خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • نرخ پرش یا نرخ خروج (Bounce Rate): نرخ پرش یا باونس ریت اطلاعاتی حیاتی و مهم در اختیار شما قرار می‌دهد و باید به عنوان یک ابزار اصلی از آن استفاده کنید. در واقع این آمار نشان می‌دهد که کاربران تا چه اندازه در وب‌سایت شما می‌مانند و چه تعداد از آنها بلافاصله پس از ورود، از سایت شما خارج می‌شود. هر چه درصد نرخ پرش بالاتر باشد، یعنی مطالب و محتوای وب‌سایت شما جذابیت ندارند و این می‌تواند یک خبر ناگوار باشد.
  • طول دوره (Sessions Duration): طول دوره به طور میانگین به مدت زمانی گفته می‌شود که کاربران در وب‌سایت شما حضور دارند. به عنوان مثال در این تصویر می‌بینید که طول دوره برای این سایت در حدود یک دقیقه است که چندان جالب به نظر نمی‌رسد. هرچه طول دوره برای یک وب‌سایت بیشتر باشد و یا نرخ پرش آن پایین‌تر باشد، یعنی محتوای وب‌سایت مورد نظر جذاب بوده و باید همین روال خود را ادامه دهد.
کاربران شما چگونه جذب می‌شوند؟

اگر در همان صفحه اول یا Home اسکرول موس خود را به سمت پایین حرکت دهید، به یک بخش جدید وارد می‌شوید که در ارتباط با به دست آوردن کاربر برای وب‌سایت است. تصویر این صفحه به شکل زیر است که قسمت‌های مهم آن را با یک مستطیل نشان داده‌ایم:

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مستطیل اول در گوشه سمت چپ، در واقع عنوان همین بخش است و نشان می‌دهد که کاربران شما از چه طریقی به وب‌سایت جذب شده‌اند. مستطیل دوم دارای سه بخش مجزا است که بخش اول آن (Traffic Channel) نشان دهنده آمار کلی در مورد کانال‌های جذب کاربر است. در پایین تصویر یک مستطیل تیره دیگر دیده می‌شود که سه گزینه جستجوی ارگانیک (Organic Search)، مستقیم (Direct) و سایر را نشان می‌دهد.

کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ غیره به وب‌سایت جذب شده باشند، در دسته اول قرار می‌گیرند و معمولاً بالاترین آمار ترافیک از این طریق جذب می‌شود. آمار کاربران مستقیم به کسانی اشاره دارد که آدرس اینترنتی وب‌سایت شما را به طور مستقیم وارد کرده باشند و از گوگل یا سایر موتورهای جستجو کمک نمی‌گیرند. اما سایر به کاربرانی اشاره دارد که از طریق لینک‌ها یا از طریق سایر وب‌سایت‌های ارجاع داده شده به وب‌سایت شما جذب شده‌اند.

اگر بر روی تب دوم در مستطیل وسط، یعنی Source/Medium کلیک کنید، وارد یک صفحه دیگر می‌شوید که تصویر آن به مانند شکل زیر است:

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
همانطور که می‌بینید، گزینه‌های نشان داده در این تصویر تغییر کرده‌اند. همچنین به خاطر داشته باشید که واژه Source به منابع و وب‌سایت‌هایی اشاره دارد که کاربران شما از طریق آن جذب شده‌اند. واژه Medium نیز به رسانه‌هایی اشاره دارد که کاربران از این طریق به سمت وب‌سایت شما حرکت کرده باشند.

پس با این وجود در مورد توجیه این تصویر می‌بینید که در پایین آن به ترافیک‌های ارگانیک جذب شده از طریق گوگل، ترافیک‌های جذب شده مستقیم یا غیر مستقیم، ترافیک‌های جذب شده از طریق موتور جستجوی بینگ و سایر روشهای جذب کاربران اشاره شده است.

در انتها، گزینه Referrals را می‌بینید که به کاربران ارجاع داده شده به وب‌سایت شما اشاره دارند. در واقع ممکن است برخی از وب‌سایت‌ها به سایت شما لینک داده باشند یا از کاربران خواسته باشند که اطلاعات تکمیلی را از وب‌سایت شما دریافت کنند، در اینصورت آمار آنها در این قسمت آورده می‌شود که به جذب اطلاعات بیشتر از آنها کمک می‌کند.

روند حضور کاربران فعال در وب‌سایت شما به چه صورت است؟

کماکان در همان صفحه اول باقی بمانید و اسکرول موس خود را یک مرحله دیگر پایین بیاورید. در این مرحله وارد یک قسمتی دیگر می‌شوید که عکس العمل کاربران نسبت به جذابیت محتوا و همچنین زمان ماندن آنها در وب‌سایت شما را نشان می‌دهد. در اینجا با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این تصویر دو سؤال مهم در مورد روند فعالیت کاربران فعال در وب‌سایت شما به صورت تابعی از زمان نشان داده می‌شود که در سمت چپ آن اشاره شده است. در مستطیل دوم در سمت چپ که به صورت عمودی است، حضور کاربران به صورت دوره‌های ماهانه، هفتگی و روزانه نشان داده شده است که مشخص می‌شود شما در طول فعالیت خود با چه تعدادی از کاربران مواجه هستید. اگر از کسانی هستید که از راه‌های جذب ترافیک پولی استفاده می‌کنید، این قسمت آمار خوبی به شما می‌دهد.

بخش سمت راست به میزان ماندگاری کاربران نسبت به حالت ایده‌آل اشاره می‌شود و مدت زمان تعریف شده برای آنالیز، به هفته‌های متوالی تقسیم می‌شود. مثلاً اگر بازه زمانی خود را از 11 آگوست تا 22 سپتامبر انتخاب کنید، آمار بازدید کنندگان و کاربران وب‌سایت شما به صورت جدول سمت راست نشان داده می‌شود که معیار خوبی برای قضاوت آنها محسوب می‌شود. در اینجا ذکر دو نکته لازم است که اولاً این وب‌سایت آمار بازدید پایینی دارد و احتمالاً وب‌سایت شما اطلاعات آن مفصل‌تر باشد، و دوم اینکه فراموش نکنید که این آمارها به صورت هفتگی تغییر می‌کنند و باید همیشه از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان حضور، محل حضور و دستگاه مورداستفاده کاربران به چه شکل است؟

برای آخرین بار اسکرول موس خود را به سمت پایین حرکت دهید و به بخش انتهایی صفحه خانه برسید. در این بخش شما با یک تصویر مواجه خواهید شد که احتمالاً تا قبل از این مطلب با آن مواجه نشده‌اید یا مطلب خاصی در مورد آن نخوانده‌اید. تصویر این قسمت به شکل زیر است:

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای معرفی این قسمت، از سمت چپ شروع می‌کنیم. در قسمت بالا و در مستطیل سیاه رنگ این سؤال مطرح شده است که کاربران وب‌سایت شما چه زمانی از آن دیدن می‌کنند؟ همانطور که در جدول پایین آن می‌بینید، اطلاعات به دست آمده به ترتیب روزهای هفته و ساعات روزانه نشان داده شده است. هر چه علامت‌های آبی رنگ پر رنگ‌تر باشند، یعنی تعداد بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما در این ساعت از روز بیشتر است. مثلاً می‌بینیم که آمار بازدیدکنندگان در روزهای پنجشنبه و جمعه پایین است و بیشتر شنبه و یکشنبه از مطالب آن استفاده می‌شود.

جدول دوم مربوط به محل زندگی کاربران وب‌سایت شماست. این جدول نشان می‌دهد که کاربران وب‌سایت شما از چه کشوری هستند و درصد آنها به چه صورت است. در این جدول می‌بینیم که بیشترین آمار مربوط به کشور ایران است که برای سایت‌های ایرانی طبیعی به نظر می‌رسد. کشورهایی مانند چین و امارات متحده عربی نیز در این فهرست نشان داده شده است که احتمالاً به بخش صادرات مربوط می‌شود و کاربران ایالات متحده نیز به احتمال زیاد به استفاده از اخطار شکن‌ها مربوط می‌شود.

جدول سوم در سمت راست به دستگاه‌های استفاده شده برای بازدید از وب‌سایت شما اشاره می‌کند. همانطور که در نمودار می‌بینید، آمار بازدیدکنندگان وب‌سایت به دو دسته کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند تقسیم بندی شده است که در این وب‌سایت، 40% به کامپیوتر و 60% به گوشی‌های هوشمند اختصاص یافته است. این آمار نشان می‌دهد که نحوه انتشار مطالب و یا استفاده از تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل باید به صورتی باشد که با گوشی‌های هوشمند سازگاری بیشتری داشته باشد.

به همین راحتی ابزار گوگل آنالیتیکس به ما کمک می‌کند که درک درستی از کاربران و مخاطبان وب‌سایت خود داشته باشیم و برنامه‌های آینده خود را با توجه به این آمارها تغییر دهیم. در ادامه با بخش‌های‌ مختلف این ابزار آشنا می‌شویم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. گزارش‌ها (Reports)

تمامی مطالبی که گفته شد و تصاویر مربوط به صفحه اصلی گوگل آنالیتیکس نشان داده شد، به نوعی یک برآورد کلی از آنالیزهای صورت گرفته در قسمت گزارش‌هاست که به شکل نمودارهای کلی نشان داده شده است. با رفتن به قسمت گزارش‌ها و گشتن در زیر لایه‌های آن به صورت جزئی، می‌توان اطلاعات دقیق‌تر و محاسبه شده تری به دست آورد که کنترل و مدیریت وب‌سایت را برای ما راحت‌تر می‌کند. پس آموزش قسمت گزارش‌ها در گوگل آنالیز را با بخش اطلاعات لحظه‌ای یا (Real-Time) شروع می‌کنیم.

2. اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time)

قسمت اطلاعات لحظه‌ای به طور ویژه به آنالیز لحظه‌ای وب‌سایت مورد نظر مربوط می‌شود و در آن کلیه آمارها به همان لحظه اشاره دارند. مثلاً ممکن است در لحظه آنالیز ما، یک یا چندین کاربر فعال حضور داشته باشند و در این قسمت گوگل آنالیتیکس سعی می‌کند که کلیه آمارهای مربوط به آن را در اختیار ما قرار دهد. کشف اطلاعات لحظه‌ای شامل موارد زیر می‌شود:



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرور کلی (Overview)

با کلیک بر روی قسمت مرور کلی به یک صفحه هدایت می‌شوید که کلیه اطلاعات به صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که وب‌سایت مورد آنالیز ما در جذب کاربر به صورت لحظه‌ای چندان موفق عمل نکرده است و به همین دلیل بیشتر اطلاعات لحظه‌ای ما صفر هستند. تصویری که در این صفحه می‌بینید، به شکل زیر است:

آموزش گوگل آنالیتیکس




در این تصویر و در گوشه سمت چپ آمار بازدیدکنندگان فعال بر روی سایت نشان داده می‌شود که در اینجا صفر هستند. در کنار آن تعداد بازدید از هر صفحه به صورت تابعی از زمان دقیقه و ثانیه نشان داده می‌شود و شرایط لازم برای ایجاد یک دوره در آنها محاسبه می‌شود. در سمت چپ و پایین صفحه با سه گزینه مواجه هستیم که گزینه Top Refferals تعداد کاربران ارجاع داده شده از منابع مختلف را به ما نشان می‌دهد. این آمار به ما می‌گوید که تعداد کاربران جذب شده از طرف هر لینک به چه صورت است.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گزینه دیگر، Top Social Traffic است که به کاربران جذب شده از طریق شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد و در پایین آن گزینه Top Keywords قرار دارد که به کلید واژه‌های مهم در جذب کاربران اشاره می‌کند. در سمت راست دو قسمت Top Active Pages و Top Locations قرار گرفته است که به ترتیب نشان دهنده فعال‌ترین صفحات وب‌سایت و همچنین بیشترین ترافیک جذب شده از موقعیت‌های مکانی مختلف هستند. البته در نقشه جغرافیایی نشان داده شده در پایین صفحه می‌توانید آمار هر کدام از بازدیدها را به ترتیب در هر کشور مشاهده کنید.

موقعیت مکانی (Locations)

با عبور از صفحه مرور کلی، وارد صفحات جزئی‌تر می‌شویم که کلیه اطلاعات صفحه مرور کلی در آنها به صورت جزئی و دقیق بیان شده است. در تصویر زیر که مربوط به موقعیت مکانی کاربران جذب شده است، تعداد بازدیدهای هر صفحه به صورت تابعی از زمان دقیقه و ثانیه نشان داده می‌شود و در پایین سمت چپ آن هر کشور با توجه به تعداد کاربران آن‌ها نشان داده می‌شود. همچنین در قسمت آن یک نقشه جغرافیایی قرار دارد که محل سکونت کاربران را نشان می‌دهد و بیشترین کاربر از هر کشور را با رنگ آبی پررنگ مشخص می‌کند.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
منبع ترافیک جذب شده (Traffic Sources)

در مطالب بالا اشاره کردیم که منبع ترافیک به وب‌سایت‌ها و کانال‌هایی اشاره می‌کند که کاربران وب‌سایت ما از طریق آنها جذب شده‌اند. حال ممکن است این منابع شامل لینک‌های داخل محتوا باشند که بصورت بک لینک جذب شده‌اند یا ممکن است شامل تبلیغات بنری باشند. در تصویر زیر، آمار بازدیدکنندگان به صورت تابعی از زمان نشان داده شده است و در کنار آن، آمار آنها هم از منظر شیوه جذب (Medium) و هم از منظر منابع جذب آورده شده است. همچنین در این بررسی می‌توانید تعداد کاربران فعال مربوط به هر بخش را نیز ببینید.

آموزش گوگل آنالیتیکس




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا