خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
از معرفی اولین نسخه سری نوت برند ردمی بیش از 10 سال میگذرد و این برند در طی سال های اخیر همواره به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های میانرده با مشخصات راضی‌کننده و برچسب قیمتی مطلوب مطرح بوده است. امسال این خانواده به شماره ۱۳ رسیده. در این مقاله سراغ بررسی آخرین و قدرتمندترین عضو این خانواده یعنی شیائومی Redmi Note 13 Pro Plus می‌رویم. گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی در سپتامبر 2023 (شهریور 1402) با قیمت حدودی 320 دلاری برای بازار چین عرضه شده و مدتی میشه که به بازار جهانی هم راه پیدا کرده و با طراحی خاصش توجه بسیاری از کاربران رو به خودش جلب کرده. اگه از طرفداران سری ردمی نوت شیائومی هستید و مایلید بدانید شیائومی در نسل جدید میان رده هاش از چه امکانات و قابلیت های جدیدی استفاده کرده و چه تغییرات و بهبودهای به نسبت نسل قبلی ایجاد شده، حتما تا انتهای مقاله بررسی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus شیائومی همراه موبونیوز باشید.
بررسی طراحی گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی
شیائومی در طراحی گوشی Redmi Note 13 Pro Plus، به دوشکل مختلف عمل کرده است. در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز ما شاهد بدنه شیشه‌ای هستیم، اما در رنگ بنفش، بدنه‌ پشتی با چرم مصنوعی پوشیده شده است که علاوه بر کاهش وزن گوشی، حس و حال یک دستگاه گران‌قیمت‌ را تداعی می‌کند. همچنین یک پوشش نانو روی بدنه چرمی استفاده شده که تا حدی از ساییدگی، لکه و جذب عرق دست جلوگیری می‌کند. شایان به ذکر است که در هر دو نسخه با یک فریم آلومینیومی با کیفیت روبه رو هستیم که با صفحه نمایش منحنی گوشی به خوبی ادغام شده است

این طراحی چرمی برای اولین بار در سری ردمی دیده میشه، و دراین مسیر جک 3.5 میلی متری صدا قربانی طراحی مینیمال شده است. وجود رنگ های پاستلی جذاب توی این رنگ در حاشیه دوربین ها که هم خوانی خوبی با ترندهای رنگی سال دارند، هارمونی خوبی با رنگ بنفش بدنه ایجاد کرده اند. در این نسخه چرمی خبری از جا ماندن اثر انگشت هم نیست. از جزیره دوربین مجزا خبری نیست و این گوشی به سبک گوشی Poco F5 از لنزهای مجزا و ترکیب شده با بدنه و همراه با یک روکش فلزی استفاده میکند که باعث زیباتر شدن ظاهر این گوشی شده. در کنار این لنزها، لوگو و فلش نواری LED قرار گرفته است.


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی خمیده پنل پشتی در کنار وزن حدودا 200 گرمی گوشی در کل باعث شدند که با در زمان دست گرفتن گوشی حس مناسبی به شما منتقل بشه و در طولانی مدت نیز فشار زیادی به دستان شما وارد نشود. گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی از گواهی IP68 پشتیبانی میکند و خیال شما را تا حدی در برابر استفاده از این گوشی در روزهای بارانی راحت میکند، نقاط قوت طراحی این گوشی به اینجا ختم نمی شود و شیائومی با استفاده از گلس گوریلا وکتوس روی صفحه نمایش این گوشی سنگ تمام گذاشته است، این نسخه از محافظ صفحه نمایش شرکت گوریلا حتی در گوشی های گران قیمت تر نیز به ندرت یافت می شود!

شیائومی در این گوشی اولین های زیادی رو رقم زده و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر رو هم برای اولین بار وارد خانواده ردمی نوت کرده است. خوشبختانه طبق انتظار این سنسور عملکرد سریع و قابل اتکایی رو از خودش به نمایش گذاشته، همچنین از نظر محل قرارگیری نیز دسترسی مناسبی را ارائه میدهد.

شیائومی مدعی شده که با استفاده از پوشش ارتقا یافته Diamond Skeleton استحکام کلی بدنه را افزایش داده که البته راستی آزمایی این ادعا در بررسی های بلند مدت قابل سنجش می باشد، این گوشی از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکند اما خبری از اسلات کارت حافظه جانبی نیست، از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به پشتیبانی از NFC و مادون قرمز اشاره کرد. در مجموع شیائومی با استفاده از متریال با کیفیت در این محصول و همچنین استفاده از یک طراحی جدید و زیبا باعث شده، گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس یکی از گوشی های زیبا و جذاب امسال باشد و بتونه نمره کاملی را در این بخش کسب کند.


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی صفحه نمایش گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی
لبه های گرد گوشی Redmi Note 13 Pro Plus شیائومی تا داخل صفحه نمایش ادامه پیدا کرده اند و شاهد یک صفحه نمایش خمیده در این گوشی هستیم، صفحه نمایش های خمیده علارغم کاهش حاشیه های صفحه نمایش مخالفان و موافقان خاص خود را دارند و مزیت یا ضعف شمردن استفاده از پنل های خمیده کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. این نمایشگر، از لحاظ ابعاد نسبت به نمایشگر سال گذشته یعنی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس تفاوتی نکرده و از همون پنل ۶/۶۷ اینچ امولد استفاده شده. اما رزولوشن بالاتری پیدا کرده و به ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل ارتقا پیدا کرده. تکنولوژی های +HDR10 و دالبی ویژن در این نسخه هم دیده میشوند. این پنل جدید امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ را دارد و تصاویر نمایش داده شده دقت و ترکیب رنگ بسیار خوب و مناسبی دارند.

حداکثر نرخ بروزرسانی این نمایشگر هم همچنان ۱۲۰ هرتزی هست اما علی رغم اداپتیو بودن خبری از کاهش این نرخ به ۱ هرتز نیست. بیشینه روشنایی این نمایشگر به ۱۸۰۰ نیت رسیده که میتونه عملکرد ایده آلی رو زیرتابش مستقیم نور خورشید ارائه بده. شیائومی به لطف استفاده از صفحه نمایش خمیده توانسته 89.7 درصد از پنل جلویی رو به صفحه نمایش اختصاص بده که این رقم حتی از برخی پرچم دارها هم بیشتره! در مجموع نمایشگر استفاده شده برای این گوشی تقریبا چیزی از گوشی های پرچمدار 1000 دلاری کم نداره و میتونه تصاویر زیبا و مناسبی رو با طراحی جذابی به شما نمایش بده.

عملکرد باتری گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی
گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی، مثل اکثر گوشی‌های هوشمند میانرده، به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. برای شارژ کردن این باتری هم، شیائومی این گوشی رو به شارژری 120 واتی مجهز کرده است. در سال های قبل این سرعت و توان شارژ را تنها در قاتل پرچمدارهای شیائومی شاهد بودیم. در شرایط آزمایشگاهی این شارژر می تواند در کمتر از ۲۰ دقیقه، شارژ باتری گوشی را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. اما در استفاده واقعی و تست های انجام شده در عرض بیست و هفت دقیقه از صفر به 100 درصد رسیده است که کماکان رقم فوق العاده ای محسوب می شود! شایان به ذکر است که شارژر 120 واتی در داخل جعبه قرار دارد و نیازی به هزینه اضافی برای خرید شارژر ندارید. در مورد شارژدهی، در استفاده های سنگین میتواند تقریبا یک روز از گوشی استفاده کنید، و اگر استفاده سنگینی نداشته باشید، یعنی برای تماس، کمی وب گردی و چرخیدن در فضای مجازی از گوشی استفاده کنید، میتوانید انتظار شارژدهی یک روز و نیم را هم از گوشی داشته باشید.


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی مشخصات دوربین +Redmi Note 13 Pro شیائومی
خبری از همکاری با لایکا در این گوشی میانرده نیست و برخلاف سایر بخش ها در این بخش با سورپرایز ویژه ای رو به رو نیستیم. دوربین Redmi Note 13 Pro Plus شیائومی نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته و با همون چینش دوربین “واید، اولتراواید، ماکرو” روبرو هستیم که هم لنزها و هم اندازه هاشون، تقریبا مشابه ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس هستند. دوربین اصلی این گوشی، ۲۰۰ مگاپیسکلی و ساخت شرکت سامسونگ است، که امسال به لنز ISOCELL HP3 sensor ارتقا یافته است، لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو، ساختار دوربین گوشی را تکمیل میکنند، که البته نمی توان توقع چندانی از آنها داشت. دوربین الترا واید در شرایط نوری مطلوب تصاویر قابل قبولی ثبت میکند اما دوربین ماکرو چندان کاربردی به نظر نمی رسد! در زمینه فیلم برداری این گوشی از نهایت کیفیت فیلمبرداری 4k با نرخ فریم ۳۰ پشتیبانی می کند. همچنین لرزشگیر ویدیوها نسبت به سال گذشته بهبود چشمگیری داشته است.
دوربین سلفی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس هم بدون تغییر خاصی همان دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سال گذشته است و می تواند با حداکثر کیفیت 1080p و ۳۰ فریم، فیلمبرداری کند. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی راضی کننده به نظر میرسند، اما در شرایط نوری نامساعد، درست مثل دوربین های پشتی با افت قابل توجهی رو به رو هستند. احتمالا قسمتی از این مشکل ناشی از ضعف پردازش نرم افزاری بخش دوربین باشد. اگرچه لنز های دوربین های Redmi Note 13 Pro Plus نسبت به نسل قبلی، تغییر کمی داشتند اما به لطف اینکه تراشه این گوشی، توی بخش هوش مصنوعی و پردازش تصویر، قوی تر از تراشه ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس هست؛ در شرایط نوری مختلف و با لنز اصلی تصاویر پیشرفت قابل ملاحضه ای نسبت به سال گذشته نشان میدهند. تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی جزئیات بیشتری ثبت میکنند و در جذب نور نیز موفق تر عمل میکنند، تصاویر ثبت شده در حالت 200 مگاپیکسلی در حالت زوم نویز کمتری دارند و نوشته های دور در تصویر خواناتر هستند. نرخ دینامیکی نیز برای این بازه قیمتی مطلوب به نظر میرسد فقط گاهی اوقات غلظت رنگ ها بیش از واقعیت ثبت شده که قابل چشم پوشی است. در شرایط نوری بد، اما عملکرد دوربین اصلی با افت محسوسی مواجه شده و نمی تواند عملیات نوردهی به تصاویر را به خوبی انجام دهد.


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی سخت افزار و نرم افزار +Redmi Note 13 Pro شیائومی
گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس به پردازنده Dimensity 7200-Ultra مجهز شده که با لیتوگرافی 4 نانومتری، برای استفاده روزمره، مولتی تسک و بازی کارآمد به نظر میرسد و عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد. این پردازنده مرکزی از 4 هسته A78 و 4 هسته کم مصرف A55 تشکیل شده است. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4 پشتیبانی می کند و به لطف سیستم خنک کننده بهینه تر نسبت به نسل قبلی، امکان اجرای بازی ها را در تنظیمات گرافیکی بالاتر و فریم ریت پایدارتر فراهم میکند. برای اینکه قدرت سخت افزاری این گوشی برای شما ملموس تر شود در نتیجه تست های بنچمارک میتوان آن را با پردازنده نام آشنا اسنپدراگون 870 در یک سطح دانست، در تجربه و استفاده روزمره از این گوشی، شاهد افت عملکرد، یا افزایش دمای زیادی نیستیم، تنها وجود انبوهی از نرم افزارهای ناکارآمد و اضافه که به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شده اند، را می توان از نقاط آزاردهنده این گوشی دانست. این گوشی به صورت پیش فرض از اندروید 13 استفاده میکند و شیائومی وعده پشتیبانی سه ساله نرم افزاری را برای این گوشی داده است. البته به زودی شاهد عرضه آپدیت سیستم عامل Hyper OS برای این گوشی خواهیم بود.


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,077
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 2 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
به لطف فناوری ذخیره سازی UFS 3.1 عملیات خواندن و نوشتن دیتا به روانی و سرعت هرچه تمام تر انجام می شود و نهایتا تمامی این موارد موجب پاسخگویی بهینه دستگاه شده است و به همین جهت شما اجرای سریع اپلیکیشن‌ها، انتقال سریع فایل و عملکرد بهینه گوشی را شاهد خواهید بود. این گوشی در چهار نسخه با رم های 8، 12 و 16 گیگ از نوع LPDDR5 به همراه 256 و 512 گیگابایت عرضه شده و با توجه به نیاز خود میتوانید، کانفیگ مد نظر خود را تهیه کنید. در مجموع در این بخش شاهد یک عملکرد سخت افزاری مناسب در کنار رابط کاربری بهینه و مناسب هستیم و با توجه به قیمت 320 دلاری این گوشی میتونه به خوبی از پس اجرای برنامه ها و بازی های سنگین و نیمه سنگین بربیاد.

بررسی اسپیکر گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی
طبق معمول با یک اسپیکر استریو مواجهیم، کیفیت خروجی هر دو اسپیکر راضی کننده است و بلندی قابل قبولی هم دارند. تفکیک صدا هم برای این بازه قیمتی مطلوب به نظر میرسد اینجا هم به رسم میان رده های شیائومی از Dolby Atmos پشتیبانی می شود، نهایتا پکیج اسپیکر وظیفه خودش رو به بهترین نحو در این گوشی انجام میدهد.
جمع بندی
بدون شک گوشی +Redmi Note 13 Pro شیائومی با توجه به قیمت 300 دلاری گزینه بسیار مناسبی برای خرید یک گوشی میان رده به شمار میرود، در عمل این گوشی هرآنچه وعده داده بود را به بهترین نحو ممکن ارائه میدهد، طراحی متفاوت و جذاب، صفحه نمایش فوق العاده، شارژر بسیار سریع 120 واتی و دوربینی که اکثر اوقات قابل اعتماد ظاهر میشود، در زمینه سخت افزاری این گوشی مدعی بهترین بودن نیست، اما بازهم در پردازش های سنگین قابل قبول ظاهر میشود، اما اگر قدرت سخت افزاری اولویت شماست، حتما نگاهی به گوشی poco f5 شیائومی بندازید. البته پشتیبانی از گواهی IP68 و محافظ صفحه گوریلا گلس وکتوس ارزش گوشی شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس را در بازه قیمتی خود بسیار بالا نگه میدارد. از نقاط ضعف این گوشی میتوان به نرم افزارهای پیش فرض پرتعداد کم کاربرد، و افت عملکرد قابل توجه در تمامی دوربین ها در شرایط نوری نامناسب نام برد. جای خالی امضای لایکا در تنظیمات نرم افزاری بخش دوربین این گوشی به وضوح حس می شود. البته برای نظر قطعی در مورد ارزش خرید این گوشی باید تا زمان عرضه به داخل بازار ایران منتظر باشیم. به نظر شما میان رده جدید شیائومی میتونه در مقابل گوشی های میان رده حال حاضر بازار از سامسونگ مثل گوشی A54 سامسونگ و یا گوشی های سال بعد این شرکت گزینه مناسب تری به شمار برود؟


برسی note 13 pro plus

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا