- عضویت
- 10/7/20
- ارسال ها
- 1,918
- امتیاز واکنش
- 23,591
- امتیاز
- 368
- محل سکونت
- ~OVEN~
- زمان حضور
- 104 روز 16 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
حق و عدل
به دنبال شرح و بیان کلام نورانی رسولخدا(ص) درباره امیرمؤمنان(ع) که فرمود: «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» به یکی دیگر از مصادیق مهم «حق» اشاره میکنیم.
یکی از مهمترین مصادیق حق در قرآن «عدل» است، بنابراین معنای این کلام رسولخدا(ص) که فرمود: علی با حق است و حق با اوست، این است که آن حضرت در ظاهر و باطن معیت و همراهی با عدل داشته و عدل نیز در تمام لحظات همراه با ایشان بوده است.
عدل پایة، منصب الهی امامت
یکی از مهمترین شرایط مقام عظیم امامت، وجود عدل در اوست؛ یعنی شخص امام باید معیّت همه جانبه ای با عدل داشته باشد، چرا که شخص ظالم و کسی که از عدالت فاصله دارد، هرگز شایستگی رسیدن به این مقام از حق را نخواهد داشت.
از آنجا که عدل با روح و روان و باطن امیرمؤمنان(ع) عجین بود، به همین علت پروردگار بعد از رحلت پيامبراسلام(ص) هدایت بندگانش را بر عهده او گذاشت و او را جانشین پيامبراسلام(ص) قرار داد { اللّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ }[1] یعنی خدا داناتر است که مقام رسالت خود را کجا قرار دهد.
از منظر قرآن کریم، یکی از کسانی که به مقام رفیع امامت دست یافته است، وجود مبارک قهرمان توحید، حضرت ابراهیم خلیل(ع) است. گرچه امامت امیرمؤمنان(ع) از نظر حقیقت و واقعیت بر امامت حضرت ابراهیم (ع) سبقت دارد، و طبق نقل قرآن کریم، او یکی از بزرگترین درخواستهایش این است که در زمرة پیروان و شیعیان امیرمؤمنان(ع) قرار گیرد، ولی از نظر زمانی و تاریخی سالها قبل از واقعه غدیرخم، حضرت ابراهیم(ع) به امامت رسیده است.[2]
این منصب الهی، محصول پیروزی ابراهیم(ع) در آزمایشهای گوناگون در عرصههای مختلف حیات پر فراز و نشیب زندگی او بود.
به دنبال شرح و بیان کلام نورانی رسولخدا(ص) درباره امیرمؤمنان(ع) که فرمود: «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» به یکی دیگر از مصادیق مهم «حق» اشاره میکنیم.
یکی از مهمترین مصادیق حق در قرآن «عدل» است، بنابراین معنای این کلام رسولخدا(ص) که فرمود: علی با حق است و حق با اوست، این است که آن حضرت در ظاهر و باطن معیت و همراهی با عدل داشته و عدل نیز در تمام لحظات همراه با ایشان بوده است.
عدل پایة، منصب الهی امامت
یکی از مهمترین شرایط مقام عظیم امامت، وجود عدل در اوست؛ یعنی شخص امام باید معیّت همه جانبه ای با عدل داشته باشد، چرا که شخص ظالم و کسی که از عدالت فاصله دارد، هرگز شایستگی رسیدن به این مقام از حق را نخواهد داشت.
از آنجا که عدل با روح و روان و باطن امیرمؤمنان(ع) عجین بود، به همین علت پروردگار بعد از رحلت پيامبراسلام(ص) هدایت بندگانش را بر عهده او گذاشت و او را جانشین پيامبراسلام(ص) قرار داد { اللّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ }[1] یعنی خدا داناتر است که مقام رسالت خود را کجا قرار دهد.
از منظر قرآن کریم، یکی از کسانی که به مقام رفیع امامت دست یافته است، وجود مبارک قهرمان توحید، حضرت ابراهیم خلیل(ع) است. گرچه امامت امیرمؤمنان(ع) از نظر حقیقت و واقعیت بر امامت حضرت ابراهیم (ع) سبقت دارد، و طبق نقل قرآن کریم، او یکی از بزرگترین درخواستهایش این است که در زمرة پیروان و شیعیان امیرمؤمنان(ع) قرار گیرد، ولی از نظر زمانی و تاریخی سالها قبل از واقعه غدیرخم، حضرت ابراهیم(ع) به امامت رسیده است.[2]
این منصب الهی، محصول پیروزی ابراهیم(ع) در آزمایشهای گوناگون در عرصههای مختلف حیات پر فراز و نشیب زندگی او بود.
رابـ*ـطه متقابل امیرمؤمنان(ع) و حق
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com