خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
شبکه‌های اجتماعی (Social)

در این قسمت آنالیز ارتباط وب‌سایت ما با شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌گیرد. شبکه‌های اجتماعی در جذب بازدید کننده بسیار مهم هستند هرچه توانایی جذب ترافیک از این طریق بالاتر باشد، مطمئناً تأثیر بهتری بر کیفیت و کارایی وب‌سایت ما خواهد داشت. زمانی که بر روی این قسمت کلیک کنید، به یک صفحه هدایت خواهید شد که ساختار آن همانند تصویر زیر است:

آموزش گوگل آنالیتیکس




در این تصویر می‌بینید که آمار بازدید‌کننده به دست آمده از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به چه صورت است و هر کدام از آنها به اندازه چند درصد در جذب ترافیک تأثیر داشته‌اند. حتی مواردی مانند نرخ تبدیل و همچنین ترافیک‌های جذب شده از طریق لینک‌های ارجاعی نیز در این حوزه داده می‌شوند تا شما بتوانید آمار دقیقی از عملکرد وب‌سایت خود داشته باشید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمپین‌ها (campigns)

اگر از ابزار گوگل ادوردز و گوگل آنالیتیکس به صورت همزمان استفاده کنید، نقش کمپین‌های تبلیغاتی در جذب ترافیک اهمیت پیدا می‌کند و شرکت گوگل نیز به این موضوع پی برده است. بنابراین در نسخه به‌روز‌رسانی شده گوگل آنالیز، بخش کمپین‌ها به وجود آمده است تا بتوانیم وضعیت کمپین‌های تبلیغاتی خود را بررسی کنیم. زمانی که بر روی این گزینه کلیک کنید، صفحه‌ای همانند تصویر زیر ظاهر می‌شود:

آموزش گوگل آنالیتیکس


در این تصویر تعداد کاربران جذب شده از طریق هر کمپین به صورت مجزا در یک نمودار نشان داده می‌شود و در جدول پایین آن، همه کمپین‌ها به صورت یک فهرست کلی داده می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که در مورد هر کمپین وجود دارد، خانه‌ها و قسمت‌های این جدول پر شده و شما می‌توانید آمارهای مورد نظر خود را از این قسمت به دست بیاورید. البته چون ما کمتر از این وب‌سایت در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنیم، عملاً آمارهای به دست آمده در آن صفر هستند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5. رفتار (Behavior)

گاهی وب‌مسترها برای سنجش و ارزیابی وب‌سایت خود به نحوه رفتار کاربران در محیط وب‌سایت خود رجوع می‌کنند و سعی می‌کنند از الگوهای رفتاری آنها برای بهبود عملکرد سایت خود استفاده کنند. اگر شما نیز از این گروه هستید، بخش رفتار می‌تواند اطلاعات مهم و تعیین‌کننده‌ای در اختیار شما قرار دهد که به شکل‌های مختلفی می‌توانید آنها را تغییر دهید و به عنوان فاکتورهای ارزیابی استفاده کنید. با کلیک بر روی بخش رفتار، زیر لایه‌های زیر برای شما باز می‌شوند:

مرور کلی (Overview)

اگر بخش مرور کلی در مورد سایر ابزارهای قبلی را مطالعه کرده باشید، طبیعتاً می‌دانید که در این صفحه اطلاعات کلی مربوط به آن بخش نشان داده می‌شود. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، آمار بازدید صفحات به صورت یک نمودار نقطه‌ای در بالای صفحه نشان داده شده و در زیر آن مواردی مانند بازدید صفحات، بازدیدهای منحصر به فرد ثبت شده، میانگین زمانی هر کدام از صفحات و همچنین باونس ریت آورده شده است. در قسمت پایین نیز تمامی این موارد به ترتیب مطالب گذاشته شده در سایت، مشخص و می‌توانید به عنوان آمارهای کلی از آنها استفاده کنید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
جریان رفتار (Behavior Flow)

با کلیک بر روی این قسمت، صفحه‌ای همانند تصویر زیر برای شما ظاهر می‌شود که احتمالاً نوشته‌های روی آن برای شما آشنا و جذاب باشند. این قسمت را می‌توان زیباترین و شکیل‌ترین بخش گوگل آنالیتیکس معرفی کرد که حاوی اطلاعات جذابی نیز هست. در این تصویر شما می‌توانید ببینید که نحوه حضور کاربران در وب‌سایت شما به چه صورت است.

به عنوان مثال، در این وب‌سایت کاربران بیشترین آمار بازدید را از صفحه اصلی داشته‌اند که طبیعی است. در کنار آن، ترافیک‌های جذب شده به صورت ارگانیک و مستقیم به مطالبی دیگر رفته‌اند که از آنجا به صفحات دیگر جابه‌جا شده‌اند. پس به کمک این ابزار شما این شانس را خواهید داشت که صفحات جذاب خود برای کاربران را مشخص کنید و به صورت تقریبی از رفتار کاربران خود اطلاع داشته باشید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
محتوای سایت (Site Content)

در اینجا شما با چهار گزینه مواجه می‌شوید که All Pages به عنوان مهمترین قسمت در آن مطرح می‌شود و ما تصویر آن را در زیر آورده‌ایم. قسمت‌های دیگر شامل سه بخش Content Drilldown، Landing Pages، Exit Pages می‌شوند که هر کدام از آنها به یک قسمت از محتوا اشاره دارد. اگر بر روی قسمت All Pages کلیک کنید نمودار زیر برای شما ظاهر می‌شود که صفحات وب‌سایت شما به ترتیب تعداد بازدید کننده و تعداد بازدید از هر صفحه ردیف شدند. آمارهایی مانند متوسط زمانی مربوط به هر صفحه و همچنین نرخ باونس ریت هر کدام از آنها در این نمودار آورده شده است.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
با کلیک بر روی گزینه Exit Pages به یک صفحه جدید وارد می‌شوید و آمار صفحاتی که موجب خروج کاربران از وب‌سایت شما می‌شوند را دریافت می‌کنید. در بخش Landing Pages اطلاعات مربوط به صفحه فرود یا محل ورودی کاربران را به دست می‌آورید و می‌توانید تغییرات دلخواه خود را در آن ایجاد کنید. مورد سوم، یعنی Content Drilldown به زیر لایه‌های محتوایی شما اشاره دارند و می‌توانید از آنها برای بهبود محتوای وب‌سایت خود استفاده کنید.

سرعت سایت (Site Speed)

اهمیت سرعت لود یا بارگذاری سایت بسیار بالاست و به نوعی با جذب کاربران و عکس العمل آن‌ها نسبت به وب‌سایت ما گره خورده است. هرچه سرعت بارگذاری یک سایت بالاتر باشد، رضایت کاربران بالاتر بوده و طبیعتاً ترافیک بیشتری نیز جذب می‌کند. در این قسمت از گوگل آنالیتیکس شما به یک صفحه دیگر ارجاع داده می‌شوید که اطلاعات نشان داده شده در آن همانند تصویر زیر هستند.

در این جدول گزینه‌هایی مانند زمان بارگذاری متوسط صفحه (Avg. Page Load Time (sec))، زمان میانگین ریدایرکت شدن صفحه (Avg. Redirection Time (sec))، زمان متوسط پیدا شدن دامنه (Avg. Domain Lookup Time (sec))، متوسط زمانی اتصال به سرور (Avg. Server Connection Time (sec))، متوسط زمانی پاسخ سرور (Avg. Server Response Time (sec))، و متوسط زمانی دانلود (Avg. Page Download Time (sec)) در این وب‌سایت داده شده است. طبیعتاً هر چه این آمارها کمتر و پایین‌تر باشند، سرعت سایت مورد نظر بالاتر است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش گوگل آنالیتیکس




جستجوی سایت (Site Search)

این بخش برای اتصال بخش جستجوی داخلی وب‌سایت به ابزار گوگل آنالیتیکس در نظر گرفته شده است و در جریان آن کلیه آمارهای مربوط به جستجوهای صورت گرفته در وب‌سایت شما ارائه می‌شود. در واقع وقتی که بخش جستجوی داخلی وب‌سایت توسط یک کاربر استفاده می‌شود، این اطلاعات توسط گوگل آنالیز گردآوری شده و در قالب نموداری همانند تصویر زیر به ما ارائه می‌دهد. نمودار بالا که به صورت یک خط راست است، تعداد دوره‌های ثبت شده در طول هر جستجو را نشان می‌دهند و در پایین، این اطلاعات به شکل جزئی‌تر و دقیق‌تر معرفی شده‌اند.

تعداد دوره‌های ثبت شده با هر جستجو (Sessions with Search)، زمان کلی مربوط به جستجوها (Total Unique Searches)، نتایج و بازدید صفحات مربوط به هر جستجو (Results Pageviews / Search)، جستجوهای خروجی (% Search Exits) و مواردی از این قبیل در این جدول آمده است که اهمیت بخش جستجوی داخلی وب‌سایت شما را نشان می‌دهد.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رویدادها (Events)

در مطالب بالا عنوان شد که رویدادها به عنوان تعاملات وب‌سایت با سایر وب‌سایت‌ها و رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود و معمولاً شامل اتفاقاتی می‌شوند که در جذب ترافیک تأثیرگذار هستند. با کلیک بر روی این قسمت، به صفحه‌ای همانند تصویر زیر هدایت می‌شوید که آمارهای مربوط به آن به تفکیک آورده شده است.

این آمارها شامل زیر لایه‌های دیگری نیز می‌شوند که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید اطلاعات جزئی‌تری به دست بیاورید. در اینجا آمارهایی مربوط به کلیه رویدادهای انجام گرفته (Total Events)، رویدادهای خاص و منحصر به فرد (Unique Events)، ارزش هر کدام از این رویدادها (Event Value)، میزان دوره (Sessions) جذب شده در هر کدام از آنها و اطلاعات تکمیلی دیگری نیز آورده می‌شود که برای افراد حرفه‌ای مناسب هستند.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
6. تبدیل‌ها (Conversions)

تبدیل‌ها همیشه مهم هستند و نرخ تبدیل به عنوان یک فاکتور تعیین کننده در عملکرد وب‌مستر در نظر گرفته می‌شود. در واقع یک وب‌مستر باید بتواند شرایطی ایجاد کند که بازدید کنندگان و کاربران را به مشتری ثابت یک سایت یا یک کسب‌و‌کار آنلاین تبدیل شوند. بنابراین به همان اندازه که ابزار Conversions برای وب‌مسترها مهم است، یک معیار برای امتیاز دهی و سنجش عملکرد آنها نیز هست و باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا بهترین آمار ممکن در این قسمت به ثبت برسانند. بخش‌های به کار رفته در قسمت تبدیل‌ها به صورت زیر هستند:

اهداف (Goals)

با کلیک بر روی قسمت اهداف، وارد یک صفحه جدید می‌شوید که در آن آمارها و اطلاعات مربوط به اهداف شما نشان داده شده است. این صفحه که همانند تصویر زیر است، بر اساس اهداف مختلف تغییر می‌کند. در واقع شما ممکن است یک یا چند هدف برای خود تعیین کرده باشید و در این صفحه بر روی یکی از آنها کلیک کرده و آمار مربوط به آن را دریافت می‌کنید. این آمار شامل ارزش هدف، رقابت در هدف مورد نظر، نرخ تبدیل در آن و سایر موارد مربوط به آن است که ابزاری نسبتاً پیچیده و گیج کننده است. اگر وب‌مستر حرفه‌ای نیستید، توصیه ما این است که از این ابزار استفاده نکنید و به همان آمارهای کلی گوگل آنالیتیکس بسنده کنید. اما اگر احساس می‌کنید که به آموزش این قسمت نیاز دارید، در مطالب بعدی به طور تخصصی به آنها خواهیم پرداخت که می‌توانید مطالب ما را دنبال کنید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
فروش آنلاین (E-Commerce)

این قسمتها اهمیت چندانی از لحاظ تأثیر بر روی عملکرد سایت یا بهبود شرایط آن ندارد و تنها می‌توان به عنوان اطلاعات آماری از آنها استفاده کرد. در واقع در این قسمت شما باید آمار فروش خود را با توجه به نرخ دلار در اختیار گوگل آنالیتیکس قرار دهید و آن‌ها این آمار را با توجه به تعداد کاربران بررسی می‌کنند. نتایج نهایی به صورت نمودار نشان داده شده در تصویر زیر به شما داده می‌شود تا آمارهای خود را به طور میانگین و به طور اختصاصی داشته باشید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels)

اگر دوست دارید که روند تبدیل شدن بازدیدکنندگان و کاربران به مشتری ثابت در وب‌سایت خود را بدانید می‌توانید از این مسیر استفاده کنید. در حقیقت زمانی که شما گوگل آنالیتیک را به طور کامل تنظیم کرده باشید و در قسمت‌های مختلف اهداف خود را تعریف کرده باشید، در اینجا به شما نشان داده می‌شود که این هدف چگونه به انجام رسیده است. به عنوان مثال، اگر شما برنامه ریزی کرده‌اید که بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید و مسیرهای مختلفی برای این کار به وجود آورده‌اید، در این هدف به شما نشان داده می‌شود که این کاربر از چه مسیرهایی به سایت شما وارد شده است و در نهایت تحت چه شرایطی به مشتری ثابت شما تبدیل شده است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا