خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
15 نکته برای افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی!

15 نکته برای افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی طرفداران بسیاری را در جوامع آنلاین به خود اختصاص داده‌اند و اکنون فعالیت در این شبکه‌ها برای مدیر وب سایت امری اجتناب ناپذیر است، در این مقاله 15 روش سریع برای افزایش محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی را بیان می‌کنیم. محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی باعث نمایش بیشتر برند شما، بهبود رتبه وب سایتتان در موتورهای جستجو و برقراری ارتباط بهتر با مخاطب می‌شود.



1- یک صفحه اختصاصی برای وب سایت خود ایجاد کنید

برای حضور در شبکه‌های اجتماعی از پروفایل شخصی استفاده نکنید، برخی افراد با این تصور که پروفایل شخصی را می‌توان سریع‌تر رشد داد با این دیدگاه که دیگران را به لیست دوستان خود اضافه می‌کنند از پروفایل شخصی با نام کسب و کارشان برای فعالیت در شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، بهتر است از یک صفحه اختصاصی که امکان پسندیده شدن را داشته باشد استفاده کنید. پروفایل‌های شخصی محدودیت‌هایی دارند که ممکن است در آینده برای شما مشکلاتی را ایجاد کنند مانند محدودیت تعداد دوستان در برخی شبکه‌های اجتماعی! اگر هدفتان بزرگ است و تمایل به راه‌اندازی یک صفحه با محبوبیت بالا رادارید بهترین روش ایجاد یک صفحه تجاری اختصاصی است.


2- عکس پروفایل و کاور زیبا طراحی کنید

در هنگام طراحی صفحه تجاری در شبکه‌های اجتماعی به دو قسمت عکس پروفایل و کاور اهمیت زیادی بدهید، شما با این دو عکس در دنیای اجتماعی مطرح می‌شوید و آن‌ها نشان‌دهنده شخصیت و برند شما هستند. سعی کنید برند خود را در عکس پروفایل نمایش دهید و در عکس کاور خدماتی را که ارائه می‌دهید را معرفی کنید و مواردی را بنویسید که افراد را ترغیب به لایک و دنبال کردن شبکه شما نماید.



3- اطلاعات بخش درباره ما را تکمیل کنید

هر صفحه تجاری دارای بخشی با نام درباره ما است که می‌توانید در آن بخش اطلاعات مربوط به کسب و کارتان و همچنین خدماتی که ارائه می‌دهید را درج نمایید. حتماً در این قسمت اطلاعات تماس و همچنین وب سایت خودتان را اضافه نمایید، این موضوع باعث می‌شود به صفحه خود اعتبار بدهید و تماس مخاطب با خودتان را نیز ساده‌تر کنید.




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 6 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
4- مطالب مفید و منظم منتشر کنید

پس از ایجاد یک صفحه تجاری بروز نگه‌داشتن آن مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید، با انتشار مطالب مفید و کاربردی در زمینه تخصصی خودتان با مخاطبین در ارتباط باشید و سعی کنید از انتشار پیاپی مطالب تبلیغاتی خودداری کنید، با انتشار مطالب صوتی و تصویری می‌توانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید.





5- فرهنگ شبکه‌های اجتماعی را رعایت کنید

شبکه‌های اجتماعی دارای محیط دوستانه است و افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر و اطلاع از وضعیت دوستان خود و یا سرگرمی و گذراندن وقت به آن مراجعه می‌کنند، اگر می‌خواهید به نتایج خوب برسید حتماً براساس همین شرایط با مخاطبین ارتباط برقرار کنید، سعی کنید خیلی راحت و دوستانه مطالب خودتان را بنویسید و پیوسته با انتشار لینک‌های مختلف افراد را ترغیب به کلیک و خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی نکنید.


6- به نظر مخاطبین احترام بگذارید

هر شخصی که برای مطالب شما نظری درج می‌کند برای آن وقت گذاشته است و شما باید برای آن شخص احترام قائل باشید، بهتر است تا می‌توانید پاسخ نظرات را بدهید؛ البته خیلی از نظرات جهت تشکر و انرژی دادن به نویسنده درج می‌شود و نیازی به پاسخ ندارد، اما اگر سوالی پرسیده شد سعی کنید آن را بی‌پاسخ نگذارید.


7- از وب سایت خود به صفحات شبکه‌های اجتماعی لینک بدهید

خیلی از افراد علاقه‌مند به مطالب وب سایت شما هستند اما نمی‌دانند که شما در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستید، حتماً از وب سایت خود به صفحات شبکه های اجتماعی خودتان لینک بدهید و صفحات خود را به مخاطبین وب سایتتان معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 8 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع



8- برای افراد دنبال کننده شبکه‌های اجتماعی تفاوت قائل شوید

می‌توانید برخی مطالب را فقط در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، مطالب کوتاه و خواندنی را به شکل یک مطلب کوتاه قرار دهید و در وب سایتتان آن‌ها را قرار ندهید، حتماً به این موضوع اشاره کنید که برخی از مطالب فقط در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و در سایت قرار نخواهند گرفت. این موضوع کاربران سایت را به دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌کند.


9- اتصال شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر

شاید ندانید که اکثر شبکه‌های اجتماعی قابلیت اتصال به یکدیگر رادارند، به‌عنوان مثال شما می‌توانید شبکه اجتماعی فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام را به هم متصل کنید و با انتشار یک مطلب در اینستاگرام این مطالب به‌صورت اتوماتیک در دو شبکه دیگر قرار گیرد، موضوع جالب این است که مطالب طوری منتشر می‌شوند که مشخص می‌گردد از طریق شبکه‌های دیگر انتشار یافته‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که مخاطبین بتوانند شما را در شبکه‌های دیگر نیز بیایند و در آنجا نیز شما را دنبال کنند.


10- از سیستم‌های انتشار اتوماتیک استفاده نکنید

سایت‌های زیادی هستند که با استفاده از فید RSS سایت، مطالب وب سایت شما را به‌صورت اتوماتیک پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌کنند، شاید در ابتدا به نظر خوب برسد و کار شما را به‌عنوان مدیر وب سایت راحت کند، اما پس از مدتی صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک صفحه پر از لینک‌های زشت و نامفهوم می‌شود و تعداد زیادی از مخاطبین دنبال کردن صفحه شما را متوقف می‌کنند.






11- تشویق کاربران در ایمیل‌های خبرنامه

اگر در وب سایت خودتان خبرنامه دارید و به‌طور پیوسته برای آن‌ها آخرین مطالب خودتان را منتشر می‌کنید، آن‌ها را تشویق به دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی کنید. در این بخش هم می‌توانید با پیشنهاد انتشار مطالب خاص فقط در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را تشویق به دنبال کردن صفحات خودتان کنید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 8 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
12- استفاده از انتشار اتوماتیک مطالب در آینده

جدیداً شبکه‌های اجتماعی امکانی را فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌یک مطلب رو کامل آماده کنید و در هنگام انتشار برای آن تاریخ و زمانی در آینده را تعیین کنید تا آن مطلب دقیقاً در همان زمان به‌صورت اتوماتیک منتشر شود. با استفاده از این امکان شما می‌توانید یک روز در هفته و در زمانی کمتر از یک ساعت برای کل روزهای هفته آینده مطلب قرار داده و تاریخ انتشار تعیین کنید و صفحات شما هرروز به‌صورت اتوماتیک بروز رسانی شود.


13- استفاده از هشتگ ها

شما می‌توانید در هنگام انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را با کلمات کلیدی مربوط به محتوای مطلب تگ کنید، همچنین می‌توانید کلمات داخل یک متن را نیز با قرار دادن "#" قبل از کلمات به تگ تبدیل کنید. این موضوع باعث می‌گردد که افراد دیگر با جستجوی آن کلمات در شبکه‌های اجتماعی مطالب شما را پیدا کنند و محبوبیت مطالب تان افزایش می‌یابد.






14- دعوت کردن دوستان خودتان در شبکه‌های اجتماعی

اگر یک صفحه تجاری ساخته‌اید، حتماً یک پروفایل شخصی هم دارید و در پروفایلتان دوستان شما نیز در لیست دوستان حضور دارند، اگر با حساب کاربری خودتان وارد صفحه تجاری‌تان شوید، با قسمتی مواجه می‌شوید با نام دعوت از دوستان که به شما این امکان را می‌دهد با فرستادن دعوت‌نامه به دوستان خودتان از آن‌ها بخواهید صفحه شما را دنبال کنند.


15- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به دو صورت ممکن است، در حالت اول شما با پرداخت مبلغ به‌طور مستقیم در بخش تبلیغات شبکه اجتماعی موردنظرتان می‌توانید به نمایش بیشتر صفحات خود در آن شبکه اجتماعی بپردازید که با توجه به پرداخت ارزی و دردسرهای آن کمی سخت به نظر می‌رسد، اما در حالت دوم شما می‌توانید صفحاتی را که در آن شبکه اجتماعی حضور دارند و به حوزه کاری شما مربوط می‌شوند را بیابید و سپس با برقراری ارتباط با مدیران آن صفحات و پرداخت مبلغ مربوطه، از آن‌ها بخواهید تا صفحه شما را به مخاطبین خود پیشنهاد دهند. خیلی از مواقع افراد زیادی هستند که این کار را بدون هزینه برای شما انجام می‌دهند.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 8 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟

آیا گوگل پلاس آینده سئو خواهد بود؟


سرویس Google+ یا همان شبکه اجتماعی رسمی گوگل، یکی از سرویس‌هایی می باشد که طی مدتی رشد زیادی کرده، گوگل پلاس نه تنها یک شبکه اجتماعی است بلکه راهی برای رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل نیز است. مدیران وب سایت و کسب و کارهای بزرگ به این فکر می‌کنند که گوگل پلاس می‌تواند نقطه عطف مهم و بزرگی در زمینه مارکتینگ باشد. با این فرض، سرویس گوگل پلاس به کسب و کارهای ها کمک می‌کند تا آن‌ها را در زمینه سئو و رتبه‌های جستجو موفق‌تر کند.

در حال حاضر متخصصان وب و شبکه‌های اجتماعی در حال بررسی دقیق‌تر اهمیت شبکه اجتماعی Google+ در سئو هستند. با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل تقریباً بیش از نیمی از فرآیند سئو را در بردارد به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس گوگل پلاس بی تردید در این فرآیندها دخیل خواهد بود.

برخی از این افراد مثل Merry Morud (مدیر تبلیغات شرکت aimClear) می‌گوید: "Social Signals در واقع جایگزین لینک‌ها در اهمیت سئو می‌شوند. در زمان قدیم سئو، لینک دهی‌ها و ساختارهای پیوندی بین لینک‌ها مهم‌ترین اصل سئو بوده است اما امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی، سئو گسترده‌تر شده و به اصطلاح دموکراسی تر شده است." خانم Morud در ادامه می‌گوید: "سئو دیگر یک ساختار ساده نیست، سئو امروز به یک نماد قدرت و اقتدار تبدیل شده است."



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 7 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
با توجه به تغییرات پیش آمده در موتورهای جستجو، گوگل پلاس برای کسب و کارهایی که به دنبال بهبود رتبه خود هستند، به احتمال زیاد حتی از فیس‌بوک هم مهم تر خواهد بود.

Merry Morud در این رابـ*ـطه می‌گوید: "گوگل پلاس یک شوخی نیست! گوگل پلاس قوی و قوی تر می‌شود. پس اگر در آن فعالیت ندارید، از همین حالا شروع کنید." گوگل از سرویس Google+ اطلاعات زیادی دریافت می‌کند که این موارد بی شک می‌توانند بر سئو تأثیرات مثبتی بگذارند. همچنین گوگل 100% ترجیح می‌دهد تا از سرویس اختصاصی خودش اطلاعات بیشتری کسب کند تا از شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون Facebook." صحبت‌های خانم Morud اگرچه عجیب و شاید غیر منطقی به نظر برسد اما فراموش نکنیم که او یک مدیر کار بلد و ماهر و با تجربه در این زمینه است. نتایج نشان می‌دهد فرضیه‌های Morud هیچ‌وقت دور از انتظار نیستند. اطلاعات دریافت شده از شبکه‌های اجتماعی که در روند سئو تأثیر می‌گذارند با عنوان Social Signals شناخته می‌شوند.

Social Signal ها در واقع قرار نیست جای تبادل لینک‌ها را بگیرند. بلکه قرار است حضوری پررنگ تر در سئو داشته باشند. اگرچه نظر Merry Morud این است که Social Signal ها به زودی جای لینک‌ها را می‌گیرند.



مقایسه ای جالب بین گوگل پلاس و فیس بوک:

احتمالاً بخش Recommendations تبلیغات فیس‌بوک یکی از مهم‌ترین عوامل مشوق برای جذب تبلیغات توسط تبلیغ کنندگان است. اما این تبلیغات اگرچه در فضایی پربار به نمایش گذاشته می‌شوند اما به دلیل مشکلات نمایشی در موبایل‌ها، شاید خیلی هم مناسب نباشند.

فیس‌بوک برای تبلیغات از سه نوع Desktop, Mobile و Right-Rail استفاده کرده است. اما این نوع نمایش تبلیغات برای دستگاه‌های قابل حمل مثل موبایل‌ها بیش از حد سنگین هستند. این نظر خانم Morud برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی است.

او معتقد است این حجم بالا منجر به کلیک کردن‌های اشتباه کاربران می‌شود و در این صورت اختلاف زیادی بین کلیک‌های واقعی و کلیک‌های اشتباه صورت می‌گیرد.

برای مدیریت این مشکل، خانم Cindy Krum (مؤسس و مدیر اجرایی MobileMoxie) به کسانی که مایل به ارائه تبلیغاتشان به فیس‌بوک هستند پیشنهاد داده است تا قبل از اینکه تبلیغ خود را به‌صورت نهایی ارائه کنند، آن را آزمایش کنند تا از وضعیت نمایش آن در دستگاه‌های مختلف مطلع شوند چرا که خیلی از تبلیغات در موبایل‌ها نمایش داده نمی‌شوند و یا اگر هم نمایش داده شوند ناقص و مشکل دار هستند.

گوگل پلاس


دلیل این مشکل در فیس‌بوک این است که فیس‌بوک از Ajax و JavaScript در بخش تبلیغات موبایلی خود استفاده نکرده است. بنابراین تبلیغاتی که بر مبنای ای جکس یا جاوا باشند در موبایل‌ها بارگذاری نمی‌شوند و این بی تردید یک ضرر بزرگ خواهد بود که هرکسی به آن توجه نمی‌کند.

این مشکلات موجود در فیس‌بوک می‌تواند دلیلی برای تغییر ذهنیت کاربران و کسب و کارها به سمت گوگل پلاس باشد که البته این سیستم با توجه به اینکه کاملاً سفارشی سازی شده بر اساس محل زندگی افراد نمایش داده می‌شود و این موضوع از روی آی پی مشخص می‌گردد، امکان فعال سازی در ایران را ندارد و همین نکته هم می‌تواند دلیل دیگری برای استفاده از سرویس گوگل پلاس برای وب سایت‌های ایرانی باشد.

Merry Morud همچنین می‌گوید: “فیس‌بوک بیش از حد شلوغ شده است! بنابراین گوگل پلاس با سرورهای مجهزتر و مهم تر از آن بدون تبلیغ بودن، یک گزینه مناسب برای کاربران خواهد بود."

با توجه به همه این موارد و با توجه به حضور چشم‌گیر Social Signals که در رتبه‌بندی‌های سئو تأثیر به سزایی خواهند داشت، تبلیغ کنندگان دیگر نمی‌توانند عدم حضور خود در گوگل پلاس را توجیه کنند.

با توجه به گفته Morud: "گوگل در حال اختصاصی کردن Social Signals از گوگل پلاس است و این یکی از بزرگ‌ترین نکات مهم در زمینه سئو خواهد بود که نمی‌توان آن را رد کرد."

رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 7 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا JavaScript و CSS می تواند بر روی ایندکس شدن در گوگل تأثیر بگذارد؟

آیا JavaScript و CSS می تواند بر روی ایندکس شدن در گوگل تأثیر بگذارد؟


موتور جستجوگر گوگل دستورالعمل‌های بخش وب مستر خود را بروز کرده است. این تغییرات بر روی سایت‌هایی که JavaScript و CSS را بلاک کرده‌اند تأثیر گذار خواهد بود. طبق آخرین تغییرات و گفته‌های وبلاگ اصلی Google’s Webmaster، گوگل با بروز رسانی سیستم Indexing، سعی دارد تا از CSS و JavaScript بهره بیشتری ببرد. هدف گوگل از این تغییرات نزدیک کردن مرورگرها به دنیای مدرن می‌باشد.
گوگل صراحتاً در این تغییرات به روبات‌های جستجوگر خود (Googlebot) اجازه دسترسی به محتوای JavaScript و CSS را در وب سایت‌ها داده است.
گوگل در این دستورالعمل چنین گفته است:
این بروز رسانی به وب مسترها کمک می‌کند تا خیلی بهتر بتوانند محتوای مطالبشان را ایندکس کنند. محدود کردن و مسدود کردن دسترسی روبات‌ها به JavaScript و CSS در robots.txt به صورت مستقیم باعث می‌شود تا الگوریتم‌های ما قادر به رندر کردن و ایندکس کردن مطالب شما نباشند و نتیجه نامناسب آن در رتبه بندی‌های جستجو برای سایت شما نمایان می‌شود.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 7 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
JavaScript-and-CSS




پیشنهادات و نصیحت‌های گوگل در مورد Google Indexing جدید و بروزشده

یک سیستم بروز شده و ارتقاء یافته شده نیاز به تغییراتی در همه بخش‌ها برای وب مسترها دارد. گوگل مصرانه به کاربران هشدار می‌دهد تا سبک نمایش محتوای سایتشان را مطابق با نسل جدید مرورگرها کنند. در بخش زیر به برخی از پیشنهادهای ارائه شده توسط گوگل در این مورد اشاره می‌کنیم:

• موتور بارگذاری صفحات گوگل (Google’s Rendering Engine) تمام تکنولوژی‌ ها را پشتیبانی نمی‌کند. لذا انتخاب‌های صحیح وب مستر ها در این مورد حائز اهمیت است.
طراحی و محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که پایبند اصول افزایش مقطعی بوده (بروزرسانی مستمر وب سایت و افزایش گام به گام کیفیت و اصول بهینه سازی) تا موتورهای جستجو را مطمئن کند که می‌توانند از محتوای مناسب و قابل استفاده از سایت شما اطلاعات لازم را کسب کنند.
• سرعت بارگذاری صفحات همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل برای کاربران و همچنین برای ایندکس شدن است. از هر چیزی که برای افزایش سرعت بارگذاری البته به صورت صحیح استفاده می‌شود بهره مند شوید.
• مطمئن شوید که سرور شما قادر به پشتیبانی از خدمات مبنی بر فایل‌های JavaScript و CSS می‌باشد. در واقع باید مطمئن شوید که Googlebot یا روبات‌های گوگل می‌توانند محتوای ارائه شده توسط سایت و سرور شما را از فایل‌های JavaScript و CSS دریافت کنند.

برای اطمینان از این موضوع راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


Fetch & Render در وبمسترتولز چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل در بروزرسانی اخیر، بخش‌های زیادی از وبمسترتولز را آپدیت کرده است. یکی دیگر از این ابزارها که در زمینه ابزارهای Diagnostic Tools یا ابزارهای تشخیص و شناسایی هستند، گزینه ای با عنوان Fetch می‌باشد. این ابزار به وب مسترها این امکان را می‌دهد تا نحوه آنالیز و بررسی گوگل از URL های یک سایت را شبیه سازی کنند.


اما این بخش چگونه کار می‌کند؟ به گفته بخش پشتیبانی گوگل این ابزار در روش‌های مختلفی عمل می‌کند:

وقتی ابزار Fetch Mode در Google tool فعال باشد، روبات گوگل هر URL که مطابق با آن چیزی که شما درخواست داده‌اید باشد را بررسی (Crawl) می‌کند. اگر روبات گوگل در این فرآیند موفق باشند، شما می‌توانید نتیجه واکنش سایت خود را مشاهده کنید.
این عملیات نسبتاً سریع انجام می‌شود و شما می‌توانید در نتیجه آن مشکلات و مسائل مربوط به امنیت (Security) و اتصالات شبکه (Network Connectivity) را پیدا کرده و آن‌ها را اشکال زدایی کنید.

JavaScript-and-CSS


در واقع یکی از کارهای اصلی Fetch & Render این است که به روبات‌های گوگل دستورالعملی بدهند تا آن‌ها صفحات وب سایت شما را طوری بررسی کنند که مرورگرها بتوانند به بهترین شکل محتویات وب سایت شما را به کاربران نمایش دهند.
به عبارت دیگر، روبات‌های گوگل ابتدا تمام منابع مورد نظر URL ها مثل تصاویر، فایل‌های CSS و JavaScript را بررسی می‌کنند سپس آن‌ها را به صورت کد در یک مجموعه جمع آوری می‌کنند تا در نهایت این کدها توسط مرورگرها به صورت واقعی و منظم به نمایش در بیایند.
با این کار می‌توانید متوجه اختلاف و تفاوت بین نمایش سایتتان از نظر روبات گوگل و آنطور که مرورگر شما آن را پردازش می‌کند شوید.

در واقع شما با استفاده از این ابزار می توانید کلیه مشکلاتی که روبات های گوگل در ایندکس کردن سایت شما با آن برخورد می کنند را به صورت دستی انجام داده و متوجه آن بشوید. همچنین پس از Fetch کردن مطالب می توانید برای آنها درخواست ایندکس شدن نیز ثبت نمائید تا گوگل سریعتر به آن مطالب رسیدگی کند.


در ماه می سال 2014 گوگل یک مطلب برای اطلاع رسانی به وبمسترها ارائه کرد. در این مطلب گوگل نمونه‌هایی از مسائلی که وبمسترها با آن‌ها رو به رو شده و راه‌هایی که آن‌ها برای جلوگیری از ایجاد این مسائل امتحان می‌کنند را شرح داد. این نمونه‌ها عبارت‌اند:


• اگر وب سایت شما JavaScript و CSS را بلاک (مسدود) کرده باشد، سیستم Indexing گوگل قادر به مطالعه و بررسی آن صفحه مثل کاربران معمولی نخواهد بود.
• اگر سرور میزبان سایت شما فاقد تجهیزات مربوط به بررسی درخواست‌های مختلف به صورت دسته ای باشد ممکن است تأثیرات منفی زیادی بر روی سایت شما اعمال شود.
• اگر JavaScript به کار گرفته شده در وب سایت شما بیش از حد با کدنویسی های زیاد و مختلف پیچیده شده باشد به احتمال زیاد قابل پردازش و پاسخگویی صحیح نیست.
• در برخی موارد، ممکن است JavaScript محتوای اضافه نشده (محتوای در حال بررسی و نهایی نشده) را از صفحه حذف کند که این مورد باعث می‌شود که صفحه مربوطه به‌ درستی ایندکس نشود.

در نهایت می توان از این مطلب نتیجه گرفت استفاده از کدهای CSS و JavaScript در وب سایت باید کاملا به صورت صحیح و استاندارد باشد و همچنین نباید دسترسی روبات های گوگل به آنها را مسدود نمود تا بتوان دقیقا نتایجی که کاربران در وبسایت شما می بینند را برای گوگل نیز به نمایش گذاشت.

گوگل با این کار سعی دارد تا هرچه بیشتر بهینه سازی سایت برای کاربران و برای موتورهای جستجو را به هم نزدیک کند تا وبمسترها تنها یک مسیر را برای بهبود وب سایت خودشان در نظر بگیرند و آن بهینه کردن سایت برای کاربران آن وب سایت باشد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 8 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

پیج رنک گوگل چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟


پیج رنک گوگل در اواسط سال 2016 میلادی غیر فعال شده است. شما می توانید با مشاهده مطلب چرا پیج رنک‌ گوگل صفر شد دلیل آن را متوجه شوید:

درجه بندی و رتبه صفحه در 2014 – خوب یا بد؟

گوگل هر ساله با استفاده از یک الگوریتم و فرمول خاص وب سایت ها و صفحه ها را درجه بندی و رتبه بندی می کند. چرا بعضی سایت ها در یک سال رنک بهتر دارند ولی در سال بعد دچار افت رنک (رتبه) می شوند؟ دلیل این مورد چیست؟ قبل از پاسخ به این سؤالات ابتدا باید بررسی کنیم که درجه بندی صفحه اصولاً چیست و چگونه انجام می گیرد؟



درجه بندی صفحه (PageRank) چیست؟

پیچ رنک صفحات، طبق گفته گوگل، رتبه بندی جایگاه و امتیاز سایت و صفحه است که در طول سال طبق الگوریتم و فرمول خاصی کسب می شود. نکته مهم اینجاست که گوگل فقط به کیفیت خود سایت توجه نمی کند بلکه میزان لینک های مربوط به آن و میزان بازدیدی که از آن شده را نیز مهم می داند. همچنین میزان ترافیکی که در آن صفحه یا سایت انجام می شود نیز مورد توجه قرار می گیرد.

pagerank




به روزرسانی و ارتقای اطلاعات در تاریخ 6 دسامبر 2013 :

قبل از سال 2014 ، گوگل با ارتقای اطلاعات PageRank به صورت رسمی اعلام کرد که همچنان به تعداد لینک های یک صفحه یا یک سایت اهمیت می دهد و آن ها را با ارزش می داند. این مورد دقیقاً برعکس عقاید افرادی بود که نظرشان کاربرد نداشتن PageRank بود. در این موارد کاربردی بودن یک ابزار یا سرویس Alive و کاربردی نبودن آن Dead خوانده می شود.



عقاید عمومی PageRank را Dead تلقی می کردند. به جز این مورد، موارد زیادی نیز از سایت هایی که دارای PageRank پایین تری بودند، اما در نتایج جستجوها جایگاه و رتبه مناسبی داشتند را هم می توان یافت که به نوعی این گفته را تائید می کرد.


این مسئله باعث شد تا عقاید و افکار عمومی همچنان بر علیه PageRank باشد. در واقع این اتفاقات باعث شد تا مردم PageRank را یک ایده بی محتوا و بدون کاربرد بدانند و خیلی به آن توجه نکردند. اما با تغییرات سال 2014 همه چیز روشن و واضح شد و کاربرد PageRank نمایان گردید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 8 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه های افزایش PageRank :

راه اصلی افزایش PageRank ، افزایش تعداد لینک ها و ارتقاء کیفیت آن ها می باشد. برای دستیابی به چنین موردی، ما می بایست تکنیک ها و روش های متعدد و گوناگونی را بررسی و پیاده سازی کنیم. اگرچه، ما باید بیشتر از قبل مواظب افرادی باشیم که این کار را به آنها می سپاریم تا در این تکنیک ها، روش ها و تکنیک های کلاه سیاه (Black Hat) دخیل نشوند. در این صورت تمام زحمات شما به باد خواهند رفت.
برای آشنایی بیشتر با بهترین تکنیک های موجود، به لیست تکنیک ها و روش های زیر دقت کنید:
- ارسال پست مهمان (Guest Posting)
- نوشتن مقاله برای دفاتر روزنامه نگاری و مجلات
- اضافه کردن شرکت خود در دانشنامه ویکی پدیا در صفحات مختلف
- استفاده از منابع مناسب و شناخته شده برای لینک سازی
- استفاده از ساختار و استراتژی های لینک دهی

pagerank


چطور PageRank خود را بررسی کنیم؟

- بهترین و سریع ترین روش برای چک کردن PageRank اضافه کردن یک افزونه به تولبار (نوار ابزار) مرورگر می باشد.
- استفاده از سیستم PageRank گوگل با عنوان Google PageRank Checker
- استفاده از ابزار Backlink Hunter به منظور بررسی تعداد بک لینک ها و بهبود بخشیدن به آن ها
- استفاده از ابزار Link Popularity Checker جهت پیدا کردن فرصت برای اضافه کردن بک لینک برای کلمه کلیدی خاص و ویژه
- استفاده از سیستم Backlink Analysis برای کشف لینک های مشکل دار (Broken Links)
- استفاده از ابزار Link Structure برای پیدا کردن تمام وب سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند.

دیگر فاکتورها برای رتبه بندی در کنار PageRank

شما در کنار فعالیت های مربوط به PageRank می بایست توجه خود را نسبت به رتبه بندی اصلی سایت هم جلب کنید. برای افزایش و بهبود رتبه در رنکینگ های موتورهای جستجوی مختلف، دقت به نکات زیر مهم می باشد:
- اشتراک گذاری ها و لایک های فیسبوک
- تویئت های توئیتر
- اشتراک گذاری ها و لایک های گوگل پلاس
- مناسب بودن آدرس دامنه
- تعداد کلمات در صفحه
- ترافیک و بازدیدهای وب سایت
- سرعت بارگذاری صفحه




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، niloofar.H و 9 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا