خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,689
امتیاز
228
سن
21
زمان حضور
54 روز 9 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰-سنگ بازالت:

سنگ بازالت نیز مانند گرانیت سنگ آذرین، از سردشدن گدازه های آتشفشانی ریخته شده روی سطح زمین به وجود می آید. این سنگ، یک سنگ برون ریز است و در دسته سنگ های آذرین بیرونی قرار می گیرد. علاوه بر این سنگ های آذرین از نظر بافتی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. لذا سنگ بازالت هم دارای بافت بادامی است

بازالت ترکیبی مشابه گابرو دارد با این تفاوت که بازالت ریز دانه بوده در صورتی که گابرو سنگی درشت دانه است. این سنگ در انواع مختلف تمام بلورین، نیمه بلورین و شیشه ای وجود دارد. کانی های اصلی تشکیل دهنده این سنگ اولیوین، پیروکسن، آهن، منیزیم و سیلیس است.

بازالت برخلاف گرانیت سنگ بسیار متخلخل و اسفنجی است و دوام گرانیت را نیز ندارد اما به طور کلی سنگ سخت و متراکمی است.

یکی از مهم ترین مزایای سنگ بازالت برای محیط زیست این است که سنگ بازالت جاذب دی اکسید کربن و سازگار با محیط زیست است. به این مفهوم که درصورتی که در مکانی سنگ بازالت وجود داشته باشد دی اکسید کربن موجود در هوا (که یکی از گازهای گلخانه ای به حساب می آید) با مواد معدنی سنگ ترکیب میشود و به این ترتیب از انتشار آن در جو و آلودگی هوا می کاهد.

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان سازی شامل موارد مختلفی مانند سنگفرش خیابان ها و پیاده رو ها، مجسمه سازی است. علاوه بر این از این سنگ در قسمت‌های مختلف ساختمان هم می توان استفاده کرد که عبارتند از:

-سنگ بازالت کف:از آنجا که این سنگ مقاومت خوبی در برابر سایش، فشار را دارد و از استحکام بالایی هم برخوردار است برای کف داخل و یا فضاهای بیرونی مانند محوطه، حیاط و یا پارکینگ گزینه مناسبی است. البته برای پرداخت آن بهتر است که صیقلی نشود.

-سنگ بازالت نما: همانطور که بیان شد بازالت چسبندگی خوبی به ملات دارد. به همین خاطر برای استفاده در نما ضعف سنگ گرانیت را ندارد و به خوبی به ساختمان نصب می شود و در عین حال هم نمای زیبا و مدرنی به ساختمان می بخشد. علاوه بر این از آنجا که این سنگ عایق حرارتی خوبی نیز هست به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند.

-سنگ بازالت نمای داخلی

-سرویس بهداشتی،آشپزخانه، استخر: علاوه بر استحکام، این سنگ جذب آب ناچیزی هم دارد و به همین خاطر در قسمت های مختلف این مکان ها قابل استفاده است.

-ساخت شومینه

-سنگ پله بازالت






منبع: ساختمانچی-پیشگامان آژمان تدبیر-ایران اسلب-کلینیک ساختمانی قادری-جهان شیمی-آتا سنگ


سنگ‌های ساختمانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا