خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,095
امتیاز
373
محل سکونت
خونم، رمان ۹۸
زمان حضور
75 روز 5 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی سیاه به طور سنتی به استفاده از قدرتهای مافوق طبیعی برای مقاصد شیطانی و خودخواهانه گفته شده است.[۱] معمولاً لفظ جادوی سیاه توسط کسانی به کار می‌رود که این نوع جادوگری را تأیید نمی‌کنند. شیطان‌پرستان دیدگاهشان این است که تمام اشکال سحر و جادو محترم است و فرقی نمی‌کند فرد دنبال کدام نوع برود، بدون در نظر گرفتن رنگ (سفید، خاکستری یا سیاه). همچنین جادوی سیاه که از قدرتهای تاریکی است، معمولاً از یک نقطه مسیر سمت چپ دیده می‌شود؛ که دقیقاً در تضاد با سحر و جادوی سفید است. همچنین در این نوع از جادو بیشتر از انواع طلسمات و با استفاده از اجساد و موادّ مرده (گاهی نفرت انگیز و کثیف) مثل (خون، مو، پوست، مدفوع، ادرار و...) استفاده می‌شود. همچنین سحر و جادوی سیاه با سوء استفاده از مراسم مذهبی یا کتابهای آسمانی، غیبگویی و دیوشناسی مرتبط است که در دو حالت ارادی و ذهنی اجرا می‌گردد.
منبع: ویکی پدیا


جادوی سیاه

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: ~Hasti~، *NiLOOFaR* و SelmA

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
در سال 1597، شاه جیمز ششم و من رساله ای به نام دیمونولوژی منتشر کردیم، پایان نامه ای فلسفی که سیاه نمایی معاصر و روابط تاریخی بین روش های مختلف پیشگویی مورد استفاده در جادوی سیاه را توصیف می کند. اعتقاد بر این است که این کتاب یکی از منابع اصلی مورد استفاده ویلیام شکسپیر در تولید مکبث است.

پیوندها و تعامل بین جادوی سیاه و مذهب بسیار و متنوع است. فراتر از آزار و اذیت تاریخی جادوی سیاه توسط مسیحیت و تفتیش عقاید آن، پیوندهایی بین آیین های مذهبی و جادوی سیاه وجود دارد. به عنوان مثال، گفته می‌شود که کشیش قرن هفدهمی، اتین گیبورگ، یک سری مراسم توده‌ای سیاه را با جادوگر ادعایی کاترین مونوآزین برای مادام دو مونتسپن انجام داده است. در طول دوره تحصیلی خود، AE Waite گزارش جامعی از اعمال، آیین‌ها و سنت‌های جادوی سیاه در کتاب جادوی تشریفاتی (1911) ارائه کرد.

نفوذ فرهنگ عامه اجازه داده است تا اعمال دیگر تحت لوای گسترده جادوی سیاه، از جمله مفهوم شیطان پرستی، کشیده شود. در حالی که فراخوانی شیاطین یا ارواح بخشی پذیرفته شده از جادوی سیاه است، این عمل از پرستش یا خدایی شدن چنین موجودات روحانی متمایز است. این دو معمولاً در باورهای قرون وسطایی درباره جادوگری ترکیب می شوند.


جادوی سیاه

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و ~Hasti~

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
تاریخ:

مانند جادوی سفید همتای خود، منشاء جادوی سیاه را می توان در پرستش بدوی و تشریفاتی ارواح که در کتاب رابرت ام. پلیس در سال 2009، جادو و کیمیاگری بیان شده، جستجو کرد. بر خلاف جادوی سفید، که در آن پلیس با تلاش‌های شمنیستی بدوی برای نزدیک شدن به موجودات معنوی، تشابهاتی را می‌بیند، آیین‌هایی که به جادوی سیاه مدرن تبدیل شدند، برای برانگیختن همان ارواح برای ایجاد نتایج مفید برای تمرین‌کننده طراحی شدند. Place همچنین تعریف مدرن گسترده ای از جادوی سیاه و سفید ارائه می دهد و ترجیح می دهد به جای آن به آنها به عنوان " جادوی بالا " (سفید) و " جادوی کم" اشاره شود.(سیاه) اساساً بر اساس نیات تمرین‌کننده‌ای است که از آنها استفاده می‌کند. با این حال، او تصدیق می‌کند که این تعریف گسترده‌تر (از «بالا» و «کم») از تعصبات رنج می‌برد، زیرا جادوی عامیانه با نیت خوب ممکن است «کم» در نظر گرفته شود در حالی که تشریفاتی است. سحر و جادو شامل اجزای گران قیمت یا انحصاری ممکن است توسط برخی به عنوان "جادوی بالا" بدون توجه به قصد در نظر گرفته شود.

در دوران رنسانس، بسیاری از اعمال و آیین‌های جادویی شیطانی یا غیردینی و در نتیجه جادوی سیاه به معنای وسیع تلقی می‌شد. جادوگری و مطالعه باطنی غیر اصلی توسط تفتیش عقاید ممنوع و هدف قرار گرفت. در نتیجه، جادوی طبیعی به عنوان راهی برای متفکران و روشنفکران، مانند مارسیلیو فیچینو، ابات یوهانس تریتمیوس و هاینریش کورنلیوس آگریپا، توسعه یافت تا مطالعات باطنی و تشریفاتی (اگرچه اغلب در خفا) بدون آزار و اذیت قابل توجهی را پیش ببرند.
در حالی که "جادوی طبیعی" در میان طبقات تحصیلکرده و بالای قرن 16 و 17 رایج شد، جادوی آیینی و جادوی عامیانه همچنان در معرض آزار و اذیت قرار گرفت. مونتاگ سامرز ، نویسنده قرن بیستم ، به طور کلی تعاریف جادوی «سفید» و «سیاه» را به عنوان «متضاد» رد می‌کند، اگرچه او به میزانی که جادو به طور کلی، صرف نظر از هدف، «سیاه» تلقی می‌شد، تأکید می‌کند و به ویلیام پرکینز پس از مرگش در سال 1608 اشاره می‌کند . دستورالعمل در این زمینه:


جادوی سیاه

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و ~Hasti~

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
همه جادوگران "محکوم شده توسط قاضی" باید اعدام شوند. او هیچ استثنایی را مجاز نمی‌داند و تحت این محکومیت «همه غیب‌گویان، افسونگران، شعبده بازان، همه جادوگران که معمولاً مردان خردمند یا زنان خردمند نامیده می‌شوند» قرار می‌گیرند. همه آن جادوگران خوب ادعا شده که صدمه نمی‌زنند، اما خوب هستند، که خراب نمی کنند و نابود نمی‌کنند، اما نجات می دهند و نجات می‌دهند» باید تحت این جمله افراطی قرار گیرند.

به‌ویژه، این اصطلاح معمولاً برای کسانی که متهم به توسل به شیاطین و دیگر ارواح شیطانی بودند، کسانی که همسایه‌های خود را هجو می‌کنند یا نفرین می‌کنند، کسانی که از جادو برای از بین بردن محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند، و کسانی که می‌توانند بدن زمینی خود را ترک کنند و مسافت‌های زیادی را با روح سفر کنند، اختصاص داشت. (که Malleus Maleficarum "یک فصل طولانی و مهم را به آن اختصاص داده است)، معمولاً برای شرکت در پرستش شیطان. سامرز همچنین بر توسعه ریشه‌شناختی اصطلاح سیاه‌مانسر ، که از سال 1200 تا تقریباً 1500 استفاده رایج بود، ( لاتین : niger ، سیاه؛ یونانی : μαντεία) برجسته می‌شود.، پیشگویی)، به طور گسترده "کسی که در هنرهای سیاه مهارت دارد".

در یک زمینه مدرن، مرز بین جادوی سفید و جادوی سیاه تا حدودی واضح تر است و بیشتر تعاریف مدرن به جای تمرین بر قصد تمرکز دارند. همچنین تا حدی بسیاری از تمرین‌کنندگان مدرن ویکا و جادوگری تلاش کرده‌اند تا از کسانی که قصد انجام جادوی سیاه را دارند فاصله بگیرند. در عصری که جادوی خیرخواهانه به طور فزاینده ای با عقاید و اعمال عصر جدید و معنویت گرایی خودیاری همراه است، کسانی که به دنبال آسیب یا شر هستند، کمتر در محافل یا معاشرت های اصلی ویکان پذیرفته می شوند.
منبع: ویکی‌پدیا


جادوی سیاه

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و ~Hasti~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا