- عضویت
- 12/8/18
- ارسال ها
- 2,007
- امتیاز واکنش
- 7,220
- امتیاز
- 308
- زمان حضور
- 0
نویسنده این موضوع
8- پشت دست:
بررسی کلی:
“پشت دست” آخرین ترک از بخش گنگ و دیس آلبوم بزرگ است. در موزیک این کار در سطح بالایی از سبک الکترو تلفیق شده است و صدای سینثسایزر بخوبی در دل موزیک هیپ هاپ جا باز کرده است. اجرای مهراد هیدن در نوع خود بی نظیر است و تکست سطح بالای سهراب ام جی قابل تقدیر است. در این ترک بدون استفاده از کلمات زننده و فحش مستقیم، کوبش و هجوم ویران کننده ای به لطف اجرای ورس و کوروس مهراد هیدن به همراهی سامان ویلسون خلق شده است.
بررسی جزئی:
یکی از جون دار ترین و هایپ ترین بیت ها در این آلبوم بیت همین ترک است
با شروع آهنگ و تنها گذشت چند ثانیه… این بیت نوید یک ترک با چاشنی الد اسکول را میده
شیوه پنینگ در پاساژ در این ترک استفاده شده بدین صورت که اسنیری به صورت پنینگ ( بازی صدا در گوش چپ و راست ) به صدا در می آید
این حالت در ادامه ورس هم وجود دارد بدین صورت که در پایان میزان های زوج به صدا در آورده و دقیقا ریتم را برای خوندن مشخص می کند… منتهی با ذکر این نکته که با گذراندن میزان ها و نزدیک شدن به کوروس… این اسنیر به میزان های فرد نزدیک شده و به خودی خود به عنوان عضوی از اعضای درام تبدیل می شود
در این ترک هم ترکیب درام از تک کیک و تک کلپ و در ادامه سه عدد کیک و تک کلپ به وجود آمده… و پیمودن میزان ها با اضافه شدن پترن ها اصطلاح فرش مومنت به طور کامل به وجود آمده و گوش را به هیچ عنوان خسته نمی کند
از تکنیک برک در ورس دوم استفاده شده و برای استراحت به گوش مخاطب از بریج قبل از شروع ورس سوم نیز استفاده شده است
کیک در این بیت نقش اساسی را بازی می کند… علت این امر هم این است که سر ضرب با کیک شروع شده و نت هایی از ملودی از سر همین کیک شروع به نواختن می کنند
بررسی فنی:
تکنیکی ترین حضور وُکالی مهراد را شاید بتوان در همین ترک یافت. به نظر میرسد که “پشت دس” تنها با حضور مهراد و سهراب کافی بود. حضور سامان جه از لحاظ تکست و چه تکنیک رپ در مقایسه با دیگر آثار ضعیف بود تا جایی که در تایم 01:45 کم می آورد و از جریان بیت عقب می افتد. در سمت مقابل مهراد با قدرت ورس خود را اجرا کرد و همچنین از 2 فلو متغیر در اجرای خود بهره برد که به نظر شخصی اوج این ترک در تایم 00:34 با تغییر فلو و همچنین موزیک توسط او ایجاد شد. روند موسیقیایی “پشت دس” را جدا از 2 تغییر میتوان ساده دانست. تغییر اول، همراه با تغییر فلو مهراد، و تغییر دوم هم یک بِرِیک موسیقیایی در تایم 02:36 قبل از ورس سهراب. نکته دیگر حضور یک pan متداوم در ورس ها است که بسـ*ـتر لازم را برای رپر مهیا ساخته است.
بررسی محتوا، مفهوم و لیریکس ترک:
در این آهنگ هم به نظر می رسد که در لفافه به یک سری مسائل و حواشی پرداخته شده. لحن طعنه آمیزی که در آهنگ های دیس آلبوم شنیده میشد در این آهنگ هم در پیش گرفته شده. مهراد کوتاه ترین ورس آهنگ را دارد و مفهومش مشخصه و به توضیح خاصی نیاز ندارد. اشاره می کند به همی شود قاطی نشدنش و با لحنی غرور آمیز به نظمی که تو زندگیش حاکم است میپردازد. از نقاط قوت این ورس میتوان به استفاده از قافیه های چندهجایی و استایل خوب مهراد اشاره کرد. ورس سامان هم به پیروی از همان لحنی که ابتدا بهش پرداختیم شروع می شود. این ورس می تواند به نوعی دیس باشد ، تا جاهایی احساس می شود که تنها شخص خاصی را مَد نظر دارد اما اواخر ورس به نظر می رسد با یک زبان انتقادی نسبت به گروهی از مردم استفاده می کند که با ادعایی که دارند ولی کارهایی را در زمان و مکان نامناسب انجام میدهند. قافیه تکی و چند هجایی در این ورس به چشم میخورد.
سهراب هم مشابه سامان حرف میزند و تاکید بر واقعی بودن و… دارد ( اشاره می کند به اینکه گند لـات اینایی که میگن نیستند بلکه اونی هست که تو شرایط دوام میاره و عمل می کند ) نکته ی مثبت این ورس فلوی قوی ای است که سهراب استفاده کرده است به طوری که حتی کلماتی هم که باهم قافیه نیستند هم قافیه به نظر می آیند! سهراب در این ورس بیشتر از خودش و توانایی هایش می گوید و البته تکست یک حالت دوپهلویی هم دارد. در کل آهنگ از لحاظ قافیه خوب بود اما با توجه به سبک آهنگ میتوانستند بهتر عمل کنند.
بررسی کلی:
“پشت دست” آخرین ترک از بخش گنگ و دیس آلبوم بزرگ است. در موزیک این کار در سطح بالایی از سبک الکترو تلفیق شده است و صدای سینثسایزر بخوبی در دل موزیک هیپ هاپ جا باز کرده است. اجرای مهراد هیدن در نوع خود بی نظیر است و تکست سطح بالای سهراب ام جی قابل تقدیر است. در این ترک بدون استفاده از کلمات زننده و فحش مستقیم، کوبش و هجوم ویران کننده ای به لطف اجرای ورس و کوروس مهراد هیدن به همراهی سامان ویلسون خلق شده است.
بررسی جزئی:
یکی از جون دار ترین و هایپ ترین بیت ها در این آلبوم بیت همین ترک است
با شروع آهنگ و تنها گذشت چند ثانیه… این بیت نوید یک ترک با چاشنی الد اسکول را میده
شیوه پنینگ در پاساژ در این ترک استفاده شده بدین صورت که اسنیری به صورت پنینگ ( بازی صدا در گوش چپ و راست ) به صدا در می آید
این حالت در ادامه ورس هم وجود دارد بدین صورت که در پایان میزان های زوج به صدا در آورده و دقیقا ریتم را برای خوندن مشخص می کند… منتهی با ذکر این نکته که با گذراندن میزان ها و نزدیک شدن به کوروس… این اسنیر به میزان های فرد نزدیک شده و به خودی خود به عنوان عضوی از اعضای درام تبدیل می شود
در این ترک هم ترکیب درام از تک کیک و تک کلپ و در ادامه سه عدد کیک و تک کلپ به وجود آمده… و پیمودن میزان ها با اضافه شدن پترن ها اصطلاح فرش مومنت به طور کامل به وجود آمده و گوش را به هیچ عنوان خسته نمی کند
از تکنیک برک در ورس دوم استفاده شده و برای استراحت به گوش مخاطب از بریج قبل از شروع ورس سوم نیز استفاده شده است
کیک در این بیت نقش اساسی را بازی می کند… علت این امر هم این است که سر ضرب با کیک شروع شده و نت هایی از ملودی از سر همین کیک شروع به نواختن می کنند
بررسی فنی:
تکنیکی ترین حضور وُکالی مهراد را شاید بتوان در همین ترک یافت. به نظر میرسد که “پشت دس” تنها با حضور مهراد و سهراب کافی بود. حضور سامان جه از لحاظ تکست و چه تکنیک رپ در مقایسه با دیگر آثار ضعیف بود تا جایی که در تایم 01:45 کم می آورد و از جریان بیت عقب می افتد. در سمت مقابل مهراد با قدرت ورس خود را اجرا کرد و همچنین از 2 فلو متغیر در اجرای خود بهره برد که به نظر شخصی اوج این ترک در تایم 00:34 با تغییر فلو و همچنین موزیک توسط او ایجاد شد. روند موسیقیایی “پشت دس” را جدا از 2 تغییر میتوان ساده دانست. تغییر اول، همراه با تغییر فلو مهراد، و تغییر دوم هم یک بِرِیک موسیقیایی در تایم 02:36 قبل از ورس سهراب. نکته دیگر حضور یک pan متداوم در ورس ها است که بسـ*ـتر لازم را برای رپر مهیا ساخته است.
بررسی محتوا، مفهوم و لیریکس ترک:
در این آهنگ هم به نظر می رسد که در لفافه به یک سری مسائل و حواشی پرداخته شده. لحن طعنه آمیزی که در آهنگ های دیس آلبوم شنیده میشد در این آهنگ هم در پیش گرفته شده. مهراد کوتاه ترین ورس آهنگ را دارد و مفهومش مشخصه و به توضیح خاصی نیاز ندارد. اشاره می کند به همی شود قاطی نشدنش و با لحنی غرور آمیز به نظمی که تو زندگیش حاکم است میپردازد. از نقاط قوت این ورس میتوان به استفاده از قافیه های چندهجایی و استایل خوب مهراد اشاره کرد. ورس سامان هم به پیروی از همان لحنی که ابتدا بهش پرداختیم شروع می شود. این ورس می تواند به نوعی دیس باشد ، تا جاهایی احساس می شود که تنها شخص خاصی را مَد نظر دارد اما اواخر ورس به نظر می رسد با یک زبان انتقادی نسبت به گروهی از مردم استفاده می کند که با ادعایی که دارند ولی کارهایی را در زمان و مکان نامناسب انجام میدهند. قافیه تکی و چند هجایی در این ورس به چشم میخورد.
سهراب هم مشابه سامان حرف میزند و تاکید بر واقعی بودن و… دارد ( اشاره می کند به اینکه گند لـات اینایی که میگن نیستند بلکه اونی هست که تو شرایط دوام میاره و عمل می کند ) نکته ی مثبت این ورس فلوی قوی ای است که سهراب استفاده کرده است به طوری که حتی کلماتی هم که باهم قافیه نیستند هم قافیه به نظر می آیند! سهراب در این ورس بیشتر از خودش و توانایی هایش می گوید و البته تکست یک حالت دوپهلویی هم دارد. در کل آهنگ از لحاظ قافیه خوب بود اما با توجه به سبک آهنگ میتوانستند بهتر عمل کنند.
نقد و بررسی آلبوم بزرگ
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com