خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در بخش تعامل (Engagement) مسئله میزان حضور کاربران در وب‌سایت ما به صورت تابعی از زمان بررسی می‌شود. تصویر این صفحه در زیر نشان داده شده است که بازه‌های زمانی مختلف را در آن می‌توانید ببینید. مثلاً طبق تصویر زیر، کاربرانی که به مدت 0 تا 10 ثانیه در وب‌سایت ما بوده‌اند، بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند و 13 دوره متفاوت را ثبت کرده‌اند.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنولوژی (Technology)

این قسمت از ابزار گوگل آنالیتیکس به دو حوزه مجزا تقسیم شده است. در واقع نسخه‌های قدیمی این ابزار سعی کرده بود که کلیه اطلاعات را در یک قالب کلی ارائه دهد که در نسخه به روز رسانی شده گوگل آنالیز می‌بینیم که در دو صفحه جدا به بحث تکنولوژی می‌پردازد. بخش اول این قسمت، به بررسی مرورگر کاربران می‌پردازد. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، کاربران ممکن است از مرورگرهایی مانند کروم، موزیلا، اینترنت اکسپلورر یا هر ابزار دیگری استفاده کنند که کلیه آمار مربوط به آنها از لحاظ تعداد بازدید و مدت زمان حضور آنها در این صفحه نشان داده می‌شود.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اما بخش دوم قسمت تکنولوژی به بررسی شبکه اینترنتی کاربران می‌پردازد. در واقع، در این بخش شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد سرور اینترنت کاربران به همراه شرایط حضور آنها در وب‌سایت مانند طول دوره و تعداد آنها را مشاهده کنید. حتی اگر در تنظیمات گوگل آنالیتیکس خود به مسئله درآمد نیز پرداخته باشید، در این قسمت می‌توانید درآمد به دست آمده از کاربران در هر قسمت از شبکه را محاسبه کنید.

آموزش گوگل آنالیتیکس





آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
موبایل (Mobile)

مطالعه دستگاه‌های کاربران برای بررسی ابزارهای آنها مهم است و این دیدگاه برای شما به وجود می‌آید که کاربران وب‌سایت شما بیشتر از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند. زمانی که به بخش موبایل در قسمت مخاطبان می‌روید، گوگل آنالیتیکس یک صفحه مانند تصویر زیر به شما می‌دهد که در آن اطلاعاتی در رابـ*ـطه با کاربران و دستگاه‌های آنها به شما می‌دهد تا از این طریق بتوانید بهترین ابزار ممکن برای تبلیغات و معرفی وب‌سایت خود در نظر بگیرید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
جریان کاربران (User Flow)

نمودار جریان کاربران یکی از بهترین ابزارهاییست که می‌توانید مسیر حرکت کاربران و تعامل آنها با محتوای وب‌سایت خود را بررسی کنید. در این قسمت این فرصت به شما داده می‌شود که در ابتدا دسته بندی کاربران بر اساس کشورهای مختلف را بببیند و مشاهده کنید که هر کدام از آنها به چه صورتی به سراغ وب‌سایت شما آمده‌اند. به عنوان مثال در تصویر زیر می‌بینید که کاربران ایرانی بیشترین حجم بازدیدکنندگان این وب‌سایت را تشکیل می‌دهند که ابتدا به صفحه اصلی و از آنجا به سایر مطالب وب‌سایت حرکت کرده‌اند.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. جذب (Acquisition)

قسمت جذب یا Acquisition به بررسی و آنالیز روش‌های مختلف جذب کاربران برای وب‌سایت می‌پردازد. زمانی که شما قصد جذب ترافیک را داشته باشید، ابزارهای مختلفی در اختیار دارید که هر کدام از آنها با یک روش خاص و متفاوت اجرا می‌شود. به عنوان مثال، روش تبلیغات کلیکی به پرداخت پول نیاز دارد، این در حالی است که استفاده از تکنیک‌های سئو باعث بالا رفتن ترافیک ارگانیک وب‌سایت شده و هزینه چندانی برای دارنده سایت ندارد.

روش‌های دیگری مانند استفاده از بک لینک و لینک دهی و همچنین پخش کردن آدرس اینترنتی وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی، روش‌های دیگری هستند که برای جذب کاربر استفاده می‌شود. بنابراین اگر ما بخواهیم کارآمد بودن یکی از این روشها را بررسی کنیم، باید به سراغ ابزار Acquisition در گوگل آنالیتیکس برویم تا بتوانیم این آمارها را به شکل دقیق‌تر و موفق به دست بیاوریم. زیر لایه‌های استفاده شده در این ابزار عبارتند از:



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرورکلی (Overview)

ابزار Overview همانند سایر قسمت‌هایی که در بخش‌های قبلی معرفی شد، شامل اطلاعات کلی و به صورت گروهی در مورد نحوه جذب کاربران است و شما با دیدن این صفحه به برخی اطلاعات اولیه و مقدماتی در مورد روش‌های جذب بازدید کنندگان می‌رسید. اگر بر روی این صفحه کلیک کنید، وارد محیط آن می‌شوید که همانند تصویر زیر است. در سمت چپ این تصویر شما یک نمودار دایره‌ای رو می‌بینید که میزان جذب ترافیک مستقیم و جستجوی ارگانیک را به شما نشان می‌دهد. در این تصویر، می‌بینیم که میزان جذب مستقیم بیشتر از جذب ارگانیک هست.

در کنار این نمودار، دو نمودار دیگر آورده شده است که یکی از آنها مربوط به تعداد کاربران و نمودار دیگر مربوط به نرخ تبدیل هر کدام از اهداف ماست. شما اگر در بخش ادمین (Admin) برای ابزار گوگل آنالیتیکس خود هدف گذاری کرده باشید، می‌توانید نرخ تبدیل آن را در نمودار سوم ببینید. البته در انتهای متن به بخش ادمین و اطلاعات موجود در آن نیز اشاره خواهیم کرد.

در پایین این نمودارها یک جدول دو ردیفی می‌بینید که اطلاعات نمودارهای بالا را به صورت عددی نشان می‌دهد. در جدول زیر می‌بینیم که ترافیک‌های مستقیم بیشتر هستند و به همان نسبت اطلاعاتی در مورد دوره‌ها، نرخ پرش و موارد دیگر ارائه شده است.

آموزش گوگل آنالیتیکس



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمام ترافیک (All Traffic)

این بخش به عنوان یک منبع اطلاعاتی کامل در مورد ترافیک‌های جذب شده در وب‌سایت شما شناخته می‌شود. برای یک وب‌سایت، راهکارهای مختلفی برای جذب کاربر و تبدیل آنها به مشتری وجود دارد که در بالا به آنها اشاره کردیم. در قسمت All Traffic تمامی این موارد به صورت جزئی و دقیق بررسی شده و نتایج آنها به صورت مجزا گزارش شده است.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، دسته‌بندی روش‌های جذب کاربران به سه گروه جذب مستقیم، ترافیک ارگانیک از گوگل و ترافیک ارگانیک از موتور بینگ نشان داده شده است. در قسمت‌های جلوی آنها نیز به اطلاعاتی در مورد تعداد کاربران، کاربران جدید، تعداد دوره‌ها، نرخ پرش و سایر اطلاعاتی که در تصویر زیر می‌بینید، پرداخته شده است. در همین قسمت، در یک صفحه اطلاعاتی در رابـ*ـطه با بازدیدهای جذب شده از طریق لینک‌ها و جستجوهای ارجاعی، ارائه داده شده است.

به طور خلاصه، با کمک قسمت All Traffic می‌توان امیدوار بود که هم کارایی روش‌های لینک دهی و هم کارایی سیستم‌های سئو و بهینه سازی وب‌سایت را بررسی کرد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش گوگل آنالیتیکس




ادوردز (AdWords)

قسمت ادوردز برای کسانی که از تبلیغات کلیکی و تبلیغات PPC استفاده می‌کنند یک ابزار ایده آل و مناسب است. در واقع آن‌ها می‌توانند در این صفحه به اطلاعات کلی و جزئی در مورد کمپین‌های تبلیغاتی خود دست یابند و با توجه به این اطلاعات، روند تبلیغات خود را تغییر دهند. در این قسمت بررسی‌ها با توجه به کمپین‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی، عبارت‌های کلیدی، و ساعت تبلیغات روزانه انجام می‌گیرند و نتایج آنها در قالب جداول مختلفی به کاربر عرضه می‌شود.

تصویر زیر یک نمای کلی از صفحه ادوردز در ابزار گوگل آنالیتیکس ارائه می‌دهد و همانطور که در آن مشخص است اطلاعاتی در مورد تعداد کلیک‌ها، هزینه‌ها، کاربران، نرخ پرش مواردی از این قبیل گزارش می‌شود. البته با توجه به اینکه در این وب‌سایت از ابزار گوگل ادوردز استفاده نشده است، تمامی اطلاعات این تصویر 0 هستند؛ اما اگر شما می‌خواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید، اطلاعات شما به طور کامل در این قسمت نشان داده می‌شود.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش گوگل آنالیتیکس




کنسول جستجو (Search Console)

قسمت کنسول جستجو برای کسانی که به عنوان وب‌مستر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است و به آنها این امکان را می‌دهد که بین اطلاعات به دست آمده از گوگل آنالیتیکس و گوگل وب‌مستر هماهنگی و مطابقت ایجاد کرده و از آنها برای پیشرفت کار خود استفاده کند. در این قسمت، شما به یک صفحه ارجاع داده خواهد شد تا از طریق آن سیستم گوگل وب‌مستر خود را با گوگل آنالیز هماهنگ کنید و از اطلاعات آنها به صورت همزمان استفاده کنید. این قسمت اطلاعاتی در مورد صفحه فرود، کشور کاربران وب‌سایت، دستگاه‌های کامپیوتری همچنین عبارات کلیدی استفاده شده



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا