خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,114
امتیاز
373
محل سکونت
خونم، رمان ۹۸
زمان حضور
75 روز 6 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- از غروب تا سحر (2014-2016) From Dusk till Dawn: The Series
از غروب تا سحر (2014-2016) From Dusk till Dawn: The Series
یکی دیگر از بهترین سریال های خون آشامی جدید فهرست ما From Dusk till Dawn نام دارد. این سریال ادامه فیلمی که رابرت رودریگز در سال 1996 ساخته است، نیست. در واقع بازسازی این فیلم است. اما متأسفانه از بازیگران خوبی در این کار استفاده نشده است. فرهنگ آمریکای میانه جلوه جدیدی به داستان‌های ومپایری این سریال داده است. حیف که دیالوگ‌های این سریال توسط کوئنتین تارانتینو نوشته نشده‌اند و مطمئناً با دیدن آن دلتان برای جورج کلونی و سلما هایک تنگ خواهد شد. اما با این‌حال بازهم می‌توان گفت که این اثر در بین بهترین سریال های خون آشامی قرار دارد.



- مهتاب (2007-2008) Moonlight
مهتاب (2007-2008) Moonlight
در ابتدا به‌نظر می‌رسید این سریال که از شبکه CBS پخش می‌شد، به موفقیت خواهد رسید و برای فصل‌های دیگر تمدید خواهد شد؛ اما این اتفاق نیفتاد! گویا این شبکه جای پخش چنین داستانی نبود. جیسون دوهرینگ از جمله بازیگرانی بوده که نقش خود را در این اثر به‌خوبی بازی کرده است. روایت این سریال کمی عجیب و غریب است، شاید فقط در لس‌آنجلس، یک ومپایر بتواند قهرمان داستان باشد!



- فرابنفش (1998) Ultraviolet
فرابنفش (1998) Ultraviolet
سریال دیگری که در فهرست بهترین سریال های خون آشامی قرار می‌گیرد، فرابنفش نام دارد. بیایید نگاهی به نام بازیگران بزرگی که در این سریال بازی کرده‌اند بیندازیم:

جک دونپورت دزدان دریایی کارائیب
استفن مویر
سوزانا هارکر غرور و تعصب
ادریس البا
به‌نظر می‌رسد با این گروه از بازیگران باید سریالی عالی داشته باشیم اما متأسفانه داستان آن‌قدر کند شروع شد که نتوانست موفق شود.


•بهترین سریال‌های خون‌آشام‌ی•

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,114
امتیاز
373
محل سکونت
خونم، رمان ۹۸
زمان حضور
75 روز 6 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- مانسترها/ مانسترهای امروزی (1964-1966، 1987-1991) The Munsters/The Munsters Today
مانسترها/ مانسترهای امروزی (1964-1966، 1987-1991) The Munsters/The Munsters Today
این سریال جزو بهترین سریال های خون آشامی و گرگینه‌ای است. البته کمی عجیب به‌نظر می‌رسد که چگونه فرزند یک هیولای فرانکشتاینی و دختر دراکولا، تبدیل به یک گرگینه شده است! صادقانه باید بگوییم که بازیگران دهه شصتی خیلی بهتر از بازیگران نسخه جدید این سریال بوده‌اند. اما باید به آن‌ها تبریک بگوییم که بعد از این همه سال توانستند با موفقیت این سریال را بسازند و در لیست بهترین سریال های خون آشامی قرار بگیرند. بریان فولر در سال 2012 تصمیم گرفته بود تا این داستان را در مجموعه Mockingbird Lane ادامه دهد، اما وفق دادن آن داستان با زمان حال کار آسانی نبود.

- دروازه‌ها (2010) The Gates
دروازه‌ها (2010) The Gates
خون‌آشام‌ها بخش اصلی داستان این سریال را تشکیل می‌دهند. هر چند محبوبیت این سریال زیاد دوام نیاورد اما به‌خوبی توانست درگیری جامعه خون‌آشام‌ها و جامعه انسانی و چگونگی تلاش آن‌ها برای وارد شدن به جامعه عادی را نشان دهد. رونا میترا یکی از بازیگران اصلی این سریال به‌خوبی توانست درگیری یک زن در بین دو جامعه را نشان دهد.



- دگردیسی (2014-2017) The Strain
دگردیسی (2014-2017) The Strain
یکی دیگر از سریال‌هایی که در فهرست بهترین سریال های خون آشامی ما قرار می‌گیرد، مجموعه‌ای است که توسط دو کارگردان بزرگ یعنی گیرمو دل تورو و چاک هوگان ساخته شده است. اگر بخواهیم صادقانه حرف بزنیم داستان این سریال بیشتر شبیه به یک آخرالزمان زامبی است تا ومپایری. این سریال نیز مانند سریال مردگان متحرک روی فروپاشی جامعه و تأثیر آن بر شخصیت‌های اصلی تمرکز دارد.


•بهترین سریال‌های خون‌آشام‌ی•

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,114
امتیاز
373
محل سکونت
خونم، رمان ۹۸
زمان حضور
75 روز 6 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- ون هلسینگ (2016) Van Helsing
ون هلسینگ (2016) Van Helsing
این سریال جدید ومپایری که از شبکه Syfy پخش می‌شود، توسط نیل لابیت نوشته شده و راهی جدید در مجموعه داستان‌های ومپایری باز کرده است. در این سریال درمانی برای خون‌آشام‌ها وجود دارد و به خاطر داستان جدیدی که دارد در بین بهترین سریال های خون آشامی قرار گرفته است.



- اصیل‌ها (2013 تا کنون) The Originals
اصیل‌ها (2013 تا کنون) The Originals
یکی از بهترین سریال های خون آشامی جدید سریال اصیل‌ها است. ممکن است نام آن‌را شنیده باشید. این سریال قرار بود اسپین آف سریال خاطرات خون آشام باشد اما گویا راه خود را پیدا کرده و به موفقیت رسیده است. در این سریال خانواده‌ای ومپایری نمایش داده می‌شود که هربار با شخصیت‌های آن بهتر و عمیق‌تر آشنا می‌شویم. بیشتر شخصیت‌ها به سمت منفی کشیده می‌شوند تا بخش‌های مثبت! به همین دلیل داستان این سریال می‌تواند جالب باشد.



- واعظ (2016 تا کنون) Preacher
واعظ (2016 تا کنون) Preacher
ایوان گلدبرگ، ست روگن، جوزف گیلگان و سم کتلین از جمله بازیگران یکی دیگر از بهترین سریال های خون آشامی فهرست ما هستند. داستان حول محور شخصیت کسدی آغاز می‌شود و ویژگی‌های خارق‌العاده او را به نمایش می‌گذارد. بازی عالی دومنیک کوپر نیز به جذابیت‌های این سریال افزوده است.



- انسان بودن (2008-2013، 2011-2014) Being Human
انسان بودن (2008-2013، 2011-2014) Being Human
یکی دیگر از بهترین سریال های خون آشامی و گرگینه ای فهرست ما داستان یک خون‌آشام، یک گرگینه و یک روح را روایت می‌کند که با یکدیگر هم‌اتاق می‌شوند. هر دو ورژن انگلیسی و بریتانیایی این سریال خیلی خوب هستند و بستگی دارد شما کدام را اول تماشا کنید. زیرا افراد طرفدار آن نسخه‌ای می‌شوند که اول دیده‌اند. این داستان سرشار از طنز و درام حول محور شخصیت‌های گیج و حواس‌پرت داستان است که گاهی یادشان می‌رود باید چه‌کار کنند تا لو نروند.



- شوالیه ابدی (1992-1996) Forever Knight
شوالیه ابدی (1992-1996) Forever Knight
این سریال در ابتدا به‌خاطر نام‌گذاری شخصیت اصلی‌اش به نام Nick Knight مورد تمسخر واقع شده است، اما وقتی سریال را تماشا می‌کنید متوجه خاص بودن آن می‌شوید و خواهید فهمید که چرا این اثر را در بین بهترین سریال های خون آشامی قرار داده‌ایم. متأسفانه سریال را نمی‌توانید به‌صورت کامل در اینترنت پیدا کنید. اگر کمی به دنبال اسپویل‌هایی که در مورد سریال وجود دارد، بگردید، متوجه داستان خوب آن می‌شوید. از جمله بازیگران سریال Geraint Wyn Davies و Catherine Disher نام دارند


•بهترین سریال‌های خون‌آشام‌ی•

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,114
امتیاز
373
محل سکونت
خونم، رمان ۹۸
زمان حضور
75 روز 6 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- خون حقیقی (2008-2014) True Blood
خون حقیقی (2008-2014) True Blood
یکی دیگر از بهترین سریال های خون آشامی «خون حقیقی» نام دارد. این سریال قبل از خداحافظی یکی از بازیگرانش به نام آلن بال به‌خوبی پیش می‌رفت اما با رفتن او، سریال دیگر آن سریال پیشین نبود. تم سریال به خوبی توانسته است ارتباط بین ومپایر بودن و جنسیت انسانی را نشان دهد.



- خاطرات خون‌آشام (2009-2017) The Vampire Diaries
خاطرات خون‌آشام (2009-2017) The Vampire Diaries
مگر می‌شود طرفدار ژانر ومپایر باشید و خاطرات خون‌آشام را ندیده باشید؟! یکی از بهترین سریال های خون آشامی که تاکنون ساخته شده است، خاطرات خون‌آشام نام دارد. در این که نینا دوبرو توانسته است مثل یک ستاره ظاهر شود، شکی نیست. او شخصیتی دوگانه در این سریال دارد و از پس هر دوی آن‌ها به‌خوبی برآمده است. همین امر باعث شد جدا شدن نینا از سریال و باعث افت زیاد آن شود. ولی در مجموع نباید شاهکار بودن آن را نادیده بگیریم.



- فرشته (1999-2004) Angel
فرشته (1999-2004) Angel
در طول پنج فصل از این سریال، انتقادات متعددی به آن وارد شده است. با این حال در این اثر تنها یک تا دو ومپایر وجود داشت. سریال فرشته در زمان خود بسیار عالی ظاهر شد و تصویری تاریک، احمقانه و در عین حال پیچیده از دنیای خون‌آشام‌ها را روایت کرد و تأثیر زیادی بر این ژانر گذاشت.



- سایه‌های تاریک (1966-1971) Dark Shadows
سایه‌های تاریک (1966-1971) Dark Shadows
در همین ابتدا باید بگوییم که این سریال قدیمی را نباید با معیارهای امروزی سنجید. نه‌تنها زمان این سریال متفاوت است، بلکه مدل روایت آن هم فرق می‌کند. افراد زیادی تلاش کردند تا این سریال را بازسازی کنند اما موفق نشدند. این سریال تولد ومپایری عاشق‌پیشه و قهرمان است. جا دارد به بازی عالی جاناتان فرید در نقش بارتاباس کالینز هم اشاره کنیم.



- بافی، قاتل خون‌آشام (1997-2003) Buffy the Vampire Slayer
بافی، قاتل خون‌آشام (1997-2003) Buffy the Vampire Slayer
فهرست بهترین سریال های خون آشامی ما برای حدوداً بیست سال پیش است. با وجود این‌که این همه سال از زمان پخش آن گذشته، اما هنوز شخصیت‌ها و بازیگران آن محبوب قلب‌ها هستند! بافی شخصیتی بسیار محبوب و پرطرفدار است که ارتباطی عمیق با تماشاگران برقرار کرده است. درست است که ضعف‌هایی در این سریال وجود دارد، اما ویژگی‌های مثبت آن بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است.



سخن پایانی درباره بهترین سریال های خون آشامی
در این مقاله به معرفی بهترین سریال های خون آشامی پرداختیم. سه ژانر ومپایری، زامبی و گرگینه‌ای از جمله سبک‌های ماورالطبیعی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و از دل داستان‌های فولکلور بیرون آمده‌اند. اگر طرفدار این ژانر هستید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین‌های این فهرست را حتماً تماشا کنید. تاکنون کدام یک از این سریال‌ها را دیده‌اید؟ به‌نظر شما کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ اگر شما قرار بود این فهرست را بنویسید، چه رتبه‌ای به این سریال‌ها می‌دادید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


•بهترین سریال‌های خون‌آشام‌ی•

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا