خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه شیرینی رسپیری قهوه
مواد لازم:

تخم مرغ
2عدد+3 عدد

خامه
به مقدار لازم

پودرقند
به مقدار کافی

پودر پسته
مقداری

شکر
170گرم+180گرم

آب لیمو ترش
180 گرم

کره
250گرم+180گرم

آرد بادام
50 گرم

آرد سه صفر
500 گرم

نمک
مقداری

پوست لیموی سبز رنده شده
1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه و دستور پخت:
تارتل کرم دار یکی از شیرینی های فوق العاده خوشمزه بوده که طی دو مرحله اصلی آماده می شود: 1. تهیه خمیر تارتل 2. تهیه کرم آن.
مرحله اول تهیه تارتل کِرِم دار:
250 گرم کره و 170 گرم شکر و مقدار بسیار کمی نمک را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی شروع کنید به هم زدن تا همه مواد با هم مخلوط شده و کرم رنگ شود. سپس 2 عدد تخم مرغ درشت را شکسته و به مواد قبل بی افزایید و باز هم هم بزنید مایه ایی شل و نرم و یکدست به دست بیاید.
مرحله دوم تهیه تارتل کِرِم دار:
50 گرم آرد بادام را با 500 گرم آرد سه صفر مخلوط کنید سپس این مواد خشک را دو مرتبه الک کنید.

مواد خشک الک شده را کم کم به مایه ایی که در مرحله اول درست کردید اضافه کنید تا به یک خمیر نرم و لطیف دست پیدا کنید، خمیر را به خوبی با دست ورز دهید تا هرجا که لازم شد آرد بپاشید؛ خمیر در نهایت نباید به دستتان بچسبد.
خمیر آماده شده را در یک پلاستیک یا کیسه فریزر قرار دهید و آن را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
مرحله سوم تهیه تارتل کِرِم دار:
پس از سه ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید روی سطح مورد نظر آرد بپاشید و خمیر را از پلاستیک بیرون بیاورید و روی سطح میز قرار دهید و شروع کنید به ورز دادن خمیر.
خمیر را با یک وردنه چوبی باز کنید تا نازک شود.
از قالب های شیرینی تارتل استفاده کنید این قالب ها به صورت کاسه ایی و با لبه های چین دار هستند، درون قالب ها را با کمی کره چرب کنید و خمیر نازک شده را روی قالب ها قرار دهید و با دست درون قالب جا دهید تا کف قالب و دیواره ها را لایه ایی از خمیر بپوشاند. با یک چنگال کف قالب را حفره حفره کنید.
برای پخت تارتل ها همه قالب ها را داخل یک سینی فر بچینید، توجه داشته باشید که باید درون هر قالب و روی خمیرهای داخل قالب کمی حبوبات بریزید و آن ها را پر کنید تا حین پخت خمیر پف نکند.
حالا سینی فر حاوی تارتل ها را باید در فر بگذارید برای این منظور فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی فر را داخل طبقه وسط فر به مدت 15-20 دقیقه قرار دهید قرار دهید تا تارتل ها به طور کامل پخته شوند.
پس از این مدت زمان، سینی را از فر بیرون آورده و مهلت دهید تا تارتل ها خنک شوند سپس آن ها را از قالب خارج کنید.
مرحله چهارم تهیه تارتل کرم دار:
اکنون باید کرم داخل تارتل ها را آماده کنید، برای این منظور 180 گرم شکر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه بریزید سپس 180 گرم آب لیمو ترش را به آن بی افزایید و در آخر 3 عدد تخم مرغ درشت، 1 قاشق غذاخوری رنده پوست لیموترش سبز رنگ (حتما از لیموی سبز رنگ استفاده کنید چون عطر تندتری دارد) را به آن افزوده و همه مواد را باهم مخلوط کنید و با یک همزن دستی هم بزنید.
مایه قبل را روی حرارت کم قرار دهید و شروع کنید به همزدن مداوم(دما باید حدودا 80 درجه باشد)؛ این مایه باید به جوش بیاید و شما باید دائما هم بزنید؛ پس از این که مایه کمی قوام آمد گاز را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا مایه درون آن کمی خنک شود و دمای آن به حدود 40 درجه برسد در این شرایط 180 گرم کره را به مایه کرم تارتل اضافه کرده و مرتبا هم بزنید تا کره آب شده و کرمی نرم و ابریشمی به دست بیاید.
کرم را داخل تارتل ها بریزید و آن ها را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندند.
مرحله پنجم تهیه تارتل کرم دار:
برای سرو تارتل های کرم دار بهتر است از خامه فرم گرفته استفاده کنید برای این منظور باید خامه صبحانه را با پودر قند بزنید ولی باید ظرف حاوی ترکیب این دو ماده را داخل ظرف یخ قرار داده و همزمان از همزن برقی استفاده نمایید تا ترکیب خامه و پودر قند حجیم شده و به راحتی فرم بگیرد. خامه فرم گرفته را داخل قیف ماسوره دار بریزید و پس از بیرون آوردن تارتل های کرم دار از یخچال آن ها را با خامه فرم گرفته و پودر پسته تزیین نمایید.
#چی_شی


طرز تهیه شیرینی رسپیری قهوه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا