خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در امارات

فردی که موفق به دریافت نامه موافقت تحصیلی یا پذیرش تحصیلی در دانشگاه های پزشکی امارات شده است، به منزله این نیست که حق ورود به خاک امارات را دارد. چراکه جهت ورود به خاک امارات می بایست ویزای دانشجویی این کشور را بگیرد و در واقع اخذ پذیرش منزله پیش نیاز فرآیند ویزای تحصیلی محسوب می گردد. در صورتی که نامه پذیرش را نداشته باشید، ویزای تحصیلی برای شما صادر نمی گردد. مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در امارات در رشته های پزشکی به قرار زیر است:

  • ارائه چند عکس جدید که در ماه های اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دوره متوسطه یا دبیرستان (12 ساله) در رشته علوم تجربی
  • اثبات مهارت و دانش زبانی با ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل با نمره حد نصاب
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه یا سابقه کیفری
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی متقاضی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه گذرنامه یا پاسپورت دارای اعتبار
  • رسید پرداختی هزینه های تحصیلی
  • داشتن بیمه درمان
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
بررسی مدارک مشمول هزینه ای به مبلغ 500AED (درهم امارات) می باشد که لازم است توسط دانشجو پرداخت گردد. در برخی از دانشگاه های امارات، این مبلغ به 200AED (درهم امارات) نیز می رسد.



تحصیل لیسانس در امارات متحده

گذراندن دوره کارشناسی در امارات تقریبا 3 الی 4 سال به طول می انجامد و پس از آن، مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی در رشته مورد نظر به دانشجو اعطا می گردد. از مزیت هایی که در مهاجرت به امارات به روش تحصیلی وجود دارد، این است که دانشجو پس از آن که دوره لیسانس را پشت سر گذاشت، مجاز است ادامه تحصیلات خود را در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و انگلستان به انجام برساند و در این کشور اقامت کند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در امارات بسیار پایین می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در کشور امارات

جهت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های امارات، نیاز به مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در امارات است که البته در هر مقطعی متفاوت خواهد بود. برای مثال ارائه مدرک پایان تحصیلات متوسطه (دبیرستان) 12 ساله به منظور پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی از الزامات است و این که دانشجو در زبان انگلیسی به چه میزان تسلط داشته باشد نیز موضوع مهمی به شمار می رود. چراکه اکثر دوره ها و برنامه های آموزشی در این مقطع به زبان انگلیسی به دانشجو ارائه می شوند. از این رو، نیاز است دانشجوی متقاضی مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 را اخذ نموده باشد. ناگفته نماند که برخی برنامه ها به زبان عربی هستند.

شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره حد نصاب، از دیگر شرایط و مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در امارات برشمرده می شود که البته این آزمون در مقایسه با آزمون کنکور در ایران، ساده تر و آسان تر برگزار می شود. مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی دانشجو در دانشگاه های کانادا، انگلستان و آمریکا قابل معادل سازی است و بسیار معتبر می باشد. در این مسیر، پاسپورت متقاضی می بایست دارای اعتبار بوده و ارائه گردد. دانشجو باید ثابت نماید که از صلاحیت تحصیلی و آموزشی برخوردار است.


مدارک اخذ پذیرش تحصیلی فوق‌ لیسانس در امارات

طول دوره تحصیلی در مقطع فوق لیسانس در امارات متحده عربی برای مدت زمان 1 الی 2 سال خواهد بود و پس از آن می توان گواهینامه فارغ التحصیلی دریافت نمود. در این راستا مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در امارات می بایست از سوی دانشجو تهیه و آماده گردد که یکی از آنها اثبات مهارت های زبانی است. در واقع دانشجو با ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با نمره حد نصاب، جهت گذراندن دوره های آموزشی که اکثرا به زبان انگلیسی است،‌ می بایست تسلط خود را بر زبان ثابت نماید.

سایر مدارک پذیرش تحصیلی در امارات در این مقطع، ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات مرتبط با رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است. دانشجویان پس از پایان این دوره، مجاز به اقامت یکساله در امارات هستند تا بتوانند با جستجوی شغل مورد نظر خود،‌ ویزای تحصیلی را مبدل به ویزای کاری نموده و در نهایت در این کشور اقامت نمایند. در غیر این صورت یا باید به ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر مشغول شوند و یا به کشور مبدا بازگردند.


تحصیل دکتری در امارات متحده

تقریبا 3 الی 4 سال طول می کشد تا دانشجو تحصیلات خود را در مقطع دکتری (PHD) به پایان رسانده و در نهایت گواهینامه فارغ التحصیلی خود را دریافت کند. اول سپتامبر تاریخ آغاز سال تحصیلی است و سال تحصیلی در اواخر ژوئن به پایان می رسد. در مجموع 58 دانشگاه تخصصی جهت گذراندن دوره دکتری در امارات وجود دارد که این کشور را با جایگاه عالی رتبه و نخست در میان دیگر کشورهای عرب زبان به یک کشور برتر تبدیل نموده است. تقریبا 77.500 دانشجو در حال تحصیل در امارات در مقطع دکتری هستند.


مدارک اخذ پذیرش تحصیلی دکتری در امارات

هر یک از دانشجویان بین‌المللی برای این که مجوز تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشند، ابتدا بایستی از دانشگاهی که جهت تحصیل انتخاب نموده‌اند، نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. پس از آن با در دست داشتن نامه مذکور، به همراه سایر مدارکی که می بایست تهیه نمایند، نسبت به اخذ ویزای دانشجویی امارات اقدامات لازم را به عمل آورند. به منظور پذیرش تحصیلی دکتری در امارات یکسری اسناد و مدارک مورد نیاز است که دانشجوی متقاضی موظف به تهیه و ارائه آنها می باشد. داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر یکی از این مدارک است.

دانشجو همچنین می بایست پروپوزال خود را که همان طرح پیشنهادی تحقیقاتی و پژوهشی است، ارائه نماید. مشروط بر این که این طرح کاملا علمی باشد و تایید گردد. نظام تدریس و آموزش مقطع دکترا در امارات مشابه انگلستان بوده و و از استانداردهای بین المللی بهره می گیرد. مخارج تحصیلی در این مقطع کمی بالاست اما با اخذ بورسیه های تحصیلی می توان آن را پوشش داد. سایر مدارک پذیرش تحصیلی در امارات در مقطع به قرار زیر می باشد:

  • داشتن مدرک فوق لیسانس معتبر که از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور امارات متحد عربی تایید گردیده باشد.
  • ارائه ریز نمرات به صورت رسمی الزامی بوده و کلیه مدارک می بایست ترجمه رسمی شوند.
  • ارائه پایان نامه یا پروپوزال
  • اخذ گواهینامه زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6.5 یا آزمون تافل با حداقل نمره 91
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش تحصیلی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل کارشناسی ارشد با ویزای دانشجویی امارات

تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی پس از این که دوره تحصیلی کارشناسی را پشت سر گذاشته و گواهینامه آن را دریافت می دارند، تمایل دارند تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه داده و وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. این دسته از دانشجویان بایستی تقریبا 1 الی 2 سال از عمر تحصیلی خود را صرف گذراندن دوره کارشناسی ارشد در رشته مورد علاقه خود کنند. مدارکی که جهت سپری نمودن این دوره مورد نیاز است، گواهینامه پایان تحصیلات کارشناسی به علاوه کلیه ریز نمرات به دست آمده و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 خواهد بود. هر سال تحصیلی در امارات متشکل از دو نیم سال است که که شامل ماه های سپتامبر الی دسامبر یا ژانویه و بازه زمانی ژانویه الی فوریه یا ژوئن می گردد.

زبان تحصیل در این مقطع، عربی و انگلیسی می باشد. در صورتی که دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد تمایل نداشته باشند که تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند، دولت امارات به آنها یک فرصت یک ساله می دهد تا شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کرده و با تبدیل ویزای دانشجویی امارات به ویزای کاری امارات، به کار در این کشور مشغول شوند. کار ضمن تحصیل برای دانشجویان این مقطع بلامانع بوده و به ازای هر ساعت کار می توانند تقریبا 42AED (درهم امارات) به عنوان حقوق و دستمزد دریافت کنند که پوشش دهنده بخشی از مخارج تحصیلی دانشجو می باشد. هزینه تحصیل این مقطع تقریبا بین 9000 الی 24.000AED (درهم امارات) تخمین زده می شود.


مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی امارات


در راستای گرفتن ویزای دانشجویی امارات جهت تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور، نیاز به تهیه و ارائه یکسری اسناد و مدارک دارید که شرح آنها در زیر آورده شده است. این مدارک می بایست به صورت کامل و بدون نقص جمع آوری گردیده و تسلیم سفارت گردد:

  • ارائه پاسپورت متقاضی که حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه نامه ای که از سوی دانشگاه انتخابی دانشجو در کشور امارات برای وی صادر گردده و متن آن ثابت می نماید که جهت تحصیل در دانشگاه مدنظر مورد پذیرش قرار گرفته است.
  • گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه شده (ارائه مدارک تحصیلی پیشین، به نوع مقطع تحصیلی بستگی دارد)
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • وضعیت مالی دانشجو یا اسپانسر وی بایستی به گونه ای باشد که مخارج تحصیل و زندگی در امارات تامین گردد.
  • چند قطعه عکس به صورت پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم مربوط به درخواست ویزای دانشجویی امارات

اقامت و تابعیت از طریق ویزای دانشجویی امارات

دستیابی به اقامت دائمی یا شهروندی امارات برای افراد خارجی که طرقی مانند اخذ ویزای دانشجویی امارات، کار یا سرمایه گذاری در این کشور به خاک امارات ورود پیدا می کنند، امکان پذیر نمی باشد. در واقع اقامت این دسته از افراد به صورت موقتی بوده و پس از پایان مهلت مقرر می بایست به کشور خود بازگردند. مادامی که حضور فرد خارجی به سود و منفعت امارات باشد، وی می تواند در این کشور اقامت کند. در غیر این صورت می بایست خاک امارات را ترک نماید. از آنجا که اماراتی ها لقب نژاد پرستی دارند و ارتباط خوبی میان امارات و ایران برقرار نیست، لذا ممکن است شرایط حتی برای دانشجویان و شاغلان ایرانی در این کشور سخت باشد.

اعتبار اولیه ویزای دانشجویی امارات به صورت یک ساله بوده و دانشجویان با تمدید سالیانه آن می توانند به گذراندن دوره های تحصیلی مشغول شوند. اما دقت داشته باشید که حداقل یک ماه پیش از انقضای مدت ویزا، اقدام به تمدید ویزا نمایید. تقریبا بین 15 الی 20 روز طول می کشد تا پردازش و بررسی مدارک ارسالی از سوی دانشجو انجام گیرد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل کارشناسی در امارات

دانشگاه هایی که لیسانس را در برنامه های امارات متحده عربی ارائه می دهند مطابق با استانداردهای بین المللی از کیفیت عالی برخوردار هستند. دانشجویانی که در مشغول به تحصیل کارشناسی در امارات می شوند، تجربه بین المللی ارزشمند را در یک منطقه برجسته جهان به دست می آورند که می تواند در بازار کار جهانی حضور پیدا کنند. برخی از برنامه های کارشناسی در امارات متحده عربی که دانشجویان می توانند از آن انتخاب کنند در حوزه تجارت هستند، با این وجود چندین برنامه برتر در سایر رشته های تحصیلی نیز وجود دارد.

برنامه های لیسانس در مراکز تحصیلی معتبر امارات متحده عربی در طیف وسیعی از موضوعات در دسترس هستند و می توان هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت در این برنامه های تحصیلی شرکت کرد. دوره های تمام وقت به طور معمول سه تا چهار سال طول می کشد. دانشگاه ها شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند، اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان بین المللی معمولاً به گواهینامه یا معادل آن نیاز دارند. اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر این زبان مادری شما نباشد، باید مهارت خود را نیز از طریق آزمون IELTS یا TOEFL اثبات کنید. با وجود این واقعیت که بسیاری از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ممکن است نیاز به اثبات تسلط به زبان عربی داشته باشید.


بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل کارشناسی در امارات

در هر یک از شهرهای بزرگ و نقاط مختلف امارات متحده عربی، می توانید دانشگاه ها و موسسات زیادی را پیدا کنید که مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در بسیاری از موضوعات ارائه می دهند. برخی از بهترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی شناخته شده در امارات متحده عربی عبارتند از:

  • دانشکده های عالی فناوری (HCT)
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه زاید
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه هواپیمایی امارات
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه حمدان بن محمد هوشمند
  • دانشگاه پوربن سوربن ابوظبی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه درخواست دانشگاه ها در امارات متحده عربی

هر دانشگاهی در امارات متحده عربی سیستم خود را در وبسایت خود دارد که به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اجازه می دهد تا در برنامه های مدرک خود ثبت نام کرده و ثبت نام کنند. بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید مراحل کسب پذیرش آن ها را طی کرده و مدارک خود را در آنجا ارسال کنید.

مهم ترین مدارک جهت کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر جهت تحصیل کارشناسی در امارات عبارتند از:

  • اسکن مدرک تحصیلی (دیپلم یا لیسانس)
  • رونوشت از دوره های قبلی متقاضی
  • اسکن گذرنامه و شناسنامه متقاضی
  • CV
  • نمرات آزمون های مربوطه
  • مدارک تحصیلی کسب شده
  • توصیه نامه ها
  • نمونه کار ها و یا نمونه های نوشتن
در برخی دانشگاه ها و مناطق مختلف امارات، دانشجویان باید برای حضور در این کشور مسلمان باشند و در برخی دیگر پذیرش فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است. با این حال، سایر دانشگاه های امارات آماده پذیرش متقاضیان و دانشجویان با ادیان مختلف می باشند و به دانشجویان بین المللی فرصت یادگیری و شرکت در دوره ها را می دهد.



ورود به دانشگاه های کشور امارات

دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور امارات علاوه بر مدارک ذکر شده، می بایست در دوره های آمادگی نیز شرکت کنند. این دوره های آموزشی دانشجویان و متقاضیان خارجی را در زمینه های مختلف تحصیل از جمله پزشکی، اقتصادی، حقوق و یا سایر موارد آماده سازی می کند و موجب می شوند تا دانشجویان بین المللی با آمادگی بیشتری در برنامه های تحصیلی اصلی خود شرکت کنند. همچنین متقاضیان باید برای شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاه های امارات مهارت های زبان انگلیسی خود را اثبات کنند. دانشجویان می توانند قبل از شروع سال تحصیلی، برای ارتقا مهارت های زبان خود، در دوره آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند.

شرکت در این دوره موجب آماده سازی دانشجو برای شرکت در برنامه های تحصیلی می شود و دانشجو با شرکت در این دوره ها می تواند به راحتی در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت کند و در سخنرانی ها، سمینار ها، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و سایر موارد حضور داشته باشد و فعالیت کند. به یاد داشته باشید که متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی در امارات حتما باید یکی از مدارک زیر را دارا باشند تا بتوانند در برنامه های تحصیلی گوناگون شرکت کنند.

  • تافل
  • آیلتس
  • مهارت C1 پیشرفته یا C2

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه های تحصیل کارشناسی در امارات

شهروندان امارات به طور رایگان در دانشگاه های دولتی دوره های تحصیلات تکمیلی را فرا می گیرند؛ اما دانشجویان بین المللی باید جهت شرکت در برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت کنند. شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی اغلب زیاد می باشد؛ اما هزینه برنامه ها به میزان قابل توجهی متفاوت است. هزینه ها می توانند به طور کلی از 12000$ الی 30000$ (دلار) در سال باشند هزینه کنند. کلیه دوره ها و برنامه های تحصیلی توسط Credit Hour ارزیابی می شود. همچنین دانشجویان می بایست هزینه ‌های اضافی از قبیل هزینه درخواست، اقامت، ابزار و وسائل مطالعه، غذا و رفت و آمد را نیز در نظر بگیرند.

ممکن است میزان شهریه جهت تحصیل در دانشگاه های امارات زیاد باشد، اما کمک هزینه های مختلفی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد. کمک هزینه های تحصیلی توسط دولت امارات فقط به شهروندان این کشور ارائه می شوند. این در حالی است که برخی از موسسات خصوصی در این کشور کمک هزینه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.



ویزای دانشجویی کشور امارات

برای بدست آوردن ویزای دانشجویی امارات، دانشجویان می بایست اقدام به کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر کنند. علاوه بر این، متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کشور امارات حتما باید مجوز اقامت دانشجویی در این کشور را داشته باشند. کسب ویزای تحصیلی امارات جهت مهاجرت به کشور امارات از طریق تحصیل الزامی می باشد و معمولا به ارائه مدارک زیر به صورت آنلاین اخذ می شود:

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه ویزای خالی
  • عکس با اندازه گذرنامه
  • سه نسخه گذرنامه و ویزای ورود به امارات متحده عربی پس از ورود
  • شواهد قبولی در یک موسسه آموزش عالی امارات
  • پرینت های بانکی
  • قرارداد اجاره نامه (یا نامه ای از دانشگاه متقاضی در صورت اقامت در خوابگاه های)
  • کپی دریافت شهریه برای سال تحصیلی فعلی برنامه
  • کپی دریافت هزینه ویزا برای سال تحصیلی فعلی برنامه
دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز به اثبات مدرک دانشگاهی معتبر نیاز دارند. لازم به ذکر است که شما باید به محض ورود به کشور امارات معاینه پزشکی را انجام دهید. این معاینات شامل آزمایش HIV، هپاتیت B و C، سل، جذام و سفلیس می شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
الزامات تحصیل کارشناسی ارشد در امارات

امارات یک مصداق بارز تلفیق سنت و مدرنیته است که در قلب خاورمیانه به یک نقطه گردشگری پرطرفدار و جذاب تبدیل شده است. خوب است بدانید بیش از 60000 دانشجوی بین المللی سالانه برای تحصیل به امارات مهاجرت می کنند و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند. به طور کلی تحصیل کارشناسی ارشد در امارات 2 سال در حالت استاندارد به طول می انجامد اما در رشته های پزشکی زمان تحصیل با توجه به رشته متغیر است.

با نظر به زیرساخت های استاندارد نظام آموزشی و اساتید مجرب تحصیل کارشناسی ارشد در امارات بسیار پرطرفدار و عاقلانه می باشد. زبان تحصیل کارشناسی ارشد در امارات انگلیسی می باشد و اکثر دانشگاه های برتر و معتبر این کشور در شهرهای دبی، ابوظبی و شارجه قرار گرفته اند. برای تحصیل کارشناسی ارشد در امارات باید مدرک کارشناسی معتبر با ترجمه رسمی به زبان عربی یا انگلیسی ارائه کنید. ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های امارات الزامی می باشد و وابسته به رشته و مقطع تحصیلی می توانید مدرک زبان عربی یا انگلیسی ارائه کنید و مدرک زبان باید حداقل آیلتس 5.5 یا بالاتر باشد. خوب است بدانید در میان دانشگاه های برتر و معتبر امارات دانشگاه هایی وجود دارد که از لحاظ اعتبار بین المللی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند:

  • دانشگاه الخلیفه امارات
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه امارات متحده عربی
لازم به ذکر است که مدارک فارغ التحصیلی از دانشگاه های ذکر شده در لیست فوق مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند. در اکثر موارد دانشگاه های امارات با دانشگاه های برتر کشور انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و کانادا همکاری نزدیک دارند که این موضوع مزیت بزرگی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.



دریافت ویزای تحصیل کارشناسی ارشد در امارات


در فرآیند تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در امارات اولین مرحله اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی امارات متحده عربی می باشد. شهروندان اسرائیل تنها مردم جهان هستند که اجازه دریافت ویزای تحصیلی امارات متحده عربی را ندارند! لازم به ذکر است افراد دارای ویزای کشورهای شورای همکاری خلیج (قطر، عمان، کویت، بحرین، عربستان) نیازی به اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در امارات ندارند. ارائه اسناد و مدارک لیست زیر به سفارت کشور امارات برای دریافت ویزای تحصیلی اهمیت زیادی دارد:

  • گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در امارات
  • اثبات تمکین الزامات زبان با ارائه مدارک مشخص
  • ارائه تاییدیه پذیرش از دانشگاه های کشور امارات
  • تحویل گواهی سلامت پزشکی از مراکز پزشکی
  • تحویل گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
لازم به ذکر است که طبق قوانین بین المللی امکان اخذ ویزای همراه جهت مهاجرت همسر و فرزندان نابالغ زیر 18 سال دانشجوی واجد شرایط وجود دارد.



هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در امارات

در مبحث هزینه زندگی و تحصیل اولین و مهم ترین موضوع میزان شهریه دانشگاه ها خواهد بود که به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در واقع تمام دانشجویان بین المللی به غیر از شهروندان امارات برای تحصیل در این کشور توسعه یافته باید شهریه پرداخت کنند. با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما هزینه تحصیل متفاوت است؛ اما در میانگین سال 2018 تحصیل کارشناسی ارشد در امارات سالانه از 9000€ تا 24000€ (یورو) در رشته های غیر پزشکی هزینه دارد. برخی از مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی در امارات به دانشجویان واجد شرایط کمک های تحصیلی و بورسیه تحصیلی اعطا می کنند که می تواند بسیار کمک حال آن ها باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش دندانپزشکی در دبی

سیستم آموزشی دبی همچون نظام تحصیلی در امارات می باشد. اما به طور قطع می توان گفت نظام آموزش عالی در دبی برگرفته از سیستم های آموزشی در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا، هند، پاکستان، فیلیپین و روسیه است. دوره های آموزشی و برنامه هایی که توسط دانشگاه های دبی برای دانشجویان ارائه می گردد، به زبان انگلیسی است. آن دسته از دانشجویانی که دانش زبان عربی ندارند، بایستی کلاس های آموزش و یادگیری زبان عربی را پشت سر بگذارند.

از سویی دیگر، دانشجویان مسلمان و عرب زبان نیز ضروری است مطالعات اسلامی را بگذرانند. در مجموع،‌ کلیه دانشگاه های خصوصی که در دبی وجود دارند، دروس تحصیلی دانشجویان را به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. به همین دلیل تحصیل در دبی، از تصمیمات بسیار پرطرفدار افراد خارجی می باشد. در بخش های بعدی به موضوع رشته های تحصیلی مانند دندانپزشکی و همچنین شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی خواهیم پرداخت.


بررسی شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در دبی هستند، بایستی از شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی را نیز آگاه باشند. این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور امارات متحده عربی، به صورت ناپیوسته و غیر مستقیم انجام می گیرد. بدین معنا که فرد دانشجو برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بایستی پس از اخذ ویزای تحصیلی امارات، ابتدا علوم پایه را که شامل دروسی مانند زیست شناسی و… می گردد، پشت سر بگذارد. دانشجو پس از دریافت مدرک لیسانس می تواند تحصیلات خود را در رشته دندانپزشکی ادامه دهد.



شرایط تحصیل در دبی امارات

تحصیل در دبی با در دست داشتن مدرک دیپلم متوسطه آغاز می گردد. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5.5 از جمله ضروریات تحصیل در امارات به شمار می رود. در صورتی که فرد دانش کافی در زبان انگلیسی نداشته باشد برای تحصیلات دانشگاهی بایستی ابتدا دوره های یادگیری زبان انگلیسی را در کالج های زبان این کشور پشت سر بگذارد. مدت زمانی که طول خواهد کشید تا دانشجو در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود، 3 الی 4 سال خواهد بود. این امتیاز برای دانشجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد که ادامه تحصیلات خود را در کشورهای انگلستان، کانادا و آمریکا انجام دهند. تحصیل در مقطع PHD‌ نیز برای دانشجویان در کشور امارات وجود دارد. بورسیه های تحصیلی در این مقطع به دانشجویان واجد شرایط و رزومه تحصیلی قوی تعلق می گیرد که می تواند تحصیل را به صورت تقریبا رایگان ممکن سازد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در امارات

کشور امارات نیز برای تحصیل دانشجویان در این کشور، اسناد و مدارکی را از دانشجوی متقاضی اخذ می نماید. دانشجو موظف است کلیه مدارک خود را به صورت کامل تحویل دانشگاه نماید. از جمله مدارک مهمی که برای پذیرش تحصیلی دانشجویان و همچنین شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره قابل قبول که مد نظر دانشگاه انتخابی است.
  • ارائه گواهی استطاعت مالی یا تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در امارات
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار
  • ارائه مدارک فارغ التحصیلی در مقاطع قبلی که متعلق به دانشگاه های معتبر باشد.


شرایط کار دانشجویی در دبی

همان طور که گفته شد شرایط تحصیلی، به خصوص شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی بسیار ایده آل است. چراکه در کنار سایر مزیت هایی که برای این امر وجود دارد، دانشجویان مجاز هستند همراه با تحصیلات خود، به کار بپردازند. اما مدت زمان انجام فعالیت شغلی در هر مقطع، متغیر است. برای مثال دانشجویانی که در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند، مجاز به فعالیت شغلی به مدت 10 ساعت در طول هفته و به صورت پاره وقت هستند اما اجازه ندارند فردی را به عنوان همراه با خود به دبی ببرند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است و دانشجویان این مقطع نیز حق دارند به مدت 20 ساعت در طول هفته مشغول کار نیمه وقت شوند. دانشجویان این مقطع اجازه دارند که همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را با خود به دبی ببرند.



کار پس از تحصیل در دبی

یکی از مزیت هایی که در نظام آموزشی و به طور مثال شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در دبی وجود دارد، این است که دانشجویانی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام می رسانند، می توانند به منظور جست و جوی کار در امارات به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشند. روش های مختلفی برای یافتن کار در امارات و دبی وجود دارد که از جمله آنها می توان به آژانس های کاریابی اشاره نمود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
داروسازی در امارات

در امارات، 4 مرحله اصلی برای هر شخصی که مایل به تحصیل داروسازی در امارات و کار به عنوان داروساز در این کشور می باشد وجود دارد:

مرحلهرویه
اولین مرحلهکسب مهارت در علوم داروسازی از طریق دوره های درجه لیسانس داروسازی
دومین مرحلهوجود یک انجمن ملی
سومین مرحله مربوط به قوانین حرفه ای و اخلاقیات داروسازی
چهارمین مرحله کارورزی
تحصیل داروسازی در امارات می تواند گزینه مناسبی برای اعزام دانشجو و پذیرش در دانشگاه های برتر اماراتی محسوب شود. داروسازی در امارات به سرعت در حال پیشرفت است. نقاط قوت زیادی برای تحصیل داروسازی وجود دارد؛ برای مثال، صنعت داروشناسی و داروسازی از اوایل دهه 1980 تحت قانون فدرال امارات قرار گرفته است. داروها در بین اولین محصولات در اختیار مصرف کنندگان می باشد که از نظر ثبت، گواهی تایید و قیمت گذاری تحت نظارت است.

با وجود پیشرفت های حاصله در زمینه داروسازی، چالش های متعددی وجود دارد که داروسازی در امارات با آنها مواجه است. اگرچه تعداد داروشناسان در امارات در حال افزایش است، اما هنوز کمبود داروشناس لازم در پست های خرده فروشی، صنعت، دولت و بخش خصوصی وجود دارد. پس فرصت های کاری برای متقاضیان خارجی کار در بازار کار داروسازی مهیاست.



مهمترین کالج ها جهت تحصیل داروسازی در امارات

از مهمترین کالج های داروسازی در امارات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کالج داروسازی دوبی
  • دانشکده داروسازی
  • علوم بهداشتی دانشگاه علم و صنعت عجمان


شرایط تحصیل داروسازی در امارات

تحصیل داروسازی و تاسیس کالج های خصوصی در امارات از دو دهه گذشته شروع شده است. این کار در پاسخ به تقاضا برای کار داروشناسان در بیمارستان ها، در آزمایشگاه های تولید داروی بخش خصوصی، و صنعت داروسازی درحال توسعه در امارات انجام شد. بنابراین، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مدرسه عالی برای اخذ مدارک داروسازی رهسپار کشورهای همسایه یعنی، اردن و مصر شدند. دو موسسه خصوصی اول تاسیس شده در امارات عبارت بودند از:

  • کالج داروسازی دوبی تاسیس شده در سال 1992
  • دانشکده داروسازی و علوم بهداشتی دانشگاه علم و صنعت عجمان، تاسیس شده در 1996.
با این حال، در سال های اخیر هم دو کالج داروسازی دیگر در امارات به جمع کالج های داروسازی این کشور اضافه شده اند:

  • کالج علوم داروشناسی در دانشکده علوم پزشکی و بهداشتی راس الخیمه.
  • کالج داروسازی دانشگاه العین در شهر العین.
هر دوی این دانشگاه ها در سال 2006 برای دانشجویان دختر و پسر از هر ملیتی تاسیس شد. تحصیل در این دانشکده ها به زبان انگلیسی متداول است.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا