خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

  • متوسط

  • زیاد

  • عالیه

  • نظری ندارم


نتایج فقط بعد از شرکت در نظرسنجی قابل رویت است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی اپلیکیشن سایت





طراحی اپلیکیشن سایت : چنانچه طراحی سایت شما به صورت کاملا بهینه انجام شده باشد ، قادر خواهید بود اقدام به طراحی اپلیکیشن سایت تان نیز نمایید . با مراجعه به شرکت های معتبر و حرفه ای در زمینه ی طراحی اپلیکیشن می توانید به بهترنی شکل طراحی اپلیکیشن سایت تان را انجام داده و نهایتا خدمات تان را به آسان ترین روش در اختیار کاربران و مشتریان تان قرار دهید . به بیان ساده تر با تبدیل شدن وب سایت شما به اپلیکیشن یا نرم افزار ، کاربران تان دسترسی آسان تری به امکانات و خدمات شما خواهند داشت .


عوامل موثر در هزینه طراحی اپلیکیشن سایت :

عوامل گوناگونی در هزینه ی نهایی یک طراحی اپلیکیشن سایت دخیل می باشند . اگر بخواهیم این مسئله را به صورت کلی برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم باید بگوییم قیمت و هزینه ی یک طراحی اپلیکیشن متناسب با ویژگی ها و جزییات اپلیکیشن مشخص می شود . علاوه بر این هزینه های یک طراحی اپلیکیشن بر اساس نوع کسب و کار کارفرما نیز می تواند متفاوت باشد . به طور مثال هزینه ی طراحی اپلیکیشن برای یک فروشگاه و یک رستوران تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد . در اکثر مواقع اصلی ترین هدف از راه اندازی یک اپلیکیشن متصل نمودن وب سایت اصلی به اپلیکیشن می باشد از این رو می بایست طراحی وب سایت شما دارای امکان ایجاد خروجی های مورد نیاز برای اپلیکیشن طراحی شده باشد .
یکی دیگر از کاراکتر های تاثیر گذار در هزینه ی طراحی اپلیکیشن ها نحوه ی چیدمان امکانات اپلیکیشن می باشد . اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین می باشید و قصد دارید وب سایت تان را به یک اپلیکیشن تبدیل کنید هزینه های طراحی اپلیکیشن شما طبق موارد پیش فرض در نظر گرفته خواهد شد که در این صورت شما یک نرم افزار کاملا منطبق با وب سایت فروشگاهی خود خواهید داشت . در این گونه موارد همانند تعرفه های طراحی سایت ، هزینه ها طراحی اپلیکیشن نیز تا حدودی از طراحی اپلیکیشن سفارشی کم تر می باشد .
نا گفته نماند امکان وجود تفاوت های اندک قیمت طراحی اپلیکیشن اندروید شرکتی با هزینه طراحی اپلیکیشن فروشگاهی یا سازمانی نیز وجود دارد .


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی سایت ریسپانسیو در آینده




طراحی سایت ریسپانسیو در آینده : همان طور که قابل مشاهده می باشد امروزه تکنولوژی و فناوری به یکی از اجزاء جدا ناشدنی زندگی یکایک افراد جامعه تبدیل شده است ، بر همین اساس می توان به این نتیجه رسید که دستگاه های هوشمندی که بازدید کنندگان به کمک آن ها از فضای مجازی استفاده می نمایند روز به روز رو به افزایش می باشند . اصلی ترین کلید در دست یابی به موفقیت در کسب و کار آنلاین " انعطاف پذیری و به روز بودن " می باشد . طراحی سایت ریسپانسیو روشی می باشد که به طراحان وب سایت توانایی ساخت یک وب سایت انعطاف پذیر را می دهد . در گذشته برای مشاهده ی یک وب سایت در موبایل ها به طراحی سایت مجزا با نام وب سایت موبایل محور نیاز بود اما امروزه با طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا می توانید با پرداخت یک هزینه ، وب سایتی متناسب با کامپیوتر ها و انواع دستگاه های هوشمند با صفحات نمایش مختلف داشته باشید .






آینده وب سایت های ریسپانسیو :


در آینده ای نه چندان دور وب سایت هایی که به صورت واکنش گرا طراحی شده اند می بایست پاسخگوی تکنولوژی و دستگاه های جدیدی که وارد بازار می شوند باشد . به احتمال بسیار زیاد یکی از مهم ترین مباحث در آینده روش اسکرول کردن خواهد بود چرا که این مسئله امروزه نیز به یکی از چالش بر انگیز ترین موارد در دنیای طراحی سایت تبدیل شده است . علاوه بر این یکی دیگر از موارد چالش بر انگیز در این زمینه ورودی های متنوع این گجت ها می باشد . به بیان ساده تر در این دستگاه های هوشمند بر خلاف رایانه ها و کامپیوتر های رو میزی که از ابزارهایی همانند کیبورد و موس به عنوان ابزار های ورودی آن ها استفاده می شود ، لمس نمودن صفحه توسط کاربران روش ورودی می باشد . نا گفته نماند از آن جایی که دستورات صوتی و تصویری نیز روی به کارآمد شدن آورده اند هر یک از این ورودی ها دربردارنده ی ابزار ها و حالت های متفاوتی خواهند بود که همخوانی در آن ها به منظور ایجاد یک رابط کاربری ریسپانسیو امری ساده نخواهد بود .
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
امکانات طراحی سایت چند زبانه




امکانات طراحی سایت چند زبانه : امروزه یکی از مهم ترین مسائل در دنیای وب ، طراحی سایت چند زبانه می باشد . این روش طراحی سایت تنها مخصوص قشر خاصی نبوده و تمامی کسب و کار ها در هر حوزه ای که مشغول به کار می باشند می توانند نام تجاری خود را در فضای اینترنت گسترش داده و مشتریان بیشتری را جذب نمایند . لازم به ذکر است بدانید از طراحی سایت دو زبانه در کشور هایی به چندین زبان صحبت می کنند ، رواج بیشتری دارد .

نکات مهم :

  1. اولین و مهم ترین نکته این است که از زبان های مختلف به صورت ترکیبی در صفحات طراحی سایت تان استفاده نفرمائید .
  2. صفحاتی را برای هر یک زبان های استفاده شده در وب سایت تان در نظر بگیرید و به بهترین نحو آن ها را در معرض دید کاربران تان قرار دهید .
  3. توجه ویژه ای به متا تگ ها داشته باشید . برای تمامی زبان ها اقدام به تعریف متا تگ ها نمایید تا موتور های جستجو متوجه زبان های استفاده شده در وب سایت شما شوند .
  4. لینک دادن یک زبان به زبان دیگر
  5. به صفحه ی ایندکس یا اولین صفحه ی وب سایت تان توجه ویژه ای داشته و تمامی زبان های وب سایت تان را در دید کاربران قرار دهید تا بتوانند به آسانی اقدام به انتخاب هر یک از آن ها نمایند .





کاربرد وب سایت های چند زبانه :
وب سایت های چند زبانه در برخی از کسب و کار ها کاربرد بیشتری دارند . این کسب و کار ها عبارت اند از : طراحی سایت شرکتی ، صنعتی ، پزشکی ، گردشگری ، فروشگاهی ، خبری و ... در واقع باچند زبانه بودن طراحی سایت حوزه های ذکر شده موجب معرفی و ارائه انواع خدمات در عرصه ی جهانی خواهد شد .

نقش متا تگ ها :
در این روند صفحاتی که طراحی آن ها با زبان های گوناگون صورت گرفته است را به انواع موتور های جستجو گر معرفی می نمایید و مشخص می کنید که کدام زبان ها در چه شرایطی مورد استفاده قرار خواهند گرفت . انجام این امر موجب پیشرفت در رتبه بندی این موتور ها خواهد شد .


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI



ابزار های مهم در طراحی اپلیکیشن UI : به طور معمول در تمامی پروژه های حوزه ی طراحی اپلیکیشن ، پیش از آغاز برنامه نویسی ابتدا طراحی اپلیکیشن صورت می گیرد . مهم ترین موضوع در این زمینه پویایی طرح های اولیه و قالب ها می باشد . در واقع یک طراحی اپلیکیشن هیچ گاه نمی تواند روند ثابتی را پشت سر بگذارد زیرا هر پروژه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد ، اما هنگامی که سخن استفاده از ابزار ها به میان می آید بسیاری از برنامه نویسیان و طراحان اپلیکیشن به سراغ ابزار ها مشابه می روند . به بیان ساده تر در دنیای طراحی ، ابزار ها گستردگی چندانی ندارند و تنها چندین ابزار کاربردی و مفید در این زمینه موجود می باشند . بر اساس موارد ذکر شده در این مقاله تصمیم داریم شما کاربران عزیز را 2 مورد از پرکاربرد ترین این ابزار ها آشنا نماییم .


معرفی ابزار Sketch :

این ابزار برای راحتی کار طراحان اپلیکیشن به وجود آمده است . رقیب سرسخت این نرم افزار ، نرم افزار فتوشاپ می باشد . علت محبوبیت این نرم افزار در طراحی اپلیکیشن UI ، تمرکز آن بر روی طراحی های سبک ui تلقی می شود .

با استفاده از این نرم افزار قابلیت های بسیاری در دسترس شما قرار خواهد گرفت و نهایتا شاهد خروجی قابل قبولی خواهید بود . از جمله ویژگی های این ابزار امکان زوم بینهایت ، نمونه برداری رایگان و خروجی با فرمت های pdf و jpg می باشد .


معرفی ابزار Marvel :

این ابزار این قابلیت را به طراحی اپلیکیشن می دهد تا صرف چند دقیقه طرح اولیه ی طراح را به یک اپلیکیشن تبدیل نماید . برای انجام این امر تنها کافیست صفحات مورد نیاز تان بر روی یک کاغذ رسم نموده و به کمک این نرم افزار از آن ها عکس گرفته و برای تولید نمونه ی اولیه اقدام به اتصال آن ها به یکدیگر نمایید . در واقع مزیت اصلی این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزار های این حوزه ، این است که به کاربر اجازه ی نمونه سازی سریع از ایده های اولیه را می دهد .


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5 اصل کاربردی در طراحی سایت




5 اصل کاربردی در طراحی سایت : در مقاله امروز اصولی را برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم که با مد نظر داشتن آن ها می توانید در بازار رقابتی آنلاین به بهترین نتیجه دست یابید از این رو تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید .

حفظ سادگی :
زیاده روی در استفاده از المان های گوناگون در یک طراحی سایت باعث ایجاد سردرگمی در کاربران و بازدید کنندگان طراحی سایت شما خواهد شد . برای مخاطبین وب سایت ، یافتن آنچه مد نظرشان می باشند در میان حجم بالایی از تصاویر و لینک ها امری دشوار می باشد . از این رو سعی کنید در تمامی مراحل طراحی سایت ، سادگی سایت را مد نظر داشته باشید .

قابل درک بودن نویگیشن وب سایت :
برای عموم کاربران هیچ موضوعی بد تر از عدم یافتن موضوع مورد نظرشان در یک وب سایت نمی باشد . در واقع طراحی صفحات تان می بایست به صورتی باشد کاربران به آسانی بتوانند در قسمت های مختلف طراحی سایت شما گشت و گذار کنند .






ثبات در طراحی :
طراحی سایت تان می بایست طوری باشد که مخاطبین با ورود به هر صفحه ی جدید حس ورود به یک وب سایت جدید را نداشته باشند . ثبات در طراحی صفحات وب سایت موجب آسان تر شدن نویگیشن سایت خواهد شد .

مطابقت وب سایت با تمامی مرورگر ها :
ممکن است تمامی مرورگر ها در سطح دنیا برای رندر نمودن صفحات وب سایت ها به طور یکسان طراحی شده باشند اما در حقیقت به این شکل نمی باشند . بر همین اساس برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه مشکلی بهتر است از نمایش صحیح وب سایت تان در انواع مرورگر ها اطمینان حاصل نمایید .

برنامه نویسی اختصاصی :
اگر می خواهید وب سایتی کارآمد و موفق داشته باشید بهتر است طراحی سایت تان را به صورت اختصاصی انجام دهید . کد های شما چه php باشند ، چه html اگر به صورت اختصاصی نوشته نشده باشند در هنگام خطا دچار سردرگمی خواهید شد . اگر کد نویسی وب سایت تان به صورت اختصاصی انجام شده باشد قادر خواهید بود کنترل عملکرد وب سایت تان را به طور کامل در اختیار بگیرید .


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر ربات های گوگل در سئو سایت
ربات های خزنده گوگل را می توان این طور توصیف کرد که: نرم افزار هایی هستند که تحت استفاده وب ساخته شده اند .

با استفاده از الگوریتم هایی پیچیده و فوق پیشرفته که موتور های جست و جو برای آن ها در نظر گرفته است، به صفحات وب دخول می کنند و با مشاهده لینک هایی که در آن صفحه وب وجود دارد به هر لینک موجود در صفحه می خزند و گاهاً ممکن است در یک صفحه ای که خزنده ورود می کند، لینک همان صفحه یا صفحات دیگری وجود داشته باشد، با این تفاصیر خزنده گوگل دوباره با خزیدن به آن لینک ها از صحت وجود داشتن صفحات جدید و محتوای آن آگاه می شوند.

پس با وجود همه ی این توصیفات ما به این نتیجه می رسیم که خزنده هیچ موقع بیکار ننشسته و همیشه در حال گشتن در صفحات تازه به وجود آمده صفحات قدیمی تر گوگل است.ربات وب که بیشتر از آن ها با نام خزنده و یا عنکبوت یاد می شود یک نوع ربات برنامه ریزی شده است که برای پیگری لینک های موجود یا لینک های تازه ساخته شده به وجود آمده است.

آن ها غالباً کار اصلی شان این است که به جست و جو دنبال لینک ها رفته و با به دست آوردن اطلاعات لازم، کامل و مورده نیازشان، آن ها را در در جای ذخیره و نگهداری (مرکز داده های گوگل) می کنند.

هر کسی می تواند مدت زمان خزیدن ربات گوگل و زمانی که در سایتشان سپری کرده است را ببیند و همچنین همه اطلاعاتی که توسط ربات گوگل ذخیره (indexer) و به پایگاه داده ای گوگل انتقال یافته است را از طریق گوگل وب مستری که فقط مربوط به سایت خود است، در قسمت crawl موجود در وب مستر مشاهده کند.


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
میزان کاربرد طراحی سایت


میزان کاربرد طراحی سایت میزان کاربرد طراحی سایت : امروزه شمار بالایی از شرکت ها و کسب و کار هایی که از طریق سایت ها وارد فضای اینترنت شده اند ، نسبت به کاربردی بودن یا کاربر پسند بودن طراحی سایت خود بی توجه می باشند . در اصل منظور از کاربردی بودن یک سایت این است کهه بازدیدکنندگان سایت بتوانند به آسانی به اطلاعات مورد نظر خود دست یابند . اگر یک طراحی وب سایت دارای کاربردی مناسب باشد خود به خود میزان موفقیت کلی و عملکرد سایت افزایش چشم گیری خواهد داشت . ناگفته نماند افزایش میزان کاربرد یک وب سایت در میزان درآمد شما از وب سایت نیز بی تاثیر نخواهد بود .


در مقاله ی امروز قصد داریم شما کاربران عزیز را با راهکار هایی آشنا نماییم که به کمک آن ها بتوانید نرخ کاربرد طراحی وب سایت تان را بهبود بخشید .


طراحی سایت متناسب با تلفن های همراه

. CMS ها در بر دارنده ی دمو آنلاین ، فیلم های آموزشی و آموزش free می باشند .
امروزه با افزایش میزان کاربران دستگاه های هوشمند طراحی وب سایت متناسب با این دستگاه ها یک امر الزامی برای تمامی کسب و کار ها می باشد .


طراحی سایت و اهمیت برنامه ریزی ساختار اطلاعات ؟

اگر می خواهید وب سایتی کاربردی داشته باشید می بایست اطلاعات و محتوای وب سایت تان به صورت برنامه ریزی شده باشند . ممکن است این نکته در نظر کاربران از اهمیت کمتری برخوردار باشد اما اگر بخواهیم از نظر علمی به آن نگاهی داشته باشیم باید بگوییم امروزه رعایت این امر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چراکه تمامی وب سایت ها می خواهند با استفاده از محتوایی گسترده ، در بازار هدف به جایگاهی مناسب برسند . بر همین اساس برای بخش های گوناگون طراحی وب سایت تان برنامه ریزی داشته باشید و اطلاعاتی که قرار است در بخش های مختلف قرار گیرند را تقسیم بندی کنید و آن ها را به نحوی قرار دهید تا بازدیدکنندگان به آسانی بتوانند آن ها را مشاهده نمایند . سرعت لود صفحات طراحی سایت : آزاردهنده ترین عامل برای یک کاربر ، سرعت پایین بارگذاری می باشد . یکی از اصلی ترین کاراکتر ها در ترک شدن یک وب سایت از سوی کاربران ، سرعت پایین بارگذاری صفحات وب سایت می باشد . یک وب سایت موفق می بایست در یک بازه ی زمانی 4 تا 6 ثانیه ای بتواند به طور کامل بارگذاری شود .

طراحی سایت و پنج کاراکتر مخرب
طراحی سایت
طراحی سایت و پنج کاراکتر مخرب : در مقاله گذشته یعنی مقاله ی " عناصر موثر در عدم زیبایی طراحی سایت " با دو مورد از عوامل تاثیر گذار در اینن راستا آشنا شدیم . در مقاله ی امروز به بررسی 5 کاراکتر موثر دیگر در عدم زیبایی یک طراحی سایت خواهیم پرداخت .
پاپ آپ ها در طراحی سایت :
هنگامی که یک کاربر وارد وب سایت شما می شود اگر با کلیک بر روی هر قسمت از صفحه وارد صفحه ی پاپ آپ شود به شدت آزرده خواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی سایت شما را ترک نموده و به وب سایتی دیگر مراجعه خواهد نمود . در واقع به کار بردن این گونه از پاپ آپ ها می تواند جلوه نا مطلوبی به وب سایت شما بدهد .
رنگ بندی نا مناسب در طراحی وب سایت :
یکی دیگر از عوامل موثر در این قضیه استفاده از تعداد رنگ های بالا می باشد . اگر قصد دارید رنگ بندی طراحی سایت تان را انتخاب کنید بهتر است ازز رنگ های خنثی که آزاری به چشم بیننده نمی رسانند استفاده نمایید هم چنین استفاده از ترکیب 3 رنگ برای یک طراحی وب سایت کارآمد کافی وو مناسب می باشد .
طراحی سایت
صفحات طراحی سایت :
نخستین صفحه از هر وب سایت می بایست دارای محتوایی در رابـ*ـطه با نوع کسب و کار آن وب سایت باشد تا زمانی که یک کاربر وارد وب سایت می شود به آسانی و در زمانی کوتاه اطلاعاتی کلی از کسب و کارتان را دریافت نماید و به راحتی بتواند به دیگر مطالب وب سایت شما دسترسی داشته باشد . با تمام این مباحث باز هم وب سایت هایی دیده می شوند که صفحه ی اصلی آن ها در واقع صفحه ای فرعی با محتوایی همانند یک ویدئو یا گالری می باشد .
عبارات کلیدی در طراحی سایت :
در گذشته برای بهبود بخشیدن به عملکرد کلی یک سایت طراحان وب سایت اقدام به طراحی باکس هایی می نمودند تا با تکرار عبارات کلیدی در آن ها رتبه ی طراحی وب سایت شان را ارتقا دهند . اما امروزه با آپدیت شدن ربات های موتور های جستجو گر نظیر گوگل استفاده از این ترفند نوعی تقلب به حساب می آید و وب سایت مورد نظر از سوی موتور های جستجو گر جریمه خواهد شد .


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: ALENIM، TiNAX007، gandom و یک کاربر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
با استفاده از بخش تنظیمات مرورگرها به راحتی می توانید از ذخیره اطلاعات در آنها پیشگیری کنید.
جستجوگرها ابزار اصلی وب گردی در فضای اینترنت هستند، برخی از این مرورگرها به طور خودکار اطلاعاتی که در هنگام وب گردی از آن استفاده کرده اید را ذخیره می کنند و شما می توانید در بخش تنظیمات این عمل را اصلاح کنید، از سویی دیگر برخی دیگر مرورگرها هیچ اطلاعاتی را در خود نگه نمی دارند و به محض خروج شما از مرورگر تمامی اطلاعاتتان پاک می شود، شما می توانید برخی از این اطلاعات را نگه دارید، این کار نیز باید در قسمت تنظیمات انجام شود.



در ادامه نحوه تنظیم مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر را برای عدم ذخیره سازی اطلاعات و یا ذخیره کردن برخی اطلاعات به شما خواهیم گفت.

جستجوگر گوگل کروم اطلاعات شما را پس از بسته شدن مرورگر در خود ذخیره می کند، برای اینکه پس از خارج شدن از گوگل کروم خیالتان از بابت ذخیره اطلاعات راحت باشد این مراحل را طی کنید.



از علامت سه خط در گوشه سمت راست و بالا در کروم منو را باز کنید.

Settings

Show advanced settings

Privacy

Content settings

keep local data only until I quit my browser

Done



با اتمام این مسیر پس از خروج از کروم دیگر اطلاعات شما ثبت نخواهد شد.









تنظیمات مرورگرها







مرورگرهای اینترنتی



















اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید می توانید مشخص کنید در هنگام خارج شدن از این جستجوگر کدام اطلاعات پاک شود زیرا فایرفاکس به طور خودکار پس از خارج شدن تمامی اطلاعات شما را پاک می کند.



مراحل زیر را برای فعال کردن ذخیره اطلاعات طی کنید.

باز هم در گوشه سمت راست و بالای صفحه علامت سه خط موازی که صفحه تنظیمات را باز می کند را انتخاب کنید.

Options

Privacy

History

Firefox will

Use custom settings for history

Clear history when Firefox closes

Settings

ok



البته با یاد داشته باشید باید اطلاعاتی را که می خواهید پاک شود در گزینه 7 انتخاب کنید.





































در اینترنت اکسپلورر هم این کار به راحتی انجام می شود، با توجه به اینکه این مرورگر نیز همانند فایرفاکس تمامی اطلاعات شما را پس از خروج پاک می کند می توانید در قسمت تنظیمات مانع از پاک شدن برخی اطلاعات شوید.



علامت چرخنده در گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.



internet options

General

Delete browsing history on exit

Delete



توجه داشته باشید در گزینه 4 باید اطلاعاتی را تمایل به پاک شدن آن دارید را انتخاب کنید و مجدد Delete را بزنید.
















آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007 و MacTavish

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
افزونه و دیگر هیچ
افزونه‌های قابل نصب در مرورگرهای مختلف جزو مهم‌ترین امکاناتی به‌شمار می‌رود که یک مرورگر می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد؛ چراکه گاهی این افزونه‌ها آن‌قدر مفید و کاربردی است که موجب می‌شود کاربران به‌ دلیل بهره‌مندی از امکانات آن افزونه مرورگر خود را تغییر دهند!
مطمئنا شما نیز مشاهده کرده‌اید که بسیاری از افزونه‌ها پس از نصب، آیکونی را به مرورگر اضافه می‌کند تا با کلیک روی این آیکون بتوانید از افزونه استفاده کنید، اما این آیکون در مواردی بی‌مصرف است، چراکه ممکن است افزونه نصب شده فعالیت پنهانی داشته باشد که در این شرایط نمایش آیکون آن در مرورگر ضرورتی ندارد.
همچنین ممکن است افزونه‌ای را روی مرورگر نصب کنید، اما تمایل نداشته باشید تمام کاربران آن را مشاهده کنند یا حتی ممکن است بخواهید از صفحه مرورگر عکس بگیرید یا یک فیلم آموزشی را ضبط کنید و تمایلی به نمایش آیکون افزونه‌ها و شناسایی آنها توسط دیگر کاربران نداشته باشید. در این شرایط مرورگر کروم قابلیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که براحتی می‌توانید به کمک آن آیکون‌های دلخواه را از نوار آدرس مرورگر حذف کنید، ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید و در صورت نیاز مجدد آنها را نمایش دهید.
تغییر ترتیب نمایش
برای تغییر در ترتیب نمایش آیکون افزونه‌ها کافی است کلیک چپ ماوس خود را روی آیکون موردنظر فشار داده و با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، آن را به سمت چپ یا راست هدایت کنید.
پنهان کردن آیکون افزونه
برای انجام این کار دو روش ساده وجود دارد.
روش اول: روی آیکونی که قصد دارید آن را پنهان کنید کلیک راست ماوس را فشار داده و گزینه Hide in Chrome menu را انتخاب کنید.
روش دوم: با استفاده از عملیات کشیدن و رها کردن، آیکون موردنظرتان را روی آیکون سه نقطه یا همبرگری شکل مربوط به منوی اصلی مرورگر کشیده و در فضای خالی موجود در بالای منو رها کنید.
پنهان کردن تمام آیکون‌ها
برای پنهان کردن آیکون تمام افزونه‌ها کافی است طول نوار آدرس به‌نمایش درآمده در سمت چپ آیکون‌ها را آن‌قدر افزایش دهید که آیکون‌ها از صفحه حذف شوند. برای انجام این کار ‌باید نشانگر ماوس خود را روی ضلع سمت راست نوار آدرس قرار داده سپس با تغییر شکل نشانگر، به کمک عملیات کشیدن و رها کردن (به سمت راست)، افزایش طول را اجرا کنید.
نمایش آیکون‌های پنهان
چنانچه قصد داشتید آیکونی را که پنهان شده دوباره به‌نمایش درآورید، باید روی آیکون منوی اصلی کلیک کنید و در ادامه پس از مشاهده آیکون افزونه موردنظر در بالای منوی اصلی، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Show in toolbar را انتخاب کنید. (با کاهش طول نوار آدرس نیز می‌توانید این عملیات را اجرا کنید)


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، gandom و MacTavish

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
رمز های ما
اغلب کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند در سایت های مختلف مانند پست الکترونیک، شبکه های اجتماعی و... دارای یک پروفایل شخصی هستند که برای ورود به آن باید یک نام کاربری و رمز عبور داشته باشند. مرورگر کروم که به یکی از محبوب ترین مرورگرها میان کاربران تبدیل شده است دارای امنیت مناسب و سرعت خوبی است که تاکنون بسیاری از کاربران از عملکرد این مرورگر رضایت دارند. یکی از قابلیت‌های مشترک میان ،امکان ذخیره‌ شدن نام کاربری و پسورد در حافظه‌ آن و تایپ خودکار آنها هنگام مراجعه مجدد به سایت‌های مدنظر است.

به این امکان می‌توانید بدون نیاز به تایپ نام کاربری و رمزعبور خود در سرویس جیمیل به محوطه ایمیل خود وارد شوید، با انجام عملیات ورود به دیگر سرویس‌ها مانند دراپ‌باکس، ایمیل یاهو و هر سایت دیگری که نیازمند رمز عبور است، در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. این قابلیت تا زمانی سودمند است که تنها شما از آن کامپیوتر استفاده کنید، زیرا این احتمال وجود دارد کاربران غیرمجاز به محوطه‌های کاربری شما وارد شده و در اطلاعات شما سرکشی کنند.

برای غیرفعال کردن ذخیره رمزها مراحل زیر را در مرورگر خود اجرا کنید.
1 ـ مرورگر کروم را اجرا کرده از بالا سمت راست روی منوی اصلی که با آیکونی شامل سه خط افقی به‌نمایش درآمده است، کلیک کنید.

2 ـ گزینه‌ Settings را کلیک کرده و در کادر جستجو عبارت manage password را وارد کنید.


مرورگر کروم به یکی از محبوب ترین مرورگرها میان کاربران تبدیل شده است
3 ـ علامت چک‌مارک کنار عبارت Offer to save your web passwords را غیرفعال کنید تا کروم درخصوص ذخیره نام کاربری و رمزهای عبور از شما سوال نکند.

حذف رمزهای ذخیره شده در کروم
1 ـ همانند روش قبل از منوی اصلی مرورگر به بخش تنظیمات بروید و در کادر جستجو عبارت manage password را وارد کنید.


حذف رمزهای ذخیره شده در مرورگر گوگل کروم

2 ـ روی لینک Manage Passwords کلیک کرده و در فهرست به‌نمایش درآمده با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود و کلیک روی آیکون حذف، اطلاعات ذخیره شده در مرورگر را حذف کنید.


آموزش صفر تا صد مبانی سطحی وب

 
  • تشکر
Reactions: TiNAX007، gandom و MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا