- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع ویژگیهای شخصی ممکن است با دادن قدرت جادویی نسبت داده شود، و اغلب آنها با تولد غیرعادی در جهان همراه هستند. به عنوان مثال، در مجارستان اعتقاد بر این بود که تالتو با دندان یا انگشت اضافی متولد میشود. در بخشهای مختلف اروپا، اعتقاد بر این بود که تولد با کال، کودک را با تواناییهای ماوراء طبیعی مرتبط میکند. در برخی موارد، قبل از ایفای نقش بهعنوان متخصص در این گونه اعمال، شروع به تشریفات لازم است، و در برخی موارد انتظار میرود که فردی از متخصص دیگری راهنمایی دریافت کند.
دیویس خاطرنشان کرد که میتوان «متخصصان جادو را به طور زمخت به دستههای مذهبی و غیر روحانی تقسیم کرد». او به عنوان مثال اشاره کرد که کشیشان کاتولیک رومی، با مناسک جن گیری، و دسترسی به آب مقدس و گیاهان متبرک، میتوانند به عنوان تمرین کنندگان جادویی تصور شوند. به طور سنتی، رایجترین روش شناسایی، تمایز، و ایجاد تمرینکنندگان جادویی از مردم عادی، از طریق شروع است. با استفاده از مناسک رابـ*ـطه جادوگر با ماوراءالطبیعه و ورود او به یک کلاس حرفهای بسته برقرار میشود (اغلب از طریق تشریفاتی که مرگ و تولد دوباره را به زندگی جدید شبیه سازی میکنند). با این حال، برگر و آزی توضیح میدهند که از زمان ظهور نئوپاگانیسم، «از آنجایی که هیچ بوروکراسی مرکزی یا جزمی برای تعیین اصالت وجود ندارد، خودتعیین یک فرد بهعنوان جادوگر، ویکان، بتپرستان یا نوپاگان معمولاً در ارزش واقعی تلقی میشود». آزی استدلال میکند که جهانبینی تمرینکنندگان در بسیاری از مطالعات جامعهشناختی و انسانشناختی نادیده گرفته شده است و این به دلیل "درک فرهنگی محدود از علم است که باورهای جادویی را بیارزش میکند".
ماوس استدلال میکند که قدرت شعبده بازان متخصص و معمولی توسط استانداردهای فرهنگی پذیرفته شده منابع و وسعت جادو تعیین میشود: یک شعبده باز نمیتواند به سادگی جادوی جدیدی را اختراع کند یا ادعا کند. در عمل، شعبده باز همانقدر قدرتمند است که همتایانش او را باور دارند.
در طول تاریخ ثبت شده، شعبده بازان اغلب در مورد قدرتها و تواناییهای ادعایی خود با شک و تردید مواجه بودهاند. به عنوان مثال، در قرن شانزدهم انگلستان، نویسنده رجینالد اسکات، کشف جادوگری را نوشت، که در آن استدلال کرد که بسیاری از کسانی که متهم به جادوگری یا ادعای توانایی های جادویی هستند، مردم را با استفاده از توهم گرایی فریب میدهند.
منبع: ویکیپدیا
دیویس خاطرنشان کرد که میتوان «متخصصان جادو را به طور زمخت به دستههای مذهبی و غیر روحانی تقسیم کرد». او به عنوان مثال اشاره کرد که کشیشان کاتولیک رومی، با مناسک جن گیری، و دسترسی به آب مقدس و گیاهان متبرک، میتوانند به عنوان تمرین کنندگان جادویی تصور شوند. به طور سنتی، رایجترین روش شناسایی، تمایز، و ایجاد تمرینکنندگان جادویی از مردم عادی، از طریق شروع است. با استفاده از مناسک رابـ*ـطه جادوگر با ماوراءالطبیعه و ورود او به یک کلاس حرفهای بسته برقرار میشود (اغلب از طریق تشریفاتی که مرگ و تولد دوباره را به زندگی جدید شبیه سازی میکنند). با این حال، برگر و آزی توضیح میدهند که از زمان ظهور نئوپاگانیسم، «از آنجایی که هیچ بوروکراسی مرکزی یا جزمی برای تعیین اصالت وجود ندارد، خودتعیین یک فرد بهعنوان جادوگر، ویکان، بتپرستان یا نوپاگان معمولاً در ارزش واقعی تلقی میشود». آزی استدلال میکند که جهانبینی تمرینکنندگان در بسیاری از مطالعات جامعهشناختی و انسانشناختی نادیده گرفته شده است و این به دلیل "درک فرهنگی محدود از علم است که باورهای جادویی را بیارزش میکند".
ماوس استدلال میکند که قدرت شعبده بازان متخصص و معمولی توسط استانداردهای فرهنگی پذیرفته شده منابع و وسعت جادو تعیین میشود: یک شعبده باز نمیتواند به سادگی جادوی جدیدی را اختراع کند یا ادعا کند. در عمل، شعبده باز همانقدر قدرتمند است که همتایانش او را باور دارند.
در طول تاریخ ثبت شده، شعبده بازان اغلب در مورد قدرتها و تواناییهای ادعایی خود با شک و تردید مواجه بودهاند. به عنوان مثال، در قرن شانزدهم انگلستان، نویسنده رجینالد اسکات، کشف جادوگری را نوشت، که در آن استدلال کرد که بسیاری از کسانی که متهم به جادوگری یا ادعای توانایی های جادویی هستند، مردم را با استفاده از توهم گرایی فریب میدهند.
منبع: ویکیپدیا
تعریف جادو!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com