نویسنده این موضوع
صحبت از حضور ماشین بوگاتی در ایران است. گرانترین و لوکسترین برند ماشین آنهم در ایران! چراکه نه؟ ابتدا از اولین حضور بوگاتی با پلاک ملی در ایران میگوییم؛ و بعد در مورد خبر حضور بوگاتی 6 میلیاردی در تهران صحبت میکنیم. سپس به خبر هیجانانگیز ساخت بوگاتی در تهران میپردازیم. واسط کالا در آخر مقالهی این مقاله از تیونر معروف جهان، کوروش منصوری و همچنین میلیونر ایرانی، مالک چندین بوگاتی در جهان میگوید. شاید برایتان جالب باشد ماشینهای بوگاتی اولیهای که ساخته شدند را ببینید.
اولین و آخرین رانندگی با ماشین بوگاتی در ایران
اولین حضور بوگاتی در ایران به سال 1317 برمیگردد. دولت فرانسه به مناسبت ازدواج محمدرضا پهلوی، ولیعهد ایران با فوزیه، خواهر شاه مصر، یک خودروی خاص به داماد هدیه داد. اکثر کشورها به مناسبت ازدواج وی، هدایایی را به او تقدیم کردند؛ که شامل یک هواپیمای خصوصی و چندین اتومبیل منحصربهفرد بود؛ اما هیچکدام به زیبایی ماشین بوگاتی دولت فرانسه نبود. دولت فرانسه یکی از بهترین ماشینهای خود را به وی هدیه داد. اولین بوگاتی در ایران، یک بوگاتی Type 57 بود. این خودرو توسط ون وورن (Vanvooren) خودروساز فرانسوی طراحی و فقط یک دستگاه از آن ساخته شد. بدنه این کروک دونفره زیبا با ظاهری اغراقآمیز، چراغهایی عجیب و گلگیرهایی بزرگ باحالتی نیمه آئرودینامیک و چرخهایی مخفی در زیر گلگیرها طراحیشده بود. سبک طراحی آن شبیه به شیوهای بود که فیگونی، خودروساز لوکس و مشهور فرانسوی استفاده میکرد. این شاهکار از موتور 3.3 لیتری، هشت سیلندر خطی بهره میبرد. البته سوپر شارژ نیز به آن کمک میکرد تا قدرت ۱۷۵ اسب بخار را تولید کند. آتلانتیک 57 یکی از انواع دیگر این اتومبیل است. همان اتومبیلی که بوگاتی لاویتور را برای ادای احترام به آن طراحیشده است.
اولین و آخرین رانندگی با ماشین بوگاتی در ایران
اولین حضور بوگاتی در ایران به سال 1317 برمیگردد. دولت فرانسه به مناسبت ازدواج محمدرضا پهلوی، ولیعهد ایران با فوزیه، خواهر شاه مصر، یک خودروی خاص به داماد هدیه داد. اکثر کشورها به مناسبت ازدواج وی، هدایایی را به او تقدیم کردند؛ که شامل یک هواپیمای خصوصی و چندین اتومبیل منحصربهفرد بود؛ اما هیچکدام به زیبایی ماشین بوگاتی دولت فرانسه نبود. دولت فرانسه یکی از بهترین ماشینهای خود را به وی هدیه داد. اولین بوگاتی در ایران، یک بوگاتی Type 57 بود. این خودرو توسط ون وورن (Vanvooren) خودروساز فرانسوی طراحی و فقط یک دستگاه از آن ساخته شد. بدنه این کروک دونفره زیبا با ظاهری اغراقآمیز، چراغهایی عجیب و گلگیرهایی بزرگ باحالتی نیمه آئرودینامیک و چرخهایی مخفی در زیر گلگیرها طراحیشده بود. سبک طراحی آن شبیه به شیوهای بود که فیگونی، خودروساز لوکس و مشهور فرانسوی استفاده میکرد. این شاهکار از موتور 3.3 لیتری، هشت سیلندر خطی بهره میبرد. البته سوپر شارژ نیز به آن کمک میکرد تا قدرت ۱۷۵ اسب بخار را تولید کند. آتلانتیک 57 یکی از انواع دیگر این اتومبیل است. همان اتومبیلی که بوگاتی لاویتور را برای ادای احترام به آن طراحیشده است.
ماشین بوگاتی در ایران
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com