خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,403
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی‌های دیواری مصر باستان نمای جذابی از گذشته را ارائه می‌دهد. در مقبره وظیفه نقاش این بود که روح فرد مرده را حفظ کند. بیشتر هنرهای مقبره به طور کلی از قوانین ثابتی پیروی می‌کردند و برای مصریان باستان معنی خاصی داشتند. نمای جلویی و نیم رخ که در یک تصویر واحد انسانی به تصویر کشیده شده است، یکی از بارزترین ویژگی‌های هنر مصری است. این یادآور این واقعیت است که مصریان باستان جهان را از نظر دوگانگی می‌دیدند: زندگی و مرگ، سیل و خشکسالی، خوب و بد. این تصاویر ترکیبی از قابل تشخیص‌ترین قسمت‌های بدن انسان از جزئیات بیشتری نسبت به یک حالت واقع بینانه برخوردار بود و به صاحب قبر (روح) کمک کرد تا بدن آن را تشخیص دهد.

رنگ آمیزی و نقاشی در مصر باستان
همه نقش برجسته‌های مصر نقاشی نشده‌اند و کارهای کمتر معتبر در مقبره‌ها، معابد و کاخ‌ها صرفاً روی یک سطح صاف نقاشی شده‌اند.
برخی از سنگ‌های آهکی ظریف می‌توانند مستقیماً رنگ بگیرند. رنگدانه‌ها اکثراً معدنی بودند و برای مقاومت در برابر نور شدید خورشید و برای اینکه محو نشوند انتخاب می‌شدند.
بسیاری از نقاشی‌های مصر باستان به دلیل آب و هوای بسیار خشک مصر در مقبره‌ها و گاه معابد باقی مانده‌اند. این نقاشی‌ها اغلب با هدف ساختن زندگی پس از مرگ دلپذیر برای آن مرحوم کشیده می‌شدند.
این مضامین شامل سفر در جهان پس از جهان یا خدایان محافظتی است که متوفی را به خدایان جهان زیرین معرفی می‌کند.
برخی از نقاشی‌های مقبره فعالیت‌هایی را نشان می‌دهد که متوفیان در زمان زنده بودن درگیر آن‌ها بوده‌اند و می‌خواهند این کار را تا ابد انجام دهند.
از دوره پادشاهی جدید و پس از آن، کتاب مردگان با فرد مقبره به خاک سپرده شد.


نقاشی در دوره مصر باستان

 

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,403
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی‌های مصر به گونه‌ای نقاشی می‌شوند که همزمان نمای جانبی و نمای جلوی حیوان یا شخص را نشان دهند. به عنوان مثال، نقاشی سمت راست سر را از نمای نیم رخ و بدن را از نمای جلو نشان می‌دهد. رنگ‌های اصلی آنها قرمز، آبی، سبز، طلایی، سیاه و زرد بود.
نقاشی‌هایی که صحنه‌های شکار و ماهیگیری را نشان می‌دهند می‌توانند از نزدیک از منظره نزدیک نی‌ها و آب برخوردار باشند، اما به طور کلی نقاشی مصری عمق بصری نداشتند.

اندازه ها در نقاشی مصر باستان
چشم انداز و وضعیت فیگورها در سیستمی از نوارها نشان داده شد که بسیار شبیه یک سری کمیک یا یک رمان گرافیکی است. استفاده از پرسپکتیو با نقطه ناپدید شدن در هنر مصر استفاده نشده است. مرز پایینی یک ثبت خط زمین بود و عمق آن با همپوشانی شکل‌ها یا با شکل‌هایی که روی هم چیده شده‌اند نشان داده می‌شد. اندازه یک شکل نشان دهنده اهمیت نسبی آن در تصویر است. پادشاهان بزرگ‌تر از زندگی به تصویر کشیده شده بودند تا نمادی از قدرت‌های خدایی مانند آن‌ها باشد. صاحبان مقبره، به عنوان مهم‌ترین موضوع طراحی، در مقیاس بزرگ نیز به تصویر کشیده شده‌اند. در مقابل، زنان و فرزندان، خدمتکاران و حیوانات کوچک‌تر کشیده شدند، که نشان از اهمیت کمتر آن‌ها دارد.


نقاشی در دوره مصر باستان

 

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,403
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیستم شبکه ای
یکی از راه‌های اطمینان از نسبت مناسب، استفاده از سیستم شبکه بود. مجموعه‌ای از خطوط عمودی و افقی که روی دیوار برهنه نقاشی شده بود. این سیستم به پیش نویس اولیه اجازه می‌دهد تا با وفاداری یک طرح را که با یک شبکه پوشانده شده است، کپی کرده و بزرگ کند. طناب‌های آغشته به جوهر قرمز بین دو تکه چوب کشیده شده و سپس به دیوار چسبانده می‌شوند تا خطوط کاملاً مستقیم ایجاد شود. این خطوط گاهی اوقات هنوز روی دیوارهای ناتمام قابل مشاهده هستند.

پالت‌ها و رنگ‌ها در نقاشی‌های مصر باستان
مصریان باستان از رنگ نه تنها برای جذابیت زیبایی بلکه برای معنی درک شده آن نیز استفاده می‌کردند.در نقاشی‌های باستان از هر دو رنگ گرم و سرد استفاده شده است و عمق و علاقه به هنر آن‌ها و همچنین نشانه‌هایی برای خدایان آنها ارائه می‌دهد. مصری‌ها معتقد بودند که برخی رنگ‌ها فقط نمادین نیستند، بلکه دارای قدرت‌ها یا ویژگی‌های خاصی هستند که به خدایان مختلف مرتبط است. در نتیجه، اگر یک شیء با رنگ‌های معنادار ساخته یا رنگ‌آمیزی شده باشد، می‌توان آن را در درون خود نگه داشت.
رنگدانه‌های مورد استفاده برای ساخت رنگ‌های مختلف عمدتا شامل مواد معدنی بوده که به طور طبیعی در مصر و مناطق اطراف آن وجود دارد. مواد معدنی در یک ملات سنگ آسیاب شده و در گلدان با آب و چسبی مانند صمغ چوب یا سفیده تخم مرغ مخلوط می‌شوند. رنگی که به این روش ساخته شده بود "تمپرا" نام داشت.


نقاشی در دوره مصر باستان

 

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,403
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ‌ها در مصر باستان - منبع و معنی آنها

رنگ سفید از کربنات کلسیم (آهک) یا سولفات کلسیم (گچ) ساخته شده و برابر خلوص است. از کلسیت (که آلاباستر مصری نیز نامیده می‌شود) استفاده شد.
رنگ زرد از اکر ساخته شده است در حالی که زرد روشن و طلایی از چاشنی ساخته شده است. زرد کم رنگ از یاروزیت تهیه شده است.
رنگ زرد برای نشان دادن گوشت زن و زرد طلایی و خود طلا برای نشان دادن خورشید و گوشت خدایان به ویژه خدای خورشید مورد استفاده قرار می‌گرفت. طلا یک فلز الهی محسوب می‌شد زیرا هرگز خدشه‌دار نمی‌شد.
نقره در مصر بسیار نادر بود، حتی می‌تواند گران‌تر از طلا باشد. تصور می‌شد که استخوان خدایان از چه چیزی ساخته شده است.
رنگ آبی با آزوریت (کربنات مس) ساخته شده و نشان دهنده آسمان، پوشش گیاهی، جوانی، آب و رود نیل است. رنگ معروف به آبی مصری از حرارت دادن کوارتز، مالاکیت آسیاب شده و کربنات کلسیم با هم ساخته شده بود. هرچه دانه ریزتر باشد، رنگ آبی آن کم‌رنگ‌تر می‌شود.
رنگ سبز با مس یا آسیاب مالاکیت ایجاد شد و نشان دهنده اوزیریس، زندگی ابدی، رفاه و رستاخیز است. همچنین نشان دهنده بازآفرینی و باروری است، بنابراین این رنگ برای الهه هاتور مقدس بود و برای به تصویر کشیدن گوشت نفتیس( الهه تولد دوباره) استفاده می‌شد.
رنگ قرمز نیز مانند زرد با اکر ساخته شده است. اکر بسته به میزان آب مصرفی، طیف وسیعی از رنگ‌ها را از زرد تا قرمز تا قهوه‌ای تیره می‌دهد. اکسید آهن نیز اغلب مورد استفاده قرار می‌گرفت. در دوران پادشاهی جدید، از realgar برای رنگ قرمز استفاده می‌شد اما با گذشت زمان به رنگ زرد کمرنگ می‌شود. رنگ قرمز برای رنگ آمیزی رنگ پوست مردان استفاده می‌شد. همچنین نشان دهنده خورشید، شر، قدرت، خون و نیروی حیات است.
رنگ سیاه از دوده یا ذغال ساخته می‌شد و نشانگر نام باستانی مصر "کمت" یا "سرزمین سیاه" و خاک سیلت خورده در اطراف نیل بود. همچنین از رنگ سیاه برای نشان دادن دنیای زیرین و اوزیریس استفاده می‌شد.

منبع: banotv.com


نقاشی در دوره مصر باستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا