خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب هوشع

کتاب هوشع (به عبری: הושע בן בארי) یکی از کتب تنخ می‌باشد. این کتاب اولین کتاب در کتابهای دوازده پیامبر فرعی است.



هوشع و گومر - کتاب مقدس سال ۱۳۵۰ میلادی.

مقدمه
هوشع در زمانی تاریک برای قوم اسرائیل به پیامبری رسید. در این زمان پادشاهی شمالی اسرائیل در حال زوال بود تا نهایتاً در قرن ۸ قبل از میلاد سقوط کرد. مردم اسرائیل آنقدر در گمراهی فرورفته بودند که تحت سلطه یربعام به پرستش بعل خدای کنعانیان روی آورده بودند. در این زمان مردم از قوانین موسی دور شده بودند و دیگر آنها را رعایت نمی‌کردند. گـ ـناه در بین مردم اسرائیل زیاد شده بود و علاوه بر پرستش خدایان دیگر، قتل و دزدی و زنـ*ـا در بین آنان فراوان بود. هوشع وعده می‌دهد که اگر مردم اسرائیل از این گناهان دست نشورند خداوند آنها را نابود کرده و در آشور به اسارت خواهد برد. در کتاب هوشع نارضایتی خداوند از قوم اسرائیل بیان شده است. به طور کلی وظیفه هوشع بیان کردن: «من خداوند شما بوده‌ام از زمانی که شما را از سرزمین مصر نجات دادم و شما هیچ خدایی غیر از من نمی‌شناسید و غیر از من هیچ یاوری نیست.» از جانب خداوند به قوم اسرائیل بوده است در زمانی که این سخنان به فراموشی سپرده شده بودند.
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان


خلاصه
خداوند به هوشع دستور می‌دهد که با زنی هـ*ـر*زه ازدواج کند و او اطاعت می‌کند. این زن سمبل رابـ ـطه خداوند با اسرائیل است. همانگونه که این زن هـ*ـر*زه بوده است و به مرد خود وفادار نبوده است اسرائیل نیز مانند همسر هـ*ـر*زه خداوند است که به او وفادار نبوده و به خدایان دیگر پرستش می‌کند. در ادامه کتاب هوشع و همسرش یک پسر دارا می‌شوند. خداوند دستور می‌دهد که نام پسر جزرئیل باشد که نام دره‌ای است که در تاریخ اسرائیل به خصوص در تاریخ پادشاهی شمالی اسرائیل خون زیادی در آن ریخته شده است. نام جزرئیل به معنی خدا اره می‌کند است و اخطاری به پادشاهی شمالی اسرائیل است که نسل آن قطع خواهد شد. سپس هوشع و همسرش صاحب دختری می‌شوند و خداوند دستور می‌دهد نام این دختر لو-رحما باشد که به معنی دوست نداشتنی است. این نامگذاری به معنی این است که خداوند هنوز به پادشاهی یهودا نظر بخشش دارد ولیکن قصد بخشیدن پادشاهی شمالی اسرائیل را نداشته و به زودی آن را نابود خواهد کرد. سپس هوشع دوباره صاحب پسری می‌شود ولیکن معلوم نیست که این پسر واقعاً متعلق به هوشع باشد زیرا خداوند دستور می‌دهد که نام او لو-امی باشد که به معنی این است که از مردم من نیست. نام این پسر شرمساری پادشاهی شمالی اسرائیل است که دیگر از مردم خداوند نیست. خداوند در این قسمت می‌گوید: «من من هستم شما نیستم» و خداوند نام خود را به عنوان قطع رابـ ـطه با اسرائیل تغییر می‌دهد.

فصلها
فصل اول و دوم ازدواج هوشع با گومر زن هـ*ـر*زه را بیان می‌کند که سمبل رابـ ـطه خداوند و اسرائیل است. فصل دوم یک طلاق را بیان می‌کند که این طلاق، طلاق خداوند از اسرائیل است. همانگونه که هوشع از گومر به دلیل خــ ـیانـت طلاق می‌گیرد، خداوند نیز از اسرائیل به دلیل خــ ـیانـت جدا می‌شود. این فصل با گفتن اینکه خداوند یک روز عهد خود را با پادشاهی شمالی اسرائیل زنده می‌کند و اسرائیل را با محبت قبول می‌کند اتمام میابد. در فصل سوم به دستور خداوند، هوشع دوباره به نزد گومر بازمی‌گردد. گومر خود را به پول فروخته است و هوشع مجبور می‌شود که او را بخرد. او گومر را به منزل خود می‌برد ولیکن تا روزهای زیادی با او رابـ ـطه جنـ*ـسی برقرار نمی‌کند. این مسئله نشاندهنده این است که قوم اسرائیل بدون پادشاه به مدت زیادی خواهد ماند تا زمانی که خدا دوباره او را به پیش خود بازگرداند. فصلهای چهارم تا دهم دلیل رد شدن اسرائیل توسط خداوند را بیان می‌کند. فصل دوازدهم پیامبر برای توبه قوم اسرائیل دعا می‌کند. فصل سیزدهم نابودی اسرائیل به وسیله آشوریان را پیشبینی می‌کند. فصل چهاردهم پیامبر به اسرائیل توصیه می‌کند که به دنبال بخشش خداوند بوده و وعده بازیابی قدرت اسرائیل را می‌دهد و سفارش پایبندی شدید به خداوند می‌کند. پیشبینی کتاب هوشع در سال ۷۲۲ قبل از میلاد به حقیقت می‌پیوندد و پادشاهی شمالی اسرائیل نابود شده و مردم آن به اسارت در سرزمین آشور بـرده می‌شوند. از این زمان به بعد از سرنوشت آنان چیزی در دست نیست و به ده قبیله گمشده معروفند.

در مسیحیت
در انجیل متی ۲:۱۳ آیه هوشع ۱۱:۱ مورد اشاره قرار می‌گیرد که خداوند پسر خود را از سرزمین مصر می‌خواند و سرنوشت یوسف، مریم و عیسی کودک با سرنوشت قوم اسرائیل که به مصر رفتند و بازگشتند مقایسه می‌شود.


سی و نه کتاب عهد عتیق

 
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، ~ROYA~، FaTeMeH QaSeMi و 2 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب یوئیل
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان




تصویر یوئیل. نگارگری از میکل آنژ
کتاب یوئیل یکی از کتاب‌های کتاب مقدس عبری(برای یهودیان تنخ و برای مسیحیان عهد عتیق) است. یوئیل جزو پیامبران کهین به شمار می‌رود. این کتاب از نظر محتوا به نظر می‌آید که نگاشته یوئیل است برای مردم یهودا که در قلمرو جنوبی اسرائیل سکونت داشتند و در این کتاب پیش‌گویی شده‌است که چون مردم یهودا به خدا وفادار نبوده‌اند دچار هجوم ملخ خواهند شد و بعدها لشکریان بر این قلمرو حمله می‌برند.

کتاب عاموس
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان

و کتاب عاموس(به انگلیسی: Book of Amos) یک کتاب در کتاب مقدس عبری (عهد عتیق و تنخ) بخش مربوط به پیامبران کهین است که منتسب به عاموس است، پیامبر قدیمی‌تر و معاصر هوشع و اشعیا,[۱] که حول و حوش ۷۵۰ پیش از میلاد فعال بود. کتاب عاموس درباره عاموس است و باب اول آن نبواتی است که بر ضد طوایف اطرافی انجام داده است اما موضوع مخصوص نبوات او ده سبط اسرائیل است و البته وی حکم الهی برای عذاب آنان اعلام می‌دارد و با این حال کتابش با کلمات فرح‌آمیز و تسلی‌بخش ختم می‌شود.

کتاب عوبدیا
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان

کتاب عوبدیا یکی از کتاب‌های کتاب مقدس عبری(برای مسیحیان عهد عتیق و برای یهودیان تنخ) است که در تقسیمات جزو پیامبران کهین به شمار می‌رود و با داشتن یک باب و ۲۱ آیه کوتاه‌ترین کتاب عهد عتیق به شمار می‌رود[۱]

در یهودیت و مسیحیت نویسنده این کتاب عوبدیا تصور می‌شود که در لغت به معنی «بنده یهوه» است.[۲] محتوای آن درباره پیش‌بینی عقوبت هولناک برای قوم ادوم است که به کمک دیگر قوم‌ها درصدد از بین بردن قوم خدا (بنی‌اسرائیل) هستند.


سی و نه کتاب عهد عتیق

 
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، ~ROYA~، FaTeMeH QaSeMi و 2 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب میکاه
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان

پرش به ناوبری پرش به جستجو کتاب میکاه (به انگلیسی: Book of Micah) نام یکی از کتاب‌های انبیای بنی اسرائیل است این کتاب در مجموعه کتاب مقدس، به نام او می‌باشد کتاب میکاه سی و سومین کتاب از مجموعه کتاب مقدس به شمار می‌رود و در ردیف کتاب‌های عهد قدیم به شمار می‌آید و ششمین کتاب از مجموعه "انبیای کوچک" محسوب می‌شود.


کتاب ناحوم




کتاب ناحوم هفتمین کتاب از دوازده پیامبران موجود در کتاب مقدس عبری است. نگارش این کتاب را به ناحوم نسبت میدهند و احتمالاً در سده هفتم پیش از میلاد و در اورشلیم نوشته شده است. این کتاب مشتمل بر دو بخش است.

کتاب حبقوق

کتاب حبقوق کتاب هشتم از دوازده کتاب پیامبران کهین در عهد عتیق می‌باشد. این کتاب منتسب به حبقوق نبی است که در قرن ۷ قبل از میلاد می‌زیسته‌است. از سه فصل کتاب، فصل اول و دوم به دیالوگ بین یهوه و پیامبر است. فصل سوم ممکن است اضافه ای باشد که بعداً نوشته شده‌است.

پیش زمینه
نویسنده
حبقوق خود را به عنوان یک پیامبر معرفی می‌کند. حبقوق ممکن است از لاویان بوده باشد و در معبد سرود مذهبی می‌خوانده‌است. زندگی حبقوق به‌طور کامل مشخص نیست و زندگینامه او کمتر از هر فرد دیگری در کتاب مقدس مشخص است. نام او از ریشه عبری חבק به معنی پذیرفتن گرفته شده‌است. در متون خاخام‌ها نوشته شده‌است که حبقوق ممکن است پسری باشد که توسط الیسع در دوم پادشاهان ۴:۱۶ به زندگی بازگردانده شده بود. نام حبقوق در بل و اژدها نیز تکرار شده‌است. در نسخه یونانی بل و اژدها حبقوق پسر یوشع از قبیله لوی خوانده شده‌است. در این کتاب حبقوق توسط فرشته ای به نزد دانیال در بیشه شیران بـرده می‌شود تا او را آرام کند.



رمان 98
رمان 98| دانلود رمان


سی و نه کتاب عهد عتیق

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، ~ROYA~، FaTeMeH QaSeMi و 2 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,212
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب حجی

پرش به ناوبری پرش به جستجو کتاب منسوب به حجی کوتاه‌ترین کتاب عهد عتیق
پس از کتاب عوبدیا است؛ این کتاب از سفر تثنیه تأثیر پذیرفته‌است.[۱] در کتاب حجی، ظهور مسیح پیش‌بینی شده است.[۲]
در کتاب حجی، زروبابل نگین خاتم یهوه نام گرفته و به عنوان کسی که مسیح را می‌شناساند، معرفی شده‌است.
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان



کتاب زکریا

کتاب زکریا یکی از کتاب‌های عهد عتیق از بخش پیامبران کهین (برای مسیحیان) و تنخ از بخش نوییم (برای یهودیان) است که منتسب به زکریا است.

دوره زکریا برابر با دوره زندگی داریوش بزرگ بوده‌است (Zechariah ۱:۱), که همدوره حجی و بعد از آزادسازی اسیران یهودی بابل و بعد از سقوط اورشلیم در تاریخ ۵۸۶/۷ پ. م. بود.[۱] این کتاب چهارده بخش دارد که شش بخش اول آن رویاهای است که بیان زمان تجدید موعود اسرائیل و تائب شدن قوم‌های بت‌پرست (احتمالاً پگانیسم) و ظهور مسیح است. باب‌های ۷ و ۸ درباره روزه‌داشتن اسیران یهودی است و باب‌های ۹ تا ۱۱ ترقی یهودیه در دوره مکابیان را می‌نویسد. و سه باب انتهایی در مورد آخرالزمان است.


کتاب ملاکی
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان

ملاکی یا ملاخی (به عبری: מַלְאָכִי) یک کتاب از کتاب مقدس عبری است و به همین دلیل آخرین کتاب نوییم از تنخ و آخرین کتاب از پیامبر کهین و همچنین آخرین کتاب عهد عتیق به شمار می‌رود.

این کتاب تصور می‌رود توسط فردی به نام ملاکی نوشته شده‌باشد اما در میان دینداران بین موضوع و اینکه کدام ملاکی این کتاب را نوشته اختلاف وجود دارد.

بعضی از دین‌شناسان آکادمیک به شباهت این کتاب و باب‌های ۹-۱۴ کتاب زکریا اشاره می‌کنند و نویسنده آنها را یکی می‌دانند.


سی و نه کتاب عهد عتیق

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، ~ROYA~، FaTeMeH QaSeMi و 3 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا