خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    7

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند نمونه موفق از بازاریابی ویدیویی

در انتهای این مطلب شاید بد نباشد که به معرفی چند مورد از بازاریابی ویدیویی موفق در سطح جهان اشاره کنیم که برخی از آنها توانستند با این شیوه تعداد مشتریان و آمار فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. شاید این دیدگاه برای بسیاری از شما به وجود آمده باشد که شرکت‌های بزرگ نیازی به تبلیغات ندارند و برند آنها به اندازه کافی شناخته شده است. اما جالب است بدانید که، در بین کمپین‌های موفق ویدیو مارکتینگ، اسم شرکت‌های را می‌بینید که شاید به هیچ وجه انتظار حضور آنها را نداشته باشید. سه مورد از این شرکت‌ها عبارتند از:

ویدیو تبلیغاتی «آخرین مشتری» از گروه کوکاکولا

شرکت های تولیدکننده نوشیدنی و نوشابه همیشه به دنبال راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مختلف هستند و هر دو شرکت کوکاکولا و پپسی سعی می‌کنند که سالانه ویدیوهای تبلیغاتی پربازدیدی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. جالب است بدانید که ویدیو آخرین مشتری از گروه کوکاکولا در کمپین تبلیغاتی کریسمس در کشور فیلیپین بیش از 15 هزار بازدید داشته است. در این ویدیو تبلیغاتی تلاش شده است که تعهد شرکت کوکاکولا نسبت به مشتریان نشان داده شود و این احساس را ایجاد کند که شرکت آنها قابل اعتماد و سخاوتمند است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویدیو «برای عظمت افراد کوچک» از گروه علی بابا (Alibaba)

همه ما اسم برند علی بابا را به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیکی چند ملیتی در چین شنیده‌ایم که میزان فروش جهانی آن حداقل به اندازه آمازون است و یک رقیب بزرگ برای آن محسوب می‌شود. اما این شرکت برای کسانی که با نام تجاری آنها آشنا نیستند، از یک حربه جالب استفاده کرده و خود را به عنوان اسپانسر تیم کنیا در طول بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی معرفی کرد. آن‌ها به این منظور یک ویدیوی تبلیغاتی تولید کردند که در انتهای آن پیامی به شکل خلاقانه منتشر می‌کنند که «عظمت از مکانهای کوچک و از افراد کوچک می‌آید». در واقع آنها با این تبلیغات نشان می‌دهند که ورزشکاران جوان با رویاهای بزرگ می‌توانند به اهداف خود برسند و برندهای مطرح نیز با یک بنیانگذار بلند پرواز به وجود می‌آیند. این ویدیو در سال 2018 به عنوان یکی از پربازدیدترین ویدیوهای تبلیغاتی در سطح دنیا شناخته شد و هنوز هم بسیاری از کشورها از آن برای برنامه‌های بلند مدت خود استفاده می‌کنند.

ویدیو «25915 روز» از گروه ریباک (Reebok)

میانگین عمر هر انسان در حدود 25915 روز است و شرکت ریباک تلاش می‌کند که انسان این مدت را با احترام و بدون فشار به بدن خود با محدودیت‌های فیزیکی زندگی کند. این ویدیو تبلیغاتی در قالب کمپین HonorYourDays# منتشر شده است و به صورت بدون صدا و صامت ساخته شده است. اما پیام قدرتمند این ویدیو این است که «بخاطر جسمی که به شما داده شده است افتخار کنید». در این ویدیو یک زن میانسال فرایند طول عمر خود را به صورت معکوس تا دوران نوزادی انجام می‌دهد و در مراحل مختلف آن شاهد استفاده از تجهیزات شرکت ریباک با نام تجاری آنها هستیم. جالب است بدانید که در انتهای فیلم یک دکمه CTA قابل کلیک قرار داده شده است که بر روی آن جمله «روزهای خود را محاسبه کنید» نوشته شده است. کاربران با کلیک بر روی این لینک، به وب سایت شرکت ریباک هدایت می‌شوند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم که بازاریابی ویدیویی را به طور کامل و با ذکر جزئیات معرفی کنیم، به معرفی مزایا و معایب این روش تبلیغاتی پرداختیم، برخی از آمارهای مربوط به این روش را از منابع معتبر بین المللی استخراج کردیم و در نهایت راهکارهای مختلف برای موفقیت در این مسیر را پیشنهاد دادیم. تلاش ما در گروه مدیر وب بر این است که شما بتوانید با دانش کامل از این روش برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. اگر پیشنهادی دارید یا اگر هنوز ابهامی در این مورد برای شما باقی مانده است، خوشحال می‌شویم که شنونده آن باشیم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوا چیست؛ راهنمای کامل استفاده از آن در کسب‌وکارها

بازاریابی محتوا چیست؛ راهنمای کامل استفاده از آن در کسب‌وکارها


همه ما می‌دانیم که این روزها بازاریابی اینترنتی چه سهم عظیمی‌ در مراودات تجاری و اقتصادی دنیای مدرن ما دارد. اینترنت دیگر مثل گذشته که بیشتر جنبه سرگرمی، اطلاع‌رسانی و ... داشت نیست و حالا به یکی از معتبرترین روش های کسب درآمد در دنیا تبدیل شده است. دنیای جدید ما دیگر مثل قدیم که تجارت‌ها همگی حالت فیزیکی داشتند نیست و این نوع تجارت‌های قدیمی‌‌ با گسترده‌تر شدن بازاریابی دیجیتالی در حال کمرنگ‌تر شدن هستند.

اما تجارت‌های بزرگی که در این مسیر قدم برداشته‌اند، چطور توانستند کسب‌و‌کار خود را از طریق اینترنت و بازاریابی آنلاین متحول کنند؟

خوشبختانه اینترنت بسـ*ـتری گسترده از ابزارهای گوناگون را فراهم کرده است تا به کمک آن ها بتوانید مخاطبین بیشتری جذب کرده و در نهایت از آنها مشتریان ثابت بسازید. روش‌های گوناگونی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد. بازاریابی محتوا از آن دسته بازاریابی‌هایی است که نه تنها تأثیر شگفت‌انگیزی در پیشرفت تجارت شما خواهد داشت، بلکه بازه تأثیرگذاری آن به نسبت برخی دیگر از انواع بازاریابی طولانی‌تر و حتی در مواقعی همیشگی می‌باشد. این یعنی شما در صورتی که به درستی از بازاریابی محتوا استفاده کنید، جذب مخاطبین و مشتریان خود را تضمین کرده اید.

ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل و کامل به مبحث بازاریابی محتوا و تولید محتوا بپردازیم. شما با مطالعه دقیق این مقاله می‌توانید با پایه و اساس و همچنین مفهوم این مقوله آشنا شده و در ادامه راه و روش‌های تخصصی و نکات مؤثر برای کسب موفقیت در این زمینه را فرا بگیرید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوا دقیقاً به چه معناست؟

ضروری است تا قبل از وارد شدن به جزئیات این مبحث، با ماهیت و تعاریف این مقوله آشنا شویم. اولین سؤال برای شروع این است که بازاریابی محتوا چیست و ماهیت آن برای یک تجارت کوچک یا بزرگ به چه معناست؟

متخصصین وب در منابع گوناگونی از شعار "محتوا پادشاه است" یا "Content is King" استفاده کرده اند. به گفته آن‌ها، اگرچه یک تجارت آنلاین شامل بخش های گوناگونی است، اما محتوا حکم پادشاه تمام این بخش ها را دارد. دلیل چنین ادعایی متفاوت بودن بحث بازاریابی محتوا با دیگر انواع بازاریابی های آنلاین است. به جز تفاوت در نحوه عملکرد و اجرای این مبحث، تأثیرگذاری آن نیز به نسبت دیگر بازاریابی ها بسیار بیشتر است. به عبارت دیگر باید گفت که دیگر مدل های بازاریابی اینترنتی به نوعی زیرمجموعه های بازاریابی محتوا به حساب می‌آیند.

به عنوان مثال، بدون محتوا سئو هیچ معنی نخواهد داشت. سئو پل ارتباطی معرفی و بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است، اما اگر محتوای مناسب وجود نداشته باشد، سئو نیز در عمل هیچ فایده ای نخواهد داشت. یا برای مثال اطلاعاتی همچون متادیتاهایی که ربات های موتورهای جستجو از سایت ها دریافت می‌کنند، نوعی از محتوا محسوب می‌شوند. هر لینکی که یک منبع به منبعی دیگر می‌دهد در واقع هدایت گری برای ارسال کاربران به محتوایی دیگر است. کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبالش هستند نیز در نهایت برای پیدا کردن محتوا به کار برده می‌شوند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
به جز این موارد، ایمیل ها، توئیت ها، پست های شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات موجود در صفحات فرود، توضیحات محصولات و ... همگی از دیگر مثال های محتوا هستند. این توضیحات نشان دهنده اهمیت بالای محتوا برای راه اندازی وب‌سایت، کسب بازدید، افزایش فروش و هر چیزی که یک تجارت آنلاین به دنبال آن است، می‌باشد.

محتوا چیزی نیست که صرفاً به خاطر کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو به ما کمک کند. محتوا قدرتمندترین ابزار برای برقراری ارتباط و ارسال پیام های هدفمند به مخاطبین است. اگر این ارتباط به درستی برقرار شود، به دنبال آن کسب رتبه، افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش و سوددهی نیز عاید شما خواهد شد. محتوا قلب تپنده یک تجارت آنلاین است.

با این تفاسیر، می‌توان با یک تعریف ساده و کوتاه گفت که بازاریابی محتوا به استفاده صحیح از محتوا (هر نوع محتوا) به منظور دستیابی و محقق سازی اهداف اقتصادی یک تجارت اطلاق می‌شود.



بازاریابی محتوایی





آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی محتوا با تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟

اگر بخواهیم تولید محتوا را خیلی ساده تعریف کنیم باید بگوئیم که فرآیند تولید، انتشار و به اشتراک‌گذاری هرگونه محتوای دیجیتالی شامل متن (نوشته)، عکس، ویدئو، فایل صوتی (پادکست) و ... را تولید محتوا می‌نامند. اما این پروسه زمانی به بازاریابی محتوا تبدیل می‌شود که برای تولید و انتشار این محتوا یک هدف اقتصادی تعیین شده باشد. در واقع می‌توان گفت که مراحل توسعه و گسترش تولید محتوا و کسب درآمد حاصل از آن را بازاریابی محتوا می‌گویند. با این تعاریف باید گفت که این دو مورد در حقیقت با یکدیگر رابـ*ـطه تنگاتنگ داشته و هر دو با یکدیگر معنی خواهند داد.

بزرگان این حوزه از عنوان دیگری نیز برای بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند. به عقیده این افراد، بازاریابی محتوا یعنی ارائه اطلاعات مفید از یک برند که منجر به افزایش آگاهی و اطلاعات مخاطبین می‌شود. خیلی از تجارت های موفق در این زمینه با ارائه محتوای آموزشی و ارائه اطلاعات مهم به کاربران، توانسته اند در آنلاین مارکتینگ جایگاه ویژه ای کسب کنند. چرا که تقریباً تمام کاربران قبل از اینکه تصمیم به خرید و تهیه سرویس یا کالایی خاص بگیرند، ابتدا تمایل خیلی زیادی به کسب اطلاعات مربوطه دارند. افزایش آگاهی کاربران اولین قدم برای دستیابی به چنین موقعیتی می‌باشد.

بازاریابی محتوا یک استراتژی قدرتمند و طولانی مدت برای مستحکم کردن یک برند است. روشی که با کمک آن نه تنها برند شما معروف و بزرگ‌تر می‌شود، بلکه به واسطه آن شما قدم مهمی‌ در زمینه کسب درآمد حرفه ای و تقویت تجارت خود برداشته‌اید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تولید و بازاریابی محتوا چطور می‌تواند برای تجارت ما مفید باشد؟

از جمله مهمترین دلایلی که شرکت های مختلف زیادی نمی‌توانند به درستی از این نوع بازاریابی سود ببرند این است که اغلب آن ها شناخت کافی و درستی از بازاریابی محتوا و مزایای آن ندارند. همچنین اطلاعات بسیار کمی‌ در مورد نحوه پیاده سازی و استفاده صحیح از آن دارند.

اثرات بازاریابی محتوا در دو دسته کلی تقسیم می‌شود. دسته اثرات نیمه محسوس و دسته اثرات محسوس. ما در ادامه اثرات مثبت بازاریابی محتوا در این دو دسته را بررسی خواهیم کرد :



مزایای نیمه محسوس بازاریابی محتوا

- تقویت و شهرت برند

ایجاد محتوای مناسب باعث می‌شود تا مخاطبین شما چیزی برای صحبت کردن و به اشتراک گذاری آن با دیگران داشته باشند. وقتی آن ها راجع به محتوایی که در سایت یا شبکه اجتماعی شما وجود دارد صحبت می‌کنند، درواقع در حال صحبت کردن در رابـ*ـطه با خود تجارت و برند شما هستند. در میان این صحبت ها در اغلب موارد چیزهای گوناگونی به اشتراک گذاشته می‌شود. این چیزها می‌توانند لینک مطالب شما، تصاویر اینفوگرافیک، ویدئوها و بسیاری دیگر از انواع محتوا باشند. چنین چیزی به افزایش محبوبیت برند شما کمک شایانی می‌کند و افزایش محبوبیت و شهرت یک برند همان کلید موفقیت نهایی شما خواهد بود. این مسئله حتی در حالتی که برخی از کاربران حتی نام برند شما را نشنیده باشند نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- کسب احترام و تحسین از دید کاربران و دیگر تجارت ها

یک محتوای خوب که از طریق یک بازاریابی محتوای صحیح به انتشار درآمده باشد و بتواند نیازها و اطلاعات لازم را ارائه کند، قابلیت این را دارد تا تجارت شما را مورد تحسین همگان قرار دهد. اینکه بخواهید از دیدگاه مخاطبین قابل احترام و تحسین برانگیز به نظر بیائید مسئله ای است که نیاز به جلب توجه و اعتماد آن ها دارد. از بهترین روش هایی که بتوان با کمک آن اعتماد کاربران را جلب کرد، ارائه اطلاعات درست و مفید و کاربردی در قالب تولید محتوای اختصاصی است.

انتشار مطالب آموزشی خاص، راهکارها و در مجموع مطالب منحصر به فردی که مخاطبین خاصی به دنبال آن ها هستند می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. برای مثال توجه به دغدغه های فردی و اجتماعی، مطالب و سؤالاتی که در ذهن کاربران وجود دارد و توجه به ترندهای مطرح روز از یک طرف، و ایجاد یک محتوای شفاف برای بررسی این مسائل از طرف دیگر می‌تواند مستقیماً به افزایش ارزش شما و برندتان کمک کند.

در طرف مقابل سایت های بسیار زیادی هستند که هیچ ایده ای راجع به چنین مسئله ای نداشته و صرفاً به دنبال پر کردن سایت خود با محتوای مختلف هستند. این سایت ها که اغلب کارخانه محتوا نیز نامیده می‌شوند در مدت زمان کوتاهی با افت چشم گیری رو‌به‌رو می‌شوند. چرا که هدفی در تولید محتوای آن‌ها دیده نمی‌شود و طولی نمی‌انجامد که کاربران و مخاطبین آن‌ها از سبک کلیشه ای و بی‌هویت این نوع سایت‌ ها خسته می‌شوند. کاربران دنبال جایی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. اگر چنین سایت هایی قادر نیستند تا اعتماد کاربران را جلب کنند، پس شما این کار را بکنید.

به خاطر بسپارید که اعتماد به سرعت به اعتبار شما تبدیل شده و اعتبار شما دلیل محکمی‌ برای افزایش بهره وری از نام برندتان خواهد بود.




آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
- افزایش غیرمستیم نرخ تبدیل کاربر به مشتری

فرض کنید بخشی از محتوای سایت شما در جایی که کسی با نام برند شما آشنا نیست منتشر شده و به اشتراک گذاشته شده باشد. اگر این محتوا کیفیت لازم و ارزش کافی را به کاربران انتقال داده باشد، شانس اینکه آن کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر از جایی که این محتوا را تولید کرده است سراغ شما را بگیرند به مراتب بیشتر می‌شود. چنین پروسه ای در نهایت به بازخوردهای بیشتر کاربران و تبدیل شدن کاربران به مشتریان منجر می‌شود. اما نکته ای که شما را برای رسیدن به چنین چیزی یاری می‌کند، ارائه محتوای هدفمند برای مخاطبین هدفمند می‌باشد. هرچه این فرآیند بیشتر و بهتر صورت بگیرد، فاصله بین مخاطبین با محصولات و سرویس های شما کمتر می‌شود و همین مسئله به افزایش چشم گیر فروش شما کمک خواهد کرد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب 2

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا