خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

میستونکِ مرمر
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,157
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 10 ساعت 37 دقیقه
نویسنده این موضوع
مورد استفاده:

در مورد پوشش اشتباهات بی‌ضرر افراد به كار می‌رود.
روزی روزگاری، مرد بازرگانی وارد شهر مشهد شد. او از شهر خود پارچه آورده بود و با تجار مشهدی دادوستد پرسودی انجام داد و پول خوبی به جیب زد. بعد از چند روز خواست از شهر مشهد خارج شود و به خانه خود بازگردد در راه یك خربزه مشهدی هم خرید كه به عنوان تحفه به خانه ببرد.
بازرگان از شهر كه خارج شد، باید از بیابانی می‌گذشت تا وارد شهر بعدی شود، او در مسیر گرسنه شد و توشه راهش را هم خورده بود فقط همین خربزه ماند كه خیلی مرد را وسوسه می‌كرد. مرد با خود گفت: یك قاچ از خربزه می‌خورم و مثل یك خان ثروتمند بقیه را می‌گذارم در راه تا دیگران بخورند. ولی تا كمی از خربزه‌ی شیرین را خورد با خود گفت: خربزه را می‌خورم. پوست و بقیه‌اش را در راه می‌گذارم تا هركس از این مسیر گذشت بگوید: خان ثروتمندی از این مسیر می‌گذشته با غلامش یك خربزه خوردند و وقتی عطششان برطرف شده از اینجا رفته‌اند.


نه خانی امده، نه خانی رفته

 

Meysa

میستونکِ مرمر
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,157
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 10 ساعت 37 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازرگان همه‌ی خربزه را خورد فقط پوست و تخمه‌اش باقی مانده بود، ولی باز هم ولع داشت و می‌خواست حتی پوست خربزه را هم بخورد. او با خود گفت: پوست خربزه را هم می‌خورم و تخمه‌ها را باقی می‌گذارم تا هركس از این مسیر عبور كند بگوید خانی به همراه غلام و الاغش از اینجا می‌گذشته آنها خربزه را خورده‌اند پوستش را هم داده‌اند تا الاغشان بخورد و سپس از اینجا رفته‌اند.
اما كمی كه گذشت چشمش به تخم خربزه‌ها افتاد دلش تخم خربزه خواست و با خود گفت: اشكالی ندارد تخم خربزه را می‌خورم بعد همه فكر می‌كنند نه خانی آمده و نه خانی رفته

منبع راسخون.


نه خانی امده، نه خانی رفته

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا