خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,570
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
بن سای یا درختچه های ژاپنی
گیاه بن سای نوعی گیاه ژاپنی است که روش نگهداری، آب و موادغذایی مورد نیاز و همچین خاک مانند گیاهان بزرگ است، هر چند باید نسبت ها در آن رعایت شود گزینش یک گلدان مناسب برای بن سای بسیار ضروری می باشد و معمولا از گلدان های گلی برای آن بهره برده می شود.شکل گلدان ها در بن سای می تواند گرد لوزی یا سه گوش یا آمیزه‌ای از آن‌ها باشد. بهتر است این گلدان‌ها در زه کشی زیر خود یک یا چند سوراخ داشته باشد داشته باشد. محفظه های انتخابی باید به گونه ای باشد که با گیاه بن سای و رنگ های آن همخوانی و هم آهنگی داشته باشد. اگر گلدان مورد نظر شما سه گوش یا بیضی است باید گل در یک طرف گلدان کاشت تا جا برای رشد شاخه هایش وجود داشته باشد. اگرگلدان گرد یا کروی است گیاه را در مرکز می کارند. به جز گونه آبشاری که بن سای را در کنار گلدان می کارند گیاه بن سای به گونه ای کاشته می شود که پشت و روی آن متفاوت باشد. گلدان های بن سای باید بسته به گونه ی آن و میزان رشد ریشه هر یک تا پنج سال یک بار تعویض شوند. از ویژگی های گیاه بن سای این است که در هنگام تعویض گلدان را تا اندازه ی زیادی کوتاه کرد تا در گلدان مورد نظر جا شود. بن سای را باید هر روز آب داد و برای تغذیه آن از کود مایع بهره برد و برای هرس کردنش باید تا فصل رشد صبر کرد.
هرس برگ بن سای
بن سای باید سطح برگی کمی داشته باشد چون اگر سطح برگی زیاد باشد رشد گیاه نیز افزایش داشته و در نتیجه هدف ما برای رشد هدفمند بن سای ناکام می ماند. در همین راستا برگ های اضافه را بچینید گرچه هرس برگ ها بسته به گونه بن سای متفاوت است. برای جلوگیری از شوک وارد شدن به گیاه هرگز هرس برگ ها را یکباره انجام ندهید.


پرورش گیاه بن سای یا درختچه های ژاپنی

 

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,570
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
هرس ریشه بن سای
سالی یک بار برای هرس گیاه بن سای بس است اما هرگز خودتان این کار را انجام ندهید و حتما آن را به فردی کارآموده بسپارید. هر بار که ریشه گیاه بن سای را هرس می کنید خود به خود بر روی رشد آن تاثیرمی گذارید و از شتاب آن می کاهید. پس از این که ریشه بن سای را هرس کردید بخش های بردیه شده را با محلول بنومیل ضد عفونی کنید. بن سای را هم می توانید درخانه و هم بیرون از خانه پرورش دهید.

نگهداری گیاه بن سای در خانه
گیاه بن سای را می توان بیشتر در شرق آسیا یافت به ویژه در کشورهایی همچون چین و تایلند بنابراین هوای مورد نیاز این گیاه گرم و مرطوب است به همین دلیل باید هر دو تا چهار روز یک بار گیاه بن سای را اسپری کنید تا همیشه مرطوب بماند. دمای مورد نیاز هم برای بن سای همان دمای موجود در اتاق است. هرگز نور بلند مدت و مستقیم به وسیله خورشید نباید بر بن سای تابیده شود چون باعث سوختگی برگ های گیاه خواهد شد. البته نور زیاد به گونه هایی که برای بیرون از خانه هستند هیج زیانی ندارد و این موضوع تنها برای بن سای خانگی است.
خاک مورنیاز بن سای
برای گیاه بن سای بهتراست از خاک کوکوپیت، پرلیت و پیت ماس بهره ببرید که رطوبت را در خودشان حفظ می کنند. نیازی نیست هر روز به بن سای آب بدهید اما باید خاک را مرطوب نگه دارید به همین دلیل هر گاه دیدید خاک خشک است به آن آب بدهید. هرگز نباید این خشکی بلند مدت باشد چون می تواند به گیاه بن سای آسیب برساند. بهترین زمان آبیای بن سای پس از غروب آفتاب و در زمستان هر سه روز یک بار و در تابستان یک روز در میان است. زمان آبیاری بسیار مهم است چون در فصله غروب تا صبح آب برجا می ماند و خاک رطوبت خود را حفظ می کند و گیاه هم در اثر آفتاب نمی سوزد. خاک کوکوپیت چون گیاه خنثی و بدون مواد غذایی است بهتر است برای تغذیه بن سای از کود استفاده شود. برای اینکه به بن سای کود بدهید بهتر است دو روز به گل آب داده نشود تا پس از کود دادن مواد غذایی آن سریع جذب شود.
دلیل ریزش برگ های بن سای آپارتمانی
اگر خاک بن سای سنگین باشد و آب را درون خود نگه دارد و آبیاری زود به زود هم انجام شود این مشکل برای این گیاه به وجود خواهد آمد زیرا این کار ریشه گیاه بن سای را می پوساند و برگ ها را از میان می برد. از سوی دیگر آب کم نیز می توان بن سای را دچار مشکل کند. آبیاری کم در ظرف چند روز گیاه را به سوی نابودی و ننیستی پیش می برد و ریشه ها و برگ هایش را می خشکاند.

منبع: GoleGift


پرورش گیاه بن سای یا درختچه های ژاپنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا