خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,634
امتیاز واکنش
19,138
امتیاز
373
زمان حضور
75 روز 14 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
به منظور تهیه این کیک برای یک قالب یک لیتری، به ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان (این مدت شامل زمانی که ژله باید در یخچال بماند، نمی‌شود) و موادی که در جدول زیر است، احتیاج دارید.

IMG__b2589bee365bf91f.png



183555_986.jpg

ژله خرده شیشه؛ نوعی دسر با ژله



طرز تهیه:
ابتدا یک بسته ژله را در یک لیوان آب جوش به روش بن ماری حل کنید. برای این منظور، کتری یا یک قابلمه با اندازه مناسب را از آب پر کنید و رو‌ی شعله اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید، سپس ظرف حاوی ژله و یک لیوان آب جوش را روی کتری یا قابلمه بگذارید و دائما بهم بزنید تا پودر ژله کاملا حل شود.
سپس نصف لیوان آب سرد را به ژله اضافه کنید، کمی بهم بزنید و ژله را در یخچال قرار دهید تا سفت شود. ژله را در ظرف مستطیل یا مربع شکلی بریزید به طوریکه قطر آن حدود دو الی سه سانتیمتر باشد. سه بسته ژله رنگی را به همین ترتیب جداگانه درست کنید.
اکنون دو بسته ژله آلوئه ورا را در دو لیوان آب جوش به روش بن ماری حل کنید.
صبر کنید که ژله آلورا کاملا خنک شود، بعد یک لیوان بستنی را به آن اضافه کنید. اگر بستنی را به ژله گرم اضافه نمایید، باعث می‌شود که ژله شما همانند ژله بستنی دو رنگ شود.
ژله‌های رنگی را از ظرف خارج کنید، برای اینکار لبه‌های ژله را با چاقو جدا کرده و در یک ظرف بزرگتر مقداری آب جوش بریزید، ظرف ژله را به مدت ۵ ثانیه تا نیمه در آب جوش فرو کنید و بلافاصله آن را برگردانید. سپس ژله را به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید.
اکنون ژله‌های رنگی را در قالبی به گنجایش یک لیتر بریزید (یک لیتر معادل ۴ لیوان آب است، بنابراین اگر این مقدار آب در قالب قرار گرفت، گنجایش آن کافی خواهد بود)، سپس ژله آلوئه ورا را اضافه کنید و قالب را در یخچال قرار دهید. اگر گنجایش قالب بیشتر باشد و مقداری از آن خالی بماند، تکه‌های ژله در بالای ظرف قرار می‌گیرند و ظاهر دسر به فرم دلخواه نمی‌شود.
کف یک ظرف مناسب را به آب سرد آغشته کنید، با اینکار اگر هنگام برگرداندن، ژله در وسط ظرف قرار نگرفت می‌توانید آن را حرکت دهید. به روشی مشابه آنچه یاد شد، ژله خرده شیشه را از قالب خارج کنید.
ژله آلوئه ورا یکی از ساده‌ترین انواع دسر با ژله است. اگر از قالب‌های میان تهی استفاده می‌کنید، وسط ژله را با میوه‌های خرد شده پر کنید.

منبع:ستاره


طرز درست کردن ژله خرده شیشه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا