خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دبی

دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی دبی را دارند باید اطلاعات خود را در زمینه دانشگاه های این شهر تکمیل کنند. در این بخش سعی داریم به معرفی تعدادی از دانشگاه های معتبر شهر دبی بپردازیم، پیشنهاد می شود برای بررسی دقیق شرایط و امکانات تحصیل به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارند باید مطلع باشند که هیچ یک از دانشگاه های این شهر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست، دانشگاه های معتبر پزشکی ان عبارتند از دانشگاه علوم پزشکی و سلامت راس الخیمه، دانشگاه علوم پزشکی خلیج، دانشگاه گلف مدیکال، کالج سلطنتی جراحان ایرلند، دانشگاه پزشکی سلامت عمومی هاروارد، کالج پزشکی دبی، کالج داروسازی دبی و دانشگاه دندانپزشکی دبی.

اما برخی از دانشگاه های امارات مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، دقت داشته باشید که این دانشگاه ها مورد تایید در سال 2020 و 2021 میلادی می باشند.

گروه الف (ممتاز)گروه ب (خوب)گروه ج (متوسط)
دانشگاه آمریکایی شارجهدانشگاه ابو دبیدانشگاه علوم و تکنولوژی العین
دانشگاه خلیفهدانشگاه عجماندانشگاه آمریکایی راس الخیمه
دانشگاه امارات متحده عربیدانشگاه آمریکایی دبیدانشگاه انگلیسی دبی
دانشگاه شارجهدانشگاه زایددانشگاه کانادایی دبی


شرایط اخذ ویزا برای تحصیل در دبی

اگر تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های دبی را دارید باید ویزای تحصیلی امارات را دریافت کنید، متقاضیان پس از دریافت پذیرش تحصیلی می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی امارات انجام دهند. به این منظور باید به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور اعلام کنید تا با بررسی درخواست و مدارک شما ویزای تحصیلی صادر شود. مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد.

  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در امارات
  • اثبات مدارک تحصیلی
  • عکس پاسپورتی با زمینه سفید (عکس باید جدید باشد)
  • گذرنامه با اعتبار 6 ماهه
  • پرداخت هزینه های درخواست (به طور معمول غیر قابل استرداد است)
  • گواهی نامه و رونوشت های مدارک تحصیلی (گواهی نامه دبیرستان یا معادل آن/ رونوشت دانشگاه برای انتقال اعتبار و غیره)
  • گواهی تمکن مالی تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی


هزینه های تحصیل در دبی

اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی به فرد برای انتخاب بهترین کشور جهت ادامه تحصیل کمک می کند، به طور کلی می توان گفت هزینه های تحصیل و زندگی در این شهر ارزان نیست. هزینه تحصیل در دبی با توجه به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد، میانگین هزینه های تحصیل در این کشور بین 10000$ تا 25000$ (دلار) برآورد شده است. از مزایای تحصیل در دانشگاه ها این است که فرد می تواند در حین تحصیل در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شود و به ازای هر ساعت کار مبلغی بین 10$ الی 12$ (دلار) دریافت کند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند.

همچنین امکان استفاده از بورس تحصیلی برای دانشجویان با سوابق تحصیلی درخشان نیز وجود دارد، بورسیه تحصیلی در انواع مختلفی ارائه شده و معمولا هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می دهند. هزینه های زندگی دانشجویی با توجه به شهر اقامتی و سبک زندگی فرد متفاوت است اما به طور کلی لازم است برای زندگی دانشجویی در این شهر ماهانه مبلغی بین 700$ الی 900$ (دلار) در نظر داشته باشید که این هزینه ها شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، بیمه، رفت و آمد و ملزومات تحصیلی می شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در امارات

در امارات متحده عربی، آموزش و پرورش و تحصیل برای کلیه کودکان اماراتی و همچنین ساکنین و مهاجران خارجی که حداقل پنج سال سن دارند اجباری است. آموزش ابتدایی و متوسطه در مؤسسات دولتی برای هر شهروند امارات تا سن 18 سالگی بصورت رایگان ارائه می شود. سیستم آموزشی امارات متحده عربی یک سیستم چهار لایه است که به صورت زیر می باشد:

  • آموزش در کودکستان: آموزش مهد کودک در امارات متحده عربی در دوران کودکی آغاز می شود؛ این بدان معناست که بچه های هجده ماه تا دو می توانند در آموزشگاه های مهد کودک ثبت نام کنند. با شرکت در این دوره آموزش مهارتهای اساسی صحبت به زبان انگلیسی در بین کودکان افزایش می یابد.
  • آموزش در مهد کودک: کودکان 4 تا 5 ساله در مهدکودک پذیرفته می شوند و در این دوره موضوعات مختلفی چون انگلیسی، عربی، ریاضیات، موسیقی و هنر تدریس می شوند. در این سطح دین نیز بخشی از برنامه درسی است و دانش آموزان درمورد دین خود از آموزش های مختلفی بهره مند می شوند.
  • آموزش ابتدایی: دانش آموزان پذیرفته شده در دبستان عموماً حدود شش سال دارند. انگلیسی زبان اصلی آموزش در اکثر مدارس ابتدایی است. با این حال، بسیاری از مدارس دیگر به زبان عربی و برخی به زبان های خارجی مانند هندی، فرانسوی و روسی نیز آموزش می دهند.
  • آموزش متوسطه: دانش آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی به مدارس متوسطه یا دبیرستان می روند. دو نوع دبیرستان در دبی وجود دارد، مدارس عادی که روی موضوعات آکادمیک تمرکز می کنند و مدارس فنی که بر انتقال مهارت های خاص در دانش آموزان تمرکز می کنند.
امارات دارای چندین دانشگاه معتبر عالی و موسسات آموزش عالی مانند دانشگاه امارات متحده عربی و دانشگاه زاید است که متقاضیان می توانند بعد از اتمام آموزش متوسطه وارد این مراکز تحصیلی عالی شوند.


تحصیلات عالی در امارات متحده عربی

بالاترین سطح تحصیل در امارات متحده عربی تحصیلات عالی می باشد که به عنوان سومین سطح تحصیلی در این کشور شناخته شده است. در سال 1976، دانشگاه امارات متحده عربی در العین در امارات ابوظبی تأسیس شد. با تشکیل نه کالج، توسط دولت امارات متحده عربی به عنوان مؤسسه برتر آموزش و پژوهش در کشور در نظر گرفته شد.

بیش از 14000 دانشجو در این دانشگاه پیشرفته مشغول به تحصیل هستند. علاوه بر دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه های بسیار خوب و شناخته شده ای در کشور امارات وجود دارند که دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه خلیفه، دانشگاه شارجه، دانشگاه زاید و دانشگاه آمریکایی در دبی از بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های آن می باشند. تحصیل در این دانشگاه ها در طیف وسیعی از برنامه ها و رشته های تحصیلی امکان پذیر است و دانشجویان می توانند از دوره کارشناسی گرفته تا بالاترین سطح تحصیلی و همچنین دوره های آموزش زبان شرکت کنند.


درباره تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در امارات

آموزش و پرورش در خط مقدم سـ*ـیاست امارات متحده عربی برای ایجاد دوره جدید دانش و توانمندسازی بوده است. این کشور از زمان تأسیس تاکنون پیشرفت های چشمگیری را در زمینه آموزش عالی تجربه کرده است. امارات متحده عربی کشوری در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان است که با مرزهای عربستان سعودی و عمان هم مرز است. این کشور توسط شورای عالی فدرال اداره می شود و از هفت امیر تشکیل شده است که هرکدام یک منطقه از کشور را کنترل می کنند. صادرات اصلی امارات متحده عربی نفت است که سهم اصلی در رونق گسترده اقتصادی کشور در نیم قرن گذشته بوده است. این کشور دارای آب و هوای بیابانی است که می تواند منجر به روزهای سوزان و شبهای یخبندان شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل در امارات به زبان انگلیسی

دانشجویان و متقاضیانی که مایل هستند در کشوری که به سرعت درحال توسعه است و دانشگاه های پیشرفته ای برای ارائه برنامه های تحصیلی مختلف با کیفیت بالا دارد مشغول به تحصیل شوند، می توانند جهت ورود به دانشگاه های امارات متحده عربی اقدام کنند. این کشور در خلیج فارس واقع شده است و از هفت بخش اصلی تشکیل شده است:

  • ابوظبی
  • عجمان
  • دبی
  • فجیره
  • راس الخیمه
  • شارجه
  • ام القائوین
امارات متحده عربی به لطف شهرهای مدرن، دانشگاه های با کیفیت و امکانات مدرن یک مقصد تحصیلی محبوب است. این واقعیت که اکثر مردم به انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری از برنامه های آموزش عالی به زبان آموزش داده می شوند، یکی از مزایای اصلی تحصیل در امارات است. زبان ملی و رسمی در آن زبان عربی است، گرچه اکثر مردم به انگلیسی تسلط دارند. اگر شما یک دوره آموزش انگلیسی را می گذرانید اما دوست دارید زبان دیگری را نیز یاد بگیرید، مکان های زیادی در این کشور وجود دارد که زبان عربی را درس می دهند. یادگیری زبان ملی و رسمی این کشور همچنین ممکن است به شما کمک کند تا با مردم، همکاران و دوستان و آشنایان خود معاشرت و زندگی کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند، حتما باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. در غیر این صورت، متقاضیان باید قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان این کشور شرکت کنند تا بتوانند مهارت های خود را برای شرکت در برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارتقا دهند.



تحصیل در امارات به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر

امارات متحده عربی مشغول توسعه زیرساخت های تحصیلی خود است و هدف دولت این کشور این است که در آینده بهترین ارائه دهنده تحصیلات تکمیلی در جهان شود. هر سه دانشگاه دولتی این کشور انتظار دارند که شما به زبان عربی و انگلیسی نیز مهارت داشته باشید، در حالی که اکثر موسسات خصوصی این کشور برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی آموزش می دهند. همانطور که گفته شد، برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی، دانشجویان باید با ارائه مدارک مورد نیاز توانایی های خود را افزایش دهند. مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه ها متفاوت هست؛ به همین دلیل توصیه می شود تا دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای کسب اطلاعات مربوطه با موسسه یا دانشگاه خود تماس بگیرند.

از بهترین و معتبرترین مراکز تحصیلی و دانشگاه های خصوصی امارات متحده عربی می توان به دانشگاه ابوظبی، دانشگاه آمریکایی در دبی، دانشگاه آمریکایی در شارجه، دانشگاه علوم، فناوری و تحقیقات خلیفه و دانشگاه شارجه اشاره کرد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در این مراکز و دانشگاه های خصوصی این کشور دانشجویان و متفاضیان خارجی باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشند و در صورت نیاز در آزمون ارزیابی مهارت های زبان دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند. همچنین دانشکده های عالی فناوری، دانشگاه امارات متحده عربی و دانشگاه زاید از جمله دانشگاه های دولتی این کشور می باشند که دانشجویان می توانند به زبان های عربی و انگلیسی در آنها مشغول به تحصیل شوند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه های تحصیل در امارات به زبان انگلیسی

برنامه های لیسانس در موسسات در طیف وسیعی از موضوعات در دسترس است و می توان هم به صورت تمام وقت و هم به صورت پاره وقت در این برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا شرکت کرد. دوره های تمام وقت تحصیلی در دانشگاه های این کشور به طور معمول 3 تا 4 سال طول می کشد تا به پایان برسند. دانشگاه های خصوصی و دولتی امارات متحده عربی شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند، اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان و متقاضیان بین المللی معمولاً به گواهینامه یا معادل آن نیاز دارند. اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر این زبان، زبان مادری شما نباشد، باید مهارت خود را نیز از طریق آزمون آیلتس یا تافل اثبات کنید.

با وجود این واقعیت که بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحصیلی خصوصی و دولتی امارات متحده عربی به زبان انگلیسی تدریس می کنند، ممکن است دانشجویان نیاز به اثبات تسلط به زبان عربی داشته باشند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد در این کشور به روش مشابه با سایر مناطق جهان ارائه می شوند که دارای مدرک دانشگاهی و فوق لیسانس هستند. برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ارائه مدرک لیسانس الزامی است. همانند مدارک کارشناسی ارشد، برنامه های تحصیلی دکتری ساختار مشابهی را با انگلستان دارند. در این دوره تحصیلی دانشجویان ملزم به انجام تحقیقات مستقل و ارائه پایان نامه هستند. با توجه به رشته تحصیلی متقاضی، برنامه های دکتری به طور معمول 3 تا 4 سال طول می کشد و لازم به ذکر می باشد که برای شرکت در برنامه های تحصیلی دوره دکتری ارائه مدرک فوق لیسانس الزامی است.



ادامه تحصیل در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی سطح جرم و خشونت بسیار کمی دارد و به طور کلی مکانی امن برای زندگی و تحصیل در نظر گرفته می شود. با این حال، برای جلوگیری مشکلات مختلف، افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند و یا مشغول به تحصیل شوند باید به فرهنگ اسلامی و آداب و رسوم محلی آن احترام بگذارند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی با در نظر گرفتن شرایط خود و رشته مورد علاقه خود می توانند در بهترین دانشگاه های امارات متحده عربی به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل

امروزه سیستم آموزش و پرورش امارات و نظام تحصیلات تکمیلی در این کشور با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده و آموزش و تحصیل به عنوان اصلی ترین گزینه از اولویت های امارات شناخته شده است. یکی از بهترین و ایده آل ترین روش های مهاجرت به امارات، ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور است که درجه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

دانشجویان مشغول تحصیل در دبی این امکان را دارند که به سهولت به دانشگاه های برتر و برگزیده کانادا، آمریکا و انگلستان ورود پیدا کنند. از آنجا که زبان رسمی امارات، عربی است، لذا شایسته است به زبان عربی مسلط باشید. گفتنی است امور مربوط به تجارت و کسب و کار در امارات به زبان انگلیسی انجام می گیرد. دانشجویان بین المللی با مهاجرت به امارات قادر هستند در هر سطوحی مشغول به تحصیل شوند. شرایط اقامت امارات از طریق تحصیل را در بخش های دیگر این مقاله مورد بررسی خواهیم داد.



چگونگی تحصیل در امارات

همان طور که در بخش قبلی مقاله اقامت امارات از طریق تحصیل گفته شد امکان تحصیل در مقاطع مختلف نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (PHD) برای دانشجویان بومی و بین المللی وجود دارد اما ورود به هر دوره تحصیلی مستلزم دارا بودن شرایط لازم است. کل دوره تحصیلی در مقطع لیسانس به مدت 4 سال طول می کشد و دانشجویان پس از گذراندن این دوره موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی می شوند. پس از آن می توانند به سطوح تحصیلی بالاتر راه پیدا کنند که کارشناسی ارشد و دکتری است.

داوطلبان برای ورود به دوره کارشناسی ارشد می بایست دو سال از عمر تحصیلی خود را صرف این امر کنند و پس از آن در صورت تمایل وارد دوره دکتری (PHD) شده و به مدت 5 سال برنامه های تحصیلی این دوره را نیز پشت سر بگذارند. در حال حاضر شرایط ورود به دوره دکتری در امارات کمی آسان شده و دانشجویان در صورتی که نمرات بالا و رزومه تحصیلی قوی داشته باشند، با ارائه سایر مدارک لازم می توانند وارد این دوره شوند.



موقعیت کار پس از تحصیل در امارات

یکی از اهداف تحصیلی دانشجویان بین المللی در کشور امارات متحده عربی، اشتغال به کار پس از تحصیل است. آنها در نظر دارند پس از پشت سر گذاشتن دوره های تحصیلی در این کشور، به دنبال یافتن کار رفته و در نهایت بتوانند در این کشور به صورت دائمی اقامت یابند. آنها ابتدا با اخذ ویزای تحصیلی امارات وارد موسسات آموزش عالی این کشور می شوند و دوره تحصیلی خود را به پایان می رسانند اما پس از پایان تحصیلات، اجازه اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل را نداشته و صرفا تحت شرایط خاصی مجاز هستند اقامت خود را تمدید نمایند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل

همان طور که اشاره گردید به دست آوردن اقامت امارات از طریق تحصیل برای دانشجویان امکان پذیر نیست و دولت امارات چنین مجوزی را صادر نمی نماید. بنابراین به تنهایی نمی توان با تحصیل در امارات به اقامت این کشور دست یافت اما از روش تحصیلی می توان شانس بیشتری جهت یافتن شغل در امارات پیدا کرد. در همین راستا، روش های دیگری وجود دارد که به شما اجازه می دهد در این کشور اقامت داشته باشید و از آن جمله می توان به کار و سرمایه گذاری در امارات اشاره نمود.

بدین صورت که دانشجو پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد نظر می تواند در مدت زمانی که برای او مشخص می گردد، به دنبال جستجوی کارفرمای اماراتی باشد. چنانچه دانشجوی جویای کار بتواند در مدت زمان مشخص و معین، شغل مد نظر را پیدا کند و با کارفرمای اماراتی قرارداد همکاری امضا نماید، می تواند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری امارات، به اقامت موقتی این کشور دست یابند.

از آنجا که کشور امارات جزو کشورهای مهاجرپذیر نبوده و نژادپرستی در این کشور به طور واضح دیده می شود، لذا اعطای اقامت دائمی و تابعیت از سوی دولت امارات صورت نمی پذیرد. مگر این که حداقل 30 سال از اقامت شما در امارات سپری شده باشد. اما تا زمانی که یک فرد خارجی برای امارات مفید باشد مجاز به اقامت در امارات خواهد بود. چنانچه دانشجوی کارجو موفق نشود در مدت مشخص شده شغل انتخابی خود را بیابد، می بایست فورا خاک امارات را ترک نموده و به کشور مبدا بازگردد.


نحوه اخذ تابعیت مضاعف در امارات

امارات در زمره کشورهایی قرار دارد که از از قانون تابعیت دوگانه یا مضاعف پیروی نمی نماید. به عبارت دیگر یک فرد خارجی که از اتباع کشورهای دیگر است، در صورتی که تمایل به اخذ پاسپورت و تابعیت اماراتی داشته باشد، ابتدا بایستی از تابعیت فعلی خود انصراف دهد و سپس شهروندی امارات را بگیرد. لازم به ذکر است در حال حاضر پاسپورت امارات متحده عربی در فهرست معتبرترین پاسپورت کشورهای جهان قرار گرفته است. روش های خرید ملک و سرمایه گذاری در امارات نیز از دیگر روش های اخذ اقامت موقتی هستند که البته شرایط مخصوص به خود را دارند. مجوز اقامت کاری فرد خارجی در امارات به صورت 3 ساله صادر می گردد.

در مجموع امر مهاجرت مهمترین تصمیم یک فرد خارجی در زندگی شخصی او محسوب می گردد که می تواند کلیه جوانب زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و مستقیما تغییر دهد. در متن این مقاله شرح داده شد که اخذ اقامت امارات از طریق تحصیل امکان پذیر نیست اما روش های دیگر مهاجرتی وجود دارند که می توانند شما را به اقامت موقتی این کشور برسانند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل پزشکی در امارات

به دلیل افزایش سطح و کیفیت دانشگاه های امارات متحده عربی، هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی برای تحصیل در دوره های مختلف پزشکی اقدام به ورود به دانشگاه های این کشور ثروتمند می کنند. از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در زمینه ها و دوره های مختلف پزشکی می توان به دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه شارجه و دانشگاه خلیفه اشاره کرد. در بخش های بعدی از شرایط تحصیل پزشکی در این دانشگاه های مجهز اطلاعات بسیار خوبی کسب خواهید کرد.


تحصیل پزشکی در دانشگاه امارات متحده عربی

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی اولین و بهترین دانشکده پزشکی در این کشور است. این مرکز تحصیلی نخستین بار در سال 1984 توسط شیخ ناهیان مبارک آل نهیان، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی و رئیس عالی دانشگاه افتتاح شد. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی از زمان تاسیس تا کنون به سرعت تکامل يافته است. این کالج بین المللی به ویژه در بین مؤسسات مشابه در خاورمیانه به رسمیت شناخته شده و از رتبه بالایی برخوردار است.

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی توسط شورای پزشکی عمومی، سازمان بهداشت جهانی و کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی و توسط دانشگاه ها و مؤسسات بهداشتی آمریکایی و کانادا به رسمیت شناخته شده و تایید شده است. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه امارات متحده عربی در تلاش است پزشكان اماراتی را با بالاترین استانداردهای بین المللی آموزش دهد. این سازمان به طور منظم و مداوم توسعه حرفه ای را ترتیب می دهد و سابقه ای چشمگیر در ایجاد برنامه های تحقیقاتی دارد.


تحصیل پزشکی در دانشگاه شارجه امارات


دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه در برنامه های پزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به تمامی دانشجویان و متقاضیا بین المللی که شرایط مورد نیاز را دارا می باشند ارائه می دهد. دوره های پزشکی کارشناسی این دانشکده شامل برنامه های تحصیلی می باشد که دانشجویان با بیماران در ارتباط هستند و از آموزش های عملی و تئوری و ترکیبی بهره مند می شوند. برنامه تحصیلات تکمیلی این دانشکده شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در پزشکی بیولوژی و مولکولی است. دانشکده دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه همچنین به طور فعال در تدوین برنامه درسی و همچنین ارائه نقش های رهبری در فرایند ارزیابی کالج شرکت می کند. این دانشکده نسبت به ارائه بورس تحصیلی و پژوهش های مقدماتی مرتبط با هدف تقویت و پیشرفت برنامه های تحصیلی و آموزشی دانشکده پزشکی فعالیت های مختلفی انجام می دهد.

دانشکده پزشکی دانشگاه شارجه به همراه سایر اعضای گروه های بالینی، انستیتو مرکز تحقیقات پزشکی شارجه و بیمارستان دانشگاه شارجه، محیطی بی نظیر را برای انجام تحقیقات مشترک و بین رشته ای ترکیب شده با هدف بررسی بنیادی پزشکی و سوالات پژوهشی ترجمه و یافتن راه حل هایی برای بروز چالش های سرطان، دیابت، بیماری های ایمونولوژیک، عفونی و قلبی عروقی می باشد. در این دانشکده طیف گسترده ای از فرصت ها را در اختیار دانشجویان قرار داده می شود تا دانشجویان تبدیل به پزشکان در سطح جهانی، رهبران و دانشمندان زیست پزشکی شوند. این دانشکده نه تنها به تدریس، تحقیق و خدمات متعهد است بلکه با ارتقاء یک محیط کار عالی، فرصت های برابر و پیشرفت شغلی از کارکنان و دانشجویان نیز پشتیبانی می کند.


تحصیل پزشکی در دانشگاه خلیفه

کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه رهبری در تبدیل اکوسیستم مراقبت های بهداشتی امارات متحده عربی برای یک کشور سالم تر است. کالج پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه خلیفه اکوسیستم مراقبت های بهداشتی ابوظبی و امارات متحده عربی را از طریق آموزش عالی، تحقیقاتی و خدمات درمانی برای جامعه تقویت می کند. دانشگاه خلیفه با تأسیس دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی خود، اولین کالج پزشکی مستقر در ابوظبی است و به چالش توسعه مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در ابوظبی، امارات متحده عربی و منطقه پاسخ می دهد. در سال های آینده، دانشگاه خلیفه قصد دارد طیف وسیعی از برنامه های مدرک پزشکی و علوم بهداشتی را که از طریق کالج ارائه می شود، انتخاب کند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در امارات

دانشگاه های امارات بهترین مقصد تحصیلی برای علاقمندان مهاجرت تحصیلی به کشورهای عربی نظیر مهاجرت به امارات است. بهترین بورسیه تحصیلی در امارات به موجب تحصیل در این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی فراهم گردیده و در اختیار آنان قرار دارد، مشروط بر این که در هر مقطعی شرایط لازم را دارا باشند. بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (PHD) قابل اعطا بوده و مدت بورسیه ها بین 2 الی 5 سال تحصیلی در نظر گرفته شده است.


بورسیه تحصیلی دوره کارشناسی در امارات

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در امارات را دارند اما به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در امارات در این مقطع هستند، می بایست واجد شرایط باشند. از جمله شرایط و الزامات مهم در این راستا، داشتن گواهینامه تحصیلی کارشناسی است که اگر از نوع مهندسی و علوم و فناوری اطلاعات باشید، شانس وی جهت اخذ بورسیه افزایش می یابد. نمره GPA (Grade Point Average) که یک روش متحدالشکل در کل دنیا جهت نمره دهی بر اساس استانداردهای جهانی است، در استفاده از بورسیه تحصیلی امارات ضروری است و باید حد نصاب آن را کسب نموده باشید. بازه نمره ای 0 الی 4 برای GPA در جهان تعیین گردیده است.

بنا بر توضیحات فوق الذکر، دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بایستی نمره حداقل 3 را در GPA به دست آورده یا مدرک معادل GPA را در مدارک تحصیلی خود داشته باشند. مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا تافل با حداقل نمره 91 از دیگر الزامات پذیرش تحصیلی و دریافت بورسیه تحصیلی در امارات می باشد. متوسط هزینه تحصیلی در این مقطع بین 13.000 الی 35.400$ (دلار آمریکا) معادل 48.000 الی 130.000AED (درهم امارات) برآورد می گردد که بخش اعظمی از آن و یا کل هزینه ها با اخذ بورسیه تحصیلی تامین می گردد.


بورسیه تحصیلی دوره دکتری در امارات

اعطای بورسیه تحصیلی امارات در مقطع دکترا نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد و در صورتی که شرایط مورد نظر را داشته باشید می توانید از بورسیه تحصیلی مربوطه استفاده نمایید. نمره GPA که برای این مقطع در نظر گرفته شده است، نمره 3.2 می باشد و البته در صورت عدم دارا بودن این نمره می توانید مدرک معادل آن را به دانشگاه ارائه نمایید. ضمنا دقت داشته باشید که ارائه مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی انتخاب شده در مقطع دکتری از دیگر الزامات بهره مندی از بورسیه تحصیلی امارات خواهد بود.

نمره زبان انگلیسی که در مدرک آیلتس و تافل مورد قبول است به ترتیب 6.5 و 91 می باشد. دانشجو می بایست هدف خود را از ادامه تحصیلات در امارات مشخص و اعلام نماید. میانگین شهریه و هزینه تحصیل در مقطع دکترا نیز تقریبا مشخص گردیده که مبلغ آن بین 130.000 الی 360.000AED (درهم امارات) معادل 35.500 الی 98.000$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. این مبلغ نیز با بهره مندی از بورسیه تحصیلی امارات تحت پوشش قرار گرفته و پرداخت می گردد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمینه های تحت پوشش بورسیه امارات

بورسیه تحصیلی که در کلیه مقاطع به دانشجویان واجد شرایط اعطا می گردد موارد به شرح ذیل را تحت پوشش قرار داده و تامین می نماید:

  • تامین کلیه شهریه تحصیل در دانشگاه مورد نظر در امارات
  • تحت پوشش قرار دادن کلیه هزینه های مربوط خرید جزوات آموزشی و کتب درسی و کمک درسی
  • بهره مندی از خوابگاه دانشجویی بدون پرداخت هزینه و رایگان
  • استفاده از بیمه درمانی رایگان
  • جهت شرکت در آزمون GRE و تافل هیچ الزامی جهت پرداخت هزینه های مربوطه نخواهید داشت و توسط بورسیه تامین می گردد.
  • استفاده از تخفیف ویژه، جهت رفت و آمد میان کشور مبدا و امارات
  • تامین مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در امارات


اسامی بورسیه های کشور امارات

درخواست بورسیه تحصیلی امارات توسط بسیاری از دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در امارات هستند، اتفاق می افتد و آنها در هر مقطعی که باشند می‌توانند از این بورسیه ها بهره‌مند شوند. اسامی برخی از بورسیه های امارات در ذیل آورده شده است.

  • بورسیه تحصیلی ماری رایت که مختص دانشجویانی است که در مناطق دور افتاده مشغول تحصیل هستند. برای اخذ این بورسیه می‌بایست حداقل یک ترم را در خارج از کشور پشت سر بگذارید.
  • بورسیه تحصیلی آرون اویونس به دانشجویانی اختصاص دارد که هرگز در خارج ادامه تحصیل نداده اند و قصد دارند برای مدت یک سال تمام در خارج تحصیل کنند.
  • کمک هزینه تحصیلی WSU
سایر بورسیه های تحصیلی به شرح جدول زیر می‌ باشد:

مقطع تحصیلینام بورسیه تحصیلیارزش بورسیه تحصیلی
کارشناسیNext Generation Scholarship30% تخفیف در شهریه تحصیلی و هزینه ثبت‌ نام و درخواست
Mailcheck Scholarship1500$ (دلار)
Hach and Rose,LLP Annual College Scholarship5000$ (دلار)
Scholarship for students breaking the mold5000DKK (کرون دانمارک)
Sustainability Scholarship GreenMatch1000€ (یورو)
Scholarship Contest from Dealroom500$ (دلار)
Trendhim Talent Scholarship2300$ (دلار)
کارشناسی ارشدJelvix Scholarship Program 20191000$ (دلار)
Scholarship for Nordic Students Going Abroad500€ (یورو)
Scholarship for Orphans1000$ (دلار)
Civil Society Leader Awardتامین کلیه هزینه های تحصیلی
Scholarships for Womenهزینه کتب درسی و شهریه تحصیلی به صورت رایگان
دکتریPhD Miniaturized Sensors for Mars and other planetary bodiesتامین شهریه دکتری به علاوه حقوق ماهیانه به میزان 1000 الی 1100€ (یورو)
The $2,000 “Privacy Matters” College Scholarship2000$ (دلار)
Scholarships for Hispanics 2018-2019هزینه کتب درسی و شهریه تحصیلی به صورت رایگان
Scholarships Canada Fully Funded List, Grants and Fellowshipsهزینه کتب درسی و شهریه تحصیلی به صورت رایگان
DAAD Scholarships for National And International Studentsهزینه کتب درسی و شهریه تحصیلی به صورت رایگان


ویزای تحصیلی امارات و تمدید آن

نکته مهمی که در مهاجرت تحصیلی به امارات وجود دارد این است که می بایست ویزای تحصیلی این کشور را از سفارت این کشور اخذ نمایید که مستلزم ارائه اسناد و مدارک خاصی می باشد. با گرفتن این نوع ویزا اجازه دارید در امارات متحده عربی اقات داشته باشید. به جز شهروندان اسرائیلی کلیه اتباع خارجی حق اقامت در این کشور را دارند. دانشجویان خارجی که گذرنامه آنها متعلق به کشورهای شورای همکاری خلیج (شامل کشورهای عربستان سعودی، عمان، قطر، بحرین و کویت) با علامت اختصاری GCC می باشد، جهت ادامه تحصیلات در امارات به ویزای تحصیلی نیاز نخواهند داشت و بدون اخذ ویزا می توانند به تحصیلات خود در امارات ادامه دهند. ویزای تحصیلی امارات با اعتبار به مدت 1 سال برای دانشجویان متقاضی صادر می گردد که تمدید آن به صورت سالیانه می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه های رایگان امارات

همانطور که گفته شد، هزینه های تحصیل در امارات متحده عربی در صورتی کاهش می یابند که متقاضیان و دانشجویان بین المللی بتوانند از در امارات متحده عربی با داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی کنند. در امارات متحده عربی بورس های تحصیلی کامل که 100٪ شهریه را پوشش می دهند به دانشجویان ملی امارات متحده عربی ارائه می شود. همچنین مبلغ ماهانه برای دانشجویان واجد شرایط کشور امارات متحده عربی بر اساس میانگین نمرات و معدل آنها ارائه می شود. کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان و متقاضیانی که شهروند امارات متحده عربی هستند از مبلغ 540$ (دلار) تا 2100$ (دلار) می باشند. لازم به ذکر است که میزان کمک هزینه های تحصیلی که به دانشجویان و متقاضیان اماراتی ارائه می شود به معدل و نمرات آنها بستگی دارد.

تعداد محدودی بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان خارجی و یا بین المللی با عملکرد عالی دانشگاهی و خصوصیات شخصی در دسترس هستند. به یاد داشته باشید که کسب این بورسیه ها بسیار رقابتی هستند. کمک هزینه تحصیلی پرزیدنت معتبرترین کمک هزینه تحصیلی است که براساس دستاوردهای دانشگاهی و تعالی آنها برای دانشجویان اختصاص داده شده است. برای کسب بورس تحصیلی پرزیدنت، متقاضیان باید معدلی بالاتر از 3.3 داشته باشند و در یک برنامه مدرک مهندسی یا علوم پذیرفته شوند. لازم به ذکر است که با داشتن معدل 3.3 یا بیشتر متقاضیان می توانند از این بورسیه تحصیلی به صورت 100% بهره مند شوند که تمامی هزینه های آنها را پوشش می دهد. در صورتی که دانشجویان معدل کمتری داشته باشند، با در نظر گرفتن معدل خود می توانند از 75%، 50% و 0% از این کمک هزینه بهره مند شوند.


بورس های تحصیلی جهت تحصیل در امارات

بورس های تحصیلی برای تحصیل به صورت رایگان در امارات متحده عربی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می شوند و در این بخش قصد داریم تا علاوه بر بورس تحصیلی پرزیدنت، به سایر کمک هزینه های جزئی تحصیل در امارات اشاره کنیم. تعدادی از بورس های تحصیلی جزئی برای دانشجویان بین المللی در امارات متحده عربی با عملکرد عالی دانشگاهی و خصوصیات شخصی در دسترس است که عبارتند از:

  • بورس تحصیلی دانشگاه خلیفه
  • کمک هزینه های تحقیقات دکتری بنیاد القاسمی
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی در امارات


بورسیه تحصیلی دانشگاه خلیفه امارات

دانشگاه خلیفه به دانشجویانی که معدل تجمیعی حداقل 3.0 یا بیشتر از آن است، کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه های دانشگاه خلیفه با شروع حمایت مالی از دانشجویان سخت کوش و شایسته، همچنان به علاقه‌مند تعداد زیادی از دانشجویان برای انجام بهتر می پردازند. شرایط بورسیه تحصیلی در دانشگاه خلیفه به صورت زیر است:

وضعیت دانشجوبورسیه دانشکده مهندسیبورسیه دانشکده علوم
حداقل معدل 3.0 یا بیشترشامل 50% شهریه استشامل 75% شهریه است
معدل از 2.5 تا 2.99شامل 25% شهریه استشامل 50% شهریه است
معدل از 2.0 تا 2.49شامل 10% شهریه استشامل 25% شهریه است
معدل زیر 2.0شامل 0% شهریه استشامل 0% شهریه است


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی امارات

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا