خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی ایمیلی و هر آنچه برای کسب درآمد از طریق آن باید بدانید

بازاریابی ایمیلی و هر آنچه برای کسب درآمد از طریق آن باید بدانید


بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ از سالیان پیش به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی به کار گرفته می‌شود و در چند سال اخیر نیز تغییرات کوچکی در نحوه اجرای آن به وجود آمده است. در حقیقت، اصول و مبنای اجرای این سبک از بازاریابی ثابت است، اما برخی از شرکت‌های فعال در این حوزه تلاش می‌کنند که تغییراتی به وجود بیاورند تا بتوانند توجه مخاطبان خود را جلب کرده و ابتدا آنها را به بازدید کننده و در نهایت به مشتری تبدیل کنند. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم که بازاریابی ایمیلی را به طور کامل معرفی کنیم و در تمامی حوزه‌های مربوط به آن سرک بکشیم تا شما نیز با پتانسیل این روش آشنا باشید و در صورت لزوم برای معرفی کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به روش‌ها و شیوه‌هایی گفته می‌شود که از طریق ایمیل برای جذب ترافیک و بازدید کننده به کار گرفته می‌شود. در حقیقت، این روش بازاریابی به عنوان روش بازاریابی مستقیم شناخته می‌شود که در جریان آن به طور مستقیم از مخاطب خود می‌خواهیم که از کسب‌وکار ما بازدید کرده و از محصول و خدمات ما دیدن کند. نکته مهم در مورد استفاده از ایمیل مارکتینگ در این است که هیچ واسطه‌ای در این روش وجود ندارد و ما به طور مستقیم با بازدید کننده‌ها یا مخاطبان خود در ارتباط هستیم. پس نحوه انجام بازاریابی در این روش بسیار مهم است و نیاز به رفتارها و برنامه‌های استراتژیک دارد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیاتی در مورد ایمیل مارکتینگ

چند مورد از سوالاتی که در رابـ*ـطه با بازاریابی ایمیلی وجود دارد این است که:

  • نحوه انجام آن به چه صورت است؟
  • آیا همه می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؟
  • آیا روش خاصی برای بهره بردن از این ابزار وجود دارد؟
  • آیا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در روش‌های پولی مناسب است؟
پاسخ دادن به هر کدام از این سؤالات، نیاز به بررسی‌های دقیق و جزئی دارد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایمیل مارکتینگ چگونه انجام می‌شود؟

در مورد نحوه انجام کار، لازم است که فرد با ارسال ایمیل از طریق پنل‌های مختلف آشنایی داشته باشند. معروف‌ترین پنل‌های ارسال پیام الکترونیکی در دنیا، پنل‌های یاهو با عنوان ایمیل و پنل گوگل به عنوان جیمیل است. استفاده از هر دو ابزار شبیه به هم است و تقریباً تمامی گزینه‌ها در آنها یکسان است. در واقع، در این پنل‌ها، آدرس ایمیل شخصی گیرنده وارد می‌شود، متن تبلیغات نیز نوشته شده و به عنوان یک پیامک یا پیام الکترونیکی رایگان برای مخاطب ارسال می‌شود.

این روش در مورد ارسال ایمیل‌های تکی به کار گرفته می‌شود. روش‌های مختلفی در زمینه ارسال ایمیل انبوه نیز وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی، بازاریابی ایمیلی را می‌توانیم ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی با استفاده از این پنل‌ها به تعداد زیادی از مخاطبان برای جلب توجه آنها تعریف کرد. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا همه می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؟

پاسخ به این سؤال مثبت است. بله! قطعاً همه می‌توانند از این ابزار برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده کنند. البته، توانایی انجام کار با یک ابزار، با تسلط و مهارت در کار با آن، تفاوت دارد و در حقیقت در بازاریابی ایمیلی، مسئله تسلط و مهارت اهمیت بیشتری دارد و فرد باید بداند که به طور دقیق از چه روشی و به چه صورتی استفاده کند. یک بازاریاب حرفه‌ای، هم می‌داند که چگونه از پنل‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده کند و هم می‌داند که چگونه روش بازاریابی خود را پیاده کند.

آیا روش خاصی برای بهره بردن از این ابزار وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال نیز نیاز به یک بحث تخصصی و حرفه‌ای دارد که در حوزه این مقاله نیست. اما، در کل، ارسال ایمیل ممکن است به صورت انفرادی یا به صورت ارسال انبوه باشد. در ارسال انفرادی، کاربرد تعداد مشخصی آدرس ایمیل مربوط به یک حرفه یا یک کسب‌وکار خاص را پیدا می‌کند (به عنوان مثال، آدرس ایمیل‌ها را از اتحادیه مربوط به همان کسب‌وکار تهیه کند!)، و به صورت شخصی اقدام به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی کند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در روش دوم، پنل‌های ارسال ایمیل انبوه در اختیار تیم‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرد و آنها با توجه به اطلاعات به دست آمده، ایمیل‌های خود را ارسال می‌کنند. در روش ارسال ایمیل انبوه مسئله گزینش‌پذیری و انتخاب اهمیت ندارد و ممکن است ایمیل‌های تبلیغاتی به هر فردی در هر حوزه‌ای ارسال شود. در این روش، معمولاً ارسال ایمیل به صورت تصادفی است و نباید انتظار داشته باشیم که نرخ باز شدن ایمیل‌ها بالا باشد.

آیا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در روش‌های پولی مناسب است؟

باید این حقیقت را بپذیریم که پاسخ ما به این سؤال ممکن است باعث تعجب شما شود و حتی برخی از افراد نسبت به این پاسخ انتقاد داشته باشند. اما به خاطر داشته باشید که، بازاریابی ایمیلی موفق توسط کسانی انجام می‌شود که نرخ بازدید و نرخ باز شدن ایمیل آنها بالاست و می‌دانند که مخاطب آنها به دنبال چه هستند. طبق بررسی‌های صورت گرفته در گروه eMarketer study، نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ عددی بسیار چشمگیر و قابل توجه به حساب می‌آید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای درک این میزان از بازگشت سرمایه، تصمیم گرفتیم که بررسی‌های خود را از طریق مقایسه روش ایمیلی با سایر روش‌ها انجام دهیم. در این بررسی، بازاریابی ایمیلی با روش‌های دیگری مانند استفاده از کاتالوگ، استفاده از سئو و بهینه سازی وب سایت، استفاده از گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی و همچنین تبلیغات بنری مقایسه شده است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، نرخ بازگشت سرمایه در روش ایمیل مارکتینگ به ازای هر دلار، نزدیک به 40 دلار است که آماری قابل ملاحظه و چشمگیر محسوب می‌شود. (منبع: Neil Patel)

نرخ بازگشت سرمایه




انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی

با یک جستجوی اینترنتی ساده به راحتی می‌توانید وبسایت ها و منابع مختلفی بیابید که هر کدام از آنها انواع بازاریابی ایمیلی را به شکلی خاص معرفی می‌کنند. برخی از آنها یک فهرست 12 موردی و برخی نیز فهرست‌های 16 موردی برای انواع آن، ارائه داده‌اند که بیشتر آنها مواردی تکراری و حاشیه‌ای هستند. با توجه به سابقه قبلی و همچنین تجربه خود در زمینه ایمیل مارکتینگ، انواع مختلف این روش‌ها را در 6 گروه قرار داده‌ایم:

  • ایمیل‌های خبری یا خبرنامه‌ها (Email Newsletters): این ایمیل‌ها به‌صورت اخبار کوتاه و حاوی پیام‌های تبلیغاتی از هستند که شرکت‌ها برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند و از این طریق ارتباط خود را با آنها حفظ می‌کنند.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • ایمیل‌های تبلیغاتی یا اسپانسری (Sponsorship Emails): این نوع ایمیل بیشتر برای شرکت‌هایی کاربرد دارد که هنوز جامعه هدف خود را تشکیل نداده و به دنبال جذب بازدید کننده و مشتری بیشتر هستند. در این ایمیل‌ها اطلاعاتی درباره خصوصیات شرکت،‌ محصولات و خدمات آن ارائه می‌شود تا از این طریق بازدیدکنندگان بیشتری برای کسب‌وکار خود جذب کنند.
  • ایمیل‌های اختصاصی (Dedicated Emails): می‌توانیم اسم ایمیل‌های ویژه نیز برای آنها به کار ببریم و در مورد ایمیل‌های هستند که به طور ویژه درباره یک موضوع خاص یا یک هدف خاص برای کاربران ارسال می‌شوند. مثلاً ممکن است، یک شرکت از طریق ایمیل اختصاصی به مشترکین خود در رابـ*ـطه با تخفیف‌های ماهانه یا سالانه اطلاع دهد.
  • ایمیل‌های Digest: این ایمیل‌ها تقریباً همانند ایمیل‌های خبری هستند، اما به طور کلی اطلاعاتی در رابـ*ـطه با فعالیت‌ها و خدمات شرکت‌ها ارائه می‌دهند که در زمان‌های گذشته انجام گرفته و در ماه‌های پیش رو نیز قرار است انجام بگیرد. در واقع، این ایمیل‌ها باعث می‌شود که کاربران در جریان فعالیت شرکت‌ها قرار گیرد.
  • ایمیل‌های تبادلی (Transnational Email): این نوع ایمیل‌ها به تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها و کاربران اختصاص می‌یابند. به عنوان مثال، زمانی که شما به عنوان مشترک یک خبرنامه ثبت‌نام می‌کنید، یا فرم عضویت یک وبسایت را پر می‌کنید، این ایمیل‌های تبادلی هستند که به شما در رابـ*ـطه با ثبت نام و نحوه ادامه آن اطلاع می‌دهند. برخی از وب‌سایت‌ها، ایمیل‌های خوش‌آمدگویی را به صورت مجزا دسته بندی می‌کنند، این در حالی است که آنها هم در بین ایمیل‌های تبادلی قرار می‌گیرند.
  • ایمیل‌های پرورش مخاطب (Lead Nurturing Emails): این روش از بازاریابی ایمیلی را می‌توان گام بعدی استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی یا اسپانسری در نظر گرفت. در واقع، شما در مرحله قبل بازدیدکننده و ترافیک مورد نظر خود را جذب کرده‌اید و در حال حاضر این کاربران به عنوان مشترک وب‌سایت شما شناخته می‌شود. در این مرحله، شما به سراغ ایمیل‌های پرورش مخاطب خواهید رفت و سعی می‌کنید پیشنهادهایی برای آنها مطرح کنید که شرایط برای تبدیل آنها به مشتری فراهم شود.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایمیل اسپم چیست و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

ایمیل اسپم یا همان هرزنامه الکترونیکی (Email spam) پدیده‌ای آزاردهنده و خطرناک است که می‌تواند تبعات متعددی داشته باشد. همانطور که در بند قبلی اشاره شد، ایمیل‌های استفاده شده در بازاریابی ایمیلی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. اما، گاهی با برخی از ایمیل‌ها و نامه‌های الکترونیکی مواجه می‌شویم که در هیچ کدام از دسته‌های زیر نیستند و منشأ نامشخصی دارند. تعریفی که سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل از ایمیل‌های اسپم دارند، به نامه‌هایی گفته می‌شود که از طرف گیرنده مجوزی برای دریافت این ایمیل‌ها صادر نشده است.

استفاده از ایمیل‌های اسپم در دهه گذشته با محبوبیت بالایی مواجه شده است و امروزه می‌بینیم که اکثر کاربران با استفاده از ربات‌های هوشمند اقدام به ارسال ایمیل می‌کنند. این ایمیل‌ها ممکن است حاوی ویروس‌ها و سایر فایل‌های خطرناک نیز باشند که به اطلاعات ما بر روی کامپیوتر یا هر سیستم هوشمند دیگری لطمه بزنند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
اما چند مورد از مشکلاتی که توسط ایمیل‌های اسپم ایجاد می‌شود به صورت زیر هستند:

  • این ایمیل‌ها در ساده‌ترین حالت باعث مصرف پهنای باند و زمان شما می‌شود؛
  • شما مجبور هستید که زمان زیادی برای حذف پیام‌های ناخواسته و تبلیغاتی صرف کنند که برای مدیران مشکل ساز است؛
  • این هرزنامه‌ها به عنوان یک وسیله برای انتقال ویروس‌های الکترونیکی و آلودگی‌های مخرب هستند؛
  • ایمیل‌های اسپم فقط شامل ایمیل‌های تبلیغاتی نیستند و ممکن است صرفاً برای صدمه زدن به سیستم طراحی شده باشند؛
  • ایمیل‌های اسپم همیشه ایمیل‌های انبوه نیستند، بلکه ممکن است صرفاً برای یک سیستم و برای یک شخص طراحی شده باشند.
آیا راهکاری برای مقابله با ارسال ایمیل‌های اسپم وجود دارد؟

پاسخ کوتاه، بله!



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، Mana، TiNAX007 و 2 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا