خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,638
امتیاز واکنش
19,078
امتیاز
373
محل سکونت
روی☁️آ
زمان حضور
75 روز 3 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
156594212.jpg

تهران- ایرنا- محققان آمریکایی برای اولین بار موفق به کشف سیارکی شده‌اند که رنگ آن از قرمز به آبی در حال تغییر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی نت، این سیارک که ۶۴۷۸ Gault نامیده می‌شود ،دنباله‌ای از گرد و غبار دارد که مشابه ستاره دنباله‌دار و حتی عجیب‌تر از آن است و رنگ خود را از قرمز به آبی تغییر می‌دهد. این اولین بار است که محققان موفق به مشاهده سیارکی شده اند که بی وقفه رنگ خود را تغییر می‌دهد.

البته این تغییر رنگ را با چشم غیر مسلح نمی‌توان مشاهده کرد و ستاره شناسان موسسه فناوری ماساچوست فعالیت این سیارک را در طیف نور نزدیک به مادون قرمز که با چشم انسان قابل رویت نیست، مشاهده کرده‌اند.

محققان این تغییر رنگ را یک «سورپرایز بسیار بزرگ» عنوان کردند و گفتند که آن‌ها مشاهده کرده‌اند که گرد و غبار قرمز رنگ این سیارک در فضا محو و به لایه‌های آبی روشن تبدیل می‌شود.

این سیارک بین مریخ و ژوپیتر قرار دارد و نخستین بار در سال ۱۹۸۸ کشف شد اما دانشمندان توجهی به آن نداشتند. مشاهدات در اواخر ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ میلادی نشان داد این سیارک دو دنباله از گردوغبار دارد که این ویژگی میان سیارک ها بسیار نادر است.

بررسی دقیق تر۶۴۷۸ Gault ویژگی تغییر رنگ ناگهانی آن را نیز نشان داد. دانشمندان معتقدند این سیارک با سرعت زیادی حرکت می‌کند و گردوغبار سطح آن پراکنده و به این ترتیب مواد زیر آن‌ها نمایان می‌شود.
منبع:ایرنا


کشف سیارکی که تغییر رنگ می‌دهد!!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا