M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,858
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 22 دقیقه
نویسنده این موضوع
خدمات درخور توجهی ارائه نمایند و ساختاری که به مثابه سگ نگهبان در میان تندرویهای سازمانهای دینی گوناگون انجام وظیفه میکند برای همه ما مفید خواهد بود. از میان ما از جمله خودم که با شبکه مراقبت از فرقه مخالفت کردیم دو دلیل داشتیم: اولاً ما با فرضیه شستوشوی مغزی انگونه که مارگرت سینگر(1) به روشنی بیان کردند؛ و استفاده از آن در دادگاه برای به چنگ آوردن چندین میلیون دولار از ادیان اقلیت، مخالفت کردیم. ما با دیگر اشکال تئوریهای اجتماعی مؤثر که بر فشار زیادی که برخی از ادیان جدید بر اعضای خود به عنوان بخشی از برنامه مقدماتی وارد میسازند و یا زندگی پر دامنهای که ویژگی برخی از ادیان جدید است، عکسالعمل نشان میدهند، هیچگونه نزاعی نداریم. ثانیا: ما مخالف بازپروری غیر داوطلبانه هستیم؛ مراقبتی که از خود مریضی بدتر است در حالی که هدف این مراقبت کاهش درد است. ما با آنچه عموما «مشاوره خروج» نامیده میشود یا با دیگر اشکال مداخله غیراجباری توسط افرادی که با عضویت فرد در دین جدید به مبارزه برمیخیزند، مخالفتی نداریم. امید که در آینده فرصتی به دست آید تا درباره شستوشوی مغزی که عموما چیزی مربوط به گذشته است و فرضیه سینگر که کنار نهاده شد، شاید و نیز درباره موضوعات بزرگتری مانند سوء استفادههایی که در گروههای دینی پرنفوذ، چه جدید و چه قدیمی اتفاق میافتد و چگونگی بحث از موضوعاتی که این مسایل پدید میآورند، باب گفتوگویی بگشائیم.
آینده تحقیق در زمینه ادیان جدید:
اما اگر مباحث مربوط به «فرقه» را به کنار نهیم این دوره نمادین که در حال وارد شدن به آن هستیم ترغیبمان میکند که به جهتگیریهای آینده مطالعات ادیان جدید نیز نظر افکنیم. با این تحقیقات به کجا میرویم؟ اجازه دهید به طرح چند پیشنهاد مبادرت کنم. مهمتر از همه ما باید به یک نگاه رادیکالتر در زمینه بینالمللی کردن تن دهیم. اول: ویژگی این دهه گفتگو میان دانشمندان اروپا و آمریکای شمالی و درک اوضاع یگانهای است که زیرساختهای رشد ادیان جدید در اروپا، میباشد. ویژگی دهه بعد را باید جمع شدن اطلاعات درباره جنبشهای نوپدید دینی دانست. که در حال گسترش در تمامی نقاط به ویژه افریقا و امریکای جنوبی هستند. نوشتههای بسیاری تحت اشراف
______________________________
1. Margret Singer
«کلیسای مستقل افریقایی» درباره ادیان جدید در افریقا منتشر شده است. اضافه بر این افریقا اکنون منزل تمامی ادیان جدیدی است که ما در اروپا و امریکای شمالی از یوگای ساهایا(1)تا علمشناسی شناختیم. به همین اندازه جنبشهای نوپدید دینی بومی در امریکای جنوبی ظهور کردهاند؛ جنبشهایی همسان که در فضای میان آیین کاتولیک رومی و گروههای تبشیری امریکای شمالی سر برآوردهاند. برزیل با تاریخی از ادیان بومی افریقایی و روحگرایی اروپایی(2) محیطی مساعد را برای رشد و شکوفایی ادیان جدید فراهم آورده است. طی دو سال آینده مجموعهای از کتابها در دسترس ما خواهد بود که حاوی اطلاعات بنیادین درباره ظهور و بروز جنبشهای نوین دینی بر مبنای کشورها هستند.[33]
دوم: ما باید توجه نوینی را به نهضتهای مسیحی جدید مبذول داریم. گسترش سریع نهضت کاریزمایی موجب بروز پدیدهای شده است که هنوز بررسی نشده است. این پدیده در یک طرف از تنوع الهیاتی جالب توجه و در سوی دیگر از ظهور نبی ـ رسولان آخر الزمانی که پنجاههگرایی را در میان اعمال مذهبی تعقیب میکنند، تشکیل شده است. باید به خاطر داشت که این پدیده ناشی از همان تلاشی است که در زمینه بازپروری فردِ معتقد به پنجاهه یعنی عضو کلیسای متحد پنجاههگرا که به افول شبکه مراقبت از فرقه انجامید، صورت گرفت.
آینده تحقیق در زمینه ادیان جدید:
اما اگر مباحث مربوط به «فرقه» را به کنار نهیم این دوره نمادین که در حال وارد شدن به آن هستیم ترغیبمان میکند که به جهتگیریهای آینده مطالعات ادیان جدید نیز نظر افکنیم. با این تحقیقات به کجا میرویم؟ اجازه دهید به طرح چند پیشنهاد مبادرت کنم. مهمتر از همه ما باید به یک نگاه رادیکالتر در زمینه بینالمللی کردن تن دهیم. اول: ویژگی این دهه گفتگو میان دانشمندان اروپا و آمریکای شمالی و درک اوضاع یگانهای است که زیرساختهای رشد ادیان جدید در اروپا، میباشد. ویژگی دهه بعد را باید جمع شدن اطلاعات درباره جنبشهای نوپدید دینی دانست. که در حال گسترش در تمامی نقاط به ویژه افریقا و امریکای جنوبی هستند. نوشتههای بسیاری تحت اشراف
______________________________
1. Margret Singer
«کلیسای مستقل افریقایی» درباره ادیان جدید در افریقا منتشر شده است. اضافه بر این افریقا اکنون منزل تمامی ادیان جدیدی است که ما در اروپا و امریکای شمالی از یوگای ساهایا(1)تا علمشناسی شناختیم. به همین اندازه جنبشهای نوپدید دینی بومی در امریکای جنوبی ظهور کردهاند؛ جنبشهایی همسان که در فضای میان آیین کاتولیک رومی و گروههای تبشیری امریکای شمالی سر برآوردهاند. برزیل با تاریخی از ادیان بومی افریقایی و روحگرایی اروپایی(2) محیطی مساعد را برای رشد و شکوفایی ادیان جدید فراهم آورده است. طی دو سال آینده مجموعهای از کتابها در دسترس ما خواهد بود که حاوی اطلاعات بنیادین درباره ظهور و بروز جنبشهای نوین دینی بر مبنای کشورها هستند.[33]
دوم: ما باید توجه نوینی را به نهضتهای مسیحی جدید مبذول داریم. گسترش سریع نهضت کاریزمایی موجب بروز پدیدهای شده است که هنوز بررسی نشده است. این پدیده در یک طرف از تنوع الهیاتی جالب توجه و در سوی دیگر از ظهور نبی ـ رسولان آخر الزمانی که پنجاههگرایی را در میان اعمال مذهبی تعقیب میکنند، تشکیل شده است. باید به خاطر داشت که این پدیده ناشی از همان تلاشی است که در زمینه بازپروری فردِ معتقد به پنجاهه یعنی عضو کلیسای متحد پنجاههگرا که به افول شبکه مراقبت از فرقه انجامید، صورت گرفت.
ادیان جدید
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com