خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,693
امتیاز واکنش
9,215
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیشنهاد برای فارغ التحصیلان: در رشته‌های دیگر تحصیل کنید!
من امسال هم در کنکور سراسری شرکت کردم (شاید زودتر از بار اولی‌ها!) و قصد دارم (إن شاء الله) در کنار رشته مترجمی زبان که این ترم (با واحدهایی که معادل شده) ترم سوم به حساب می‌آیم، سال بعد در رشته «روانشناسی عمومی» هم تحصیل کنم. (دو سه تا رشته بیشتر نمانده که دست از سر ادامه تحصیل بردارم!!!: الهیات و شاید حوزه علمیه معصومیه در قم [اگر دکترای نرم افزار، انتخاب اولم یعنی قم قبول شوم، قبل از ثبت‌نام دکترا می‌روم دمِ درِ معصومیه، بست می‌نشینم تا بالاخره من را راه بدهند! خسته شدم از بس برای حوزه تلاش کردم و هر بار یک مانع نگذاشت!]، بعد مکاترونیک و احتمالاً کمی هم در رشته‌های پزشکی بگردم! رشته گرافیک را هم خیلی دوست دارم!)

حالا گفتم به شما هم پیشنهاد کنم که وقت را از دست ندهید! اگر از یک رشته فارغ التحصیل شده‌اید، نایستید! (خدا حفظ کند این مرشد ما را که دائم در گوش ما می‌گوید: انسان هر وقت گفت «بس است»، آن روز، روز مرگش است!)

لیسانس کامپیوتر را گرفته‌اید؟ خوب، در رشته زبان یا هر رشته دیگری که علاقه دارید شرکت کنید...




چرا دانشگاه؟ چرا مطالعه‌ی آزاد نه؟
ممکن است یکی بگوید تو که مثلاً به زبان علاقه داری، خوب، به صورت آزاد مطالعه می‌کردی. چرا باید ترمی حداقل ۷۰۰ هزار تومان بدهی که به صورت دانشگاهی مطالعه کنی؟

۱- اولاً تجربه‌ی من نشان می‌دهد که ما انسان‌ها به یک «اضطراب» نیاز داریم تا کاری را انجام بدهیم! اگر اضطراب شب امتحان نباشد، اگر اضطراب نمره و افتادن نباشد، عمراً شما بازی کردن و فیلم دیدن را کنار بگذارید و بروید سراغ درس!!

دانشگاه و امتحان و نمره، یک اضطراب در شما ایجاد می‌کند که درس بخوانید. شب‌ها بیدار بمانید و مطالعه کنید... اگر فقط همین مزیت بود، من حاضر بودم این مبلغ را بدهم که دانشگاه، من را مجبور به مطالعه کند.

۲- دوره‌های دانشگاهی کجا و مطالعه آزاد کجا!؟ می‌دانید این دوره‌ها چقدر کارشناسی شده انتخاب شده‌اند؟ اینکه شما ابتدا چه درسی را پاس کنی، بعد چه درسی را، خیلی مهم است! شما در مطالعه آزاد نمی‌توانید و یا به سختی ممکن است بتوانید به طور اصولی این‌ها را طی کنید...

۳- شاید نازل‌ترین مزیت گذراندن دوره‌های دانشگاهی این باشد که شما به هر حال اگر لازم شد، یک مدرکی دارید که ثابت کنید این مباحث را گذرانده‌اید. هر چند ممکن است مثل من در ذهنتان باشد که همان مدرک کارشناسی ارشد که دارم کافی‌ست اما به هر حال ممکن است یک جاهایی این مدرک دوم و سوم شما کاربرد داشته باشد. مثلاً من چند سال قبل، در جهاد دانشگاهی، علاوه بر تدریس دوره‌های کامپیوتر، مدرس مکالمه زبان هم بودم اما بعد از چند ماه از استان فشار آوردند که چون مدرک ایشان کامپیوتر است برای تدریس مکالمه به کار نگیرید! خوب، اگر مدرک زبان می‌داشتم، می‌توانستم به آن کار ادامه دهم. (البته شاید هم مدرک دوم به بعد برایتان کاربرد نداشته باشد که اصلاً مهم نیست و گفتم که هدف اصلی‌تان اگر مدرک باشد، دو دو تا چهار تا می‌کنید و می‌گویید: نمی‌صرفد! هدف اصلی شما باید مطالعه و زنده بودن با تحقیق و پژوهش و تحصیل دانش باشد)

۴- بودن در جمع جوانان، شما را جوان نگه می‌دارد! من دانشجو داشته‌ام و دارم که مثلاً ۵۰ سالش است اما وقتی می‌آید دانشگاه و در جمع دانشجوهای ۲۰ ساله قرار می‌گیرد، یک انرژی و شادابی خاصی پیدا می‌کند که نگو و نپرس!

و خلاصه، به نظر من مطالعه دانشگاهی یک چیز دیگر است...
انجمن رمان‌نویسی

رمان۹۸


همه چیز درباره دانشگاه و تحصیل

 
  • تشکر
Reactions: رها.قاف
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا