خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,861
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
خدمات درخور توجهی ارائه نمایند و ساختاری که به مثابه سگ نگهبان در میان تندروی‏های سازمان‏های دینی گوناگون انجام وظیفه می‏کند برای همه ما مفید خواهد بود. از میان ما از جمله خودم که با شبکه مراقبت از فرقه مخالفت کردیم دو دلیل داشتیم: اولاً ما با فرضیه شست‏وشوی مغزی انگونه که مارگرت سینگر(1) به روشنی بیان کردند؛ و استفاده از آن در دادگاه برای به چنگ آوردن چندین میلیون دولار از ادیان اقلیت، مخالفت کردیم. ما با دیگر اشکال تئوری‏های اجتماعی مؤثر که بر فشار زیادی که برخی از ادیان جدید بر اعضای خود به عنوان بخشی از برنامه مقدماتی وارد می‏سازند و یا زندگی پر دامنه‏ای که ویژگی برخی از ادیان جدید است، عکس‏العمل نشان می‏دهند، هیچ‏گونه نزاعی نداریم. ثانیا: ما مخالف بازپروری غیر داوطلبانه هستیم؛ مراقبتی که از خود مریضی بدتر است در حالی که هدف این مراقبت کاهش درد است. ما با آنچه عموما «مشاوره خروج» نامیده می‏شود یا با دیگر اشکال مداخله غیراجباری توسط افرادی که با عضویت فرد در دین جدید به مبارزه برمی‏خیزند، مخالفتی نداریم. امید که در آینده فرصتی به دست آید تا درباره شست‏وشوی مغزی که عموما چیزی مربوط به گذشته است و فرضیه سینگر که کنار نهاده شد، شاید و نیز درباره موضوعات بزرگ‏تری مانند سوء استفاده‏هایی که در گروه‏های دینی پرنفوذ، چه جدید و چه قدیمی اتفاق می‏افتد و چگونگی بحث از موضوعاتی که این مسایل پدید می‏آورند، باب گفت‏وگویی بگشائیم.
آینده تحقیق در زمینه ادیان جدید:
اما اگر مباحث مربوط به «فرقه» را به کنار نهیم این دوره نمادین که در حال وارد شدن به آن هستیم ترغیبمان می‏کند که به جهت‏گیری‏های آینده مطالعات ادیان جدید نیز نظر افکنیم. با این تحقیقات به کجا می‏رویم؟ اجازه دهید به طرح چند پیشنهاد مبادرت کنم. مهم‏تر از همه ما باید به یک نگاه رادیکال‏تر در زمینه بین‏المللی کردن تن دهیم. اول: ویژگی این دهه گفتگو میان دانشمندان اروپا و آمریکای شمالی و درک اوضاع یگانه‏ای است که زیرساخت‏های رشد ادیان جدید در اروپا، می‏باشد. ویژگی دهه بعد را باید جمع شدن اطلاعات درباره جنبش‏های نوپدید دینی دانست. که در حال گسترش در تمامی نقاط به ویژه افریقا و امریکای جنوبی هستند. نوشته‏های بسیاری تحت اشراف
______________________________
1. Margret Singer
«کلیسای مستقل افریقایی» درباره ادیان جدید در افریقا منتشر شده است. اضافه بر این افریقا اکنون منزل تمامی ادیان جدیدی است که ما در اروپا و امریکای شمالی از یوگای ساهایا(1)تا علم‏شناسی شناختیم. به همین اندازه جنبش‏های نوپدید دینی بومی در امریکای جنوبی ظهور کرده‏اند؛ جنبش‏هایی هم‏سان که در فضای میان آیین کاتولیک رومی و گروه‏های تبشیری امریکای شمالی سر برآورده‏اند. برزیل با تاریخی از ادیان بومی افریقایی و روح‏گرایی اروپایی(2) محیطی مساعد را برای رشد و شکوفایی ادیان جدید فراهم آورده است. طی دو سال آینده مجموعه‏ای از کتاب‏ها در دسترس ما خواهد بود که حاوی اطلاعات بنیادین درباره ظهور و بروز جنبش‏های نوین دینی بر مبنای کشورها هستند.[33]
دوم: ما باید توجه نوینی را به نهضت‏های مسیحی جدید مبذول داریم. گسترش سریع نهضت کاریزمایی موجب بروز پدیده‏ای شده است که هنوز بررسی نشده است. این پدیده در یک طرف از تنوع الهیاتی جالب توجه و در سوی دیگر از ظهور نبی ـ رسولان آخر الزمانی که پنجاهه‏گرایی را در میان اعمال مذهبی تعقیب می‏کنند، تشکیل شده است. باید به خاطر داشت که این پدیده ناشی از همان تلاشی است که در زمینه بازپروری فردِ معتقد به پنجاهه یعنی عضو کلیسای متحد پنجاهه‏گرا که به افول شبکه مراقبت از فرقه انجامید، صورت گرفت.


ادیان جدید

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,861
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
«کلیسای مستقل افریقایی» درباره ادیان جدید در افریقا منتشر شده است. اضافه بر این افریقا اکنون منزل تمامی ادیان جدیدی است که ما در اروپا و امریکای شمالی از یوگای ساهایا(1)تا علم‏شناسی شناختیم. به همین اندازه جنبش‏های نوپدید دینی بومی در امریکای جنوبی ظهور کرده‏اند؛ جنبش‏هایی هم‏سان که در فضای میان آیین کاتولیک رومی و گروه‏های تبشیری امریکای شمالی سر برآورده‏اند. برزیل با تاریخی از ادیان بومی افریقایی و روح‏گرایی اروپایی(2) محیطی مساعد را برای رشد و شکوفایی ادیان جدید فراهم آورده است. طی دو سال آینده مجموعه‏ای از کتاب‏ها در دسترس ما خواهد بود که حاوی اطلاعات بنیادین درباره ظهور و بروز جنبش‏های نوین دینی بر مبنای کشورها هستند.[33]
دوم: ما باید توجه نوینی را به نهضت‏های مسیحی جدید مبذول داریم. گسترش سریع نهضت کاریزمایی موجب بروز پدیده‏ای شده است که هنوز بررسی نشده است. این پدیده در یک طرف از تنوع الهیاتی جالب توجه و در سوی دیگر از ظهور نبی ـ رسولان آخر الزمانی که پنجاهه‏گرایی را در میان اعمال مذهبی تعقیب می‏کنند، تشکیل شده است. باید به خاطر داشت که این پدیده ناشی از همان تلاشی است که در زمینه بازپروری فردِ معتقد به پنجاهه یعنی عضو کلیسای متحد پنجاهه‏گرا که به افول شبکه مراقبت از فرقه انجامید، صورت گرفت.
سوم: ما نسبت به ادیان جدید در میان جامعه سیاه پوستان غفلت کرده‏ایم. به استثناء امت اسلام(3) ما تقریبا از ارائه توضیح درباره مشارکت افریقایی ـ امریکایی در ادیان قدیمی جدید غفلت کردیم؛ از رشد دین‏های افرو ـ کوبایی در اروپا و امریکای شمالی غافل شدیم و نسبت به شناخت ورود کلیساهای مستقل افریقایی به انگلستان قصور کردیم. نوشته‏های ما در امریکا به مطالعات پوچ درباره ادیان جدید غیرسنتی که در میان جوامع سیاه‏پوست فعالند، پرداختند.
و آخر این‏که طی سی سال آینده آنچه که ما «ادیان جدید» می‏نامیم عادی خواهد شد. آنها دیگر در سرزمین ادیان خانه دائمی ساخته‏اند و دیگر برای رسانه‏های خبری فاقد جذابیت خواهند بود. آنها دیگر از میان تعمید آتش گذشتند و به عنوان یک اقلیت اما شناخته شده در میان اعضای جوامع بزرگ دینی نگریسته می‏شوند. این واقعیت باید
______________________________
1. Saha Yoga
2. European Spiritism
3. Nation of Islam
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ما را نسبت به دو پدیده آگاه سازد. ما باید شاهد ادیان جدید بیشتری باشیم که همچنان ظهور می‏کنند (روندی که نشانه‏ای از کندی در آن دیده نمی‏شود). و دیگر این‏که ادیان جدید قدیمی که نسل دوم و سوم خود را پشت سر می‏گذارند زمینه بسیار متفاوتی برای ما فراهم می‏سازند تا به درک واقعیت‏های ظهور ساختارهای جدید دینی در آینده نایل آییم.
برخی از همکاران من در مطالعات دینی از احساس خستگی و ملالت شکایت داشتند. آنان به من گفته‏اند که چیز جدیدی در حوزه مطالعات خاص آنها در سال‏های اخیر یا دهه‏های اخیر گفته نشده است. اما ما در مطالعات ادیان جدید با چنین مشکلی مواجه نیستیم. ما سرزمینی غول‏پیکر با مرتعی نچرانیده و زمینی جدید که پیش روی ما در حال ظاهر شدن است، مواجه هستیم که آماده کشت و بارور شدن است. ما باید به این نکته واقف باشیم که برای تمام مدت زندگی‏مان چیزی برای تحقیق و مطالعه خواهیم داشت.
منبع: انسانی


ادیان جدید

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا