خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
این روزها به دلیل اطلاعات بسیاری که در مورد خطرات مصرف سموم شیمیایی موجود در مواد غذایی در اختیار عموم است، اغلب افراد نسبت به سالم بودن مواد غذایی خود حساس تر شده اند. همان طور که سلامت مواد غذایی اهمیت دارد، استفاده از ظروف نا مناسب در آشپزخانه هم می تواند مضر و خطرناک باشد. توصیه ما به شما این است که اطلاعات خود را در مورد ظروف نیز بالا ببرید تا نا خواسته از ظروفی که ممکن است سلامتی شما را تهدید کنند استفاده نکنید. ما در این مقاله به رایج ترین ظروف آشپزخانه پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

از چه ظروفی برای پخت و پز استفاده نکنیم؟

ظروف سرامیک پرچم دار ظروف؟
خیر! خیر! در ظروف سرامیکی علی رغم ظاهر شیک و تبلیغات دهن پرکن، پس از مدتی لایه سرامیکی از بین می رود. سرب و کادمیوم، دو ماده خطرناکی هستند که پس از خراشیدگی، به راحتی به مواد غذایی منتقل می شود. چه کار باید کرد؟ فریب تبلیغات و قیمت های پایین را نخورید. امکان ندارد ظروف سرامیک صد درصد، ارزان باشند . ظروف سرامیک صد در صد و مرغوب، بسیار با کیفیت و سالم هستند و بهتر است برای سلامتی تان روی خرید این ظروف سرمایه گذاری کنید.

آنفولانزای تفلون! از شایعه تا واقعیت

ظروف تفلون به دلیل نچسب بودن و قیمت مناسب، انتخاب بسیاری از افراد هستند. لایه نچسب روی این ظروف، از نوعی پلیمر پلاستیک تشکیل شده که در حرارت ۵۷۲ درجه فارنهایت از خود بخارهایی مسموم تولید می کند. آنفولانزای تفلون، در واقع در اثر همین سم است. نام دیگر آنفولانزای تفلون، تب بخار پلیمر است. این ماده سمی برای انسان ها و حیوانات خانگی به شدت مضر است.
ظروف تفلون، به دلیل ماده ی دیگری به نام اسید پرفلووروکاتانیک، می توانند باعث بیماری های تخمدان و سـ*ـینه و همین طور پروستات بشود. البته میزان این اسید در ظروف تفلون کم است اما اگر به سلامتی خود حساس هستید، نمی توانید به سادگی بی خیال این خطر بشوید.

خطر ظروف تفلون آسیب دیده را جدی بگیرید!
اگر ظرف تفلون شما دچار خراشیدگی شده است، بی هیچ معطلی استفاده از آن را متوقف کنید.

بهترین جایگزین تفلون چیست؟
ظروف چدن واقعی و مرغوب علاوه بر ماندگاری بالا، هیچگونه خطری ندارند. اگر تا به امروز به فکر خرید ظرف چدن نیفتاده بودید زمان آن رسیده که خرید ظروف چدن را در برنامه خود بگنجانید تا از سلامتی خود محافظت کنید.


نکات ظروف زیان‌آور و ممنوعه در آشپزی

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
ظروف آلومینیومی، سبک اما خطرناک!
ظروف قابل بازیافت آلومینیومی، به وفور در منازل یافت می شوند. متاسفانه آلومینیوم نیز برای سلامتی مضر است و به دلیل دارا بودن نوعی ماده مخدر اعصاب، می تواند منجر به بیماری های مرتبط شود. شاید شنیدنش نیز بسیار ترسناک باشد اما این ماده در وقوع امراضی مثل ال ای اس و آلزایمر نقش پررنگی دارند. لایه رویی ظروف آلومینیومی که برای جلوگیری از نفوذ این ماده خطرناک بر روی آن تعبیه شده است، متاسفانه بعد از مدتی از بین رفته و سلامتی شما را به خطر می اندازد.

بهترین جایگزین تفلون چیست؟
همان طور که در مورد نگهداری مواد غذایی توصیه می شود تا از ظروف شیشه ای استفاده کنید، می توانید از این ظروف شیشه ای نشکن، برای پخت و پز نیز استفاده کنید. متاسفانه این ظروف، قابلیت نچسب بودن را ندارند اما از نظر سلامتی، بسیار تایید شده اند.

ظروف مسی بی خطر است؟
از فواید مس زیاد شنیده ایم اما آیا می دانید که مس به عنوان یک فلز سنگین می تواند سلامتی شما را تهدید کند؟ به دلیل اینکه مس خالص باعث ایجاد مشکل در هنگام طبخ غذاهای اسیدی می شوند. البته اغلب این ظروف، لایه داخلی شان پوشش دارد. متاسفانه این لایه نیز حاوی نیکل است که برای سلامتی شما خطرناک است. برای اطلاعات بیشتر در مورد ظرفور مسی توصیه می کنیم مطلب نکات مهم در مورد پخت غذا در ظروف مسی را مطالعه نمایید

جایگزین ظروف مسی
می توانید به جای ظروف مسی از سایر ظروف فلزی ضدزنگ استفاده کنید. علاوه بر ماندگاری بالا، این ظروف سبک هستند و به راحتی آسیب نمی بینند. این ظروف کرومیوم و نیکل ندارد و هیچ خطری برای سلامتی شما ندارد.

منبع: تی‌شی


نکات ظروف زیان‌آور و ممنوعه در آشپزی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا