نویسنده این موضوع
نقش بخش منابع انسانی در فرهنگ سازمانی چیست؟
همان طور که اشاره شد و طبق تعریف فرهنگ سازمانی، فرهنگ نقش مهمی در موفقیت هر سازمانی دارد؛ بنابراین، مدیران منابع انسانی و همچنین سایر اعضای این تیم، باید نوعی فرهنگ سازمانی را توسعه دهند که عملکردی عالی دارد؛ بهعبارتی، مدیران منابع انسانی باید مطمئن شوند که محور اصلی تلاشهای رقابتی سازمانشان را مدیریت فرهنگ سازمان تشکیل میدهد.
همچنین برای اینکه مدیران منابع انسانی روی فرهنگ سازمان به بهترین وجه تأثیر بگذارند، باید با مدیریت ارشد شرکت همکاری کنند تا نسبت به نحوه تدوین و توسعه فرهنگ سازمان، آگاهی بهتری به دست آورند.
تفکر مدیران کسبوکار و برنامه ریزی استراتژیک آنان باید فراتر از رسیدن به اهداف تجاری سازمان باشد و روی ارزشمندترین داراییهای سازمان، یعنی اعضای آن، بیشتر تمرکز کنند.
در حقیقت بخش منابع انسانی، بهعنوان مراقبان فرهنگ سازمانی توصیف شده است. در انجام این نقش اساسی نیز همه اعضای تیم منابع انسانی باید به ساخت و مدیریت فرهنگی قوی کمک کنند. مهمترین مسئولیتهای این بخش در توسعه فرهنگ سازمانی موفق عبارتاند از:
• الگوبودن برای انعکاس عقاید سازمان؛
• تقویت ارزشهای سازمان؛
• اطمینانیافتن از تعریف، درک و عمل به ارزشهای سازمان؛
• ایجاد کانالهای ارتباطی دوسویه با مشتریان و دریافت بازخورد از آنان؛
• تعریف نقشها، وظایف و مسئولیتهای کارکنان سازمان؛
• فراهمکردن امکانی برای یادگیری و آموزش مداوم؛
• حفظ سیستمهای پاداش و ارزیابی کارکنان؛
• تشویق به توانمند سازی کارکنان و تیمها؛
• ارتقای محیط کاری مبتنی بر تأمین محصول یا سرویس موردنظر مشتری؛
• شناخت و حل مشکلات و مسائل فردی و سازمانی.
همان طور که اشاره شد و طبق تعریف فرهنگ سازمانی، فرهنگ نقش مهمی در موفقیت هر سازمانی دارد؛ بنابراین، مدیران منابع انسانی و همچنین سایر اعضای این تیم، باید نوعی فرهنگ سازمانی را توسعه دهند که عملکردی عالی دارد؛ بهعبارتی، مدیران منابع انسانی باید مطمئن شوند که محور اصلی تلاشهای رقابتی سازمانشان را مدیریت فرهنگ سازمان تشکیل میدهد.
همچنین برای اینکه مدیران منابع انسانی روی فرهنگ سازمان به بهترین وجه تأثیر بگذارند، باید با مدیریت ارشد شرکت همکاری کنند تا نسبت به نحوه تدوین و توسعه فرهنگ سازمان، آگاهی بهتری به دست آورند.
تفکر مدیران کسبوکار و برنامه ریزی استراتژیک آنان باید فراتر از رسیدن به اهداف تجاری سازمان باشد و روی ارزشمندترین داراییهای سازمان، یعنی اعضای آن، بیشتر تمرکز کنند.
در حقیقت بخش منابع انسانی، بهعنوان مراقبان فرهنگ سازمانی توصیف شده است. در انجام این نقش اساسی نیز همه اعضای تیم منابع انسانی باید به ساخت و مدیریت فرهنگی قوی کمک کنند. مهمترین مسئولیتهای این بخش در توسعه فرهنگ سازمانی موفق عبارتاند از:
• الگوبودن برای انعکاس عقاید سازمان؛
• تقویت ارزشهای سازمان؛
• اطمینانیافتن از تعریف، درک و عمل به ارزشهای سازمان؛
• ایجاد کانالهای ارتباطی دوسویه با مشتریان و دریافت بازخورد از آنان؛
• تعریف نقشها، وظایف و مسئولیتهای کارکنان سازمان؛
• فراهمکردن امکانی برای یادگیری و آموزش مداوم؛
• حفظ سیستمهای پاداش و ارزیابی کارکنان؛
• تشویق به توانمند سازی کارکنان و تیمها؛
• ارتقای محیط کاری مبتنی بر تأمین محصول یا سرویس موردنظر مشتری؛
• شناخت و حل مشکلات و مسائل فردی و سازمانی.
فرهنگ سازمانی چیست و چگونه میتوان آن را توسعه داد؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com