين در اين سيستم الکترونيکي (سايت) مشخص شده که درس ها، در چه روزهايي ارايه مي شود و استادان حل تمرين نيز در چه زماني حضور دارند.
وي تصريح کرد: در تحصيل به روش آموزش مجازي، برنامه هاي مشخصي براي حضور استاد و دانشجو در کلاس مجازي وجود دارد و براي ايجاد اين محيط مجازي از نرم افزار LMS (مديريت سامانه) استفاده مي شود.
دبير شوراي گسترش آموزش عالي با بيان اينکه در آموزش مجازي دو نوع استاد وجود دارد، گفت: استاد اصلي دروس را به دانشجويان تدريس مي کند و استاد معاون نيز اشکالات دانشجويان را رفع کرده و به سؤالات آن ها پاسخ مي دهد، استاد اصلي فقط هنگام تدريس حضور دارد، اما حضور استادان حل تمرين به مراتب بيشتر از استادان اصلي است.
وي با بيان اينکه در اين سيستم محيطي نظير اتاق چت (اتاق گفت وگو) وجود دارد، گفت: دانشجو در طول هفته اين فرصت را دارد که اگر کلاس برقرار نبود و با مشکلي در دروس مواجه شد، اقدام به ارسال ايميل به استاد کرده و استاد نيز در اسرع وقت موظف به پاسخ دادن به دانشجو است.
برزويي افزود: در تمام لحظاتي که دانشجو به اينترنت وصل مي شود، تمام بخش هاي دروس خوانده شده توسط اين سيستم ثبت مي شود و استاد مي تواند ببيند که دانشجو تا کدام قسمت درس را خوانده و در چه ساعت هايي مراجعه کرده است. دروس به صورت الکترونيکي تبديل شده و صدا و تدريس استاد روي آن قرار مي گيرد و در بسياري از مواقع تدريس استاد به صورت فيلم روي درس قرار داده مي شود.
وي با بيان اينکه ''اعتبار اينترنتي '' براي دانشجويان توسط دانشگاه به صورت رايگان قرار مي گيرد، گفت: دانشجويان براي ورود به سيستم الکترونيکي دانشگاه داراي رمز عبور و ايميل ويژه اي هستند که ممکن است در هر سال و يا هر درس تغيير کند. استاد نيز داراي ليست حضور و غياب بوده و از حضور يا عدم حضور دانشجو آگاه است، همچنين در اين سيستم ساعات تشکيل کلاس نيز مشخص شده است.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلاس های درس در دانشگاه مجازي
کلاس های درس در دانشگاه مجازی به سه شکل ممکن است برگزار شود:

کنفرانس ویدئویی دو طرفه: در این روش، استاد و دانشجو همدیگر را می بینند و می توانند با هم صحبت کنند. در این حالت به پهنای باند زیادی برای انتقال صوت و تصویر نیاز است. هر چند با استفاده از فنون فشرده سازی صوت و تصویر، مثل MPEG4، می توان پهنای باند را تا حدود 256 کیلو بایت کاهش داد.

کنفرانس صوتی دو طرفه: برخلاف کنفرانس ویدئویی، استفاده از صوت به همراه تصاویر جانبی برای آموزش از راه دور، بهتر است. چون توجه دانشجو بیش از این که به معلم جلب شود، به محتوای درس جلب می شود. در این سیستم استاد و دانشجویان تصویر را نمی بینند، آن ها فقط اسلایدها را می بینند و صدای همدیگر را می شنوند. در این سیستم به پهنای باند کمی، حدود 32 کیلو بایت بر ثانیه از هر طرف مورد نیاز است.



روش دیداری- شنیداری: در این روش از ترکیب دو روش قبل استفاده می شود. هر وقت استاد اسلاید ندارد، تصویرش نمایش داده می شود و هر وقت مطلبی با اسلاید بیان می شود، فقط اسلاید و صدای او شنیده می شود. صدا و تصویر دانشجویان نیز با نظر استاد نمایش داده می شود. این روش قابلیتهای دو شیوه قبل استفاده شده است، هر چند از پهنای باند به صورت مناسب استفاده نمی شود.

یک سری از روش ها هم هستند که به صورت هم زمان اتفاق نمی افتند و هزینه های کمتری را هم به دانشگاه و هم به دانشگاه تحمیل می کند.

سیستم های آموزش ناهمزمان: در این مدل، دروس آموزشی از قبل تهیه و ذخیره می شوند و دانشجویان می توانند به آن گوش کنند یا آن ها را ببینند.

این حالت هم با روش های مختلفی قابل اجراست:

استفاده از ضبط ویدئویی: این روش، از روش های قدیمی آموزش از راه دور است. در این حالت، کلاس درس استاد با استفاده از نوارهای ویدئویی یا سی دی های صوتی- تصویری ضبط می شود و در اختیار دانشجو قرار می گیرد. هزینه این روش بسیار کم است.

تدریس و تکثیر با استفاده از سی دی های آموزشی: در این روش از برنامه های کامپیوتری برای فهم درس و شبیه سازی محیط آزمایشگاهی استفاده می شود. هزینه این روش هم کم است اما به نسبت ضبط ویدئویی هزینه بیشتری دارد.

استفاده از Web Casting: استفاده از وب در آموزش از راه دور، یکی از ابزارهای موثر آموزشی به شمار می آید که می تواند تمام محیط های متنی، صوتی و ویدئویی را ترکیب کند.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دغدغه های یک دانشجوی مجازی
سرعت پایین اینترنت و قطع و وصل های ناگهانی و زیاد آن یکی از نگرانی ها و دردسر های دانشجوهای مجازی است، سرعت اینترنت را هم شاید بتوان با هزینه بیشتر و استفاده از اینترنت پر سرعت حل کرد ولی مورد دوم همچنان یکی از معضلات است.

یکی از نگرانی های دانشجویان مجازی و آن دسته از کسانی که می خواهند به این جور دانشگاه ها بروند این است که مدرک دانشگاه مجازی چه قدر اعتبار دارد، در این مورد هم با توجه به قانونی که برای تحصیل در دانشگاه های مجازی نوشته شده باید بگوییم که: "مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان این دوره مثل دانشجویان دوره های حضوری با قید دوره آموزش الکترونیکی صادر خواهد شد"

و اما بحث مهم و نگران کننده هزینه ها، در هزینه های تحصیلی دوره های آموزش الکترونیکی و دانشگاه های مجازی بر اساس تصویب هیئت امنای دانشگاه مورد نظر می باشد و هر سال هم بر اساس نرخ تورم هم تغییراتی در آن به وجود می آید. این هزینه ها در نگاه اول بسیار زیاد هستند با توجه به این که هیچ خدمات رفاهی هم برای دانشجوها در نظر گرفته نشده و از حضور در کلاس درس و ارتباط مستقیم با استاد هم محروم است. توجیه دانشگاه های مجازی در این مورد، هزینه های زیاد تولید منابع درسی و استفاده از اساتید معتبر و فناوری های روز است!

نگرانی اعتبار مدرک هم وجود ندارد، چون مدرک دانشگاه های مجازی به تأیید وزارت علوم می رسد. با این مدرک هم در دانشگاه های معتبر داخلی و هم در صورت پذیرش در دانشگاه های خارجی می شود ادامه تحصیل داد.

در مورد پذیرش دانشجوهای جدید، تا قبل از این جذب دانشجو به عهده خود دانشگاه ها و با هماهنگی وزارت علوم بود، به این ترتیب که دانشگاه ها خودشان معیارهایی را برای جذب دانشجو تعیین می کردند، اما در دوره های جدید پذیرش دانشجوها زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور است ولی با برگزاری یک آزمون اختصاصی که همزمان با آزمون سراسری نیست.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
درباره ی ویزای تحصیلی
اگر دوست داشته باشید که برای ادامه ی تحصیل به کشورهای خارجی بروید شاید درباره ویزای تحصیلی سوالاتی در ذهنتان شکل گرفته باشد. همه ی کسانی که می خواهند در کشورهای خارجی تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی کشور مورد نظر رو دریافت کنند. این ویزا در واقع نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، زندگی و حتی کار در آن کشور را به شخص می دهد. برای آشنایی بیشتر با ویزای تحصیلی در ادامه الی گشت را همراهی کنید.








گاهی کیفیت و امکانات دانشگاه‌های خارجی و اروپایی بعضی از دانشجویان را به فکر ادامه تحصیل در آن دانشگاه ها می اندازد در این هنگام است که شرایط ورود به آن دانشگاه فکرتان را مشغول می کند و نمی دانید که برای پذیرش دانشگاه چه مراحلی را باید بگذرانید.

ویزای تحصیلی چیست؟ ویزای دانشجویی اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانشجوی پذیرفته‌ شده در دانشگاه معتبر در آن کشور است. با این ویزا دیگر دانشجو برای اقامت در آن کشور به هیچ مدرک دیگری برای تایید شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد احتیاج ندارد. هر شخصی از سن ۴ سالگی می تواند با گرفتن ویزای تحصیلی در خارج از کشور تحصیل کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی اول باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد تحصیل و در رشته مورد نظر بگیرید پس باید بدانید که به کدام دانشگاه می خواهید بروید و خیال تحصیل در چه رشته ای را دارید. همانطور که حتما متوجه شده اید برای تحصیل در کشورهای خارجی باید چندین مرحله را بگذرانید و در قدم آخر به مرحله گرفتن ویزا می رسید.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل تحصیل در دانشگاه های خارجی
  • برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اول باید کشوری را انتخاب کنید که مناسب با روحیه و شرایط شما باشد. در این مرحله به هزینه های تحصیلی هم دقت کنید چون هزینه تحصیل در بعضی از کشورها کمتر از کشورهای دیگر است. مثلا در کشوری مثل آلمان تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد برای آلمانی ها و غیر آلمانی ها رایگان است و همین عامل خیلی ها را مشتاق به تحصیل در این کشور کرده است هر چند که در بعضی از ایالت های این کشور به تازگی بازنگری هایی برای تحصیل رایگان غیر اروپایی ها صورت گرفته است. البته برای تحصیل در آلمان دانستن زبان المانی یکی از پیش نیازهاست.
  • در قدم دوم باید ببینید در دانشگاه های آن کشور به چه زبانی آموزش داده می شود تا مطابق با آن مهارت های زبانی تان را ارتقاء دهید. دانشگاه ها معمولا از دانشجویان بین المللی می خواهند تا در آزمون های بین المللی مثل تافل یا آیلتس شرکت کنند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید باید در آزمون های بین المللی زبان نمره قبولی کسب کنید.
  • مرحله سوم بالا بردن مهارت های علمی است، گاهی برای ورود به دانشگاه های یک کشور باید به ملزومات علمی آن دانشگاه دست پیدا کنید.


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل درخواست ویزای تحصیلی
مدارکی که باید برای درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهید بسته به اینکه کدام کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اید متفاوت است ولی به طور کلی باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • درخواست نوبت مصاحبه از سفارت: تعیین وقت، معمولا به صورت آنلاین و از طریق رفتن به سایت سفارت مورد نظر انجام می شود. با توجه به این که تعداد متقاضیان زیاد است باید در انتخاب وقت برنامه ریزی لازم را انجام دهید تا به موقع به سفر خود برسید.
  • کامل کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  • تهیه مدارکی که نشان دهد تمکن مالی دارید، در واقع شما باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه های برگشت به کشور خود را دارید.
  • گواهی پایان دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  • گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)
  • پاسپورت
  • عکس
  • ارائه مدارکی که نشان دهد دلایل کافی برای بازگشت به کشور دارید
  • ارائه ی مدارک هویتی مثل شناسنامه
  • پرداخت هزینه ی صدور ویزا
ویزای دانشجویی شینگن چیست؟
تمام تبعه کشورهایی که شهروندان آن ها برای ورود به ناحیه پیمان شینگن (۲۶ کشور اروپایی) احتیاج به دریافت ویزای شینگن دارند، باید برای ادامه تحصیل در هریک از مراکز آموزشی این کشورها ویزای دانشجویی شینگن داشته باشند. دانشجویان غیر اروپایی که شهروندی کشورهای عضو ناحیه شینگن را ندارند و می خواهند برای ادامه تحصیل به اروپا بروند، باید ویزای دانشجویی شینگن بگیرند. علاوه بر این ویزا اگر دانشجو بیشتر از ۹۰ روز در این کشورها اقامت کند باید اجازه اقامت یک سال آموزشی کامل را از کشور مقصد دریافت کند.


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم برای ویزای دانشجویی شینگن
  • تکمیل فرم درخواست وییزای شینگن: این فرم را دانلود و پس از تکمیل به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تحویل دهید.
  • پاسپورت معتبر: پاسپورت باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدارکی که ثابت کند در مدت اقامت در اتحادیه اروپا می توانید از پس تامین مخارج بربیایید.
  • ارائه مستندانی از محل اقامت خود در کشور مقصد. این مدرک برای دانشجویانی که می توانند ثابت کنند برای تحصیل کمک‌ هزینه دریافت می کنند نیازی نیست.
  • دو عکس
  • ارائه برنامه سفر
  • بیمه سفر و پزشکی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • رسید بانکی که نشان دهد هزینه‌های دریافت ویزا داده اید.
اعتبار ویزای ویزای دانشجویی شینگن
اعتبار ویزای شینگن معمولا ۹۰ روز است اما اگر زمان تحصیل شما بیشتر از این مدت طول می کشد باید مدت ویزا را تمدید کنید. اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد با ارائه ویزای شینگن انجام می شود، این اجازه به‌ صورت مهر در پاسپورت شما زده می شود. با داشتن اجازه اقامت می توانید بدون هیچ مدرک دیگری به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن بروید. ویزای شینگن دانشجویان از نوع چند بار ورود می باشد و تا زمانی که این ویزا اعتبار دارد می توانید بدون هیچ محدودیتی به کشورهای ناحیه شینگن بروید.

ویزای دانشجویی شینگن بعد از چه مدت صادر می شود؟
نتیجه درخواست ویزای شینگن برای تحصیل حداکثر سه ماه به طول می انجامد پس اگر بعد از گذشت سه ماه به درخواست شما پاسخی داده نشد یعنی با آن موافقت نشده است.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه چیز در مورد دانشگاه "ام آی تی" (انستیتو فناوری ماساچوست MIT)



انستیتو فناوری ماساچوست (MIT) در آمریکا در رده بندی های مختلف برترین دانشگاه دنیا شناخته شده است. بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به افرادی تاثیرگذار در رشته های مختلف تبدیل شده اند.
انستیتو فناوری ماساچوست یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست. این دانشگاه در سال ۱۸۶۱ میلادی درپی گسترش فرایند صنعتی شدن آمریکا مدل دانشگاه پلی تکنیک اروپا را در پیش گرفت و روی دستورالعمل آزمایشگاهی علوم کاربردی و مهندسی تاکید کرد.

یکی از نکات مهم و به عبارتی بهترین دلیل این دانشگاه برای حفظ عنوان برترین دانشگاه جهان درسال ۲۰۱۷ (براساس رده بندی QS) وجود تحقیقات وسیع و فارغ التحصیلانی هوشمند است. تا سال ۲۰۱۵ میلادی ۸۵ برنده جایزه نوبل، ۵۲ برنده مدل ملی علوم در آمریکا، ۳۴ فضانورد، ۱۹ برنده جایزه تورینگ و ... از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. علاوه بر آن این فارغ التحصیلان در سراسر نقاط دنیا به افرادی تاثیر گذار تبدیل شده اند و برای مردم نام های آشنایی هستند. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه پیشین و رییس فعلی سازمان انرژی اتمی ایران، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل، ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بن برنانک رییس سابق فدرال رزرو و...برخی از فارغ التحصیلان برتر آن هستند.

دانش آموزانی که قصد ورود به MIT را دارند باید علاوه بر نمرات و معدل در دو آزمون ACT و SATنیز نمره قبولی دریافت کنند. آزمون ACTدر حقیقت سنجش آمادگی دانش آموز برای ورود به کالج در دانشگاه های آمریکا است. این آزمون به صورت تستی و در چهار حوزه زبان انگلیسی، ریاضی، خوانش و علوم برگزار می شود.

آزمون دیگر که SAT نامیده می شود در بازه زمانی سه ساعت و ۴۵ دقیقه است که سه حوزه خوانش متون ادبی، ریاضی و انشا را دربر می گیرد. هدف از طراحی این آزمون سنجش مهارت های تحلیلی و تفکری دانش آموزان است. همچنین دانش آموزان برای ورود به این دانشگاه باید در ریاضیات نمره «عالی» دریافت کرده باشند.

دانش آموزانی که انگلیسی زبان نیستند باید نمره قبولی در آزمون تافل و دو آزمون SAT(یکی در ریاضی و دیگری در علوم) دریافت کرده باشند.

انجمن رمان‌نویسی


رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا