خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اعزام دانشجو به دبی و مزایای آن

اعزام دانشجو به دبی در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دبی با داشتن حدود 70 دانشگاه اعم از دولتی و خصوصی و بین المللی میزبان بیش از 25,000 دانشجو است. با اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه بیرمنگام دبی، دانشگاه کانادایی دبی و بسیاری دیگر به دانشگاه های این کشورها انتقالی بگیرید و اعزام دانشجو به دبی پلی برای تحصیل در کشورهایی از جمله استرالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا باشد. از جمله مزایای تحصیل در دبی و اعزام دانشجو به دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انتقال به دانشگاه های کشورهای مطرح جهان
  • اخذ مدارک معتبر دانشگاهی و علمی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • ورود آسان و بدون دردسر به دانشگاه های دبی
  • اخذ اقامت دبی و کار در دبی
  • تحصیل در محیطی کاملا بین المللی
  • امکانات عالی و پیشرفته دبی برای تحصیل و زندگی
  • نزدیکی به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله ایران


شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی در بسیاری از رشته ها از جمله رشته های مهندسی، ارتباطات و فناوری، معماری، تجارت و بازرگانی و گردشگری امکان پذیر است. تحصیل در این مقطع هم به زبان عربی و هم زبان انگلیسی امکان پذیر است. شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی داشتن مدرک تحصیلی پیش از دانشگاه یعنی مدرک 12 ساله دوره متوسطه و داشتن نمرات بالا در دروس اصلی رشته تحصیلی انتخابی می باشد.

علاوه بر این داشتن مدرک زبان تافل و یا ایلتس (6) از دیگر شرایط لازم است. علاوه بر این با توجه به گرانی شهر دبی، برای اعزام دانشجو به دبی متقاضیان بایستی از نظر مالی تامین باشند. تحصیل در این دوره 4 سال می باشد و امکان کار موقت حین تحصیل فقط به صورت محدود و هفتگی 10 تا 15 ساعت می باشد. در صورت معتبر نبودن مدرک تحصیلی پیشین متقاضیان بایستی در آزمون GED شرکت نمایند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد

مانند مقطع کارشناسی در دبی، شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد تسلط به زبان تحصیلی و ارائه مدرک معتبر در این باب می باشد. علاوه بر این با اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند برای مهاجرت همسر و فرزند زیر 18 سال خود اقدام کنند. مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس در دبی نیز 2 سال به طول می انجامد که شامل 4 ترم است. برای اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک لیسانس یا همان کارشناسی از ملزومات می باشد. همچنین دانشجویان می توانند در این مقطع هفته ای 20 ساعت به صورت پاره وقت کار کنند و همینطور از بورس های تحصیلی ارائه شده و یا حتی از وام های دانشجویی استفاده نمایند.


شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع دکتری

اعزام دانشجو به دبی در مقطع دکتری با زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها و شاخه ها امکان پذیر است. داشتن مدرک معتبر فوق لیسانس و موضوع کار شده در این مقطع، همچنین تاییدیه استاد راهنما برای پروپوزال و مطلب تحقیقاتی در این دوره از جمله شرایط لازم برای اعزام دانشجو به دبی در این مقطع است. تحصیل در این مقطع حدود 3 تا 4 سال حداقل به طول می انجامد و دانشجویان می توانند 20 الی 30 ساعت در هفته به طور پاره وقت کار کنند. توجه داشته باشید ارائه رزومه تحصیلی قوی در کنار داشتن مقالات معتبر و انگیزه نامه مناسب شرایط اعزام دانشجو به دبی را در مقطع دکتری آسان تر می کند. تحصیل دکتری در دبی نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها شامل کار بر روی پروژه و تحقیقات برای ارائه تز دکتری در نهایت می باشد.



اعزام دانشجو به دانشگاه های محلی دبی

همانطور که اشاره کردیم دبی میزبان دانشگاه های محلی، خصوصی و بین المللی که شعبه ای ازدانشگاه های بین المللی هستند می باشد. در اینجا به برخی از دانشگاه های محلی دبی را معرفی کرده ایم.

  • دانشگاه دبی: دانشگاه دبی (University of Dubai) یکی از دانشگاه های دولتی و معتبر دبی می باشد که در مرکز شهر واقع شده است. این دانشگاه برنامه های مختلف تحصیلی از جمله مدیریت تجارت، مدیریت، بازاریابی، امور مالی و بانکی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی، اقتصاد و فناوری اطلاعات را ارائه می دهد. علاوه بر این در مقاطع بالاتر برنامه های تحصیلی مانند مدیریت تجارت (MBA)، سیستم اطلاعاتی (MScIS) و قانون (LLM) را ارائه می کند.
  • دانشگاه زاید دبی: دانشگاه زاید دبی (Zayed University) نیز یکی دیگر از دانشگاه های محلی دوبی است که تحت حمایت دولت دوبی فعالیت می کند. این دانشگاه دارای سه شعبه اصلی است که دو مورد از آنها در دبی واقع شده است و برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد را از جمله رشته های هنر، تجارت، ارتباطات و علوم رسانه، آموزش، علوم انسانی و فناوری ارائه می دهند. دانشگاه زاید همچنین میزبان موسسه مطالعات جهان اسلام می باشد.
  • دانشگاه بیوتکنولوژی دبی (BUC): این دانشگاه همانطور که از نامش پیداست دانشگاهی محلی برای رشته های بیوتکنولوژی، مطالعات پزشکی و داروسازی، مطالعات زیست محیطی و کشاورزی، مطالعات نفتی و صنعتی و تحقیقات پزشکی قانونی و دی ان ای و پزشکی قانونی و بیوانفورماتیک را در مقاطع مختلف ارائه می دهد.
  • دانشکده های عالی فناوری (HCT): دانشکده های عالی فناوری (HCT) یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در امارات است که بیش از 55,00 اتباع امارات متحده عربی فارغ التحصیل این موسسه هستند. از 17 دانشکده این موسسه دو مورد از آنها در دبی حضور دارند که شامل کالج مردان دبی (DMC) و کالج زنان دبی (DWC) می باشد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی دبی

جهت اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی و شعبه در دبی برخی از آنها در اینجا معرفی شده اند.

  • دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD): این دانشگاه که یک دانشگاه خصوصی است آموزش خود را به سبک و سیاق کشور آمریکا ارائه می کند. این دانشگاه دارای تاییدیه از آمریکا و همچنین از امارات متحده عربی می باشد و به عنوان یک دانشگاه بین المللی در دبی فعالیت می کند که دارای 5 دانشکده شامل دانشکده معماری، هنر و طراحی، دانشکده هنر و علوم، دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف، دانشکده ارتباطات محمد بن رشید و دانشکده مهندسی است.
  • دانشگاه ولونگونگ دبی(UOWD): این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است که در دهکده دانش دبی واقع شده و در سال 1993 بعنوان شعبه ای از دانشگاه Wollongong استرالیا تاسیس شده است. اسن دانشگاه همچنین طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را از جمله در رشته های امور مالی و حسابداری، تجارت و مدیریت، مهندسی و مطالعات اطلاعاتی و هنرها و علوم انسانی ارائه می کند.
  • دانشگاه بریتانیا در دبی (BUiD): دانشگاه بریتانیا در دبی یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر تحقیق است که با همکاری چندین دانشگاه برجسته انگلستان از جمله دانشگاه های دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه منچستر، دانشگاه کاردیف و کالج کینگ لندن همکاری می کند. این دانشگاه در شهر آکادمیک بین المللی دبی واقع شده است و برنامه های معتبر خود را در موضوعاتی شامل مدیریت تجارت (MBA)، انفورماتیک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، آموزش، امور مالی و بانکی، معماری و محیط زیست، مدیریت منابع انسانی، مهندسی، قانون ساخت و ساز، طراحی ساختمان های هوشمند و مدیریت ساخت و ساز ارائه می دهد.

اعزام دانشجو به دبی و هزینه های آن

دبی یکی از گران ترین شهرهای خاورمیانه است و هزینه اعزام دانشجو به دبی نیز با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی در کل متفاوت است. به صورت میانگین هزینه تحصیل کارشناسی در دبی حدود 37,500AED الی 70,000AED (درهم امارات) در سال است و هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر حدود 55,000AED الی 75,000AED (درهم امارات) می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در دبی نیز حدود 2,600AED الی 4,000AED در سال تخمین زده شده است. در اینجه همچنین هزینه شهریه برخی از دانشگاه ها در دبی آورده شده است.

نام دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر در دبیهزینه شهریه (درهم امارات)
Al Ghurair University35,000 – 50,000AED
Murdoch University Dubai28,000 – 46,000AED
Al Dar University College27,000 – 36,000AED
University of Wollongong in Dubai68,250 – 275,310AED
UK college of Business & Computing24,000 – 42,000AED
Heriot Watt University Dubai Campus40,000 – 78,000AED
American University in The Emirates43,600 – 82,500AED
Middleseex University Dubai52,500AED
Canadian University Dubai66,150AED
Curtin University Dubai27,945 – 48,300AED
Dubai Pharmacy College45,000AED
Dubai College of Tourism27,200 – 34,000AED
HTMI Switzerland Dubai10,500 – 56,400 AED
Jumeira Institute36,000 – 50,000 AED


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل دکتری در دبی

مولفه اصلی برنامه دکتری در دبی شبیه به انگلستان و سایر کشورها است به صورتی که دانشجویان تحقیق مستقل انجام می دهند و در نهایت باید پایان نامه ای مرتبط با موضوع انتخاب شده ارائه دهند و از آن دفاع کنند. در این مقطع علاوه بر کلاس های درس دوره هایی برای بهبود مهارت های دانشجویان نیز برگزار می شود. در دانشگاه های دبی طول مدت تحصیل در مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال است که طول دوره با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. لازم به ذکر است طبق شرایط وضع شده در ویزای دانشجویی، متقاضیان خارجی و بین المللی نمی توانند در دوره های پاره وقت تحصیل کنند.

سال تحصیلی تمام وقت در دانشگاه های دبی در 2 ترم پاییز (سپتامبر تا دسامبر) و ترم بهار (ژانویه تا ژوئن) برگزار می شود. در مقطع دکتری انواع مختلفی از رشته های تحصیلی ارائه می شود که معمولا از دو بخش دوره و تحقیقات تشکیل می شوند. دانشجویان مقطع دکتری می توانند در دانشگاه های اصلی که دارای شعبه در شهر دبی هستند نیز ادامه تحصیل دهند، مثل دانشگاه های هریوت وات، ولنگونگ و کوئینزلند.



بورسیه جهت تحصیل دکتری در دبی

بیشتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی برای دانشجویان در مقطع دکتری بورس تحصیلی در نظر می گیرند. بورسیه تحصیلی در انواع مختلفی ارائه می شود که معمولا هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویان را ساپورت می کند. شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی در مقطع دکتری داشتن مدارک تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی، GPA بالا 3.5 و مدرک معتبر زبان انگلیسی الزامی می باشد. دانشجویان دکتری که در رشته های تحصیلی با موضوعات تکنیکی که برای بسیاری از شرکت ها مهم و تاثیر گذار استت تحصیلی می کنند، می توانند از کمک هزینه های شرکت ها نیز برخوردار شوند. علاوه بر این آینده شغلی این دانشجویان نیز تضمین خواهد شد.


هزینه های تحصیل دکتری در دبی

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان خارجی و بین المللی هزینه های تحصیل در شهر دبی است، دانشجویان باید به این مسئله توجه داشته باشند که با توجه به گران بودن شهر دبی هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر نیز گران است و انتظار می رود که پیش از انجام اقدامات لازم به بررسی دقیق هزینه ها بپردازید. هزینه تحصیل دکتری در دبی سالانه بین 129000AED الی 350000AED (درهم امارات) برآورد شده است. طبق قوانین دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند اما باید به این نکته اشاره کرد که یافتن کار در شهر دبی برای ایرانیان کار ساده ای نیست.

برای زندگی دانشجویی در شهر دبی باید ماهانه مبلغی بین 2600AED تا 3900AED (درهم امارات) در نظر داشته باشید.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط ویزای تحصیلی دکتری در دبی

تمامی دانشجویان خارجی و بین المللی (به جز کشورهای شورای همکاری خلیج) برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دبی به ویزای تحصیلی امارات نیاز دارند که مستلزم آن اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در امارات است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دکتری در دبی را دارند پس از موفقیت در دریافت پذیرش تحصیلی باید با مراجعه به کنسولگری امارات درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی امارات اعلام کنند. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی امارات عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت مبلغ 420AED (درهم امارات) بابت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار
  • ارائه مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در دبی
  • بیمه خدمات درمانی
  • ارائه گواهی تمکن مالی در جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول مدت تحصیل در دبی


اقامت پس از تحصیل در دبی

پس از پایان دوره تحصیلی و دفاع از پایان نامه متقاضی می تواند به دنبال شغل مورد نظر در شهر دبی باشد، دانشجویان باید پس از یافتن شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار امارات تغییر دهند. اعتبار ویزای کار بین 2 تا 3 سال است که لازم است پیش از پایان مدت اعتبار اقدامات لازم در جهت تمدید آن انجام شود. میانگین حقوق و دستمزد در دبی 16800AED (درهم امارات) است که با افزایش سوابق کاری و مهارت فرد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این دانشجویان واجد شرایط می توانند پس از فارغ التحصیلی سرمایه گذاری در دبی یا سایر شهرهای امارات را تجربه کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل و اقامت دبی از طریق تحصیل

یکی از سوالاتی پرتکرار که توسط متقاضیان مطرح می شود در رابـ*ـطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های مد نظر است. در این خصوص می توان گفت برای تحصیل در دانشگاه های دبی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و مدرک زبان معتبر IELTS ارائه کنید، اگر دانشجویی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شود ولی در سطح تعیین شده به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد باید در دوره های آموزشی پیش از دانشگاه شرکت کند. علاوه بر مدرک زبان لازم است گواهی اتمام تحصیل از مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی را ارائه کنید.

موسسات آموزش عالی دبی رشته های تحصیل متنوعی ارائه می کنند اما رشته های تحصیلی مثل: پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نفت، داروسازی، علوم انسانی، مدیریت کسب و کار جزء رشته های تحصیلی پرطرفدار محسوب می شوند. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دبی ادامه تحصیل دهند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال (با توجه به رشته تحصیلی متغیر است)، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری نیز بین 3 تا 4 سال است.



بورسیه تحصیلی و اقامت دبی از طریق تحصیل

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی امکان اخذ بورس تحصیلی است. بورسیه تحصیلی در انواع مختلفی ارائه می شود و دانشجو واجد شرایط می تواند با توجه به شرایط تحصیلی از آن بهره مند شود. بورسیه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های دبی معمولا شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را ساپورت می کنند. دانشجویانی که در مقطع تحصیلی لیسانس مشغول به تحصیل هستند باید توجه داشته باشند که شانس آن ها برای دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع پایین است و معمولا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از بورس تحصیلی بهره مند شوند.


شهریه دانشگاه در اقامت دبی از طریق تحصیل


بررسی هزینه های دانشگاه پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی بسیار مهم است، دانشجویان می توانند برای اطلاع از هزینه های تحصیل در رشته های مختلف به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. به طور کلی برای تحصیل در موسسات آموزش عالی دبی باید مبلغی بین 10000$ تا 25000$ (دلار) بپردازید. علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی را نیز برآورد کنید، از آنجا که دبی شهر گرانی است دقت داشته باشید که هزینه های زندگی شما نیز ارزان نخواهد بود. میانگین هزینه دانشجویی در شهر دبی بین 700$ تا 900$ (دلار) است که این مبلغ با توجه به سبک زندگی فرد متغیر می باشد. طبق قوانین تحصیلی دبی دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می توانند با شروع کار در مشاغل دانشجویی در شهر دبی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را کسب کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی دانشگاه های دبی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های شهر دبی باید ر اولین قدم دانشگاه های معتبر این شهر را بشناسید. در ادامه به معرفی تعدادی از دانشگاه های معتبر دبی می پردازیم.

  • دانشگاه گلف مدیکال دبی
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • کالج عالی اطلاعات فناوری
  • دانشگاه جمیرا
  • مدرسه خلبانی امارات
  • دانشگاه علوم هوانوردی امارات
  • دانشگاه علوم پزشکی دبی (یکی از دانشگاه های معتبر پزشکی شهر دبی دانشگاه علوم پزشکی است که برای اطلاع از شرایط تحصیل در این دانشگاه می توانید به مقاله دانشگاه علوم پزشکی دبی رجوع کنید)


اقامت پس از تحصیل در دبی

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره شد، اقامت دبی از طریق تحصیل امکان پذیر نیست و لازم است دانشجو پس از پایان دوره تحصیلی دبی را ترک کند. حال اگر دانشجویی قصد اقامت پس از فارغ التحصیلی را داشته باشد می تواند به دنبال شغل مورد نظر در شهر دبی باشد و با دریافت قرار داد کاری از موسسه ای در این شهر و اخذ مجوز لازم برای کار در دبی اقامت داشته باشد. خاطر نشان می شود که دبی و بیشتر کشورهای عربی به متقاضیان خارجی تابعیت و پاسپورت اعطاء نمی کنند و تنها ممکن است در برخی از مواقع به فرد مجوز اقامت نامحدود در دبی اعطاء شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در دبی برای دانشجویان ایرانی

دبی با جمعیتی تقریبا 3 میلیون نفری خود سالهاست که به عنوان مرکز تجاری خاورمیانه معروف است. اما فقط نقش تجاری دبی نیست که باعث جذب مهاجران خارجی به امارات می گردد. بلکه وجود کالج ها و دانشگاه های برتر در دبی دستمایه ای شده است که ما شاهد حضور دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان ایرانی نیز در دبی باشیم. در حال حاضر بیش از 65 دانشگاه خصوصی و حدود 5 دانشگاه دولتی در دبی وجود دارد که برنامه های تحصیلی مختلفی را در قالب سه مقطع تحصیلی کارشناسی (حدود 3 الی 4 سال)، کارشناسی ارشد (حدود 2 سال) و دکتری (4 سال) به دانشجویان ارائه می دهند.

جالب است بدانید که علاوه بر دانشگاه های محلی دبی همچنین در این شهر کالج ها و دانشگاه های خارجی نیز وجود دارد که برخی جزء پردیس دانشگاه های کانادا، آمریکا و یا انگلستان محسوب می شود. همین امر باعث شده است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های دبی مدرک دوبل معتبری اخذ کنند. از معروف ترن دانشگاه های دبی در سال 2020 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدرسه بازرگانی بین المللی هالت
  • دانشگاه MODUL دبی
  • مدرسه مدیریت جهانی اس پی جین
  • دانشگاه مردوخ دبی
  • کالج دانشگاهی الدار
  • دانشگاه ولونگونگ
  • کالج بازرگانی و حسابداری بریتانیا
  • دانشگاه هریوت وات پردیس دبی
  • دانشگاه آمریکایی در امارات (AUE)
  • دانشگاه مدیلسکس دبی

هزینه تحصیل در دبی

قبل از بررسی موضوع بورسیه تحصیلی در دبی، متقاضیان بایستی ابتداء از وضعیت هزینه تحصیل در دانشگاه های دبی آشنا شوند. هزینه تحصیل در دبی در حد معقولی قرار دارد و نه بالا و نه پایین بلکه در حد متوسطی قرار دارد. شهریه های سالانه برنامه لیسانس در دبی بین AED37500 الی AED70000 (درهم امارات) متفاوت است. در حالیکه شهریه سالانه برنامه تحصیلات تکمیلی در دبی بین AED55000 تا AED75000 (درهم امارت) متغیر می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه زندگی دانشجویی در دبی 2020

در کل هزینه زندگی در امارات نسبتا بالا است. اما متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دبی می بایست در جریان باشند که شهر دبی یک شهر کاملا گرانی است که در آن هزینه زندگی نسبتا بالا است. هزینه زندگی ماهیانه در دبی تقریبا حدود AED4407.54 (درهم امارات) معادل 1200$ (دلار) می باشد که شامل اجاره خانه، هزینه خورد و خوراک، رستوران، حمل و نقل و سایر خرج و مخارج می شود. در یک مقایسه تطبیقی می توان متوجه این نکته مهم گردید که هزینه زندگی در دبی حتی از شهرهای غربی مثل لندن (535$ دلار)، نیویورک (700$ دلار)، اوتاوا (827$ دلار) و سیدنی (940$ دلار) نیز گران است. موضوعی که در نمودار زیر نیز به وضوح می توان به این واقعیت اذعان کرد: مقایسه هزینه زندگی در دبی و سایر شهرهای جهان


روش های تامین هزینه تحصیلی در دبی

با توجه به شرایط هزینه ای بالای دانشجویان خارجی در دبی حالا این سوال پیش می آید که دانشجویان برای تامین مخارج خود در شهر دبی به چه ابزارهای مالی مجهز هستند. اصولا بدون پشتوانه مالی در دبی ادامه تحصیل آکادمیک در این شهر گران خاورمیانه امری مشکل است. اما گفته می شود که دانشجویان خارجی در دبی حق کار ندارند و در این مورد آنها به 3 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • دانشجویان بین المللی دارنده ویزای دانشجویی امارات که اصلا مجاز به کار نبوده مگر اینکه آنها تحت برنامه های انترنی یا کارورزی مشغول شوند. در این صورت دیگر نیازی به اخذ مجوز از دانشگاه مربوطه نیز وجود ندارد.
  • دانشجویان با ویزای اقامت والدین خود که اینها هم قانونا مجاز به کار در دبی نیستند مگر اینکه با ارائه مدارک لازم مثل پاسپورت و نامه دانشگاهی تحت برنامه انترنی به کار مشغول شوند.
  • دانشجویان محلی که هر موقع و هر کاری که بخواهند می توانند در دبی بدون هیچ محدودیتی انجام دهند. لازم به ذکر است که اغلب دانشجویانی بین المللی حاضر در امارات متحده عربی نیز در دبی حین تحصیل کار هم میکنند. اما باید توجه کنند که در صورت اطلاع مقامات مسئول دانشجو با جریمه روبه رو شده و حتی امکان اخراج دانشجو از دانشگاه دبی نیز فراهم می شود.
با وجود این سخت گیری قانونی در خصوص شرایط کار دانشجویی در دبی، اما گزینه دیگری برای پوشش مخارج تحصیلی در دبی وجود دارد و آن استفاده از فرصت بورس تحصیلی می باشد. در این مورد، کالج ها و دانشگاه ها در دبی (الجامعات فی الدبی) گزینه های مختلفی از برنامه های بورس کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان ارائه می کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع بورسیه تحصیلی در دبی

همانطوری که در مطالب پیشین نیز بیان شد، دانشجویان بین المللی از حق کار دانشجویی در دبی قانونا محروم هستند و برای جبران بخشی از هزینه های تحصیلی خود فقط می توانند از گزینه فرصت بورسیه تحصیلی در دبی بهره گیرند. بورسیه های تحصیلی در دبی معمولا توسط دولت امارات متحده عربی و نیز جامعات (دانشگاه های) دبی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می گیرد. اکنون با هم در جدول زیر به بررسی برخی از برنامه های معروف بورسیه تحصیلی در دبی 2020 می پردازیم:

نام بورسیهموسسه اعطاء کنندهشرایط
برنامه بورسیه IRENAموسسه علم و فناوری MASDARتعداد 20 بورسیه در اختیار دانشجویان کارشناسی ارشد علوم
برنامه بورسیه آکادمی عجمانمدرسه آکادمی عجماناعطایی به دانشجویان دارای برتری تحصیلی جهت پوشش شهریه
برنامه بورسیه و کمک مالی دانشگاه دبیدانشگاه دبیواجدین شرایط شامل متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی با نمره حداقل 70% در امتحانات پایان ترم دوره متوسطه
بورسیه های پیشنهادی کالج دانشگاهی الداردانشگاه الدار دبیبرنامه بورس شامل؛ تخفیف کارکنان دولتی، بورسیه شایستگی دوره متوسطه، بورسیه برتری دانشگاهی و کمک مالی
بورسیه دانشگاه الکترونیکی حمدان بن محمدHBMSUبرنامه بورس مبتنی بر شایستگی تحصیلی برای 20 دانشجوی متقاضی
برنامه شیخ محمد بن زاید برای تحصیلات تکمیلیدانشگاه شیخ زایدامتیازات: درآمد ماهیانه جذاب، پرداخت کلیه شهریه ها، حمایت از حضور در همایش های پژوهشی بین المللی، حمایت از دیدن مراکز تحقیقاتی، تضمین کار پس از تحصیل


شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دبی

درست است که دولت و دانشگاه های دبی به دانشجویان خارجی انواع بورس تحصیلی را اعطاء می کنند اما متقاضیان باید در جریان باشند که اعطای بورس شامل کلیه دانشجویان حاضر در دبی نبوده و برای اخذ آن شرایط و الزاماتی لازم است. معیار و شاخص اصلی برای اخذ بورسیه تحصیلی در دبی همانا نتایج تحصیلی برتر می باشد. دانشجویان برای اثبات این امر نیز نیازمند ارائه کارنامه تحصیلی دوره متوسطه یا دوره کارشناسی خود به دانشگاه مربوطه در دبی هستند.

معمولا معیار دانشگاه های دبی برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان متقاضی کسب نمره بالای 70% در امتحانات پایان ترم دوره متوسطه می باشد. ایضا باید به این نکته نیز توجه کرد که برنامه بورس تحصیلی تنها گزینه در دسترس دانشجویان نبوده بلکه دانشجویان بین المللی همچنین می توانند متقاضی اخذ وام تحصیلی نیز باشند و به دنبال اسپانسرهایی برای تامین بودجه مالی تحصیلات خود در دبی باشند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
  • تشکر
Reactions: •MaNiA•
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا